Theoloog des Vaderlands

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Theoloog des Vaderlands

Berichtdoor hans0166 » 16 nov 2020 07:37

zomaar een vraag eigenlijk... wat moet je ermee... wat kun je ermee ..?

de meesten die het tot nu geweest zijn hebben mij niet echt aangesproken of tot denken aangezet.
Vind ze zelf eigenlijk vaak een "beetje" aan de rand van het kerkelijk speelveld staan.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Theoloog des Vaderlands

Berichtdoor Marnix » 16 nov 2020 09:33

hans0166 schreef:zomaar een vraag eigenlijk... wat moet je ermee... wat kun je ermee ..?

de meesten die het tot nu geweest zijn hebben mij niet echt aangesproken of tot denken aangezet.
Vind ze zelf eigenlijk vaak een "beetje" aan de rand van het kerkelijk speelveld staan.


Volgens mij hoef je er niets mee en kan je er ook niet zoveel mee. Het is een soort award, een televizierring maar dan voor theologen. Wat kan ik met het televizierring-gala? Met de meesten die een ring hebben gewonnen heb ik niet zo veel. Ik ga er niet meer van naar ze kijken of horen. Af en toe wint er een waarvan ik denk: Ah, dat is leuk, die maakt ook wel echt goede tv.

Zo is dat hier ook. Het is wel een divers gezelschap dat wordt genomineerd / wint. Mannen, vrouwen, protestanten en katholieken enz. :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 802
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Theoloog des Vaderlands

Berichtdoor Prisma23 » 16 nov 2020 09:50

Theoloog des vaderlands heeft niets met televisie, de theoloog des vaderlands voor 2021 is alleen op de radio bekend gemaakt, te maken en is eerder in het midden van de kerk te plaatsen dan aan de rand.
Een boek met een terugblik over 2020 van de theoloog des vaderlands 2020 is tot 18 november gratis te downloaden.

https://www.kokboekencentrum.nl/nieuws/ ... ristendom/

https://www.nachtvandetheologie.nl/

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Theoloog des Vaderlands

Berichtdoor hans0166 » 16 nov 2020 10:06

Prisma23 schreef: is eerder in het midden van de kerk te plaatsen dan aan de rand.


als het zoals Marnix zei een soort reward is .. en verder niet zoveel ertoe doet, staat het voor mij zeker niet in het midden van de kerk.

Dus aan jou, wat kan je ermee/moet je ermee als het er toch niet zoveel toe doet.. wat heeft bijvoorbeeld deze predikante voor bijzondere theologische bijdrage geleverd om deze titel te verdienen?

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 802
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Theoloog des Vaderlands

Berichtdoor Prisma23 » 16 nov 2020 12:08

hans0166 schreef:..... staat het voor mij zeker niet in het midden van de kerk....



Dit lijkt mij iets voor een apart onderwerp Hans0166. Het midden, jouw midden en mijn midden van de kerk...
Zullen wij dit onderwerp starten?


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten