Doodse stilte voor de macht van islam

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7928
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor StillAwake » 28 okt 2020 11:56

Nina schreef:Je schrijft dat je mijn angst herkent. Maar ik moet je zeggen: ik heb hier geen angst over, wel zorgen. Ik bid dagelijks dat de Here Jezus maar spoedig terug mag komen, daar zie ik naar uit.

En zeker kent men in het Christendom ook fanatiekelingen, maar iemand 'dood zwijgen' of daadwerkelijk vermoorden, daar ligt een wereld van verschil tussen.

Excuus voor mijn woordkeus, het woord "angst" was inderdaad ingevuld door mij.
Tussen iemand doodzwijgen en daadwerkelijk vermoorden ligt een verschil, maar als je de Bergrede er op naslaat is dat verschil niet eens zo heel groot.
En er zijn ook binnen het christendom nog steeds stromingen waar tegenstanders vermoord worden (vooral in de VS).
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Nina

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor Nina » 28 okt 2020 17:05

elbert schreef:Er lopen hier een paar aannames door elkaar in je betoog:
Aanname 1. de moslims die in Nederland wonen zijn bijna allemaal vluchtelingen.

Dat zeg je niet direct, maar dat is wel de implicatie van wat je zegt. Maar in de meeste gevallen zijn het migranten, vaak om economische redenen. In dit soort discussies komt het onderscheid tussen vluchtelingen en migranten zelden goed uit de verf. De meeste moslims die in ons land wonen (voornamelijk uit Turkije en Marokko), zijn hier ooit als gastarbeider gekomen en zijn nooit meer weggegaan. Het waren geen vluchtelingen. Na 3 of 4 generaties blijkt dat er nog steeds integratieproblemen zijn. Als Erdogan iets kritisch over Nederland zegt, staan er mensen van Turkse afkomst (waarvan velen alleen naar de Turkse tv kijken) in onze steden te demonstreren. Dat is buitengewoon onwenselijk en zeker omdat het tot de Turkse buitenlandse politiek behoort om invloed op westerse landen uit te oefenen middels de Turkse diaspora.

Aanname 2. God roept ons op om lief te hebben, dus dat betekent dat de regering iedereen in ons land moet toelaten en ze bovendien alle ruimte moet geven om hun cultuur (en godsdienst) uit te oefenen, ook al gaat die in tegen de Nederlandse cultuur. Je zegt zelfs: "het kan de vrijheid van christenen beperken" en dat moeten die christenen uit naastenliefde maar accepteren.

Nee, de Bijbel zegt niet dat een regering een immigratiebeleid moet voeren dat iedereen toelaat en ook niet dat christenen de mogelijkheden om hun eigen geloof te belijden moeten inperken. De Bijbel zegt wel dat we de vreemdeling die in ons midden vertoeft, rechtvaardig moeten behandelen en bovendien dat ze zich aan onze wetten moeten houden. Als ze dat niet doen, kun je ze uitwijzen en is het ook verstandig om dat te doen. Stel je voor dat in het Oude Testament een volk naar het land Israel was gekomen en dat ze zeiden: "nou, we willen wel tussen jullie wonen en we willen bovendien onze afgoden blijven dienen". Ik denk dat er dan onherroepelijk oorlog zou zijn gekomen, want het land Israel was bedoeld voor het volk van Israel. Dat gevaar van spanningen en burgeroorlog zit er nu ook in. Je hoeft alleen maar naar Frankrijk te kijken momenteel. Veel Fransen zijn tot de overtuiging gekomen (tot president Macron aan toe) dat ze een ernstig probleem hebben op dit vlak.
De regering heeft dus alle recht om vreemdelingen te weren als de onrust door etnische spanningen zou toenemen en als dat het karakter van ons land niet ten goede verandert. In sommige scenario's bestaat de bevolking van Zweden over enkele tientallen jaren uit 30% moslims. Dat gaat een onherstelbaar effect hebben op het karakter van dat land. De kans dat Zweden het eerste Europese land wordt waarin de sharia ingevoerd wordt, is dus aanwezig. Je zegt: "er is nog geen sprake van een meerderheid". Dat klopt. Maar een minderheid van 10% blijkt al problematisch.
Landen in oost-Europa zien het immigratiebeleid van de landen in west-Europa hoofdschuddend aan. Zij redeneren: "Wij zijn een christelijk land en dat willen we ook blijven. Dat betekent dus geen grootschalige immigratie." Ze worden ervoor verketterd door west-Europese regeringsleiders, maar ze hebben wel een punt.


Uitstekend verwoord, had het zelf niet beter gekund!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor Marnix » 28 okt 2020 17:33

elbert schreef:Er lopen hier een paar aannames door elkaar in je betoog:
Aanname 1. de moslims die in Nederland wonen zijn bijna allemaal vluchtelingen.

Dat zeg je niet direct, maar dat is wel de implicatie van wat je zegt. Maar in de meeste gevallen zijn het migranten, vaak om economische redenen. In dit soort discussies komt het onderscheid tussen vluchtelingen en migranten zelden goed uit de verf. De meeste moslims die in ons land wonen (voornamelijk uit Turkije en Marokko), zijn hier ooit als gastarbeider gekomen en zijn nooit meer weggegaan. Het waren geen vluchtelingen. Na 3 of 4 generaties blijkt dat er nog steeds integratieproblemen zijn. Als Erdogan iets kritisch over Nederland zegt, staan er mensen van Turkse afkomst (waarvan velen alleen naar de Turkse tv kijken) in onze steden te demonstreren. Dat is buitengewoon onwenselijk en zeker omdat het tot de Turkse buitenlandse politiek behoort om invloed op westerse landen uit te oefenen middels de Turkse diaspora.


Ik zeg dat niet, niet direct en ik impliceer dat ook niet. Het gaat me meer om de rechts-politieke reacties erop. En die kan ook weinig doen aan wie er al in Nederland zijn (inderdaad, vooral gastarbeiders waarbij het wel eerlijk is om te vermelden dat toen die massaal werden gehaald (om werk te doen wat wij niet meer wilden doen, er ook totaal niet geïnvesteerd is in het laten integreren van die mensen) maar hooguit aan wat er van buitenaf nog bijkomt. Daarom zeggen de PVV en FVD ook niet: vluchtelingen zijn nog wel welkom, migranten die puur voor het geld komen niet) maar laten we de grenzen dichtgooien, zeker voor moslims.

Maar goed ik zeg dus nergens dat moslims vluchtelingen zijn. Mijn vraag was: welke acties zou je moeten nemen om te voorkomen dat we over een poos in de minderheid zijn en moet je dat dan wel willen? Maar op basis van “moet je vluchtelingen maar weigeren” (zodat door migratie ook niet meer moslims bijkomen) kan je niet stellen dat in aanneem dat alle moslims die er al zijn dus vluchtelingen zijn. Dat zou vreemd zijn.

Aanname 2. God roept ons op om lief te hebben, dus dat betekent dat de regering iedereen in ons land moet toelaten en ze bovendien alle ruimte moet geven om hun cultuur (en godsdienst) uit te oefenen, ook al gaat die in tegen de Nederlandse cultuur. Je zegt zelfs: "het kan de vrijheid van christenen beperken" en dat moeten die christenen uit naastenliefde maar accepteren.

Nee, de Bijbel zegt niet dat een regering een immigratiebeleid moet voeren dat iedereen toelaat en ook niet dat christenen de mogelijkheden om hun eigen geloof te belijden moeten inperken. De Bijbel zegt wel dat we de vreemdeling die in ons midden vertoeft, rechtvaardig moeten behandelen en bovendien dat ze zich aan onze wetten moeten houden. Als ze dat niet doen, kun je ze uitwijzen en is het ook verstandig om dat te doen. Stel je voor dat in het Oude Testament een volk naar het land Israel was gekomen en dat ze zeiden: "nou, we willen wel tussen jullie wonen en we willen bovendien onze afgoden blijven dienen". Ik denk dat er dan onherroepelijk oorlog zou zijn gekomen, want het land Israel was bedoeld voor het volk van Israel. Dat gevaar van spanningen en burgeroorlog zit er nu ook in. Je hoeft alleen maar naar Frankrijk te kijken momenteel. Veel Fransen zijn tot de overtuiging gekomen (tot president Macron aan toe) dat ze een ernstig probleem hebben op dit vlak.
De regering heeft dus alle recht om vreemdelingen te weren als de onrust door etnische spanningen zou toenemen en als dat het karakter van ons land niet ten goede verandert. In sommige scenario's bestaat de bevolking van Zweden over enkele tientallen jaren uit 30% moslims. Dat gaat een onherstelbaar effect hebben op het karakter van dat land. De kans dat Zweden het eerste Europese land wordt waarin de sharia ingevoerd wordt, is dus aanwezig. Je zegt: "er is nog geen sprake van een meerderheid". Dat klopt. Maar een minderheid van 10% blijkt al problematisch.
Landen in oost-Europa zien het immigratiebeleid van de landen in west-Europa hoofdschuddend aan. Zij redeneren: "Wij zijn een christelijk land en dat willen we ook blijven. Dat betekent dus geen grootschalige immigratie." Ze worden ervoor verketterd door west-Europese regeringsleiders, maar ze hebben wel een punt.


Dat kan maar de vraag is hoe je dat wil realiseren. Door de vrijheid van godsdienst af te schaffen? Je kan de mensen die je hier 50 jaar geleden naartoe hebt gelokt moeilijk uitzetten...

Los daarvan denk ik dat je op dit punt wel onderscheid moet maken tussen het oude testament (theocratie) en het nieuwe testament (geen theocratie, christenen als minderheid) en hoe je er dan als christenen mee omgaat. Onchristelijk gedrag gebruiken voor je eigen veiligheid past meer bij die lijn van het OT dan van het NT. Goed om dan te kijken naar de problematiek en hoe we daar als westerse landen mee om moeten gaan, maar van christenen verwacht ik dan wel een christelijke visie en dat is niet altijd die waar je zelf het beste van wordt. Jezus volgen vraagt soms offers en kan je wat kosten. Minder migratie kan dan een optie zijn mits het niet ten koste gaat van hen die op de vlucht zijn. Daarbij investeren in de integratie van die mensen lijkt me alleen maar goed. Daar is het juist in het verleden fout gegaan.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor ben db bd » 28 okt 2020 17:50

terug gaande naar het topic, durf ik te stellen dat die doodse stilte niet meer ten goede (voor ons) zal veranderen.
Zoals al door anderen gezegd is, bedoelt de islam altijd hun invloed te vergroten. (huis van strijd, vóór huis van vrede).
Er komen hier in de EU steeds veel moslims bij, waaronder ook heel kwaaie, maar er gaan er geen af.
Het is niet zo dat moslims een meerderheid nodig hebben om de macht over te nemen. 20% is al genoeg leer ik.
Dat zien we ook in de tientallen sharia-wijken in Europa. Daar heeft het reguliere gezag weinig invloed meer.
Gematigde moslims staan onder heerschappij van fundamentalisten en een gematigde islam bestaat niet.
Wij zien fundamentalisten onder aanvoering staan van de overste dezer wereld, die heeft nog veel méér slaven!
Hoop maar op een pretrib. Want de schare welke daarna onthoofd wordt, is ontelbaar in mijn Bijbel (Op.6- en 7:9)

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor irmo » 28 okt 2020 19:23

StillAwake schreef:Excuus voor mijn woordkeus, het woord "angst" was inderdaad ingevuld door mij.
Tussen iemand doodzwijgen en daadwerkelijk vermoorden ligt een verschil, maar als je de Bergrede er op naslaat is dat verschil niet eens zo heel groot.
En er zijn ook binnen het christendom nog steeds stromingen waar tegenstanders vermoord worden (vooral in de VS).



Niet alleen in Amerika hoor. Kijk maar, hier in Nederland gebeurt het ook:

https://www.tubantia.nl/enschede/ensche ... ~a152b845/

Leuk he, vrijheid van godsdienst en geloof. Totaal verachtelijk, als je t mij vraagt. Maar goed, ik kan je zo nog 4, 5, gevallen opnoemen waar hetzelfde is gebeurt, soms tot moord aan toe.

Christenen zijn zo lief en aardig voor hun buren.Not.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor irmo » 28 okt 2020 19:38

ben db bd schreef:Ja, ons geloof is haar niet onbekend hoor, wij dragen dat graag uit. (zijn daarin liever niet agressief)
Maar dat pikt ze niet op joh. Ze is net zo geconditioneerd als wij. ik reken haar niet zo erg 'wel-toebereide aarde' te zijn.
Zo reken ik haar bij de niet wetenden te behoren,
zoals andere mensen welke langs het zeepkistje lopen op de hoek van plein en straat, waarop jij hen zeer terecht aanroept, met: 'Alléén Jezus is jullie Weg tot eeuwig behoud !!'.
ik zie die man met dat hondje kijken en denken; best een leuk blond vrouwtje, met dat mooie rokje aan.
Moet ik dan Zeggen dat hij 'de Weg heeft geweten, maar niet bewandeld', ?? Zo gereformeerd ben ik gewoon niet, jij wel?


Wat jij denkt en vind is in het Christendom anders totaal onbelangrijk hoor. Het is een verplichting om Jezus te aanvaarden, anders ga je gewoon naar de hel. Ook jouw tante die je zo lief vindt. Ongeacht wat jij ervan vind, das dan jammer voor jou.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor irmo » 28 okt 2020 19:50

Nina schreef:Ik vind het ook verbazingwekkend dat hier nauwelijks aandacht aan wordt besteedt. Men mekkert over het koninklijk huis dat naar Griekenland op vakantie gaat, en gaat hier helemaal aan voorbij. Daarbij zeg ik niet dat ik die vakantie goed keur, maar dat dáár nou de aandacht naar toeging terwijl er zoiets schokkends gebeurt, kan ik niet bevatten.

Ik heb jaren temidden van moslims gewoond, en heb volop ervaring hoe fanatiek sommigen kunnen zijn. De Islamitische wetten staan haaks op de onze, we hebben onszelf een groot probleem op de hals gehaald door deze mensen hier te laten komen. Als het er op aan komt, staan voor hen de Islamitische wetten boven de onze en zullen ze daar maling aan hebben. Een land waar eenmaal een moskee staat, is daarmee geclaimd als Islamitisch grondgebied.

Ben ik daarmee een moslimhater? Nee, zeker niet. Ik kan bewogen zijn over mijn (niet fanatieke) moslim vrienden die leven in duisternis. Allah is geen God van liefde, maar van haat. Hij haat alle 'ongelovigen' (lees: niet moslims). We zullen dit soort incidenten vaker gaan meemaken.



We zijn wel vaker selectief met nieuws, dat typeert de Nederlandse krant.
En eerlijk? Christenen zijn ook vrij verachtelijk tegenover andersgelovigen en andersdenkenden, zeker niet vredelievend. Hier heb je ook fanatieke gelovigen hoor. Vergis je niet.

Nina

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor Nina » 28 okt 2020 19:52

Ik vind je vrij zuur in wat je schrijft Irmo. Als je zo'n hekel hebt aan Christenen, waarom kom je dan hier? Daarmee wil ik niet zeggen dat je niet welkom bent hoor, maar het zou fijn zijn als je je wat vriendelijker zou gedragen.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor irmo » 28 okt 2020 20:08

benefietdiner schreef:@irmo deze drie onderstaande quote schreef je aan mij toe maar dat schreef je zelf.


Mooi dat je een Statenbijbel hebt en er in leest maar een Statenbijbel heeft ook kanttekeningen. Ik vraag mij af, als ik jou conclusie leest over Jezus, lees je de Statenbijbel zonder die zo belangrijke kanttekening. Die kanttekening van de Statenbijbel zijn de enige en een juist interpretatie op de Bijbel. In Johannes 8 komt ter sprake dat Jezus het Licht van de wereld is, legt Jezus uit wie Hij is en het item waar wij het in de topic over hebben ‘Jezus en Abraham’.

Ik heb de kanttekeningen niet. Dus daar kan ik niet in kijken, sorry. Enne, enige juiste interpretatie? Hoe fundie.


Je zegt dat je het een ‘torenhoge hoogmoed’ van jezus vind als Hij zegt dat Hij vóór Abraham was. Nu dat vonden de Joden van die tijd ook, de orthodoxe Joden van onze tijd ook en irmo dus ook.

Ik ben geen Joodse. Maar fijn dat ik in goed gezelschap ben met mijn afwijzing.

In de lijn van de geslachten of vanuit geboorten waren de Joden dus kinderen van Abraham, dat klopt. Maar Jezus heeft het niet over een natuurlijke geboorte uit de lijnen van geslachten maar over een geestelijk een onlichamelijke geboorte. De kanttekenaren zeggen: ‘Door de eeuwige geboorte van den Vader’ en verwijzen naar:
Ps. 2:7 Ik zal van het besluit verhalen: de HEERE heeft tot Mij gezegd: Gij zijt Mijn Zoon, heden heb Ik U gegenereerd.
Micha 5:1 En gij, Bethlehem Efratha! zijt gij klein om te wezen onder de duizenden van Juda? Uit u zal Mij voortkomen, Die een Heerser zal zijn in Israel, en Wiens uitgangen zijn van ouds, van de dagen der eeuwigheid.
Joh. 5:26-27 Want gelijk de Vader het leven heeft in Zichzelven, alzo heeft Hij ook den Zoon gegeven, het leven te hebben in Zichzelven; 27 En heeft Hem macht gegeven, ook gericht te houden, omdat Hij des mensen Zoon is.

Zie? Torenhoge hoogmoed en heiligschennis, ik zei het je toch. :?

Uit Johannes 8 (en andere Bijbeldelen) is ook onze drie-eenheid ontstaan dat God en de Zoon en de Heilige Geest één zijn. Nee geen drie goden maar één God die bestaat uit Wortel stam en takken.

Hahaha echt niet. Christenen geloven in meer dan 1 God, zeker de katholieken.

Ik vind het terecht als je tegen je buren zou zeggen dat jij de maagd Maria zou zijn en jou zouden uitlachen ik zou hartelijk mee lachen.

En daarna de ambulance bellen zeker? :mrgreen:

Ja dat begrijp ik maar zoals God en de Heilig Geest van eeuwigheid was was ook Jezus van eeuwigheid. In Johannes 1 staat: ‘Hij is gekomen tot het Zijnen maar de Zijnen hebben Hem niet aangenomen’, o.a. omdat zij niet konden geloven dat Hij de eeuwige Zoon van God is. Jezus werd tenslotte ter dood veroordeeld omdat Hij Zich de (eeuwige) Zoon van God noemde. Dat was godslastering, meenden de Joodse leidslieden. Aan de andere kant: wie niet belijdt dat Jezus in het vlees is gekomen, behoort tot de antichrist schrijft 2 Johannes 7. Samenvattend hebben de eeuwen door mensen ontkend dat Jezus óf in het vlees is gekomen, óf dat Hij de eeuwige Zoon van God is. Dwalingen leren zoals mohammed die opkomen uit ons verduisterd verstand en die aangewakkerd worden door de duivel die niet wil dat we Jezus die plaats geven die Hem toekomt.

Ik ontken beide. Maar ik ben dan ook van Satan, dus ik mag dat.

Nee dat is niet mijn conclusie of interpretatie maar zuiver Bijbels en zo ook communiceert de Bijbel ook met ons. Wat het probleem is wanneer wij niet belijden dat Jezus Christus van eeuwigheid Gods Zoon is? Dan erkennen wij de drie-eenheid van God ten diepste niet en dat is één van de ergste ketterijen die wij tegenkomen in de geschiedenis de moslims ten top. Hoe kan Jezus God zijn als Hij dat niet van eeuwigheid is, want God is eeuwig, dus is de Vader eeuwig, de Zoon is eeuwig en de Heilige Geest is eeuwig. Als Jezus niet de eeuwige Zoon van God was, kon Hij geen volkomen Zaligmaker zijn.


God en Jezus zijn dan ook twee buitengewoon verschillende zaken. Ze zijn niet hetzelfde en ook niet dezelfde. Ik erken de drie-eenheid niet maar ik geloof niet dat dat een ergere zonde is, ver verheven boven alle andere zonden. Gewoon een van de vele.

Waarom is het een van de ergste? Die volg ik niet helemaal.

De Heidelbergse Catechismus geeft in zondag 6 en ook de geloofsbelijdenis van Athanasius heel duidelijk antwoorden hierin. Waarom ga je niet eens lezen in de Heidelbergse Catechismus die op jou vragen duidelijk antwoorden geven. http://members.home.nl/a.janssen/evangelie/hc.html

Leuke site, ik heb hem even bekeken. Maar ik had de HC al, gelezen en geleerd. En nog steeds heb ik veel vragen en onduidelijkheid. Maar dat valt denk ik buiten de scope van dit topic, dus misschien kunnen we dat dan beter afsplitsen. Als je zin hebt om er over door te gaan.


Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor irmo » 28 okt 2020 20:11

Nina schreef:Ik vind je vrij zuur in wat je schrijft Irmo. Als je zo'n hekel hebt aan Christenen, waarom kom je dan hier? Daarmee wil ik niet zeggen dat je niet welkom bent hoor, maar het zou fijn zijn als je je wat vriendelijker zou gedragen.



Ik ben helemaal niet zuur, integendeel. Ik vind het alleen wel schokken hoe lichtvaardig en oppervlakkig je omgaat met - naar mijn mening- ernstige zaken. Jouw geloofsgenoten gedragen zich net zo gewelddadig en fundamentalistisch als sommige moslims hoor, ik heb er reglmatig last van. Ik vind het vervelend dat je wel met een vinger naar een ander wijst, maar schijnbaar niet naar jezelf durft te kijken.

Ik heb geen hekel aan christenen maar ik irriteer me er wel aan. Zeker aan de uitwassen, die ook in Nederland nog steeds voorkomen.

Nina

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor Nina » 28 okt 2020 20:34

irmo schreef:Ik ben helemaal niet zuur, integendeel. Ik vind het alleen wel schokken hoe lichtvaardig en oppervlakkig je omgaat met - naar mijn mening- ernstige zaken. Jouw geloofsgenoten gedragen zich net zo gewelddadig en fundamentalistisch als sommige moslims hoor, ik heb er reglmatig last van. Ik vind het vervelend dat je wel met een vinger naar een ander wijst, maar schijnbaar niet naar jezelf durft te kijken.

Ik heb geen hekel aan christenen maar ik irriteer me er wel aan. Zeker aan de uitwassen, die ook in Nederland nog steeds voorkomen.


Je roept en scheldt maar wat, ik kan mensen als jij niet serieus nemen. Ik ga daarom mijn tijd niet verder aan jou besteden.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor irmo » 28 okt 2020 20:54

Echt niet. Dat jij er geen ervaring mee hebt, wil niet zeggen dat het er niet is.
Ik kan je zo twee kerkgenootschappen in nederland aanwijzen waar mensen worden mishandeld als ze bijvoorbeeld geen belijdenis willen doen, en dat zijn gewoon jouw geloofsgenoten hoor.Wat vind jij daar nou van, dat jouw broeders en zusters zoiets doen?

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3464
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor benefietdiner » 28 okt 2020 21:54

Moslims overal ter wereld straat op om Macron

CAÏRO - Op de dag waarop moslims de geboorte van profeet Mohammed vieren, spreken veel leiders van de islamitische wereld zich uit tegen de steun die de Franse president Emmanuel Macron aan de Charlie Hebdo-cartoons over profeet Mohammed gaf. Er zijn heuse demonstraties in verschillende uithoeken van de wereld.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2030932 ... -om-macron

Er staat boven dit artikel: 'Vrijheid van meningsuiting niet overal heilig'.
Het kan dus zomaar ook in de ander topic passen.

Spanningen tussen Europa en de islamitische wereld en dat alles om een fotootje. ](*,)
Wie zei ook weer dat de moslims zo vredelievend waren 8)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor Marnix » 28 okt 2020 23:09

Tja je kan natuurlijk wel zelf beginnen met volwassen gedrag en te stoppen met provoceren door het belachelijk te maken wat mensen dierbaar is. Geweld is nooit het goede antwoord (en niet gerechtvaardigd) maar dat mensen boos zijn vanwege soort achterlijke cartoons, dat snap ik wel... want ze zijn toch gewoon bedoeld om te provoceren en men doet goed hun best om dat ook te bereiken. En als men dan boos geworden is en een extremist doet iets verschrikkelijks zegt men: zie je wel, wat een rare ideologie he....

Mensen eisen vrijheid van meningsuiting als compensatie voor de vrijheid van denken, waar ze zelden gebruik van maken. Søren Kierkegaard

irmo schreef:Ik ben helemaal niet zuur, integendeel. Ik vind het alleen wel schokken hoe lichtvaardig en oppervlakkig je omgaat met - naar mijn mening- ernstige zaken. Jouw geloofsgenoten gedragen zich net zo gewelddadig en fundamentalistisch als sommige moslims hoor, ik heb er reglmatig last van. Ik vind het vervelend dat je wel met een vinger naar een ander wijst, maar schijnbaar niet naar jezelf durft te kijken.

Ik heb geen hekel aan christenen maar ik irriteer me er wel aan. Zeker aan de uitwassen, die ook in Nederland nog steeds voorkomen.


Zeur niet. Want als er een keer iemand hier is die niet direct roept dat iemand die Jezus niet aanneemt naar de hel gaat probeer je eerst die persoon te corrigeren en vervolgens verwijt ke christenen intolerantie. Het is blijkbaar wat je ook gewoon graag wil horen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3464
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor benefietdiner » 29 okt 2020 08:56

Marnix schreef:Tja je kan natuurlijk wel zelf beginnen met volwassen gedrag en te stoppen met provoceren door het belachelijk te maken wat mensen dierbaar is. Geweld is nooit het goede antwoord (en niet gerechtvaardigd) maar dat mensen boos zijn vanwege soort achterlijke cartoons, dat snap ik wel... want ze zijn toch gewoon bedoeld om te provoceren en men doet goed hun best om dat ook te bereiken. En als men dan boos geworden is en een extremist doet iets verschrikkelijks zegt men: zie je wel, wat een rare ideologie he.....
Mensen vanuit islamitische landen en culturen vertonen een narcistisch gedrag en kunnen niet tegen satire. Dat narcistische gedrag van islamieten is zelfs zo hoogmoedig dat als je hen aankijkt moet jij als niet moslim je blik neerslaan uit eerbied voor hen, laat staan als je hen met satire benaderd dan heb je oorlog. Je heeft het over volwassen gedrag, nu dit is het volwassen gedag van een islamiet. De aanleiding tot geweld is het ziekelijke gedrag van de moslims zelf. Dit ziekelijke gedrag wordt nog eens aanmoedigen in hun moskeeën waar gepredikt wordt dat God geen Zoon heeft. Degene die dit wel belijden, de christenen dus, mag je alles mee doen zelfs doden. En jij zegt…. ach je moet die mensen niet provoceren. Hiermee geeft je aan hun egoïstische gedrag aan te moedigen in plaats van moslims te wijzen op hun verkeerde geschiedenis in mohamed.

Zeldzaam een positief bericht zoals in het islamitische Sudan, waar de doodstraf op afvalligheid onlangs werd afgeschaft. Bron: https://www.rd.nl/kerk-religie/beperkin ... -1.1708386


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten