Refo TV

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Refo TV

Berichtdoor K80 » 27 jun 2020 08:15

Ik mis hier een paar termen zoals:

-dat hoort niet
-dat zijn we niet gewoon
-we hebben het altijd zo gedaan
-we mogen een ander niet ergeren

Allemaal termen die gelijk bovenkomen als er een vernieuwing is en of die in een kerk wordt doorgevoerd of gebruikt.
Een kerk is altijd conservatief in de meeste gevallen, een ieder geval die aan de rechter zijde.
Vind het altijd verbazend hoe de rechter zijde met zaken omgaat.
Eerst tucht en verbanning als je internet hebt, daarna mag je internet maar je niet een filter hebben en nu op de Jijbuis. Maar nu weten ze ook dat mensen over dit proces nadenken, dus er beginnen er een paar tegen aan te schoppen.
Ze zijn bang dat er misschien wel meer vernieuwing in de kerk komt! Stel je voor! Ritmisch zingen? De HSV? Of nog veel erger, broeken voor de vrouw!
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 966
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Refo TV

Berichtdoor Jesaja40 » 28 jun 2020 23:35

Met verbazing heb ik jullie reacties gelezen, waarin jullie hokjes verdedigen en willen beschermen.

Maar is dat juist?
Voor ieder Hebreeuws kind krijgt vanaf 3 jarige leeftijd Bijbels onderwijs. Deels is dat aanschouwelijk omdat het mee mag naar de Synagoge. Er is geen taalbarrière voor het kind. Zijn/haar waarom vragen worden keurig beantwoord en gaandeweg leert het kind de basisbegrippen en past zich aan de huisregels van het gezin. Het kind leert ook respect te hebben voor anderen. Zijn het dan echte modelkinderen? Nee, maar men weet drommels goed wat een laakbaar gedrag is en dat je lang niet alles tegen elkaar mag zeggen.

Er zijn om die huisregels te begrijpen vele gelijkenissen binnen het Jodendom. Ook de Messias past deze toe om door te dringen tot hen die een laakbaar gedrag vertonen. Ook een supervroom gedrag kan laakbaar zijn.

Er zijn thans omstandigheden waardoor het moeilijk is om een kerkdienst te bezoeken. Er zijn mogelijkheden om via een beeldscherm een dienst bij te wonen. Mag ik dat zien als een zegen zonder daar een kerkkleur aan te verbinden.

Nu we het toch hebben over een beeldscherm: als de Messias terugkeert en Zijn voeten op de Olijfberg zullen staan gaat letterlijk in vervulling: alle ogen zullen Hem zien. Op mobiel, lap-top pc, tablet en tv stations is zo langzamerhand een werelddekking.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3466
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Refo TV

Berichtdoor benefietdiner » 29 jun 2020 08:39

Jesaja40 schreef:
Nu we het toch hebben over een beeldscherm: als de Messias terugkeert en Zijn voeten op de Olijfberg zullen staan gaat letterlijk in vervulling: alle ogen zullen Hem zien. Op mobiel, lap-top pc, tablet en tv stations is zo langzamerhand een werelddekking.

Dat is toch wel erg magertjes als er staat:

Want gelijk de bliksem uitgaat van het oosten, en schijnt tot het westen, alzo zal ook de toekomst van den Zoon des mensen wezen.

de zon zal verduisterd worden, en de maan zal haar schijnsel niet geven, en de sterren zullen van den hemel vallen, en de krachten der hemelen zullen bewogen worden. 30 En alsdan zal in den hemel verschijnen het teken van den Zoon des mensen; en dan zullen al de geslachten der aarde wenen, en zullen den Zoon des mensen zien, komende op de wolken des hemels, met grote kracht en heerlijkheid. 31 En Hij zal Zijn engelen uitzenden met een bazuin van groot geluid, en zij zullen Zijn uitverkorenen bijeenvergaderen uit de vier winden, van het ene uiterste der hemelen tot het andere uiterste derzelve.


Ik denk dat God geen gebruik zal maken van mobiel, lap-top pc, tablet en tv stations.

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 966
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Refo TV

Berichtdoor Jesaja40 » 29 jun 2020 10:02

benefietdiner citeert:

Ik denk dat God geen gebruik zal maken van mobiel, lap-top pc, tablet en tv stations.


Wees dankbaar dat er nog een gelegenheid is om via de media het Evangelie te horen. De boekdrukkunst heeft geleidt tot een sterke verspreiding van het Evangelie (het papieren medium)

De mondelinge verkondiging via moderne media zal ook bijdragen in de verspreiding van het Evangelie. Ook deze techniek is onderworpen aan de natuurwetten die de Eeuwige in Zijn wijsheid heeft geschapen. Wij mogen best ruimer denken en verder kijken. Vele kerken hebben een ringleiding en versterkers om de zwak horenden toch te bereiken.

Een Joods grapje: in de woestijn hadden we al draadloos internet, sporen daarvan zijn nooit gevonden ...
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Refo TV

Berichtdoor MoesTuin » 29 jun 2020 10:50

Jesaja40 schreef:benefietdiner citeert:



Wees dankbaar dat er nog een gelegenheid is om via de media het Evangelie te horen. De boekdrukkunst heeft geleidt tot een sterke verspreiding van het Evangelie (het papieren medium)

De mondelinge verkondiging via moderne media zal ook bijdragen in de verspreiding van het Evangelie. Ook deze techniek is onderworpen aan de natuurwetten die de Eeuwige in Zijn wijsheid heeft geschapen. Wij mogen best ruimer denken en verder kijken. Vele kerken hebben een ringleiding en versterkers om de zwak horenden toch te bereiken.

Een Joods grapje: in de woestijn hadden we al draadloos internet, sporen daarvan zijn nooit gevonden ...

De tijd staat inderdaad nooit stil.
Ik snap dat inderdaad ook nooit dat men de tijd wil vertragen of tegen wil proberen te houden.
Dat is nog nooit iemand gelukt en ook niet nodig.
Leuk Joods grapje Jesaja40 :muhahaha:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten