mantel Jezus

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Titus

Re: mantel Jezus

Berichtdoor Titus » 11 feb 2021 09:03

Nadat ik het bovenstaande had opgeschreven, schoot mij een gebeurtenis te binnen uit mijn eigen jeugd.

Als kleine jongen kreeg ik op zeker moment in de katholieke kerk waar ik toen heen ging een bidprentje uitgereikt van de een of andere heilige. In dat prentje zat een klein venstertje in de vorm van twee stukjes plastic, en daartussen zat een minuscuul stukje stof. Dat heette afkomstig te zijn van het habijt van de bewuste heilige. Dat daar wonderkracht van uit ging werd er niet bij gezegd; maar als je wilde kon je dat er bij denken.

En laatst zag ik een interview met een jonge vrouw, geboren en getogen Nederlandse, die zich tot de Islam had bekeerd, omdat zij dat voor haarzelf de beste godsdienst vond. En ze zei dat ze met overtuiging haar hoofddoek droeg, omdat ze het gevoel had dat Allah haar op die manier beschermde.

Twee eigentijdse voorbeelden dus van het toekennen van een bepaalde kracht aan een stukje stof. En wie durft te zeggen dat hij/zij niet aan dat soort dingen doet? Hoeveel mensen hebben niet altijd een foto bij zich van een dierbare overledene? En dat is niet omdat hij/zij bang is te vergeten hoe de dierbare eruitzag ……

Laatst had ik een oude Bijbel, die helemaal uit elkaar viel, en afgezien daarvan niets bijzonders was. Ik wilde hem eigenlijk weggooien, maar dat kon ik niet, want ik had het gevoel: een Bijbel gooi je niet in de vuilnisbak. Eigenlijk gek, want het gaat om het woord van God, om de boodschap, niet om het papier waar die op staat. Maar toch kon ik dat niet. Uiteindelijk heb ik hem in het boekenkastje gezet dat bij ons in de supermarkt staat.

Rituelen, rituelen, rituelen …

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: mantel Jezus

Berichtdoor Haaibaai » 25 apr 2021 16:30

Titus schreef:Nadat ik het bovenstaande had opgeschreven, schoot mij een gebeurtenis te binnen uit mijn eigen jeugd.

Als kleine jongen kreeg ik op zeker moment in de katholieke kerk waar ik toen heen ging een bidprentje uitgereikt van de een of andere heilige. In dat prentje zat een klein venstertje in de vorm van twee stukjes plastic, en daartussen zat een minuscuul stukje stof. Dat heette afkomstig te zijn van het habijt van de bewuste heilige. Dat daar wonderkracht van uit ging werd er niet bij gezegd; maar als je wilde kon je dat er bij denken.

En laatst zag ik een interview met een jonge vrouw, geboren en getogen Nederlandse, die zich tot de Islam had bekeerd, omdat zij dat voor haarzelf de beste godsdienst vond. En ze zei dat ze met overtuiging haar hoofddoek droeg, omdat ze het gevoel had dat Allah haar op die manier beschermde.

Twee eigentijdse voorbeelden dus van het toekennen van een bepaalde kracht aan een stukje stof. En wie durft te zeggen dat hij/zij niet aan dat soort dingen doet? Hoeveel mensen hebben niet altijd een foto bij zich van een dierbare overledene? En dat is niet omdat hij/zij bang is te vergeten hoe de dierbare eruitzag ……

Laatst had ik een oude Bijbel, die helemaal uit elkaar viel, en afgezien daarvan niets bijzonders was. Ik wilde hem eigenlijk weggooien, maar dat kon ik niet, want ik had het gevoel: een Bijbel gooi je niet in de vuilnisbak. Eigenlijk gek, want het gaat om het woord van God, om de boodschap, niet om het papier waar die op staat. Maar toch kon ik dat niet. Uiteindelijk heb ik hem in het boekenkastje gezet dat bij ons in de supermarkt staat.

Rituelen, rituelen, rituelen …



Wat is er mis met Rituelen niks helemaal niks in tegendeel zelfs.Een Bijbel die geheel kapot is en niet meer op nieuw in te binden wordt in een schone witte doek gewikkeld en dan begraven.

Ach ja en dan stukjes stof; de relieken....... al raak ik maar de zoom van Zijn kleed aan zal ik genezen zijn zei de bloedvloeiende vrouw; en dan is er nog de Brief van de Heilige Jacobus een bijbels gebod ze ziekenzalving dat de zieke zal genezen.

En de tuniek van Jezus Christus de Verlosser is te zien in de stad Trier.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Neon
Mineur
Mineur
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 dec 2023 19:35

Re: mantel Jezus

Berichtdoor Neon » 08 jan 2024 11:11

Anoniem050 schreef:Jezus deed aan genezingen, iemand hoefde maar zijn mantel aan te raken en hij of zij was genezen. Blijkbaar ging er een soort 'straling' uit van zijn mantel. Tot hoe ver ging die straling, 1 meter rondom zijn mantel, 10 meter of verder?


Het is m.i. beeldspraak. De mantel is het lichtgewaad, het nieuwe lichaam van stralend licht wat Jezus uiterlijk liet zien op de berg aan een enkele.

Het licht wat heelt en geneest.

Wat heelt en geneest, is het proces van éénwording met/door het Licht, in zowel de gever als de ontvanger.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten