Kerkdiensten afgelast

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23587
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Kerkdiensten afgelast

Berichtdoor Marnix » 13 mar 2020 09:34

Tja, internet maakt een scanner redelijk overbodig dus ik snap het wel. Je kan op kerkdienstgemist heel veel diensten luisteren. Leden hebben altijd toegang, ook als de stream niet publiek is enz.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Kerkdiensten afgelast

Berichtdoor K80 » 13 mar 2020 16:12

Tjonge, maar 1 of 2 personen per gezin welkom in de kerk.
Dat zou bij ons ruzie zijn geworden wie mee moest of thuis mocht blijven. :mrgreen:
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Kerkdiensten afgelast door corona

Berichtdoor Mortlach » 13 mar 2020 16:33

benefietdiner schreef: Op last van onze overheid zijn hedenmiddag alle evenementen waar meer dan 100 personen samenkomen voorlopig tot 1 april dv afgelast.

...
In de kerkzaal worden maximaal 100 personen toegelaten.


Oftewel, we houden ons PRECIES aan de voorschriften maar proberen toch het maximale te doen. ](*,)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Kerkdiensten afgelast

Berichtdoor K80 » 13 mar 2020 19:42

Heb tegen ons ma al gezegd dat ze een zondag mooi thuis moet blijven!
Kijkt ze maar op tv of internet. Bidden en bijbellezen kan ze prima thuis i.p.v. een volle kerk.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Kerkdiensten afgelast

Berichtdoor Boekenlezer » 13 mar 2020 20:40

Marnix schreef:Ik ben wel benieuwd wat er komende zondag gaat gebeuren met alle kerkdiensten.

Dat was mijn gedachte gisteren ook.
Ik had het wel verwacht, maar er worden erg veel kerkdiensten afgelast. Tja, dan voelt de impact van dat coronavirus ineens wel als erg ingrijpend, ook al ben ik niet ziek!
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23587
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Kerkdiensten afgelast

Berichtdoor Marnix » 14 mar 2020 01:27

Boekenlezer schreef:Dat was mijn gedachte gisteren ook.
Ik had het wel verwacht, maar er worden erg veel kerkdiensten afgelast. Tja, dan voelt de impact van dat coronavirus ineens wel als erg ingrijpend, ook al ben ik niet ziek!



Klopt. Gelukkig hebben we tegenwoordig veel mogelijkheden om toch te kunnen luisteren naar preken. Ook al is dat wel anders dan samen in een kerkdienst zitten, samen zingen enz.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Kerkdiensten afgelast

Berichtdoor hans0166 » 15 mar 2020 11:53

Marnix schreef:Klopt. Gelukkig hebben we tegenwoordig veel mogelijkheden om toch te kunnen luisteren naar preken. Ook al is dat wel anders dan samen in een kerkdienst zitten, samen zingen enz.


hier heeft de pkn het héél goed opgelost, de helft in de kerk, de andere helft in het verenigingsgebouw, dat op tien meter afstand staat. Na afloop gaan ze gezellig in gezinsverband koffie drinken ... érg zinvol.
Deze dommigheid zelfs ondanks ze altijd al uitzenden via kerkdienstgemist.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Kerkdiensten afgelast

Berichtdoor K80 » 15 mar 2020 22:50

hans0166 schreef:hier heeft de pkn het héél goed opgelost, de helft in de kerk, de andere helft in het verenigingsgebouw, dat op tien meter afstand staat. Na afloop gaan ze gezellig in gezinsverband koffie drinken ... érg zinvol.
Deze dommigheid zelfs ondanks ze altijd al uitzenden via kerkdienstgemist.


Lekker slim, was bij ons ma in de kerk precies ook zo.
Ze heeft geluisterd via het net, maar er was niets aan de hand, want er zaten maar 70 mensen in de kerk en 70 in het verenigings gebouw.
Heb even moeten zuchten aan de telefoon.
Het kwartje was nog niet gevallen dat als je niet meer met tien man in de kroeg mag zitten, het ook niet slim is om met 70 man in de kerk te zitten, ondanks dat je een meter uit elkaar zit.
Vandaag is het gisteren van morgen.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 93 gasten