Doodse stilte voor de macht van islam

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3465
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor benefietdiner » 30 okt 2020 17:01

Dader aanslag in Nice kwam als vluchteling naar Europa en had enkel papier van Italiaanse Rode Kruis op zak


Dit is Brahim A., de 21-jarige dader van de aanslag in de basiliek Notre-Dame in Nice. De foto dateert van kort nadat politiemensen hem met verschillende schoten hadden uitgeschakeld. Hij raakte zwaar maar niet levensgevaarlijk gewond. De man, een Tunesiër, belandde vorige maand als vluchteling in Italië.

Afbeelding

Bron: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201029_97304273

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23584
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor Marnix » 30 okt 2020 23:47

benefietdiner schreef:Dader aanslag in Nice kwam als vluchteling naar Europa en had enkel papier van Italiaanse Rode Kruis op zak


Dit is Brahim A., de 21-jarige dader van de aanslag in de basiliek Notre-Dame in Nice. De foto dateert van kort nadat politiemensen hem met verschillende schoten hadden uitgeschakeld. Hij raakte zwaar maar niet levensgevaarlijk gewond. De man, een Tunesiër, belandde vorige maand als vluchteling in Italië.

Afbeelding

Bron: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201029_97304273


En dus?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor elburger » 31 okt 2020 07:38

Ja, doodse stilte.

Ten eerste voor de slachtoffers.
Maar ten tweede is er doodse stilte van het overgrote deel van de mensen omdat de angst van repressie er heerst.
Nu zeg ik niet dat alle moslim gelovigen zo zijn dat je hierover geen gesprek kunt aangaan, want ook daar heerst afschuw, maar vele miljoenen hebben er geen probleem mee als zoiets dergelijks gebeurd.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23584
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor Marnix » 31 okt 2020 13:29

elburger schreef:Ja, doodse stilte.

Ten eerste voor de slachtoffers.
Maar ten tweede is er doodse stilte van het overgrote deel van de mensen omdat de angst van repressie er heerst.
Nu zeg ik niet dat alle moslim gelovigen zo zijn dat je hierover geen gesprek kunt aangaan, want ook daar heerst afschuw, maar vele miljoenen hebben er geen probleem mee als zoiets dergelijks gebeurd.


Volgens mij is de reactie niet “doodse stilte uit angst voor repressie”. Hoe kom je erbij? Iedereen staat in de rij om dot soort gedrag te veroordelen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3465
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor benefietdiner » 31 okt 2020 17:43

Marnix schreef:En dus?

Priester neergeschoten in Lyon, dader gevlucht
https://www.ad.nl/buitenland/priester-n ... ~ac932659/

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor irmo » 31 okt 2020 18:19

Gaat lekker weer.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor irmo » 31 okt 2020 18:19

elburger schreef:Ja, doodse stilte.

Ten eerste voor de slachtoffers.
Maar ten tweede is er doodse stilte van het overgrote deel van de mensen omdat de angst van repressie er heerst.
Nu zeg ik niet dat alle moslim gelovigen zo zijn dat je hierover geen gesprek kunt aangaan, want ook daar heerst afschuw, maar vele miljoenen hebben er geen probleem mee als zoiets dergelijks gebeurd.


Wat een walgelijke opmerking.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23584
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor Marnix » 31 okt 2020 21:37

irmo schreef:Wat een walgelijke opmerking.


Het zegt vooral niet zoveel. Zo kan je bijvoorbeeld ook over de tweede wereldoorlog praten. Ik zeg niet dat alle Nederlanders fout waren in de oorlog hoor, maar er waren er echt best wel een hoop die de Duitse bezetting niet zo er mg vonden, zelfs wel die Joden gingen verraden en zo. Ik denk procentueel meer dan moslims hier die de moord op Paty toejuichen.... het blijft een kleine groep extremisten en daar kan je niet een hele groep op afrekenen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3465
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor benefietdiner » 02 nov 2020 10:00


d:)b

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor elbert » 02 nov 2020 14:34

Ik ben geen fan van Emmanuel Macron, maar hier doet hij wel wat iedere westerse leider zou moeten doen: de grens aangeven waar extremisten niet over mogen gaan. Hij zegt: "in ons land zijn jongens en meisjes, mannen en vrouwen gelijkwaardig. Als mensen daar anders over denken, kunnen ze dat maar beter buiten Frankrijk doen. Want onze waarden accepteren geen tweedeling in de maatschappij op dit punt en dus geen parallelle samenleving".
Dat is heel wat beter dan dingen proberen te bagatelliseren en zeggen: "ach, het zijn maar eenlingen" of: "het is maar een klein groepje".
Ook al zou het maar om een klein groepje gaan, wat deze extremisten willen is onacceptabel en als ze dat blijven doen, kunnen ze beter ergens anders naartoe gaan.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23584
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor Marnix » 02 nov 2020 14:57

elbert schreef:Ik ben geen fan van Emmanuel Macron, maar hier doet hij wel wat iedere westerse leider zou moeten doen: de grens aangeven waar extremisten niet over mogen gaan. Hij zegt: "in ons land zijn jongens en meisjes, mannen en vrouwen gelijkwaardig. Als mensen daar anders over denken, kunnen ze dat maar beter buiten Frankrijk doen. Want onze waarden accepteren geen tweedeling in de maatschappij op dit punt en dus geen parallelle samenleving".
Dat is heel wat beter dan dingen proberen te bagatelliseren en zeggen: "ach, het zijn maar eenlingen" of: "het is maar een klein groepje".
Ook al zou het maar om een klein groepje gaan, wat deze extremisten willen is onacceptabel en als ze dat blijven doen, kunnen ze beter ergens anders naartoe gaan.


Mee eens. Maar ik denk dat je beiden wel naast elkaar mag noemen. Het is maar een klein groepje en als ze dat willen moeten we maar ergens anders naartoe gaan. Enige probleem is dan nog dat je daarmee het probleem alleen maar verschuift. Waar moeten ze heen en wat gaan ze daar dan doen?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Nina

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor Nina » 02 nov 2020 15:05

Marnix schreef:Mee eens. Maar ik denk dat je beiden wel naast elkaar mag noemen. Het is maar een klein groepje en als ze dat willen moeten we maar ergens anders naartoe gaan. Enige probleem is dan nog dat je daarmee het probleem alleen maar verschuift. Waar moeten ze heen en wat gaan ze daar dan doen?


Ik zou zeggen: opvang zoeken in een islamitisch land. Daar zijn er vele van. Hun eigen cultuur, godsdienst en vaak ook taal.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor hans0166 » 02 nov 2020 15:25

Nina schreef:Ik zou zeggen: opvang zoeken in een islamitisch land. Daar zijn er vele van. Hun eigen cultuur, godsdienst en vaak ook taal.


ga jij ook op zoek naar een nieuw huis dan? Er zijn maar zo'n 15/16% protestanten in Nederland... zoek ook maar een eigen plekje.

Nina

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor Nina » 02 nov 2020 15:35

hans0166 schreef:ga jij ook op zoek naar een nieuw huis dan? Er zijn maar zo'n 15/16% protestanten in Nederland... zoek ook maar een eigen plekje.



Leg mij eens uit waarom ik op zoek zou moeten naar een nieuw plekje.

Ik begrijp dat mijn opmerking tegen het zere been is, hoewel ik niet begrijp waarom. Hulp bieden dmv financiële ondersteuning in de eigen regio is echt niet zo'n vreemde gedachte hoor. Mensen hoeven geen nieuwe taal te leren, geen nieuwe cultuur etc.

Vergeet daarnaast niet dat vluchtelingen ook een verplichting hebben. Toen Israel in de verstrooiing ging, moesten zij zich inzetten in Babel en tot zegen zijn. Wij mogen dit ook verwachten van vluchtelingen, zij moeten zich inzetten en aanpassen. Kunnen zij dit niet, dan horen zij hier niet thuis.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23584
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor Marnix » 02 nov 2020 16:12

Nina schreef:Ik zou zeggen: opvang zoeken in een islamitisch land. Daar zijn er vele van. Hun eigen cultuur, godsdienst en vaak ook taal.


Ja dat klinkt logisch, maar extremistische moslims kunnen in een islamitisch land ook gevaarlijk zijn, of juist weer extra mensen gaan ronselen voor hun heilige oorlog. Bovendien moeten ze dan wel een tweede paspoort hebben, je kan geradicaliseerde Europese moslims niet zomaar naar een willekeurig Islamitisch land sturen met een briefje: Dit zijn ook moslims dus willen jullie ze opvangen want wij willen ze niet.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten