Vragen over het bouwen van een relatie tot God?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

BTS1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2020 19:46

Vragen over het bouwen van een relatie tot God?

Berichtdoor BTS1 » 23 apr 2020 20:47

Hallo,

Hoe bouw je een relatie met God?
Hoe wordt je een kind van God?
Wanneer kan je jezelf een kind van God noemen?

Ik probeer te leven naar Gods woord, alleen heb ik soms geen idee waarvoor ik het doe en krijg ik het gevoel dat ik mezelf voor de gek sta te houden. Ik voel me dan vaak vrij onverschillig tegenover geloof.
Toch houd ik me bezig met bovenstaande vragen. Ik voel een drang om iets hogers te vinden, een reden om te leven. Naast Jezus heb ik ook mijn heil proberen te zoeken in andere leringen. Hier had ik hetzelfde gevoel - waar doe ik het voor.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vragen over het bouwen van een relatie tot God?

Berichtdoor Marnix » 23 apr 2020 23:06

BTS1 schreef:Hallo,

Hoe bouw je een relatie met God?
Hoe wordt je een kind van God?
Wanneer kan je jezelf een kind van God noemen?

Ik probeer te leven naar Gods woord, alleen heb ik soms geen idee waarvoor ik het doe en krijg ik het gevoel dat ik mezelf voor de gek sta te houden. Ik voel me dan vaak vrij onverschillig tegenover geloof.
Toch houd ik me bezig met bovenstaande vragen. Ik voel een drang om iets hogers te vinden, een reden om te leven. Naast Jezus heb ik ook mijn heil proberen te zoeken in andere leringen. Hier had ik hetzelfde gevoel - waar doe ik het voor.


Bidden en zoeken, Bijbelezen liggen voor de hand. Naar wie God is en wat Hoj doet. Wat mist is liefde en dan moet je eerst ontdekken (en dat is meer dan theoretisch weten) hoeveel Hij van jou en wat Hij voor je gedaan heeft en doet. Maar als je vaak onverschillig bent is dat misschien niet zo makkelijk. Verdiep je wat in de breedte van Gods kinderen. Een conferentie, andere diensten etcetera. Dat kan wel eens helpen. Maar bovenal: probeer je zoektocht niet alleen te doen. Praat er met anderen over, bidt eens samen met anderen. Luister naar hoe anderen erover getuigen en leer van Gods liefde. Dan ga je ook van Hem houden.

Liefde moet de drijfveer zijn, niet “als ik me die regels hou omdat God dat van me vraagt, bereik ik daar wat mee. Een relatie met God is niet die van politieagent tot burger, vergelijk het eerder me met die van een man en een vrouw.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Vragen over het bouwen van een relatie tot God?

Berichtdoor Teus » 01 mei 2020 23:18

*Verwijderd door moderator. Niet steeds uw eigen boek promoten a.u.b.*
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3464
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Vragen over het bouwen van een relatie tot God?

Berichtdoor benefietdiner » 02 mei 2020 08:50

BTS1 schreef:Hallo,

Hoe bouw je een relatie met God?
Hoe wordt je een kind van God?
Wanneer kan je jezelf een kind van God noemen?

Ik probeer te leven naar Gods woord, alleen heb ik soms geen idee waarvoor ik het doe en krijg ik het gevoel dat ik mezelf voor de gek sta te houden. Ik voel me dan vaak vrij onverschillig tegenover geloof.
Toch houd ik me bezig met bovenstaande vragen. Ik voel een drang om iets hogers te vinden, een reden om te leven. Naast Jezus heb ik ook mijn heil proberen te zoeken in andere leringen. Hier had ik hetzelfde gevoel - waar doe ik het voor.

De drang die je voelt komt van God.
God roept je.
Marnix en Teus geven je een goed weg om God in Jezus dé Christus te vinden.
Lees de zaligsprekingen of de Bergrede van Jezus eens op in de Bijbel.
De Bergrede is te vinden in de hoofdstukken 5, 6 en 7 van Mattheus en in Lukas 6.
Zalig de armen van geest, want hunner is het Koninkrijk der Hemelen,
Zalig zij die treuren, want zij zullen vertroost worden,
Zalig de zachtmoedigen, want zij zullen de aarde beërven,
Zalig zij die hongeren en dorsten naar gerechtigheid, want zij zullen verzadigd worden.
Zalig de barmhartigen, want hun zal barmhartigheid geschieden,
Zalig de reinen van hart, want zij zullen god zien.
Zalig de vredesstichters, want zij zullen kinderen Gods genoemd worden,
Zalig de vervolgden om der gerechtigheid wil, want hunner is het Koninkrijk der hemelen


Ik wens je de zaligheid toe die in Jezus alleen te vinden is.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Vragen over het bouwen van een relatie tot God?

Berichtdoor ben db bd » 08 mei 2020 16:43

' wie nat wil worden, moet in de regen gaan staan', leerde ik ooit.
Gewoon mee doen met andere christenen. Wij garanderen je groei in je weg naar de eeuwigheid.
Als je tegen de Heere praat, bidden dus, moet je leren vooral naar Hem te luisteren.
(Gods Heilige Geest schrééuwt niet naar je, goed luisteren moet je m.i. leren.)
Je behoeft er niet perse zoveel bij te voelen om contact met je Schepper aan te gaan, via Jezus Christus.
Het Geloof is niet zozeer uit het gevoel, maar uit het Woord, de Bijbel.
Wanneer kan je jezelf een kind van God noemen?

Persoonlijk strooi ik niet graag met die titel. 'Vraag dat maar aan mijn Vader', zeg ik dan graag.
Van al mijn kinderen heb ik ook zelf de geboortekaartjes verzonden :)
Succes, met zegenbede ...

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Vragen over het bouwen van een relatie tot God?

Berichtdoor Teus » 10 mei 2020 09:24

Teus schreef:*Verwijderd door moderator. Niet steeds uw eigen boek promoten a.u.b.*

Ik promoot mijn boek niet. Ik hoef mijn verkoop niet te bevorderen want het is gratis.
Mijn doel is dat mensen lezen wat God te zeggen heeft over vragen die ze hebben.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4544
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Vragen over het bouwen van een relatie tot God?

Berichtdoor naamloos » 10 mei 2020 10:45

Teus schreef:Ik promoot mijn boek niet. Ik hoef mijn verkoop niet te bevorderen want het is gratis.
Mijn doel is dat mensen lezen wat God te zeggen heeft over vragen die ze hebben.

Dus promoot je je boek wel, want promoten hoeft helemaal niet om geld te gaan.
Je promoot je eigen interpretatie, mening, ervaring van wat God te zeggen heeft als een algemene waarheid.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Vragen over het bouwen van een relatie tot God?

Berichtdoor Teus » 10 mei 2020 12:47

naamloos schreef:Dus promoot je je boek wel, want promoten hoeft helemaal niet om geld te gaan.
Je promoot je eigen interpretatie, mening, ervaring van wat God te zeggen heeft als een algemene waarheid.

Als jij het ook niet bent die altijd commentaar op mijn schrijven en een hekel aan me hebt. Je hebt weer een mooi handvat gevonden. Dat sluwe laatste regeltje van je laat zien wie je bent.
Ik vraag me af hoe je dat voor God verantwoord, dat zoeken in mijn post om alleen tegengas te kunnen geven, heb je nu echt zo'n hekel aan me?
Ja zoals je wilt, ik promoot voor God. Gezien je antwoord heb je er geen benul van wat het is maar God heb mij die boeken laten schrijven. Als je ze gelezen zou hebben zou je ook geweten hebben hoe ze tot stand zijn gekomen.
Ik wist niet dat je er ook bij was toen ik mijn boeken schreef. Ik doe niet alles op eigen houtje als het om God gaat.
Jou oordeel is kennelijk anders omdat het niet bij je past maar op de jouwe zit ik niet te wachten hoor. het boeit me niets
Dankzij Vader krijg ik geweldige reacties van voorgangers, evangelisten en mensen die God zoeken, kwijt zijn en/of in de problemen zitten en daarvoor mocht ik het doen en dank ik Hem voor.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4544
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Vragen over het bouwen van een relatie tot God?

Berichtdoor naamloos » 10 mei 2020 13:10

Teus schreef:Als jij het ook niet bent die altijd commentaar op mijn schrijven en een hekel aan me hebt. Je hebt weer een mooi handvat gevonden. Dat sluwe laatste regeltje van je laat zien wie je bent.
Tja, ik ben gewoon iemand die de zaken graag zo perfect mogelijk weergeeft.
En in jouw post' zie ik nogal eens ongerijmdheden staan, dat zet ik dan even recht zolang het over feiten gaat. Dat heeft niks met sluwheid te maken, en ook niets met de persoon. Ik doe dat zo vaak!
Teus schreef:Ik vraag me af hoe je dat voor God verantwoord, dat zoeken in mijn post om alleen tegengas te kunnen geven, heb je nu echt zo'n hekel aan me?

Haha, meestal lees ik je post niet eens. En als ik dat doe hoef ik echt niet te zoeken, het springt er gewoon uit.
Teus schreef:Ja zoals je wilt, ik promoot voor God. Gezien je antwoord heb je er geen benul van wat het is maar God heb mij die boeken laten schrijven. Als je ze gelezen zou hebben zou je ook geweten hebben hoe ze tot stand zijn gekomen.
Ik wist niet dat je er ook bij was toen ik mijn boeken schreef. Ik doe niet alles op eigen houtje als het om God gaat.
Jou oordeel is kennelijk anders omdat het niet bij je past maar op de jouwe zit ik niet te wachten hoor. het boeit me niets
Dankzij Vader krijg ik geweldige reacties van voorgangers, evangelisten en mensen die God zoeken, kwijt zijn en/of in de problemen zitten en daarvoor mocht ik het doen en dank ik Hem voor.

Nee Teus, ik was er niet bij toen jij je boeken schreef. Ik heb en ga ze ook niet lezen.
Van wat ik hier op het forum van je gelezen geb trekt het me niks, ik vermoed dat het gewoon meer van hetzelfde is.
Een hoop veroordelingen van mensen die dingen anders zien dan jij, want jij hebt het rechtstreeks van God. Mensen met een ander inzicht hebben gewoon niet goed naar de Geest geluisterd, ik ken het van je.
Voor mij is Jezus de ultieme promotor van God, ik denk niet dat ik verder wat mis.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Vragen over het bouwen van een relatie tot God?

Berichtdoor Teus » 10 mei 2020 17:42

naamloos schreef:Tja, ik ben gewoon iemand die de zaken graag zo perfect mogelijk weergeeft.
En in jouw post' zie ik nogal eens ongerijmdheden staan, dat zet ik dan even recht zolang het over feiten gaat. Dat heeft niks met sluwheid te maken, en ook nios met de persoon. Ik doe dat zo vaak!

Zeker, jij bent de perfecte "rechtzetter"

naamloos schreef:Haha, meestal lees ik je post niet eens. En als ik dat doe hoef ik echt niet te zoeken, tis overduidelijk!

Jij hebt de wijsheid in pacht.

naamloos schreef:Nee Teus, ik was er niet bij toen jij je boeken schreef. Ik heb en ga ze ook niet lezen.
Van wat ik hier op het forum van je lees trekt het me niks, ik vermoed dat het gewoon meer van hetzelfde is.
Een hoop veroordelingen van mensen die dingen anders zien dan jij, want jij hebt het rechtstreeks van God. Mensen met een ander inzicht hebben gewoon niet goed naar de Geest geluisterd, ik ken het van je.
Voor mij is Jezus de ultieme promotor voor God, ik denk niet dat ik wat mis.

Zo, jij kunt oordelen op vermoedens? Het zegt al dat je niet begrijpt wat ik schreef.
Eigenlijk ben je wel goed he?
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4544
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Vragen over het bouwen van een relatie tot God?

Berichtdoor naamloos » 10 mei 2020 18:17

Teus schreef:Zeker, jij bent de perfecte "rechtzetter"
Danku!
Teus schreef:Jij hebt de wijsheid in pacht.
Ik word verlegen ... :D
Teus schreef:Zo, jij kunt oordelen op vermoedens?
Nee hoor. Mijn oordeel gaat over je schrijfsels hier (voor zover ik ze gelezen heb), en mijn vermoeden is dat je boeken meer van hetzelfde zijn. Duidelijk?
Teus schreef:Het zegt al dat je niet begrijpt wat ik schreef.
O o, en ik heb nog wel de wijsheid in pacht! :-k
Teus schreef:Eigenlijk ben je wel goed he?
Als jij het zegt .... dan moet het wel waar zijn hè.
Zelf vind ik dat niet aan de orde hier.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Vragen over het bouwen van een relatie tot God?

Berichtdoor Teus » 10 mei 2020 18:57

teus schreef:Zo, jij kunt oordelen op vermoedens?
 
naamloos schreef: Nee hoor. Mijn oordeel gaat over je schrijfsels hier (voor zover ik ze gelezen heb), en mijn vermoeden is dat je boeken meer van hetzelfde zijn. Duidelijk?

Wat staat hieronder dan?
naamloos schreef:Dus promoot je je boek wel, want promoten hoeft helemaal niet om geld te gaan.
Je promoot je eigen interpretatie, mening, ervaring van wat God te zeggen heeft als een algemene waarheid.

En je hebt ze niet gelezen, toch?
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Vragen over het bouwen van een relatie tot God?

Berichtdoor Teus » 10 mei 2020 19:01

BTS1 schreef:Hallo,

Hoe bouw je een relatie met God?
Hoe wordt je een kind van God?
Wanneer kan je jezelf een kind van God noemen?


Toch houd ik me bezig met bovenstaande vragen. Ik voel een drang om iets hogers te vinden, een reden om te leven. Naast Jezus heb ik ook mijn heil proberen te zoeken in andere leringen. Hier had ik hetzelfde gevoel - waar doe ik het voor.

Beste BTS1,
Ik begin met je tweede vraag omdat die als eerste geldt.
Een kind van God wordt je door jezelf te bekeren. Bekeren is omkeren van de verkeerde weg naar de weg volgens Gods woord. En je zonden erkennen aan God en je leven in Zijn Handen leggen. Je volledig aan Hem overgeven dus. Als je dit oprecht doet zal God je opnemen in Zijn Koninkrijk, dan mag je een kind van Hem worden. Hij heeft het beloofd. Dan ontvang je de Heilige Geest en kun je de weg gaan die God van je wil, binnen de kaders van de Bijbel. Wat zou David met de volgende woorden bedoeld hebben? Heer ai maak mij uwe wegen door Uw Woord en Geest bekend..........
Dan voel je, door de Heilige Geest, de gedrevenheid voor God te leven, Zijn aanwezigheid, Zijn liefde en trouw.


Als je een relatie met God of Jezus wil moet je je eerst bekeren.
Als je iemand wil leren kennen moet je omgang met hem of haar hebben hebben. Als je 50 jaar naar de kerk gaat of de Bijbel uit je hoofd kent weet je wellicht Wie Jezus is maar daarmee ken je Hem nog niet. Dus om Jezus werkelijk te leren kennen moet je omgang, een relatie met Hem hebben.
Een relatie opbouwen doe je in een afhankelijk leven. Een leven dicht bij God of Jezus, een verlangen om omgang met Hem te hebben opgroeien in het geloof en Zijn stem leren verstaan. Je hart leren open te stellen voor ruimte voor De Heilige Geest, die je na je bekering ontvangen hebt, in je te kunnen laten werken. De Heilige Geest is eigenlijk de verbinding met God. Als je veel ruis op die lijn hebt door b.v. Een leugentje om best wil, roddel over de buren of chagrijnig op de kassière die in jou ogen niet opschiet, kun je Gods stem niet verstaan.
Wandelen met Jezus is een afhankelijk leven met Hem als Middelpunt daarvan, een biddend en dankend leven.

Een kind van God ben je als je Jezus je Heiland en Verlosser van je zonden mag noemen. Nu is eigenlijk je vraag hoe weet ik dat.
Je weet dat omdat je dat ervaart. God heeft zo'n groot verlangen dat jij een kind van Hem wordt, dat Hij staat te wachten totdat jij je aan Hem overgeeft, Hij staat te wachten met open armen, werkelijk waar. Als jij je overgeeft zal Hij je vertellen of laten weten dat je zonden weggedaan zijn en dat gaat gepaard met onbeschrijflijke vreugde. Dat is het enige bewijs dat je een kind van God bent. Het hoeft niet direct nadat je je bekeerd hebt, het kan een korte tijd duren. Je wordt een ander mens, je voelt dat je anders ben. Je wordt vrij en hebt geen angst meer. Je voelt dat God bij je is, het is een ervaring en je voelt dat. Bekeerd zijn is geen vrijkaartje voor de hemel. Het is geen medaille of een lintje, nee het is een beleving in Jezus Christus, gehoorzaamheid aan Hem en met Hem wandelen. Uitdragen Wie Hij is en wie jij mag zijn in Hem. Het is om Hem alle eer toe te brengen waarvoor we een eeuwigheid nodig hebben en dat gebeurt voor een deel hier op aarde al.
Toen ik mijn leven aan God gaf was ik de volgende morgen een ander mens.
Ik leefde vol blijdschap en wist dat er iets gebeurd was, mensen om me heen zagen het zelfs aan me. Maar na een poosje komt satan, want hij is er weer een kwijt, en brengt me in twijfel, of ik wel een kind van God ben. Ik bracht het bij God en een paar maanden later, in een week vakantie, liet Jezus me weten dat Hij, voor alles wat ik misdaan had, betaald heeft. Dat ging gepaard met zoveel vreugde en liefde dat ik begreep dat God het juist in die week deed want ik kon beslist niet werken. Ik wordt nog heel soms ingefluisterd van “is het wel waar” mijn twijfel is maar een kwestie van seconden want ik mag direct denken aan wat Jezus mij destijds gezegd heeft.

BTS1 schreef:Ik probeer te leven naar Gods woord, alleen heb ik soms geen idee waarvoor ik het doe en krijg ik het gevoel dat ik mezelf voor de gek sta te houden. Ik voel me dan vaak vrij onverschillig tegenover geloof.

Dit herken ik volledig en dat kwam omdat men mij wekelijks jaar in en jaar uit verteld had dat God mij moest bekeren, ik moest goeie boeken lezen 2x per week naar de kerk en goed leven, misschien ging God me wel bekeren. Ik ben er dan ook mee gekapt en deed alles wat zondig was.
Leven naar Gods Woord is een goed streven maar zolang je je niet bekeerd is het volledig zinloos. God zegt het zelfs in Zijn Woord. Voor God maakt het niet uit hoor of je nu wel of niet naar Zijn woord leeft zonder dat je je bekeerd. Alles wat we doen zonder de Heilige Geest brengt ons niet dichter bij God.
Weet wel dat je het niet voor jezelf doet. God wil dat mensen zich bekeren zodat Jezus alle lof en aanbidding toekomt en krijgt, omdat Hij, door Zijn bloed aan het kruis mogelijk gemaakt heeft dat mensen tot Vader kunnen komen. God doet het ook voor jou, omdat Hij zo veel van je houdt wil Hij je Zijn liefde geven.
In andere leringen hoef je niet te zoeken, daar zul je niets vinden want er is niets.

BTS1, God staat op je te wachten met open armen totdat jij komt. Het enige wat Hij van je wil is volledige overgave en erkenning dat je fout geweest ben en Hem in je leven vraagt opdat je kan leven tot eer van Hem.
Als je het doet zal God je rijkelijk belonen door het leven van Jezus Christus in jou. Hij zal je werkelijk omarmen, hoe dat is kan niet omschreven worden.
Zegen.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4544
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Vragen over het bouwen van een relatie tot God?

Berichtdoor naamloos » 10 mei 2020 19:25

Teus schreef:En je hebt ze niet gelezen, toch?
Klopt helemaal. Maar hoe weet ik dat dan? Antwoord: omdat je zelf in het kort op het forum hebt geschreven waar het over gaat.
Anders nog iets?

Maare, je bent toch niet aan het zoeken in mijn post om tegengas te kunnen geven? Want hoe zou je dat moeten dat moeten verantwoorden voor God ...
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Cornelius1977

Re: Vragen over het bouwen van een relatie tot God?

Berichtdoor Cornelius1977 » 10 mei 2020 23:45

(Verwijderd door poster)
Laatst gewijzigd door Cornelius1977 op 12 mei 2020 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten