God heeft alle religies zo gewild

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

God heeft alle religies zo gewild

Berichtdoor DeLange » 16 feb 2020 19:32

Aldus deze link van Dirk van Genderen: https://messianieuws.nl/paus-franciscus ... RCAfSGLwL8
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: God heeft alle religies zo gewild

Berichtdoor Veendam » 16 feb 2020 19:44

DeLange schreef:Aldus deze link van Dirk van Genderen: https://messianieuws.nl/paus-franciscus ... RCAfSGLwL8


Lees gewoon wat er staat !!
Dirk van Genderen schrijft namelijk: Laten we alert zijn op deze ontwikkelingen en vasthouden aan de absolute betrouwbaarheid van de Bijbel, die ons duidelijk leert dat er slechts één weg is tot God: door de Heere Jezus en het geloof in Hem. Buiten Hem is er geen redding mogelijk. Luister naar Zijn woorden: ‘Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven. Niemand komt tot de Vader dan door Mij’ (Johannes 14:6).

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: God heeft alle religies zo gewild

Berichtdoor hans0166 » 16 feb 2020 19:46

DeLange schreef:Aldus deze link



het interesseert me niet zoveel wat zo'n sneue webstek ervan vindt. Wat bedoel jij ermee te zeggen?
Het stuk staat in ieder geval bol van onzin en uitgangspunten die niet kloppen.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: God heeft alle religies zo gewild

Berichtdoor DeLange » 16 feb 2020 20:08

hans0166 schreef:het interesseert me niet zoveel wat zo'n sneue webstek ervan vindt. Wat bedoel jij ermee te zeggen?
Het stuk staat in ieder geval bol van onzin en uitgangspunten die niet kloppen.

De naam Dirk van Genderen staat er onder. Een gerespecteerde columnist die ook in de EO Visie publiceert. Hij weet vaak waar hij over schrijft.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: God heeft alle religies zo gewild

Berichtdoor DeLange » 16 feb 2020 20:09

Veendam schreef:Lees gewoon wat er staat !!
Dirk van Genderen schrijft namelijk: Laten we alert zijn op deze ontwikkelingen en vasthouden aan de absolute betrouwbaarheid van de Bijbel, die ons duidelijk leert dat er slechts één weg is tot God: door de Heere Jezus en het geloof in Hem. Buiten Hem is er geen redding mogelijk. Luister naar Zijn woorden: ‘Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven. Niemand komt tot de Vader dan door Mij’ (Johannes 14:6).

Ben ik met je eens. Ik was benieuwd naar de reacties hier van forummers. :D
Wat Ik ben de weg, de waarheid en het leven betreft, het "Ik Ben" wat Jezus zei slaat ook op Gods Naam. Onze God "Ik Ben" is de weg, de waarheid en het leven en tot ergenis van vele joden identificeerde Hij zich door dit zo te zeggen met God.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: God heeft alle religies zo gewild

Berichtdoor Mortlach » 16 feb 2020 21:14

Het begint al lekker, die column met "andere 'geloven' ", want ja, naast de Abrahamische geloven zijn de rest natuurlijk maar 'geloven'...

Verder inhoudelijk weinig over te zeggen, aangezien er vrij weinig 'inhoud' in het schrijfsel te vinden is. En afsluiten met "we moeten wel lekker op ons eigen eilandje blijven, want de Eindtijd..." Gaap.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: God heeft alle religies zo gewild

Berichtdoor hans0166 » 16 feb 2020 21:16

DeLange schreef:De naam Dirk van Genderen staat er onder. Een gerespecteerde columnist die ook in de EO Visie publiceert. Hij weet vaak waar hij over schrijft.


Ja en?.. als je iets op een forum zet is het volgens mij de bedoeling dat je iets zelf inbrengt, artikelen plakken kan ik ook.
Dus nog eens; wat wil je ermee zeggen.

Dat hij columnist is will niet zeggen dat hij een objectief beeld schetst, dat doe hij namelijk niet. Op die grond is hij voor mij dus niet gerespecteerd, en weet zeker niet waarover hij schrijft. Hij oordeelt over andere opvattingen, waar hij totaal geen objectieve kijk op heeft.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: God heeft alle religies zo gewild

Berichtdoor DeLange » 16 feb 2020 21:28

hans0166 schreef:Ja en?.. als je iets op een forum zet is het volgens mij de bedoeling dat je iets zelf inbrengt, artikelen plakken kan ik ook.
Dus nog eens; wat wil je ermee zeggen.

Dat hij columnist is will niet zeggen dat hij een objectief beeld schetst, dat doe hij namelijk niet. Op die grond is hij voor mij dus niet gerespecteerd, en weet zeker niet waarover hij schrijft. Hij oordeelt over andere opvattingen, waar hij totaal geen objectieve kijk op heeft.

Voor mij bevestigd het maar weer hoe weinig pausen door God zijn aangesteld.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: God heeft alle religies zo gewild

Berichtdoor hans0166 » 16 feb 2020 22:13

DeLange schreef:Voor mij bevestigd het maar weer hoe weinig pausen door God zijn aangesteld.


het bevestigt alleen maar dat je achter een verblind protestantisme aanloopt. Je weet helemaal niets over de RK en haar theologische opvattingen, net als je gerespecteerde columnist.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: God heeft alle religies zo gewild

Berichtdoor DeLange » 16 feb 2020 22:17

hans0166 schreef:het bevestigt alleen maar dat je achter een verblind protestantisme aanloopt. Je weet helemaal niets over de RK en haar theologische opvattingen, net als je gerespecteerde columnist.

Ik weet er meer van dan jij denkt.
Maar laat ik het zo stellen, het met elkaar afspreken dat iedereen elkaar respecteert is oké, maar om nu te stellen dat God alle Godsdiensten zo in het leven geroepen heeft en dat we allen één God dienen, zou je een orthodoxe christen nooit in mee krijgen. Daarbij, de terroristen onder de Islam en in het Boedisme, Hindoeïsme en Judaïsme trekken zich daar niks van aan.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: God heeft alle religies zo gewild

Berichtdoor DeLange » 16 feb 2020 22:19

Ik geloof trouwens wel in de Barmhartige moslims, boedisten en hindoes die de God aanbidden die zij niet kennen, maar dat is een ander verhaal.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: God heeft alle religies zo gewild

Berichtdoor hans0166 » 16 feb 2020 22:56

DeLange schreef: Daarbij, de terroristen onder de Islam en in het Boedisme, Hindoeïsme en Judaïsme trekken zich daar niks van aan.


de christenen wel he? .. ga het bijvoorbeeld maar eens in Ierland vertellen hoe lief ze zijn.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: God heeft alle religies zo gewild

Berichtdoor Mortlach » 16 feb 2020 23:24

en trouwens, als je criterium is "of de terroristen zich er wat van aantrekken", dan kun je net zo goed op je handen gaan zitten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: God heeft alle religies zo gewild

Berichtdoor Marnix » 17 feb 2020 00:36

hans0166 schreef:het bevestigt alleen maar dat je achter een verblind protestantisme aanloopt. Je weet helemaal niets over de RK en haar theologische opvattingen, net als je gerespecteerde columnist.


En dit bij ieder kritisch geluid over paus / rk roepen wordt ook een beetje een dooddoener...
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: God heeft alle religies zo gewild

Berichtdoor DeLange » 17 feb 2020 04:29

hans0166 schreef:de christenen wel he? .. ga het bijvoorbeeld maar eens in Ierland vertellen hoe lief ze zijn.

De bijbel roept daartoe niet op. De Koran wel enigzins (Jihad). Wordt verschillend uitgelegd, maar toch. Mohammed ging daar toch ook in voor? Wat boedisten en Hindoes er toe beweegd, weet ik niet .
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten