Nieuw hier

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
LordJava
Verkenner
Verkenner
Berichten: 84
Lid geworden op: 08 dec 2020 12:02

Nieuw hier

Berichtdoor LordJava » 08 dec 2020 12:53

Hallo allemaal,

Sorry dat ik dit plompverloren in het open forum plemp, maar ik ben nieuw hier niet zo goed hoe het hier werkt en ik zie geen gedeelte voor technische vragen en zo. Dus als het hier niet goed staat, sorry.

Het lukt mij niet mijn avatar op mijn profiel te krijgen, omdat het te groot is. Het is mij niet gelukt het online te verkleinen naar een size die door het forum wordt geaccepteerd. Is er misschien iemand die mij zou kunnen en willen helpen daarmee?

Alvast bedankt voor het lezen in ieder geval.

Ik mag graag met mensen kletsen over allerlei zaken, waaronder geloof. Zelf ben ik atheïst, maar niet anti-theist. En de persoon Jezus vind ik een geschikte kerel.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfzekerheid, terwijl de slimmeriken één en al twijfel zijn.
~ Bertrand Russell ~

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Nieuw hier

Berichtdoor Pcrtje » 08 dec 2020 13:13

Hoi LordJava, hartelijk welkom! Ook voor niet-christenen is er ruimte op dit forum, mits je je een beetje respectvol gedraagt. :-)

LordJava schreef:Het lukt mij niet mijn avatar op mijn profiel te krijgen, omdat het te groot is. Het is mij niet gelukt het online te verkleinen naar een size die door het forum wordt geaccepteerd. Is er misschien iemand die mij zou kunnen en willen helpen daarmee?
Het is inderdaad lastig om een afbeelding in te stellen. Ik ben niet zo heel technisch, maar ik heb het als volgt gedaan: de in te stellen afbeelding herunterladen en met behulp van Paint verkleinen. Volgens mij mag de afbeelding niet groter dan 150 bij 150 pixels zijn.
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
LordJava
Verkenner
Verkenner
Berichten: 84
Lid geworden op: 08 dec 2020 12:02

Re: Nieuw hier

Berichtdoor LordJava » 08 dec 2020 13:45

Pcrtje schreef:Hoi LordJava, hartelijk welkom! Ook voor niet-christenen is er ruimte op dit forum, mits je je een beetje respectvol gedraagt. :-)


Dat is voor mij geen probleem. :D Zo te zien en te lezen zitten er hier nog fatsoenlijke mensen aan de knoppen en heerst er nog een normaal Nederlands forumklimaat. Een van de laatste eilanden in het christelijke forumwereldje als je het mij vraagt.

[quote=“Pcrtje”] Het is inderdaad lastig om een afbeelding in te stellen. Ik ben niet zo heel technisch, maar ik heb het als volgt gedaan: de in te stellen afbeelding herunterladen en met behulp van Paint verkleinen. Volgens mij mag de afbeelding niet groter dan 150 bij 150 pixels zijn.[/quote]

Bedankt voor de info. Maar de afbeelding had ik verkleind naar 120 bij 120 zelfs en nog kleiner. Maar toch pakt ie hem niet. :(. Er komt dan in rood te staan dat het 6 KiB moet zijn. Maar hoe ik hem ook verklein via websites die daarvoor gemaakt zijn, het lukt niet.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfzekerheid, terwijl de slimmeriken één en al twijfel zijn.
~ Bertrand Russell ~

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nieuw hier

Berichtdoor gravo » 08 dec 2020 14:01

Welkom LordJava,

Hele grappige nickname overigens.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Nieuw hier

Berichtdoor Marnix » 08 dec 2020 16:06

Even getest, weinig mensen hier die avatars gebruiken, ik had er ook niet meer een. Het is me wel gelukt.

Ik denk dat de afbeelding die je gebruikt kwalitatief wat te nieuw is. Het systeem wat wordt gebruikt is al heel oud en sindsdien is de kwaliteit van foto's en dus ook de grootte van bestanden nogal drastisch omhoog gegaan waardoor het lastig is om onder die 6 kb te komen, het plaatje wat ik voor de test heb gebruikt was precies 6 kb op 120x120 en dat is niet eens een fatsoenlijke foto. Waarschijnlijk is het op te lossen door met een tooltje de resolutie te verlagen, dan wordt de kwaliteit wat minder maar op 120x120 zie je dat niet eens. Misschien even zoeken of je dat via een standaard tool kan doen, anders kan ik het op mijn Mac in ieder geval wel dus als je er niet uitkomt, stuur me even een bericht, dan kan je de foto naar me sturen en probeer ik et voor je.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
LordJava
Verkenner
Verkenner
Berichten: 84
Lid geworden op: 08 dec 2020 12:02

Re: Nieuw hier

Berichtdoor LordJava » 08 dec 2020 17:02

Marnix schreef:Even getest, weinig mensen hier die avatars gebruiken, ik had er ook niet meer een. Het is me wel gelukt.

Ik denk dat de afbeelding die je gebruikt kwalitatief wat te nieuw is. Het systeem wat wordt gebruikt is al heel oud en sindsdien is de kwaliteit van foto's en dus ook de grootte van bestanden nogal drastisch omhoog gegaan waardoor het lastig is om onder die 6 kb te komen, het plaatje wat ik voor de test heb gebruikt was precies 6 kb op 120x120 en dat is niet eens een fatsoenlijke foto. Waarschijnlijk is het op te lossen door met een tooltje de resolutie te verlagen, dan wordt de kwaliteit wat minder maar op 120x120 zie je dat niet eens. Misschien even zoeken of je dat via een standaard tool kan doen, anders kan ik het op mijn Mac in ieder geval wel dus als je er niet uitkomt, stuur me even een bericht, dan kan je de foto naar me sturen en probeer ik et voor je.


Hey dankjewel voor de info Marnix. Ik heb alleen een iPad en een hele oude pc. Maar ik ga even zoeken naar een tooltje op internet. Als het niet lukt stuur ik je een berichtje. Bedankt voor je hulp alvast tot zo ver.
Laatst gewijzigd door LordJava op 08 dec 2020 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfzekerheid, terwijl de slimmeriken één en al twijfel zijn.
~ Bertrand Russell ~

Gebruikersavatar
LordJava
Verkenner
Verkenner
Berichten: 84
Lid geworden op: 08 dec 2020 12:02

Re: Nieuw hier

Berichtdoor LordJava » 08 dec 2020 17:08

gravo schreef:Welkom LordJava,

Hele grappige nickname overigens.

gravo


Dankjewel voor het welkom gravo. Ik voel me hier nu al thuis. Aardige mensen, normale topics. Verademing.
De nickname kwam ik een keer ergens tegen en vond ik ook meteen erg grappig. Vooral in combinatie met mijn avatar. :D
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfzekerheid, terwijl de slimmeriken één en al twijfel zijn.
~ Bertrand Russell ~

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Nieuw hier

Berichtdoor Marnix » 08 dec 2020 17:29

LordJava schreef:Hey dankjewel voor de info Marnix. Ik heb alleen een iPad en een hele oude pc. Maar ik ga even zoeken naar een tooltje op internet. Als het niet lukt stuur ik je een berichtje. Bedankt voor je hulp alvast tot zo ver.


Ik dacht dat het in Paint zelfs kon door op te slaan of te exporteren naar jpeg en dan had je voglens mij een "quality-optie". Maar gebruik weinig windows. Als het met de standaard apps niet werkt, IrfanView is gratis en moet het zeker kunnen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Nieuw hier

Berichtdoor Pcrtje » 08 dec 2020 18:15

LordJava schreef:Dankjewel voor het welkom gravo. Ik voel me hier nu al thuis. Aardige mensen, normale topics. Verademing.
Heb je dan zoveel negatieve ervaringen op andere fora? :P

Hier wordt soms ook wel eens geruziet, hoor.
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
LordJava
Verkenner
Verkenner
Berichten: 84
Lid geworden op: 08 dec 2020 12:02

Re: Nieuw hier

Berichtdoor LordJava » 08 dec 2020 18:25

Het is zowaar gelukt met de foto. Op www.fotoverkleinen.nl. Het lukte alleen door de foto online op te slaan aldaar. Het lukte niet via downloaden. Althans mij niet. Ik ben niet zo handig met computers.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfzekerheid, terwijl de slimmeriken één en al twijfel zijn.
~ Bertrand Russell ~

Gebruikersavatar
LordJava
Verkenner
Verkenner
Berichten: 84
Lid geworden op: 08 dec 2020 12:02

Re: Nieuw hier

Berichtdoor LordJava » 08 dec 2020 18:38

Pcrtje schreef:Heb je dan zoveel negatieve ervaringen op andere fora? :P

Hier wordt soms ook wel eens geruziet, hoor.


Wat ik tot nog toe gelezen heb hier, ziet er goed uit. Onenigheid vind ik niks erg. Maar wel censuur en als er iemand aan de knoppen zit die heel normale topics en berichten verwijdert, dan worden het Russische toestanden. Ik zie hier nog gewone normale vrijheid van geloof en van meningsuiting. En normale menselijke gesprekken. :D
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfzekerheid, terwijl de slimmeriken één en al twijfel zijn.
~ Bertrand Russell ~

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Nieuw hier

Berichtdoor irmo » 09 dec 2020 00:07

Welkom!

Censuur komt nog wel, vindt Henkie leuk. :)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Nieuw hier

Berichtdoor Marnix » 09 dec 2020 09:49

LordJava schreef:Wat ik tot nog toe gelezen heb hier, ziet er goed uit. Onenigheid vind ik niks erg. Maar wel censuur en als er iemand aan de knoppen zit die heel normale topics en berichten verwijdert, dan worden het Russische toestanden. Ik zie hier nog gewone normale vrijheid van geloof en van meningsuiting. En normale menselijke gesprekken. :D


Precies, er worden wel eens dingen verwijderd maar dan is het volledig off-topic of beledigend. Ook hier vinden wel eens botsingen plaats. De normaal menselijke gesprekken blijven wel staan.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3394
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: Nieuw hier

Berichtdoor Cicero » 09 dec 2020 12:29

Lord Java is net geband van Credible:

https://credible.nl/topic/27990-banmeld ... nt=1266260

wegens beledigend gedrag en anti-coronagejengel.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Nieuw hier

Berichtdoor Marnix » 09 dec 2020 13:38

Cicero schreef:Lord Java is net geband van Credible:

https://credible.nl/topic/27990-banmeld ... nt=1266260

wegens beledigend gedrag en anti-coronagejengel.


Hm en een paar keer gecloned ook nog.

Slim om dezelfde naam te gaan gebruiken. Nou ja, duidelijk Lord Java. Ook hier wordt gemodereerd en als je je net zo gedraagt als op het andere forum hou je het vast ook niet lang vol. Dus laat maar zien dat je het beter kan. :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 15 gasten