NAR (New Apostolic Reformation) en de corona-crisis

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: NAR (New Apostolic Reformation) en de corona-crisis

Berichtdoor Marnix » 19 mei 2020 16:52

Veendam schreef:Ik ben gezond en blijf gezond.
Als een ander mij vraagt om afstand te houden doe ik dat gewoon.
Voorbeelden van hoe samenkomsten en koren voor besmetting gezorgt hebben ?
Dat er mensen ziek waren die OOK naar een koor gingen dat zou kunnen kloppen, maar het is nergens aangetoond dat het koor de oorzaak was en dat er nooit besmetting zou hebben plaatsgevonden als ze niet naar het koor waren gegaan.

En de genoemde doden door jou, wat hadden ze verder in het medisch dossier staan?
Kijk dat soort vragen worden niet egsteld maar we nemen alles klakkeloos aan zonder verder navraagte doen of onderzoek.


Je loopt gewoon door, knuffelt je broers en zussen en als ze afstand willen moeten ze dat maar vragen...

ls het aan mij ligt dan ga ik gewoon naar de kerk en geef een hug aan mijn broeders en zusters, want ik ben vrij van angst en ziekte zal mij niet treffen. Mondkapje doe ik niet om, ik ontwijk niemand die aan komt lopen en handschoentjes doe k ook niet aan. Ik loop gewoon rechtdoor en ik ga niet aan de kant.
Ik kom samen met mensen als ik dat wil en het maakt me niet uit of dat er meer dan 30 zijn of wat dan ook.


Nee lekker christelijk.... precies het tegenovergestelde van wat God van je vraagt. God vraagt niet van je om mensen moedwillig in gevaar te brengen zodat ke fijn naar de kerk kan blijven gaan.

En voorbeelden genoeg. Een koor van 130 man waar er 100 van ziek werden. Dat is geen toeval. 1 koorlid en 3 partners die daarna besmet werden overleden. Een verzorgingshuis waar een gemeente een bijeenkomst hield had kort daarna veel besmettingen. Een grote evangelische bijeenkomst in de Elzas leverde 500-800 besmettingen op op allerlei plekken in de wereld. Voorbeelden genoeg. Er is al lang bewezen dat bij evenementen en grootschalige bijeenkomsten het virus zich heel snel kan verspreiden.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: NAR (New Apostolic Reformation) en de corona-crisis

Berichtdoor Gtn » 19 mei 2020 17:15

De overheid zegt helemaal niet dat we niet naar de kerk mogen, alleen op dit moment is het even niet mogelijk ivm bestrijden van het corona virus

Als de overheid kerkdiensten gaat verbieden net zoals bij de vervolgde christenen dán moeten we God meer gehoorzaam zijn dan de mensen.

Wat gaat er van jouw houding uit? Kan jouw buurman jaloers op je worden omdat hij ziet dat je God volgt? Of moet hij denken: als dát God dienen is dan pas ik?

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: NAR (New Apostolic Reformation) en de corona-crisis

Berichtdoor Veendam » 19 mei 2020 17:22

Marnix schreef:Je loopt gewoon door, knuffelt je broers en zussen en als ze afstand willen moeten ze dat maar vragen...

ls het aan mij ligt dan ga ik gewoon naar de kerk en geef een hug aan mijn broeders en zusters, want ik ben vrij van angst en ziekte zal mij niet treffen. Mondkapje doe ik niet om, ik ontwijk niemand die aan komt lopen en handschoentjes doe k ook niet aan. Ik loop gewoon rechtdoor en ik ga niet aan de kant.
Ik kom samen met mensen als ik dat wil en het maakt me niet uit of dat er meer dan 30 zijn of wat dan ook.


Nee lekker christelijk.... precies het tegenovergestelde van wat God van je vraagt. God vraagt niet van je om mensen moedwillig in gevaar te brengen zodat ke fijn naar de kerk kan blijven gaan.

En voorbeelden genoeg. Een koor van 130 man waar er 100 van ziek werden. Dat is geen toeval. 1 koorlid en 3 partners die daarna besmet werden overleden. Een verzorgingshuis waar een gemeente een bijeenkomst hield had kort daarna veel besmettingen. Een grote evangelische bijeenkomst in de Elzas leverde 500-800 besmettingen op op allerlei plekken in de wereld. Voorbeelden genoeg. Er is al lang bewezen dat bij evenementen en grootschalige bijeenkomsten het virus zich heel snel kan verspreiden.


Ik loop echt niet de hele week te knuffelen hoor, maar ik ga me niet anders gedragen dan anders.
Wil iemand afstand prima, maar wat mij betreft is het niet nodig.

Mensen moedwillig in gevaar brengen, mooie naam is er aan gegeven zo inderdaad, maar het slaat gewoon nergens op.

Wat vnd je er zelf van dat dan volgens jouw zeggen een evangelische bijeenkomst wel ziektebesmettingen geeft en de Albert Heijn of de moskee niet ?
Nee alleen bij de kerken is er verspreiding natuurlijk en verder niks.
God vraagt van de gelovigen dat ze doen waartoe ze geroepen zijn, en dat is wat mij betreft ook op straat gewoon bidden met mensen en handschoentjes doe ik daar ook niet bij aan. En een mondkapje doe ik ook niet om en als ik in de trein zou moeten en daar mag ik niet in zonder mondkapje dan ga ik dus niet met de trein.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: NAR (New Apostolic Reformation) en de corona-crisis

Berichtdoor Veendam » 19 mei 2020 17:25

Gtn schreef:De overheid zegt helemaal niet dat we niet naar de kerk mogen, alleen op dit moment is het even niet mogelijk ivm bestrijden van het corona virus

Als de overheid kerkdiensten gaat verbieden net zoals bij de vervolgde christenen dán moeten we God meer gehoorzaam zijn dan de mensen.

Wat gaat er van jouw houding uit? Kan jouw buurman jaloers op je worden omdat hij ziet dat je God volgt? Of moet hij denken: als dát God dienen is dan pas ik?


Dan moet de overheid ook geen bekeuringen uit laten schrijven als mensen wel in een kerk zijn......
Natuurlijk is het mogelijk dat we naar de kerk gaan.
En stel dat we zoveel afstand houden dat er dan in plaats van 1500 maar 200 man in de kerk kunnen zijn, dan doe je gewoon 6 of 7 diensten achter elkaar. Kost wat moeite maar het is maar net wat je er voor over hebt toch ?

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: NAR (New Apostolic Reformation) en de corona-crisis

Berichtdoor Veendam » 19 mei 2020 17:26

Wat betreft de naam van deze topic........ NAR en corona crisis heeft niets met elkaar te maken dus kan er een slotje op wat mij betreft.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: NAR (New Apostolic Reformation) en de corona-crisis

Berichtdoor Marnix » 19 mei 2020 19:04

Veendam schreef:Ik loop echt niet de hele week te knuffelen hoor, maar ik ga me niet anders gedragen dan anders.
Wil iemand afstand prima, maar wat mij betreft is het niet nodig.

Mensen moedwillig in gevaar brengen, mooie naam is er aan gegeven zo inderdaad, maar het slaat gewoon nergens op.

Wat vnd je er zelf van dat dan volgens jouw zeggen een evangelische bijeenkomst wel ziektebesmettingen geeft en de Albert Heijn of de moskee niet ?
Nee alleen bij de kerken is er verspreiding natuurlijk en verder niks.
God vraagt van de gelovigen dat ze doen waartoe ze geroepen zijn, en dat is wat mij betreft ook op straat gewoon bidden met mensen en handschoentjes doe ik daar ook niet bij aan. En een mondkapje doe ik ook niet om en als ik in de trein zou moeten en daar mag ik niet in zonder mondkapje dan ga ik dus niet met de trein.


Het is onzin dat het niet in een moskee zou kunnen (daar mag je ook niet samenkomen boven de 30 man) of in een supermarkt. Daar mogen mensen tot een maximum aantal naar binnen en moet je ook afstand houden. En in de kerk is dat niet anders. En dat is omdat je anders de kans op verpreiding en besmetting flink vergroot. Dat afstand houden is niet een of ander verzinsel hoor, dat gebeurt wereldwijd omdat wel bewezen is dat het werkt. En hou je je er niet aan, dan breng je mensen in gevaar. Dat zijn de feiten.

Dat het aantal besmettingen en doden zo afneemt nu komt omdat de meeste mensen zich wel aan deze maatregelen houden en hier wijzer mee omgaan dan jij. Gelukkig gebruiken de meesten op dit punt wat beter hun verstand en wordt het virus daardoor wel afgeremd...
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: NAR (New Apostolic Reformation) en de corona-crisis

Berichtdoor Veendam » 19 mei 2020 19:21

Marnix schreef:Het is onzin dat het niet in een moskee zou kunnen (daar mag je ook niet samenkomen boven de 30 man) of in een supermarkt. Daar mogen mensen tot een maximum aantal naar binnen en moet je ook afstand houden. En in de kerk is dat niet anders. En dat is omdat je anders de kans op verpreiding en besmetting flink vergroot. Dat afstand houden is niet een of ander verzinsel hoor, dat gebeurt wereldwijd omdat wel bewezen is dat het werkt. En hou je je er niet aan, dan breng je mensen in gevaar. Dat zijn de feiten.

Dat het aantal besmettingen en doden zo afneemt nu komt omdat de meeste mensen zich wel aan deze maatregelen houden en hier wijzer mee omgaan dan jij. Gelukkig gebruiken de meesten op dit punt wat beter hun verstand en wordt het virus daardoor wel afgeremd...


Een virus wrdt niet afgeremd door verstand, dan is het slechts een tijdelijke afremming en daar zet de overheid zich eigenlijk voor in. Ik hoorde net weer het NOS Journaal, het aantal geteste overledenen is weer toegenomen.
Maar wie zegt dat ze overleden zijn door het virus ? Stel dat iemand getest wordt op het virus en hij blijkt dat te hebben, dan gaat hij aan het werk op een steiger van 15 meter hoog, valt er af en dan is de oorzaak ook het virus. Op die manier tellen ze de slachtoffers. En als je goed gekeken hebt in met name het begin van deze zogenaamde crisis, dan hebben ze het over BIJGESCHATTE aantallen dus die zijn er niet eens daadwerkelijk of is in ieder geval nooit de doodsOORZAAK het virus.

Aangezien er nu dus ook geen groepsimmuniteit is zal je binnen de kortste keren bij een klein uitbraakje weer een zelfde "golf" krijgen en dan weer alles dicht gooien ?

Maar goed, we gaan dus gewoon naar een samenleving toe waarbij evenementen voorlopig ook niet mogen, tenzij dat er een vaccin is en men is inge-ent. En grote kerkelijke samenkomsten noemen ze gewoon evenementen, dus dan mag je pas in grote kerkelijke samenkomsten komen als je bent inge-ent.

Nu jullie weer met je moet de overheid maar gehoorzamen in alles......
En over die moskee.......... ben je er langs gelopen op vrijdag vlak voor en na het vrijdaggebed ?
In mijn woonplaats staat een moskee en ik weet wat er gedaan wordt daar.
En nee de politie doet niks dat is het beleid.

In Amerika hebben ze trouwens staten die helemaal geen lockdown hebben maar waar het leven helemaal ongewijzigd door gaat vanaf het eerste begin, en daar zijn zelfs minder doden. Dus wie bewijst mij dat je met afstand houden en lockdown de juiste aanpak hebt ?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: NAR (New Apostolic Reformation) en de corona-crisis

Berichtdoor Marnix » 19 mei 2020 20:27

Veendam schreef:Een virus wrdt niet afgeremd door verstand, dan is het slechts een tijdelijke afremming en daar zet de overheid zich eigenlijk voor in. Ik hoorde net weer het NOS Journaal, het aantal geteste overledenen is weer toegenomen.
Maar wie zegt dat ze overleden zijn door het virus ? Stel dat iemand getest wordt op het virus en hij blijkt dat te hebben, dan gaat hij aan het werk op een steiger van 15 meter hoog, valt er af en dan is de oorzaak ook het virus. Op die manier tellen ze de slachtoffers. En als je goed gekeken hebt in met name het begin van deze zogenaamde crisis, dan hebben ze het over BIJGESCHATTE aantallen dus die zijn er niet eens daadwerkelijk of is in ieder geval nooit de doodsOORZAAK het virus.

Aangezien er nu dus ook geen groepsimmuniteit is zal je binnen de kortste keren bij een klein uitbraakje weer een zelfde "golf" krijgen en dan weer alles dicht gooien ?

Maar goed, we gaan dus gewoon naar een samenleving toe waarbij evenementen voorlopig ook niet mogen, tenzij dat er een vaccin is en men is inge-ent. En grote kerkelijke samenkomsten noemen ze gewoon evenementen, dus dan mag je pas in grote kerkelijke samenkomsten komen als je bent inge-ent.

Nu jullie weer met je moet de overheid maar gehoorzamen in alles......
En over die moskee.......... ben je er langs gelopen op vrijdag vlak voor en na het vrijdaggebed ?
In mijn woonplaats staat een moskee en ik weet wat er gedaan wordt daar.
En nee de politie doet niks dat is het beleid.

In Amerika hebben ze trouwens staten die helemaal geen lockdown hebben maar waar het leven helemaal ongewijzigd door gaat vanaf het eerste begin, en daar zijn zelfs minder doden. Dus wie bewijst mij dat je met afstand houden en lockdown de juiste aanpak hebt ?


Hier is de moskee gewoon dicht, zijn ze daar toch slimmer dan sommige christenen. En “anderen doen het ook” is altijd een slecht argument. Verder zijn de feiten en de cijfers van oversterfte duidelijk genoeg. Meer woorden ga ik er niet aan verspillen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: NAR (New Apostolic Reformation) en de corona-crisis

Berichtdoor gravo » 19 mei 2020 21:28

Veendam schreef:Wat betreft de naam van deze topic........ NAR en corona crisis heeft niets met elkaar te maken dus kan er een slotje op wat mij betreft.

Wat doe je toch verschrikkelijk knorrig.

Mijn constatering was dat er onder invloed van de NAR ideeën een heel andere eindtijd-scenario lijkt te ontstaan. Alle eindtijd-verwachtingen van vóór die tijd kunnen op grond van de NAR in de prullenbak, want niet langer kijken we uit naar een gestage achteruitgang van de wereld, met een steeds grotere afval, met een groeiende macht van de antichrist die het leven van de gelovigen onmogelijk zal maken. Ook moeten we ons niet focussen op oorlogen hongersnoden en aardbevingen als begeleidende rampen van het komende einde...nee, we gaan juist een tijd tegemoet waarin christelijke leiders zullen opstaan en in staat zullen zijn om een wereldwijde (wereldwijde!) christelijke dominantie te bewerkstelligen. het wordt dus een tijd van grote overwinningen, alles ter voorbereiding op de komst van Jezus Christus! Het is een echte herstel-periode (vandaar natuurlijk het gebruik van het woord 'Reformation').

Welnu tegen deze achtergrond heb ik me hardop afgevraagd of die wereldwijde corona-crisis wel in dit plan past. Kijk, het paste natuurlijk prima in het 'oude eindtijd verhaal' van pestilentiën, rampen, en slagen en dreigend geweld. Toen zou het zeker als een teken van het einde der dagen zijn gezien.
Maar in de context van de NAR-verwachtingen is die corona-crisis natuurlijk helemaal niet zo goed te plaatsen. Zeker niet als de "christelijke leider" Trump, die door velen van het kaliber Sarah Palin als man van God wordt gezien, er zo'n potje van maakt dat de crisis nergens zwaarder toeslaat dan in zijn eigen land.

Daarom vind ik het nog steeds zinvol om eens te onderzoeken of de reactie op de corona-crisis in sommige christelijke denominaties niet misschien anders is dan verwacht en of dit misschien samenhangt met de gewijzigde eindtijd-verwachting die door de NAR is veroorzaakt.

En dan moet het topic opeens dicht van Veendam?

Als ik het zo inschat zit je behoorlijk omhoog met dit onderwerp. Zoals gezegd, je blijft hangen in een hele knorrige, bozige manier van denken en schrijven. Je haalt er van alles en nog wat bij, terwijl ik echt alleen maar geïnteresseerd ben in het fenomeen NAR, ook al bestaat deze beweging langer dan vandaag. NAR heeft inderdaad wortels in de derde pinkstergolf, die in de jaren 80 met John Wimber begonnen is. Zijn vriend was C Peter Wagner en de naam New Apostolic Reformation verzonnen.
Maar dat verhindert mij toch niet om dat nu eens, nu ik een invloed van deze beweging bespeur, op de agenda te zetten?

Eerlijk gezegd wordt ik door je felle en afwerende reactie alleen maar getriggerd om dit onderwerp nog veel verder uit te diepen. Ik denk dat een grondige bestudering van de NAR heel verklarend kan werken op de huidige ontwikkelingen in de evangelische wereld en de banden die ze heeft met politiek en maatschappij. En da's toch best relevant, dunkt me.

gravo
Laatst gewijzigd door gravo op 19 mei 2020 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: NAR (New Apostolic Reformation) en de corona-crisis

Berichtdoor Marnix » 19 mei 2020 22:43

“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: NAR (New Apostolic Reformation) en de corona-crisis

Berichtdoor Veendam » 20 mei 2020 06:47

Marnix schreef:Hier is de moskee gewoon dicht, zijn ze daar toch slimmer dan sommige christenen. En “anderen doen het ook” is altijd een slecht argument. Verder zijn de feiten en de cijfers van oversterfte duidelijk genoeg. Meer woorden ga ik er niet aan verspillen.


Hier dus niet....
Cijfers zijn er wel maar die berusten niet op feiten, helaas.
En er zijn bepaalde ziekenhuizen die het beleid hebben om mensen die getest zijn positief en die overlijden standaard als corona doden te melden, ook al hebben ze een heel dik dossier met allemaal medische voorgeschiedenis met andere ziekten.
De doodsoorzaak is daarvan niet vastgesteld maar wordt automatisch coronadode genoemd.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: NAR (New Apostolic Reformation) en de corona-crisis

Berichtdoor Veendam » 20 mei 2020 07:08

gravo schreef:Wat doe je toch verschrikkelijk knorrig.

Mijn constatering was dat er onder invloed van de NAR ideeën een heel andere eindtijd-scenario lijkt te ontstaan. Alle eindtijd-verwachtingen van vóór die tijd kunnen op grond van de NAR in de prullenbak, want niet langer kijken we uit naar een gestage achteruitgang van de wereld, met een steeds grotere afval, met een groeiende macht van de antichrist die het leven van de gelovigen onmogelijk zal maken. Ook moeten we ons niet focussen op oorlogen hongersnoden en aardbevingen als begeleidende rampen van het komende einde...nee, we gaan juist een tijd tegemoet waarin christelijke leiders zullen opstaan en in staat zullen zijn om een wereldwijde (wereldwijde!) christelijke dominantie te bewerkstelligen. het wordt dus een tijd van grote overwinningen, alles ter voorbereiding op de komst van Jezus Christus! Het is een echte herstel-periode (vandaar natuurlijk het gebruik van het woord 'Reformation').

Welnu tegen deze achtergrond heb ik me hardop afgevraagd of die wereldwijde corona-crisis wel in dit plan past. Kijk, het paste natuurlijk prima in het 'oude eindtijd verhaal' van pestilentiën, rampen, en slagen en dreigend geweld. Toen zou het zeker als een teken van het einde der dagen zijn gezien.
Maar in de context van de NAR-verwachtingen is die corona-crisis natuurlijk helemaal niet zo goed te plaatsen. Zeker niet als de "christelijke leider" Trump, die door velen van het kaliber Sarah Palin als man van God wordt gezien, er zo'n potje van maakt dat de crisis nergens zwaarder toeslaat dan in zijn eigen land.

Daarom vind ik het nog steeds zinvol om eens te onderzoeken of de reactie op de corona-crisis in sommige christelijke denominaties niet misschien anders is dan verwacht en of dit misschien samenhangt met de gewijzigde eindtijd-verwachting die door de NAR is veroorzaakt.

En dan moet het topic opeens dicht van Veendam?

Als ik het zo inschat zit je behoorlijk omhoog met dit onderwerp. Zoals gezegd, je blijft hangen in een hele knorrige, bozige manier van denken en schrijven. Je haalt er van alles en nog wat bij, terwijl ik echt alleen maar geïnteresseerd ben in het fenomeen NAR, ook al bestaat deze beweging langer dan vandaag. NAR heeft inderdaad wortels in de derde pinkstergolf, die in de jaren 80 met John Wimber begonnen is. Zijn vriend was C Peter Wagner en de naam New Apostolic Reformation verzonnen.
Maar dat verhindert mij toch niet om dat nu eens, nu ik een invloed van deze beweging bespeur, op de agenda te zetten?

Eerlijk gezegd wordt ik door je felle en afwerende reactie alleen maar getriggerd om dit onderwerp nog veel verder uit te diepen. Ik denk dat een grondige bestudering van de NAR heel verklarend kan werken op de huidige ontwikkelingen in de evangelische wereld en de banden die ze heeft met politiek en maatschappij. En da's toch best relevant, dunkt me.

gravo


Er is wel degelijk een invloed van NAR op de veranering die al jaren gaande is binnen een deel van de charismatische evangelische beweging, maar die is niet afkomstig van de NAR, maar komt bij een hele groep anderen vandaan.
Ik heb zelfs een keer een link hier op het forum gezet die ging over "restoration" maar het enigste commentaar was van mensen op dit forum:
Het zingen voor tijd was niet om aan te horen dus heb het uit gezet....... Het is allemaal in het Engels met Nederlandse vertaling, kan ik het ook alleen in het Nederlands te horen krijgen......... dit is te veel informatie kan je het even kort samenvatten........

Mensen willen er dus geen moeite voor doen.
Nou dan zoeken ze het maar lekker zelf uit als ze wel wat willen weten.

Bethel in Redding is slechts 1 Gemeente die genoemd wordt omdat ze redelijk veel naamsbekendheid hebben, maar dat betekend niet dat de hele NAR zo denkt als door Bill Johnson wordt gezegt.

Iemand die ik redelijk goed ken heeft vorig weekeinde heel kort een soort enquete gehouden onder luisteraars over het eindtijdbeeld dat ze hebben.
De uitkomst daarvan was: De helft zegt dat er wel een "opname" komt en de andere helft zegt van niet.
Om de echte ware informatie ergens uit te halen moet je helemaal niet naar van die baggersites die overal tegen zijn, maar je moet het uitzoeken bij hen zelf. Maar zoveel tijd willen mensen er dus niet voor nemen en dan is het makkelijk om een baggersite die overal tegen is te melden dan kunnen mensen daar even lekker los gaan met vuil spuien,

Blijkbaar hebben jullie echt geen weet van charismatisch kerkelijk Nederland en de rest van de charismatische wereld.
Maar dat komt ook omdat jullie niet willen weten wat er aan de hand is denk ik.
Zieken die genezen, met medische dossiers er bij aangetoond en wel, doden staan op, christenen gaan zelf in de autoriteit staan en beginnen te spreken en te handelen.

En dat komt niet van de bij Bethel Redding genoemde "zalving", want iedere wedergeboren christen is gezalfde, namelijk door de Heilige Geest, en die gaat niet weg om vervolgens maar ergens in een zaaltje "neer te vallen". (aldus Bethel school of supernatural)
Als ik ergens binnenkom dan komt de Heilige Geest namelijk ook binnen, want die woont in mij.

Ga mij dus maar niet vragen om even een korte uitleg te geven over NAR, als je niet bereid bent om er ook diep in te duiken in waar het denken op deze wijze vandaan zou zijn gekomen. Houdt je dan maar lekker bij modder gooi sites waar alleen de mening van de schrijver maar centraal staat.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: NAR (New Apostolic Reformation) en de corona-crisis

Berichtdoor Marnix » 20 mei 2020 07:35

Veendam schreef:Hier dus niet....
Cijfers zijn er wel maar die berusten niet op feiten, helaas.
En er zijn bepaalde ziekenhuizen die het beleid hebben om mensen die getest zijn positief en die overlijden standaard als corona doden te melden, ook al hebben ze een heel dik dossier met allemaal medische voorgeschiedenis met andere ziekten.
De doodsoorzaak is daarvan niet vastgesteld maar wordt automatisch coronadode genoemd.


Je kan de ene complottheorie na de ander uit je duim zuigen om je gelijk te willen halen. De feiten zijn er veel minder mensen als coronaslachtoffer worden aangemerkt dan dat er aan overlijden. Dat kan je vanuit het oversterftecijfer goed zien. Dat kijkt gewoon naar het aantal sterfgevallen zonder verdere oorzaak en dan kan je het goed met andere jaren vergelijken. Vertel jij dan maar waar die 10000 extra doden vandaan komen. Dat zijn echt niet allemaal mensen die van een steiger zijn gevallen (ook al onzin want als corona bij je wordt vastgesteld mag je niet werken)... mensen worden ook niet zomaar als coronadode bestempeld. Hou het nou eens bij de feiten ipv onzin te verkopen.


Velen hebben een medische voorgeschiedenis (is het dan minder erg?) maar lang niet allemaal. Zeker de ouderen niet.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4553
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: NAR (New Apostolic Reformation) en de corona-crisis

Berichtdoor naamloos » 20 mei 2020 09:02

Veendam schreef:Er is wel degelijk een invloed van NAR op de veranering die al jaren gaande is binnen een deel van de charismatische evangelische beweging, maar die is niet afkomstig van de NAR, maar komt bij een hele groep anderen vandaan.
Ik heb zelfs een keer een link hier op het forum gezet die ging over "restoration" maar het enigste commentaar was van mensen op dit forum:
Het zingen voor tijd was niet om aan te horen dus heb het uit gezet....... Het is allemaal in het Engels met Nederlandse vertaling, kan ik het ook alleen in het Nederlands te horen krijgen......... dit is te veel informatie kan je het even kort samenvatten........

Mensen willen er dus geen moeite voor doen.
Nou dan zoeken ze het maar lekker zelf uit als ze wel wat willen weten.
Tja, nou ja... je kunt het ook omdraaien natuurlijk: hoeveel moeite wil jij doen om iets uit te leggen.
Iedereen heeft 24/7. We hebben allemaal onze eigen prioriteiten en interesses. Wat je echt wilt weten daar ga je heus zelf wel achteraan.
Als iets je maar matig interesseert lijkt het me logisch om daar niet al te veel tijd en moeite in te steken.
En als het echt belangrijk zou zijn, zou ik mensen niet met een link afschepen. Al helemaal niet op een discussieforum.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: NAR (New Apostolic Reformation) en de corona-crisis

Berichtdoor Gtn » 20 mei 2020 09:13

Veendam schreef:
Blijkbaar hebben jullie echt geen weet van charismatisch kerkelijk Nederland en de rest van de charismatische wereld.
Maar dat komt ook omdat jullie niet willen weten wat er aan de hand is denk ik.
Zieken die genezen, met medische dossiers er bij aangetoond en wel, doden staan op, christenen gaan zelf in de autoriteit staan en beginnen te spreken en te handelen.

En dat komt niet van de bij Bethel Redding genoemde "zalving", want iedere wedergeboren christen is gezalfde, namelijk door de Heilige Geest, en die gaat niet weg om vervolgens maar ergens in een zaaltje "neer te vallen". (aldus Bethel school of supernatural)
Als ik ergens binnenkom dan komt de Heilige Geest namelijk ook binnen, want die woont in mij.


Ik heb daar inderdaad geen weet van. Ik verkeer ook niet in die kringen. Ik ben er wel van overtuigd dat de Heilige Geest enorm veel kan, en dat Zijn werk soms onderbelicht is in verschillende reformatorische kerken.

Ik ben wel benieuwd hoeveel doden jij al opgewekt heb, of anderen, dat zou toch landelijk nieuws moeten zijn? Ik bedoel dit niet neerbuigend, maar ben oprecht geïnteresseerd.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten