Doodse stilte voor de macht van islam

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor StillAwake » 29 okt 2020 14:27

elbert schreef:Wie beweert dat 1 miljard moslims tot terrorist zijn omgeswitcht? Volgens mij niemand.
Dat is geen reden om dus te concluderen dat het wel meevalt. Een paar honderd is genoeg om dood en verderf te zaaien en het zijn er meer dan dat.
Dat was meer een reactie op benefietdiner dan op jou. Hij lijkt iets dergelijks te stellen
elbert schreef:Je verplaatst de doelpalen nogal. Geldt dat voor Frankrijk bijvoorbeeld ook?
ik vermoed van niet, omdat Frankrijk met een aantal grote aanslagen te maken gehad heeft. De kerstmarkt van Straatsburg, Bataclan en een voetbalstadion in Parijs, de aanslag met een vrachtwagen in Nice en de moord op Paty (de aanslag op Charlie Hebdo noem ik niet omdat dat tot op zekere hoogte uitgelokt was, hoewel ook daar onschuldige mensen bij gedood zijn)
Ik ben beter bekend met de Duitse cijfers (waar de meeste aanslagen uit extreem-rechtse hoek kwamen) en Noorwegen.
elbert schreef:Nog meer goed nieuws: op Groenland is zelfs nog helemaal geen terreuraanslag geweest. Zie je wel dat moslimterrorisme geen probleem is?
Niemand hier ontkent dat moslimterrorisme een probleem is. Het enige waar ik (maar ook Marnix) tegen in het geweer kom is het gegeven dat volgens sommigen op dit forum (en daarin hoef jij je niet direct aangesproken te voelen) vervolgens van mening zijn dat iedere moslim achter dit soort acties staan. En dat is levensgevaarlijk, omdat je daarmee hele groepen tot paria verklaard (waar ook Wilders een handje van heeft), wat op gegeven moment in fulfilling prophecy kan eindigen (wat met de aanslag op Charlie Hebdo (F) en die op Theo van Gogh (NL) daadwerkleijk gebeurd is.
elbert schreef:Overigens ben ik benieuwd naar die 6 doden vanuit reformatorische hoek. Want ik mag toch hopen dat je daarmee niet het doden vanuit een psychische problematiek bedoelt. Want als je dat als reformatorisch terrorisme bestempelt, dan valt er nog heel wat meer op te noemen, zoals de liquidaties van de mocromaffia, de dagelijkse steekpartijen in grote steden enz. Dan hebben we het over honderden slachtoffers.

Je kunt je sowieso afvragen hoe fris een terrorist psychisch gezien is, maar met de aanslag vanuit de refo-hoek duidde ik op de aanslag van Tristan van der V in Alphen aan de Rijn. Een ex(?)-refo die omdat hij God wilde pijnigen ongelovige schepselen wilde doden.
Maar, ik ben het met je eens als je dat onder psychische problematiek vindt vallen, maar dan zou de tramaanslag in Utrecht daar ook onder vallen.
Nogmaals, de grens tussen een psychiatrisch geval en een terrorist is flinterdun.
En zeg gerust dat in jouw ogen van der Vlis geen refo was, of voor mijn part geen christen, maar besef wel dat de meeste moslims ook zo naar islamisten kijken.

Er is een verschil tussen een islamiet en een islamist.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor elbert » 29 okt 2020 14:50

Wie denkt dat de timing van de serie aanslagen in Frankrijk vandaag (er zijn al minstens 6 incidenten gemeld) toeval is, moet zich bedenken dat moslims vandaag de geboortedag van Mohammed vieren en zo de belediging van hem (via die spotprenten) proberen te wreken.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor StillAwake » 29 okt 2020 15:29

elbert schreef:Wie denkt dat de timing van de serie aanslagen in Frankrijk vandaag (er zijn al minstens 6 incidenten gemeld) toeval is, moet zich bedenken dat moslims vandaag de geboortedag van Mohammed vieren en zo de belediging van hem (via die spotprenten) proberen te wreken.

Klopt.
En dat spreekt een samenhang als in "de daders moeten contact met elkaar hebben gehad" dan weer tegen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor irmo » 29 okt 2020 16:07

Marnix schreef:Zeur niet. Want als er een keer iemand hier is die niet direct roept dat iemand die Jezus niet aanneemt naar de hel gaat probeer je eerst die persoon te corrigeren en vervolgens verwijt ke christenen intolerantie. Het is blijkbaar wat je ook gewoon graag wil horen.



Ik zeur helemaal niet. De hel is nog steeds een integraal onderdeel van jouw geloof hoor, ook al wil je het niet horen.
Ik ben geen christen, dus ik ga naar de hel.
Die leuke tante van Ben idem, en de moslims van benefietdiner al helemaal. Zo leuk en tolerant is het niet hoor, dat is gewoon wat het geloof jouw voorschrijft. Kijk maar in de HC, vraag en antwoord 44, als ik het juist heb. Een ieder die Jezus niet aanneemt gaat naar de Hel.

Ik zie dat vraag en antwoord 80 er ook nog steeds instaat, leuk!

Ik ben verbaasd dat jij dat schijnbaar niet weet.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor irmo » 29 okt 2020 16:08

StillAwake schreef:Dat was meer een reactie op benefietdiner dan op jou. Hij lijkt iets dergelijks te stellen ik vermoed van niet, omdat Frankrijk met een aantal grote aanslagen te maken gehad heeft. De kerstmarkt van Straatsburg, Bataclan en een voetbalstadion in Parijs, de aanslag met een vrachtwagen in Nice en de moord op Paty (de aanslag op Charlie Hebdo noem ik niet omdat dat tot op zekere hoogte uitgelokt was, hoewel ook daar onschuldige mensen bij gedood zijn)
Ik ben beter bekend met de Duitse cijfers (waar de meeste aanslagen uit extreem-rechtse hoek kwamen) en Noorwegen.Niemand hier ontkent dat moslimterrorisme een probleem is. Het enige waar ik (maar ook Marnix) tegen in het geweer kom is het gegeven dat volgens sommigen op dit forum (en daarin hoef jij je niet direct aangesproken te voelen) vervolgens van mening zijn dat iedere moslim achter dit soort acties staan. En dat is levensgevaarlijk, omdat je daarmee hele groepen tot paria verklaard (waar ook Wilders een handje van heeft), wat op gegeven moment in fulfilling prophecy kan eindigen (wat met de aanslag op Charlie Hebdo (F) en die op Theo van Gogh (NL) daadwerkleijk gebeurd is.
Je kunt je sowieso afvragen hoe fris een terrorist psychisch gezien is, maar met de aanslag vanuit de refo-hoek duidde ik op de aanslag van Tristan van der V in Alphen aan de Rijn. Een ex(?)-refo die omdat hij God wilde pijnigen ongelovige schepselen wilde doden.
Maar, ik ben het met je eens als je dat onder psychische problematiek vindt vallen, maar dan zou de tramaanslag in Utrecht daar ook onder vallen.
Nogmaals, de grens tussen een psychiatrisch geval en een terrorist is flinterdun.
En zeg gerust dat in jouw ogen van der Vlis geen refo was, of voor mijn part geen christen, maar besef wel dat de meeste moslims ook zo naar islamisten kijken.

Er is een verschil tussen een islamiet en een islamist.


Kijk, hier kan ik me helemaal in vinden. We worden het nog wel eens met elkaar eens :)

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor irmo » 29 okt 2020 16:29

StillAwake schreef:Het klopt dat christenen niet altijd lief en aardig zijn voor hun buren. Maar om dit specifieke geval met moord te gaan vergelijken gaat wellicht ook weer wat ver.
En je laatste zin geloof ik niet zo: als je 4,5 gevallen zou kunnen noemen tot moord aan toe hier in Nederland had je vast het zwaarste voorbeeld (de moord dus) aangehaald, en niet dit artikel.


Ik wilde alleen aantonen dat hier in Nedeland ook aardig wat fundies wonen. En die zijn meer geinteresseerd in de wetten van hun religie dan in de wetten van de Staat. Toegegeven, christenen plegen beduidend minder aanslagen. Maar dat betekent niet dat ze minder theocratisch zijn.

Wat betreft het laatste: 4 gevallen van ernstige mishandeling, 1 geval van moord. Zo goed dan? Het is nog steeds schokkend. Dat zijn jouw broeders en zusters he, die dat doen!

Marnix schreef:Je kan 4 of 5 voorbeelden noemen ja. En hoeveel christenen zijn er in nederland? Dat is het probleem.met jou (en bijvoorbeeld Benefietdiner). Jullie kunnen extreme dingen en normale dingen niet scheiden. Daar komen jullie verwrongen beelden van christenen (Irmo) en moslims (benefietdiner) vandaan....


Het is extreem ja. Maar weet je wat ik nog extremer(en erger) vind? Dat de wijdere kerk er niet eens op reageert.
Toegegeven, elke religie heeft zn gekkies. Ik weet het. Wij zullen er ook vast wel een paar hebben.

EN ja, er zijn nog steeds meer christenen die het niet doen, dan wel. Daar heb je gelijk in.
Alleen jammer dat ik er zo weinig over hoor.

Ik vraag Nina wat zei ervan vind dat ik christenen heb gezien die zo met hun naasten omgaan, ze reageert er niet eens op. Het interesseert haar blijkbaar niet. Stillawake denkt ook dat het maar af en toe voorkomt. De kerkgemeenschap at large interesseert zich er ook niet veel over. Ik vind dat schokkend. Ik heb echt extreme zaken meegemaakt met mensen die jij jouw broeders en zusters zou noemen, en die worden gewoon weggewuifd.
Mijn beeld van het Christendom is inderdaad die van een vrij gewelddadige gemeenschap, in woorden en in daden. En tot nu toe wordt ik door de christenen om me heen in dat denkbeeld bevestigd. Op hier en daar een positieve uitzondering na.

Maar ach, blijf er vooral overheen giechelen dat Jezus zo leuk en schattig is . En zo lief en zo aardig. En laten we het vooral niet over de echte problemen hebben. Islam en Christendom verschillen echt niet zoveel van ellkaar, echt niet.

Maar goed, dit begint op een persoonlijke klaagzang van mij te lijken, ipv waaar het in dit topic om ging. Dus laten we verder gaan.

Mensen die dit soort dingen doen zijn psychisch niet in orde, maakt niet uit van welke godsdienst ze zijn. Daar zijn we het dan wel over eens, gelukkig maar. Maar ik begrijp wel dat als je mensen zover tergt door oa met die spotprenten te gaan lopen zwaaien dat mensen het dan een keer zat zijn. Dus misschien moeten wij een wat constructievere manier vinden om de dialog met die mensen op gang te houden.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23587
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor Marnix » 29 okt 2020 16:41

Kijk, met dat laatste ben ik het helemaal eens. Maar als je daar nou eens stopt. Moslim-extremisten die mensen aanvallen / doden omdat er ergens een cartoon is verschenen sporten niet. Er zit een steekje bij ze los. Net als bij "christenen" die uit naam van hun geloof belachelijke dingen doen. Maar daarop kan je nog niet een hele religie afrekenen.

irmo schreef:Ik zeur helemaal niet. De hel is nog steeds een integraal onderdeel van jouw geloof hoor, ook al wil je het niet horen.
Ik ben geen christen, dus ik ga naar de hel.
Die leuke tante van Ben idem, en de moslims van benefietdiner al helemaal. Zo leuk en tolerant is het niet hoor, dat is gewoon wat het geloof jouw voorschrijft. Kijk maar in de HC, vraag en antwoord 44, als ik het juist heb. Een ieder die Jezus niet aanneemt gaat naar de Hel.

Ik zie dat vraag en antwoord 80 er ook nog steeds instaat, leuk!

Ik ben verbaasd dat jij dat schijnbaar niet weet.


Ik zeg alleen dat als iemand hier wel de mogelijkheid openlaat dat niet-christenen gered kunnen worden, je heel hard gaat roepen dat dat niet kan. Blijkbaar hou je je eigen denkbeelden maar wat graag in stand....

elbert schreef:Wie denkt dat de timing van de serie aanslagen in Frankrijk vandaag (er zijn al minstens 6 incidenten gemeld) toeval is, moet zich bedenken dat moslims vandaag de geboortedag van Mohammed vieren en zo de belediging van hem (via die spotprenten) proberen te wreken.


De Turkse minister van Buitenlandse Zaken veroordeelt de aanslag. De koepel van moslimorganisaties in Frankrijk veroordeelt de aanslag en roept Franse moslims op om als teken van rouw het Mawlid-feest, de geboorte van Mohammed, vandaag niet te vieren.

Zoals StillAwake al aangeeft, het enige waar hij en ik hier tegen ageren is tegen het beeld dat benefietdiner schetst, dat moslims stuk voor stuk gewelddadig zijn en diep in hun hart dit soort aanslagen van harte toejuichen omdat dit het gedachtegoed van hun religie zou zijn.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor StillAwake » 29 okt 2020 16:44

irmo schreef:Stillawake denkt ook dat het maar af en toe voorkomt.

Ik ben zeer benieuwd waar ik heb gezegd dat het maar af en toe voorkomt...
Ik heb aangegeven dat moordpartijen in naam van het christendom voorkomen (vooral buiten Nederland).
Nergens heb ik de ernst daarvan of zelfs maar het aantal gevallen gebagatelliseerd. Wel denk ik dat de laatste stap (fysieke moord) gelukkig niet heel vaak voorkomt.

Mishandeling in naam van religie, doodzwijgen in naam van religie, pesterijen in naam van religie: voorbeelden te over.

Toevallig (nou ja, wat is toeval met "Nice" in het nieuws vandaag...) draaide ik vandaag "Sacrified sons" van Dream Theater.
Wat een ongelofelijk rake tekst!
Geschreven naar aanleiding van 11 september, maar nog steeds actueel:

Sacrified sons
Dream Theater (Octavarium)


Walls are closing, anxiously
Channel surfing, frantically
Burning City, smoke and fire
Planes, we're certain faith inspired?

No clues,a complete surprise
Who'll be coming home tonight?
Heads all turning towards the sky
Towers crumble, heroes die

Who would wish this on our people?
And proclaim that His will be done?
Scriptures they heed have misled them

All praise their sacrificed sons
All praise their sacrificed sons

Teach them what to think and feel
Your ways so enlightening
Words they preach I can't relate
If God's true Love are acts of Hate


Who would wish this on our people?
And proclaim that His will be done?
Scriptures they heed have misled them

All praise their sacrificed sons
All praise their sacrificed sons

God on high, it's our mistake
Will mankind be extinct?
There's no time to waste
Who serves the truth
For Heaven's sake?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3466
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor benefietdiner » 29 okt 2020 17:36

Marnix schreef:Je hebt duidelijk ook een woord van Arjen Lubach geleerd. Maar niet goed opgelet wat het precies inhoudt...

Als je ook maar 3 seconden goed naar je eigen link zou kijken zou je lezen dat de Jihadistische Ideologie door een heel klein deel van de moslims wordt aangehangen.

Sommige fundamentalistische moslims beschouwen de jihad als de zesde zuil van de islam, het is een religieus gebod.

Het komt dus alleen voor onder fundamentalistische moslims en dan ook nog maar onder sommigen. Maar jij leest het alsof het het algemene gedachtegoed van de islam zou zijn. Wie zit er dan in een fabeltjesfuik.....
Jij zit in die fabeltjes fuik om gemakshalve te focust op sommigen. Ik probeer de site te doorgrond en dat gaat niet in drie seconde, die tijd heb jij wel toegepast zo blijkt uit je reactie. Dat er een flinter dun stapje zit tussen innerlijke en daadwerkelijk uitvoering of tussen defensief en offensief van de jihad zie je totaal niet omdat het er niet letterlijk staat. Het is het verschil tussen theorie en praktijk. Ik benadrukte al de Twin Touwers 9/11. Bij die Twin Touwers waren ‘sommigen’ die tot uitvoering overgingen wat door ‘allen’ moslims werd gerespecteerd door middel van juichen en feest vieren. Die juichende en feestvierende moslims wisten innerlijk wat uiterlijk werd bekrachtig en dat zien we nu ook in Frankrijk. Je kunt nooit voorspellen wanneer dat flinter dunnen doorbroken wordt. Vooral bij adolescenten zie je de daadwerkelijke praktijk, in Frankrijk 18 en 21 jaar! Het is niet zoals je zegt dat sommigen de jihad leren en de anderen niet NEE allen moslims leren de jihad waarvan sommigen tot de daad werkelijke praktijk over gaan. De praktijk of het offensieve wordt de zesde zuil genoemd.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor ben db bd » 29 okt 2020 17:44

we gaan even terug naar half tien, want het gaat hier zo hard ...

StillAwake schreef: De ellende is dat je, als je voorbeelden van malloten wilt zoeken, dat je ze altijd vindt.
En als je daar je mening op gebaseerd hebt ben je niet meer te overtuigen.
Irmo over het Christendom, Benefietdiner over de Islam, ben db bd over de media, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Deze mensen laten zich niet meer overtuigen van het tegendeel, of in elk geval van de goede bedoelingen van de hoofdmoot.
Jammer

Mag ik als ook aangesprokene, u (inzake uw schrijvens) onder die slapers der doodse stilte van dit topic rekenen?
Want als wij ons daar allemaal bij zouden aansluiten viel dit forum naar mijn onbescheiden mening zelf doodstil.
En de ellende (om een woord van u te mogen lenen) is dat waar de laatste profeten zijn gestenigd, de rampspoed toeslaat.
Zo heb ik uiteraard nog wél op de door benefiet aangesleurde link geklikt. Want ik wil behoren (zolang ik dat nog kan) bij hen die zich niet in slaap laten wiegen door de ontkenners. Laat mij maar ook malloot zijn!
Zo leer ik van de nuchtere verslaglegging van de AIVD dat de islam, vanuit haar ware aard uit is op wereldheerschappij.
Dat zou mijn partij SGP, ook graag willen hoor, onze HEER zichtbaar de baas over heel de aarde.
Daarom hebben wij zo'n blijde verwachting, want dat is ons ook nog eens beloofd voor heel de eeuwigheid.
Daar zijn wij ook bepaald niet doodstil over. Welke lofpsalm heffen we daarvoor aan benefietdiner?!
Dat verschilt wel met een Turks kromzwaard of een boko-haram machete (of isis schilmesje :( ).
En ja, waar ik lees in mijn Bijbel dat de schare die niemand tellen kan uit onthoofde gelovigen zal bestaan (Op.6:9-11, en Op.7:9ev.) - tenminste in mij Bijbel staat daar boven 'de zaligheid der martelaren' - dan heb ik niet de neiging om daarbij in slaap der ontkenners te vallen, wetende welke geloofsrichting (ideologie) dat uitdraagt. Dit is wel een voorzegging hè?!

En als ik nog even mag; de waarschuwing tegen de communistische - met democratie heeft dat immers niets te maken - krachten welke de vrije meningsgaring en -verslaglegging zo zwaar aan het ondermijnen zijn, gaan vanzelf over hoor.
Troost u.
ik ken alleen You Tube nog als laatste dienst waar het digitaal vrije woord nog wordt uitgedragen.
Iedereen weet dat iedere journalist een baas (zelfs eigenaar) heeft welke hem dicteert waarover en hoe er geschreven moet worden. En dan bepaalt de denkpolitie van Kajsa ook al nog eens wat onwelgevallig strafwaardig 'nepnieuws' is.
In de islam met de NWO-diep state (en met de paus?) meen ik het eerste oordeelspaard uit Op.6 te ontwaren, maar voor de inlevering van onze met goed en bloed en leven 'diergekochte' vrijheid, kunnen we over een paar maanden weer onnozel stemmen... (denk aan onze aspirant premier met moslim Yasser Arafat in het midden op het dressoir.)
Laatst gewijzigd door ben db bd op 29 okt 2020 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor StillAwake » 29 okt 2020 17:55

benefietdiner schreef:Jij zit in die fabeltjes fuik om gemakshalve te focust op sommigen. Ik probeer de site te doorgrond en dat gaat niet in drie seconde, die tijd heb jij wel toegepast zo blijkt uit je reactie. Dat er een flinter dun stapje zit tussen innerlijke en daadwerkelijk uitvoering of tussen defensief en offensief van de jihad zie je totaal niet omdat het er niet letterlijk staat. Het is het verschil tussen theorie en praktijk. Ik benadrukte al de Twin Touwers 9/11. Bij die Twin Touwers waren ‘sommigen’ die tot uitvoering overgingen wat door ‘allen’ moslims werd gerespecteerd door middel van juichen en feest vieren. Die juichende en feestvierende moslims wisten innerlijk wat uiterlijk werd bekrachtig en dat zien we nu ook in Frankrijk. Je kunt nooit voorspellen wanneer dat flinter dunnen doorbroken wordt. Vooral bij adolescenten zie je de daadwerkelijke praktijk, in Frankrijk 18 en 21 jaar! Het is niet zoals je zegt dat sommigen de jihad leren en de anderen niet NEE allen moslims leren de jihad waarvan sommigen tot de daad werkelijke praktijk over gaan. De praktijk of het offensieve wordt de zesde zuil genoemd.

Alle moslims die juichten en feestvierden, en dan verwijt je een ander dat hij in een fabeltjesfuik zit?
Volgens de meeste moslims is Jihad geen zuil van de Islam, en voor de meeste moslims voor wie dat wel zo is is het een innerlijke strijd.
Het is een heel beperkt deel wat de Islamistische/salafistische stroming aanhangt waar de AIVD (terecht) zo bang voor is.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor StillAwake » 29 okt 2020 18:02

ben db bd schreef:we gaan even terug naar half tien, want het gaat hier zo hard ...


Mag ik als ook aangesprokene, u (inzake uw schrijvens) onder die slapers der doodse stilte van dit topic rekenen?
Dat mag hoor, als iedereen die niet in wereldwijde comploten gelooft een slaper der doodse stilte is ben ik er ook 1.
ben db bd schreef:Want als wij ons daar allemaal bij zouden aansluiten viel dit forum naar mijn onbescheiden mening zelf doodstil.
Vast niet, want jij bent er ook nog toch?
ben db bd schreef:En de ellende (om een woord van u te mogen lenen) is dat waar de laatste profeten zijn gestenigd, de rampspoed toeslaat.
Zo heb ik uiteraard nog wél op de door benefiet aangesleurde link geklikt. Want ik wil behoren (zolang ik dat nog kan) bij hen die zich niet in slaap laten wiegen door de ontkenners. Laat mij maar ook malloot zijn!
Zo leer ik van de nuchtere verslaglegging van de AIVD dat de islam, vanuit haar ware aard uit is op wereldheerschappij.
Heb je dan ook gezien dat het om Islamisme ging, en niet om alle moslims?
Nogmaals: niemand ontkent dat er een hoop terreur in de naam van Allah gebezigd wordt, maar dat het niet mainstream is (om uw term te leasen,,,) zien een aantal hier over het hoofd...
ben db bd schreef:Dat zou mijn partij SGP, ook graag willen hoor, onze HEER zichtbaar de baas over heel de aarde.
Daarom hebben wij zo'n blijde verwachting, want dat is ons ook nog eens beloofd voor heel de eeuwigheid.
Daar zijn wij ook bepaald niet doodstil over. Welke lofpsalm heffen we daarvoor aan benefietdiner?!
Dat verschilt wel met een Turks kromzwaard of een boko-haram machete (of isis schilmesje :( ).
Ik denk overigens niet dat de SGP zich heel erg in die beloofde heerschappij zal kunnen vinden...
Het kon er wel eens anders ui gaan zien dan het partijprogram van jouw partij voorschrijft...
ben db bd schreef:En ja, waar ik lees in mijn Bijbel dat de schare die niemand tellen kan uit onthoofde gelovigen zal bestaan (Op.6:9-11, en Op.7:9ev.) - tenminste in mij Bijbel staat daar boven 'de zaligheid der martelaren' - dan heb ik niet de neiging om daarbij in slaap der ontkenners te vallen, wetende welke geloofsrichting (ideologie) dat uitdraagt. Dit is wel een voorzegging hè?!
Volledig met je eens dat de islam een risico is, maar door iedereen die die religie aanhangt voor terrorist te gaan verslijten versterk je dat alleen maar.
ben db bd schreef:En als ik nog even mag; de waarschuwing tegen de communistische - met democratie heeft dat immers niets te maken - krachten welke de vrije meningsgaring en -verslaglegging zo zwaar aan het ondermijnen zijn, gaan vanzelf over hoor. Troost u.
ik ken alleen You Tube nog als laatste dienst waar het digitaal vrije woord nog wordt uitgedragen.
Iedereen weet dat iedere journalist een baas (zelfs eigenaar) heeft welke hem dicteert waarover en hoe er geschreven moet worden. En dan bepaalt de denkpolitie van Kajsa ook al nog eens wat onwelgevallig strafwaardig 'nepnieuws' is.
In de islam met de NWO-diep state (en met de paus?) meen ik het eerste oordeelspaard uit Op.6 te ontwaren, maar voor de inlevering van onze met goed en bloed en leven 'diergekochte' vrijheid, kunnen we over een paar maanden weer onnozel stemmen... (denk aan onze aspirant premier met moslim Yasser Arafat in het midden op het dressoir.)

Het grote voordeel van Youtube is dat je alleen maar hoort wat je wilt horen, nadeel is dat je vervolgens alleen maar weet wat je gehoord hebt...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3466
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor benefietdiner » 29 okt 2020 18:45

StillAwake schreef:Alle moslims die juichten en feestvierden, en dan verwijt je een ander dat hij in een fabeltjesfuik zit?
Volgens de meeste moslims is Jihad geen zuil van de Islam, en voor de meeste moslims voor wie dat wel zo is is het een innerlijke strijd.
Het is een heel beperkt deel wat de Islamistische/salafistische stroming aanhangt waar de AIVD (terecht) zo bang voor is.
Je zit net als Marnix er naast. Allen moslims leer de Jihad niet een uitgezonderd. Jihad betekend streven of inspannen gericht op het realiseren van de islam. Er wordt wel onderscheid gemaakt tussen offensief en defensief en… zoals gezegd die is flinter dun wat we momenteel zien in Frankrijk en wat staat nog meer te wachten.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3466
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor benefietdiner » 29 okt 2020 19:18

ben db bd schreef: Welke lofpsalm heffen we daarvoor aan benefietdiner?!



Volledig scherm: https://youtu.be/sWnx37WnZN0

Of:



Volledig scherm: https://www.youtube.com/watch?v=mG1uXHS ... rlandZingt

Niet te veel op die mooie vrouwen letten hoor Ben :mrgreen:
Laatst gewijzigd door benefietdiner op 29 okt 2020 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor irmo » 29 okt 2020 19:21

StillAwake schreef:Ik ben zeer benieuwd waar ik heb gezegd dat het maar af en toe voorkomt...
Ik heb aangegeven dat moordpartijen in naam van het christendom voorkomen (vooral buiten Nederland).
Nergens heb ik de ernst daarvan of zelfs maar het aantal gevallen gebagatelliseerd. Wel denk ik dat de laatste stap (fysieke moord) gelukkig niet heel vaak voorkomt.

Mishandeling in naam van religie, doodzwijgen in naam van religie, pesterijen in naam van religie: voorbeelden te over.


Ik meende dat op te maken uit jouw laatste post....
EN nog steeds de vraag: Wat vind jij daar nou van? Dat er (veel) christenen zijn, misschien ook wel in jouw kerk, die dat doen?


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten