Onwennig gevoel

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Marvinwelmoed
Verkenner
Verkenner
Berichten: 36
Lid geworden op: 05 feb 2020 09:17

Onwennig gevoel

Berichtdoor Marvinwelmoed » 08 feb 2020 10:00

Hallo, ik hoop dat ik mijn onderwerp in het juiste rubriek plaatst..

Ik ben 22 jaar, opgegroeid met de kerk. (Ger gem.)
Vanaf mn 19e ben ik gestopt naar de kerk te gaan, mijn geloof aan de kant gezet. Ik had veel ergernissen in de kerk, er werdt bij ons heel zwaarmoedig en bedrukkend gepreekt en dat gaf me totaal geen binding met God. Hierdoor ben in gestopt met "geloven"

Ik heb ADD en loop mezelf vaak tegen de muur, door mijn emotieswisselingen en Impulsiviteit. Ik heb me vaak voor genomen om mezelf te beteren en een stabielere basis in mijn leven te vinden, maar dat wil absoluut niet. Op een gegeven moment was in best hopeloos en ging in in mezelf tot God smeken of hij me wou helpen en mijn fouten wou vergeven. Ik had die dag ineens een gevoel dat ik ilnog niet eerder had meegemaakt, ik voelde me schuldig om allerlij dingen waar ik normaal "ach boeie" voor zei. Toen ik op mijn werk arriveerde, opende ik de Bijbel app die ik nog op mijn telefoon had en al tijden niet had geopend. Ik las de dagelijkse bijbelvers en daar stond in de trend van "Hij is het die vergeeft" ik vond dat heel opmerkelijk omdat ik daarvoor me schuldig en down voelde. Maar toch wou ik niet geloven dat het voor mij was. Want ik keek nooit naar God om en nu ineens wel voor mijn eigen belang. Maar toch trok het me wel en sindsdien ben ik wel steeds wat opzoek naar Gods woord. Ik loop steeds er steeds tegen aan dat God liefde is en zaligmakend. Het voelt heel raar en vraag ik me af of ik wel het juistte geloof of dat de duivel me op een dwaalspoor wil zetten. en als ik dan probeer de bijbel te lezen, begrijp ik er niks van..
Ik voel dan niks en als ik bid heb ik het gevoel of praat ik tegen de muur..

Toch loop ik al een week met een vreemd gevoel door mijn maag sinds die ene dag dat ik mij schuldig voelde. Ondertussen heb ik me wel weer heel gemakkelijk onder de zonden gegeven, hoe ik normaal ook leefde. Er is helaas niks veranderd. Ik had zo gehoopt dat het een vonkje mocht zijn die oversloeg naar een vlam..

Ik voel me heel onwennig. Ik kan het niet goed beschrijven.

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Onwennig gevoel

Berichtdoor Gtn » 08 feb 2020 17:06

Blijf bidden en bijbel lezen. Als dit een woord van God aan jou gericht was, zal hij het ook bevestigen door Zijn woord.

Ik heb niet veel kennis van add enzovoort maar weet er wel iets van. Het kan zijn dat het voor jou moeilijker is om alles op een rijtje te krijgen in je hoofd. Maar dat staat God niet in de weg hoor!

God spreekt tot ons door Zijn woord, de Bijbel dus. Ik ken en begrijp je afkeer tegen de GG, er word daar helaas nogal eens tegenstrijdig gepredikt. Toch werkt God ook daar. Maar om een kind van God te worden hoef je echt niet terug naar de GG, er zijn meer kerken waar God werkt. Persoonlijk mag ik weten dat Bijbel lezen gezegend kan worden, samen met het gebed. Zeg maar gewoon in je eigen woorden tegen God wat je dwars zit, wat je tegen houdt en of Hij dat wil veranderen. Want Hij is inderdaad degene die vergeeft. Niemand anders kan dat doen.

Keurhorst
Verkenner
Verkenner
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 sep 2019 12:59

Re: Onwennig gevoel

Berichtdoor Keurhorst » 08 feb 2020 21:48

Ik ben 22 jaar, opgegroeid met de kerk. (Ger gem.)
Vanaf mn 19e ben ik gestopt naar de kerk te gaan, mijn geloof aan de kant gezet. Ik had veel ergernissen in de kerk, er werdt bij ons heel zwaarmoedig en bedrukkend gepreekt en dat gaf me totaal geen binding met God. Hierdoor ben in gestopt met "geloven"

Ik heb ADD en loop mezelf vaak tegen de muur, door mijn emotieswisselingen en Impulsiviteit. Ik heb me vaak voor genomen om mezelf te beteren en een stabielere basis in mijn leven te vinden, maar dat wil absoluut niet. Op een gegeven moment was in best hopeloos en ging in in mezelf tot God smeken of hij me wou helpen en mijn fouten wou vergeven. Ik had die dag ineens een gevoel dat ik ilnog niet eerder had meegemaakt, ik voelde me schuldig om allerlij dingen waar ik normaal "ach boeie" voor zei. Toen ik op mijn werk arriveerde, opende ik de Bijbel app die ik nog op mijn telefoon had en al tijden niet had geopend. Ik las de dagelijkse bijbelvers en daar stond in de trend van "Hij is het die vergeeft" ik vond dat heel opmerkelijk omdat ik daarvoor me schuldig en down voelde. Maar toch wou ik niet geloven dat het voor mij was. Want ik keek nooit naar God om en nu ineens wel voor mijn eigen belang. Maar toch trok het me wel en sindsdien ben ik wel steeds wat opzoek naar Gods woord. Ik loop steeds er steeds tegen aan dat God liefde is en zaligmakend. Het voelt heel raar en vraag ik me af of ik wel het juistte geloof of dat de duivel me op een dwaalspoor wil zetten. en als ik dan probeer de bijbel te lezen, begrijp ik er niks van..
Ik voel dan niks en als ik bid heb ik het gevoel of praat ik tegen de muur..

Toch loop ik al een week met een vreemd gevoel door mijn maag sinds die ene dag dat ik mij schuldig voelde. Ondertussen heb ik me wel weer heel gemakkelijk onder de zonden gegeven, hoe ik normaal ook leefde. Er is helaas niks veranderd. Ik had zo gehoopt dat het een vonkje mocht zijn die oversloeg naar een vlam..

Ik voel me heel onwennig. Ik kan het niet goed beschrijven.


Het is alleen Gods genade en liefde dat jij besefte dat je schuldig (zondig) bent tegenover God. Het is een wonder dat ondanks dat wij onze eigen wegen gaan God dezelfde blijft. God heeft Zijn eigen Zoon, Jezus Christus naar deze aarde gestuurd voor mensen zoals jou. Zondaren die weten dat ze schuldig staan tegen over God. Ik moest denken aan de verloren zoon, hij keerde ook zijn vader de rug toe en trok de wereld in, tot een moment dat hij ook een gevoel kreeg wat hij niet kende. De wereld gaf hem geen volmaakte vrede en hij belande bij de zwijnen. Toen dacht hij weer terug aan de vader en kreeg berouw en keerde naar hem terug. Zo kun jij ook weer terug naar God de Vader, Hij staat ook echt met open armen te wachten op jou. Hij vraagt maar één ding, dat je Hem gelooft en dat je gelooft dat Jezus Christus ook voor jou naar deze aarde is gekomen en voor jou zonden is gestorven. Maar dat betekent ook dat je daarmee zegt dat je het zelf niet meer kan goedmaken met God maar dat je Jezus nodig hebt. In Hem kun je rust vinden en blijdschap die alle verstand te boven gaat.
Ik bid en hoop met heel mijn hart dat je je leven aan de Heere geeft, en ik weet zeker dat God nog veel en veel meer verlangen heeft dat jij je leven aan Hem geeft, Hij had er Zijn eigen Zoon voor over.

Marvinwelmoed
Verkenner
Verkenner
Berichten: 36
Lid geworden op: 05 feb 2020 09:17

Re: Onwennig gevoel

Berichtdoor Marvinwelmoed » 08 feb 2020 21:58

Bedankt voor jullie reacties! Wordt enorm gewaardeerd. Ik ben erg blij dat ik doormiddel van dit forum mijn verhaal kan delen.

Ik voel inderdaad een "verlangen" om God te vinden. Maar toch doe ik nog dingen, waarvan ik weet dat het niet hoort en ik doe dit zonder berouw.. ik wou dat ik daar ook berouw over kreeg.. ik hoop dat God zich aan mij mag openbaren en dat ik alleen nog maar Hem wil zoeken en volgen. De wereld heeft me zo erg in de greep en ik voel echt een worsteling om dat los te laten.

Ik hoop dat ik de Bijbel mag gaan begrijpen door God zijn geest.

Het is zo raar, want ik heb toch wel een verlangen om God te zoeken, maar ik houd mijn deur gesloten. En het voelt alsof in de deur niet kan openzetten.

Keurhorst
Verkenner
Verkenner
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 sep 2019 12:59

Re: Onwennig gevoel

Berichtdoor Keurhorst » 08 feb 2020 22:40

Bedankt voor jullie reacties! Wordt enorm gewaardeerd. Ik ben erg blij dat ik doormiddel van dit forum mijn verhaal kan delen.

Ik voel inderdaad een "verlangen" om God te vinden. Maar toch doe ik nog dingen, waarvan ik weet dat het niet hoort en ik doe dit zonder berouw.. ik wou dat ik daar ook berouw over kreeg.. ik hoop dat God zich aan mij mag openbaren en dat ik alleen nog maar Hem wil zoeken en volgen. De wereld heeft me zo erg in de greep en ik voel echt een worsteling om dat los te laten.

Ik hoop dat ik de Bijbel mag gaan begrijpen door God zijn geest.

Het is zo raar, want ik heb toch wel een verlangen om God te zoeken, maar ik houd mijn deur gesloten. En het voelt alsof in de deur niet kan openzetten.


Ik herken je hierin helemaal. Ik moest denken aan Petrus in Handelingen 2 die de toespraak hield aan onder andere de mensen die ook ingestemd hadden om Jezus te kruisigen. Wat zei Petrus? Beker u en laat ieder van u gedoopt worden in de Naam van Jezus Christus, tot vergeving van zonden. Je moet je echt omkeren tot God. Ik zie dat je eerst berouw en beterschap wilt zien bij jezelf. Maar dat is echt niet nodig en ik kan je zelfs zeggen dat het niet gaat lukken. Je moet naar Jezus de Verlosser gaan zoals je bent en eerlijk zeggen dat je een harde zondaar bent en de wereld je nu in de greep heeft. En ik snap je wel dat je zegt zelf het gevoel te hebben je deur van je hart niet te kunnen open zetten voor God. Ik herken dat ook echt en worstelde daar ook mee, maar de Heere heeft mij laten zien dat ik mijn deur (hart) voor God kon open zetten omdat Hij het aan mij vraagde. Zo is het ook voor jou, echt waar God vraagt aan jou om je leven te geven aan Hem, ondanks je zonden, gevoelens en achtergrond. Het is waar wat staat in Johannes 3 vers 16: Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat ieder die in in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
Ik kan je zeggen dat God nooit en nooit iemand teleurstelt die naar Hem toegaat.
Ik hoop dat jij ook zoals in Handelingen 2 dit woord van de Heere met vreugde mag aannemen.

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Onwennig gevoel

Berichtdoor Gtn » 08 feb 2020 22:44

Beste Marvin,

Je bent opgegroeid in de GerGem. Daar wordt nogal eens de nadruk gelegd op de nietigheid van de mens, wat op zich zelf genomen wel gewoon waar is natuurlijk. Het lijkt er alleen soms op dat we dan een enorme zondelast en zondekennis enz moeten ervaren voordat God wil werken.
Zonder zondekennis gaat niet, want wie niet ziek is heeft ook geen dokter nodig. Toch hoeft die zondekennis niet altijd bij iedereen even diep te zijn. God is daar vrij in.

Een paar weken geleden zei een ultra rechtse GerGem predikant dit erover:

Als we gaan denken of we wel genoeg zondekennis hebben of dat we het allemaal wel diep genoeg beleven dan gaan we eigenlijk op Gods plek staan en staan we Hem in de weg. We bepalen dan zelf dat God ons meer zondekennis moet geven en weten het dan beter dan God.



Voor mijzelf persoonlijk was dat heel verhelderend, niet teveel prakkezeren maar alles alleen van God verwachten.
Mensen kunnen zoveel dingen zeggen en soms hun eigen mening in bijbelteksten leggen zodat het erg verantwoord klinkt ook nog. Maar lees Gods woord gewoon maar zoals het er staat.

Marvinwelmoed
Verkenner
Verkenner
Berichten: 36
Lid geworden op: 05 feb 2020 09:17

Re: Onwennig gevoel

Berichtdoor Marvinwelmoed » 08 feb 2020 23:16

Gtn schreef:Beste Marvin,

Je bent opgegroeid in de GerGem. Daar wordt nogal eens de nadruk gelegd op de nietigheid van de mens, wat op zich zelf genomen wel gewoon waar is natuurlijk. Het lijkt er alleen soms op dat we dan een enorme zondelast en zondekennis enz moeten ervaren voordat God wil werken.
Zonder zondekennis gaat niet, want wie niet ziek is heeft ook geen dokter nodig. Toch hoeft die zondekennis niet altijd bij iedereen even diep te zijn. God is daar vrij in.

Een paar weken geleden zei een ultra rechtse GerGem predikant dit erover:

Als we gaan denken of we wel genoeg zondekennis hebben of dat we het allemaal wel diep genoeg beleven dan gaan we eigenlijk op Gods plek staan en staan we Hem in de weg. We bepalen dan zelf dat God ons meer zondekennis moet geven en weten het dan beter dan God.



Voor mijzelf persoonlijk was dat heel verhelderend, niet teveel prakkezeren maar alles alleen van God verwachten.
Mensen kunnen zoveel dingen zeggen en soms hun eigen mening in bijbelteksten leggen zodat het erg verantwoord klinkt ook nog. Maar lees Gods woord gewoon maar zoals het er staat.


Dat klopt. Ik kwam er soms bang en gefrustreerd weg. Rond mijn 15e heb ik een kleine periode gehad dat ik echt naar God opzoek was. Omdat ik bang was om te sterven, omdat ik niet bekeerd was en anders in de hel kwam. Uiteindelijk schiet je dan de hele kern van het Christelijk geloof voorbij denk ik nu.. Want dat God het voor ons als mensen mogelijk heeft gemaakt dat we weer tot Hem terug kunnen keren is uiteraard een groot wonder en dat is waar de genade on gaat. Maar ik was gefocust op de rechtvaardigheid van God, inplaats van de Liefde van Hem. Daardoor was ik op een gegeven moment ook klaar met het geloof destijds. Het frustreerde me.

Ik ben erg blij met uw (en zeker ook van de anderen!) toevoeging hier. Het doet me goed en bemoedigd me wel in zoeken naar God. Het voelt soms net of voel ik een drupje van de genade en dan wil ik meer en dan is het weer weg. Ik hoop oprecht ( want ik ben er wel bang voor) dat het geloof en verlangen afzakt en dat ik God weer links laat liggen. Ik heb Hem nodig.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Onwennig gevoel

Berichtdoor DeLange » 10 feb 2020 07:41

Marvinwelmoed schreef:Hallo, ik hoop dat ik mijn onderwerp in het juiste rubriek plaatst..

Ik ben 22 jaar, opgegroeid met de kerk. (Ger gem.)
Vanaf mn 19e ben ik gestopt naar de kerk te gaan, mijn geloof aan de kant gezet. Ik had veel ergernissen in de kerk, er werdt bij ons heel zwaarmoedig en bedrukkend gepreekt en dat gaf me totaal geen binding met God. Hierdoor ben in gestopt met "geloven"

Ik heb ADD en loop mezelf vaak tegen de muur, door mijn emotieswisselingen en Impulsiviteit. Ik heb me vaak voor genomen om mezelf te beteren en een stabielere basis in mijn leven te vinden, maar dat wil absoluut niet. Op een gegeven moment was in best hopeloos en ging in in mezelf tot God smeken of hij me wou helpen en mijn fouten wou vergeven. Ik had die dag ineens een gevoel dat ik ilnog niet eerder had meegemaakt, ik voelde me schuldig om allerlij dingen waar ik normaal "ach boeie" voor zei. Toen ik op mijn werk arriveerde, opende ik de Bijbel app die ik nog op mijn telefoon had en al tijden niet had geopend. Ik las de dagelijkse bijbelvers en daar stond in de trend van "Hij is het die vergeeft" ik vond dat heel opmerkelijk omdat ik daarvoor me schuldig en down voelde. Maar toch wou ik niet geloven dat het voor mij was. Want ik keek nooit naar God om en nu ineens wel voor mijn eigen belang. Maar toch trok het me wel en sindsdien ben ik wel steeds wat opzoek naar Gods woord. Ik loop steeds er steeds tegen aan dat God liefde is en zaligmakend. Het voelt heel raar en vraag ik me af of ik wel het juistte geloof of dat de duivel me op een dwaalspoor wil zetten. en als ik dan probeer de bijbel te lezen, begrijp ik er niks van..
Ik voel dan niks en als ik bid heb ik het gevoel of praat ik tegen de muur..

Toch loop ik al een week met een vreemd gevoel door mijn maag sinds die ene dag dat ik mij schuldig voelde. Ondertussen heb ik me wel weer heel gemakkelijk onder de zonden gegeven, hoe ik normaal ook leefde. Er is helaas niks veranderd. Ik had zo gehoopt dat het een vonkje mocht zijn die oversloeg naar een vlam..

Ik voel me heel onwennig. Ik kan het niet goed beschrijven.

Als het jouw diepst verlangen is om een kind van God te zijn en naar Zijn wil te leven, dan is dat door de Heere gegeven. Iemand die verloren gaat maakt zich er meestal niet druk om. En die genade is op voorwaarde van geloof, niet op daden, want God weet wel dat we nooit hier volmaakt zullen zijn. We strijden wel tegen de zonden, maar blijken vaak ook zwak. Bepaalde zonden kunnen ook een verslavende werking hebben, waar tijd voor nodig is van vallen en opstaan.

Wel hoort bij het geloof vruchtdragen. De ene zal meer vrucht dragen dan de ander, maar ieder christen herkent ook zonden in zijn leven.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Onwennig gevoel

Berichtdoor Gtn » 10 feb 2020 08:01

Marvinwelmoed schreef:. Ik hoop oprecht ( want ik ben er wel bang voor) dat het geloof en verlangen afzakt en dat ik God weer links laat liggen. Ik heb Hem nodig.


Als het aan jou ligt dan laat je God inderdaad weer links liggen. Maar gelukkig hangt het niet van jou af! Er is er maar één waar het van af hangt en dat is Jezus Christus!

Uiteindelijk komen we allemaal bij de Gever terecht. Maar of je nu naar God gaat zoeken uit angst voor de hel, of omdat je je zonden niet kunt laten, of omdat je Gods eer zoekt, het staat God niet in de weg! Hij zal je zelf geven wat nodig is, als je Hem daar om vraagt.

Neem een besluit, en ga zondag naar een kerk om daar wat meer van God te horen. Mijn advies: bid om je negatieve gedachten tegen de kerk weg te nemen. En nogmaals: er zijn meer kerken waar God werkt, niet alleen in de GerGem. Bid om wijsheid hierin.

Marvinwelmoed
Verkenner
Verkenner
Berichten: 36
Lid geworden op: 05 feb 2020 09:17

Re: Onwennig gevoel

Berichtdoor Marvinwelmoed » 10 feb 2020 11:18

DeLange schreef:Als het jouw diepst verlangen is om een kind van God te zijn en naar Zijn wil te leven, dan is dat door de Heere gegeven. Iemand die verloren gaat maakt zich er meestal niet druk om. En die genade is op voorwaarde van geloof, niet op daden, want God weet wel dat we nooit hier volmaakt zullen zijn. We strijden wel tegen de zonden, maar blijken vaak ook zwak. Bepaalde zonden kunnen ook een verslavende werking hebben, waar tijd voor nodig is van vallen en opstaan.

Wel hoort bij het geloof vruchtdragen. De ene zal meer vrucht dragen dan de ander, maar ieder christen herkent ook zonden in zijn leven.


Ik kom er steeds meer achter dat ik geen oprechte berouw over mijn zonden heb.. ik zou zo graag willen dat ik die oprechte berouw had, ik bid hier ook voor, of God het mij mag laten zien. Ik weet met mijn verstand dat ik de zonden doe en dat het niet goed is. Maar ik voel niet de "diepe" berouw.

Ik had zo graag gewild dat in God in mijn leven kreeg en het ervaar dat hij mij door deze wereld heen helpt. Want ik kan het oprecht niet. Ik ben niet eens weerbaar tegen een verleiding. Ik ben bang om over God te gaan spreken tegen bijvoorbeeld collega's. Ze kennen me niet als christen. Ik heb de kracht en moed niet om Jezus zijn pad te volgen. Wat wou in graag dat God mij dat gaf. En dat ik oprecht werdt. Dat ik naasteliefde kende, mensen vergeef, geduldig was. Verslavingen en verleiding weerstaan kon.

Ikben bang dat mijn verlangen naar God niet oprecht is. Ik ben ook bang dat God nooit in mijn leven geopenbaard zal worden.

Marvinwelmoed
Verkenner
Verkenner
Berichten: 36
Lid geworden op: 05 feb 2020 09:17

Re: Onwennig gevoel

Berichtdoor Marvinwelmoed » 10 feb 2020 11:21

Gtn schreef:Als het aan jou ligt dan laat je God inderdaad weer links liggen. Maar gelukkig hangt het niet van jou af! Er is er maar één waar het van af hangt en dat is Jezus Christus!

Uiteindelijk komen we allemaal bij de Gever terecht. Maar of je nu naar God gaat zoeken uit angst voor de hel, of omdat je je zonden niet kunt laten, of omdat je Gods eer zoekt, het staat God niet in de weg! Hij zal je zelf geven wat nodig is, als je Hem daar om vraagt.

Neem een besluit, en ga zondag naar een kerk om daar wat meer van God te horen. Mijn advies: bid om je negatieve gedachten tegen de kerk weg te nemen. En nogmaals: er zijn meer kerken waar God werkt, niet alleen in de GerGem. Bid om wijsheid hierin.



Zaterdagavond wou ik de zondagochtend nog naar de kerk. De zondagochtend was ik moe en had ik niet de drang om naar de kerk te gaan. Mensen zagen me dan aankomen dacht ik. Ik ben niet gegaan. Nu ben ik teleurgesteld in mezelf. Ik hou mezelf voor de gek met het zoeken naar God. Want ik wil hem niet eens vinden, anders was ik wel naar de kerk gegaan.

Keurhorst
Verkenner
Verkenner
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 sep 2019 12:59

Re: Onwennig gevoel

Berichtdoor Keurhorst » 10 feb 2020 11:45

Zaterdagavond wou ik de zondagochtend nog naar de kerk. De zondagochtend was ik moe en had ik niet de drang om naar de kerk te gaan. Mensen zagen me dan aankomen dacht ik. Ik ben niet gegaan. Nu ben ik teleurgesteld in mezelf. Ik hou mezelf voor de gek met het zoeken naar God. Want ik wil hem niet eens vinden, anders was ik wel naar de kerk gegaan.


God vraagd van jou een keuze. Ik moest denk aan het volk van Israël met Elia en de Baäl priesters. Toen vroeg Elia ook aan het volk, kies dan heden wie jullie dienen willen. Zo vraagd God dit nu ook aan jou, kies heden wie je dienen wil. Het volk koos voor God om dat ze het wonder zagen dat God vuur stuurde om het gehele offer te verbranden. Nu mogen we weten dat God Zijn Zoon heeft gezonden als Verlosser voor zondaren, mensen die het niet meer kunnen en teleurgesteld zijn in zichzelf. En misschien denk je wel in ben het niet waard en wat moet God met mij? Ik kan je zeggen dat God geen mensen zoekt die denken dat ze het waard zijn, maar hij zoekt het verlorene. Je mag bij Hem komen hoe je bent.
Mattheüs 11:28 Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast zijn, en Ik zal u rust geven.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Onwennig gevoel

Berichtdoor Teus » 10 feb 2020 13:35

Marvinwelmoed schreef:Ik kom er steeds meer achter dat ik geen oprechte berouw over mijn zonden heb.. ik zou zo graag willen dat ik die oprechte berouw had, ik bid hier ook voor, of God het mij mag laten zien. Ik weet met mijn verstand dat ik de zonden doe en dat het niet goed is. Maar ik voel niet de "diepe" berouw.

Ik had zo graag gewild dat in God in mijn leven kreeg en het ervaar dat hij mij door deze wereld heen helpt. Want ik kan het oprecht niet. Ik ben niet eens weerbaar tegen een verleiding. Ik ben bang om over God te gaan spreken tegen bijvoorbeeld collega's. Ze kennen me niet als christen. Ik heb de kracht en moed niet om Jezus zijn pad te volgen. Wat wou in graag dat God mij dat gaf. En dat ik oprecht werdt. Dat ik naasteliefde kende, mensen vergeef, geduldig was. Verslavingen en verleiding weerstaan kon.

Ikben bang dat mijn verlangen naar God niet oprecht is. Ik ben ook bang dat God nooit in mijn leven geopenbaard zal worden.


Beste Marvin,

Toen ik het verlangen had een kind van God te zijn heb ik jaren lang God gevraagd mij mijn zonden te laten zien, hoe een slecht mens ik wel was. Hij deed het nooit. Op een geven moment vond ik het wel best. Ik dacht, als God het moet doen, wat mij elke zondag geleerd werd, dan moet Hij maar komen en ging mijn eigen weg.
Na nog een aantal jaren vertelde men mij dat ik een keuze moest maken. "Gewoon" een keuze.
Ik vond het onzin, omdat ik dat niet geleerd heb.
Ik deed het wel, eigenlijk stiekem. Ik vroeg God of Hij mijn zonden wilde vergeven en of Hij in mijn leven wilde komen en mij te leren de weg te gaan die Hij wilde. Nou, dat wil Hij hoor. Hij stond dik 50 jaar erop te wachten dat ik het Hem zou vragen. Hij omarmde me met diezelfde armen die zolang wijd open stonden om het te kunnen doen.
Als je je leven in Zijn handen gelegd hebt, wil God niet dat we terug kijken op onze zonden. Hij heeft ze weggedaan in de diepte van de zee. Als we iedere keer terug kijken naar wie we waren en daar ons druk over maken doen we God te kort, Zijn Genade zou niet genoeg geweest zijn en Jezus' offer zou ook niet genoeg geweest zijn.
Als we terug kijken gaat het om onszelf maar het leven met God gaat nooit om onszelf. Als we op onszelf gericht zijn is er geen plaats voor de Heilige Geest en zullen de Liefde van Jezus niet ervaren en zullen geen relatie met Hem krijgen. Je kunt alleen iemand leren kennen door omgang met iemand te hebben. Wanneer je gericht bent op Jezus, een relatie met Hem verlangt dan zul je "zien" Wie Hij is en wat Hij voor je gedaan hebt. Dan gaat het om Hem. Dan ga je groeien in het geloof en zul je Zijn Liefde ervaren en uitdragen en Hem groot maken. Dan kun je getuigen tegenover je collega's wie Jezus is en wie je mag Zijn in Hem.
Het gaat er om wie je geworden ben en bovenal hoe het komt, maar niet wie je was.

'k Zou zeggen lees dit boek eens.
https://dagelijkslevenmetgod.nl/dagelij ... n-met-god/
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Onwennig gevoel

Berichtdoor Chaya » 10 feb 2020 13:39

Teus schreef:
Toen ik het verlangen had een kind van God te zijn heb ik jaren lang God gevraagd mij mijn zonden te laten zien, hoe een slecht mens ik wel was. Hij deed het nooit. Op een geven moment vond ik het wel best. Ik dacht, als God het moet doen, wat mij elke zondag geleerd werd, dan moet Hij maar komen en ging mijn eigen weg.

Romeinen 3:

Wat dan wel? Zijn wij voortreffelijker? Beslist niet! Wij hebben immers zojuist én Joden én Grieken beschuldigd Gal. 3:22 dat zij allen onder de zonde zijn,
zoals geschreven staat: Ps. 14:3; 53:4
Er is niemand rechtvaardig, ook niet één,
er is niemand die verstandig is, er is niemand die God zoekt.
Allen zijn zij afgedwaald, samen zijn zij nutteloos geworden. Er is niemand die goeddoet, er is er zelfs niet één.
Ps. 5:10 Hun keel is een open graf, met hun tong plegen zij bedrog, Ps. 140:4addergif is onder hun lippen.
Ps. 10:7 Hun mond is vol vervloeking en bitterheid,
Spr. 1:16; Jes. 59:7 hun voeten zijn snel om bloed te vergieten.
Vernieling en ellende is op hun wegen,
en de weg van de vrede hebben zij niet gekend.
Ps. 36:2 De vreze Gods staat hun niet voor ogen.
Wij weten nu dat alles wat de wet zegt, zij dat spreekt tot hen die onder de wet zijn, opdat elke mond gestopt wordt en de hele wereld doemwaardig wordt voor God.
Gal. 2:16 Daarom zal uit werken van de wet geen vlees3:20 vlees - d.i. een zondig mens. voor Hem gerechtvaardigd worden. Rom. 7:7; Hebr. 7:18 Door de wet is immers kennis van zonde.

Zou dit dan ook niet voor jou en mij gelden?
Het begint ermee Teus!!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Onwennig gevoel

Berichtdoor DeLange » 10 feb 2020 13:52

Marvinwelmoed schreef:Ik kom er steeds meer achter dat ik geen oprechte berouw over mijn zonden heb.. ik zou zo graag willen dat ik die oprechte berouw had, ik bid hier ook voor, of God het mij mag laten zien. Ik weet met mijn verstand dat ik de zonden doe en dat het niet goed is. Maar ik voel niet de "diepe" berouw.

Ik had zo graag gewild dat in God in mijn leven kreeg en het ervaar dat hij mij door deze wereld heen helpt. Want ik kan het oprecht niet. Ik ben niet eens weerbaar tegen een verleiding. Ik ben bang om over God te gaan spreken tegen bijvoorbeeld collega's. Ze kennen me niet als christen. Ik heb de kracht en moed niet om Jezus zijn pad te volgen. Wat wou in graag dat God mij dat gaf. En dat ik oprecht werdt. Dat ik naasteliefde kende, mensen vergeef, geduldig was. Verslavingen en verleiding weerstaan kon.

Ikben bang dat mijn verlangen naar God niet oprecht is. Ik ben ook bang dat God nooit in mijn leven geopenbaard zal worden.


Ik ken jou niet persoonlijk. God kent jou wel persoonlijk. Ik geloof echt dat je dit oprecht tegen God kan zeggen. Dat het jouw worsteling en jouw angst is. Ergens denk ik dat het allemaal nog individualistisch is om ons af te vragen of wij "zelf" wel oprecht genoeg berouw hebben, of we wel moedig genoeg zijn of wel echt Zijn wil willen doen. We willen God graag bewijzen dat we goed zijn, maar het draait juist niet om onze goedheid, maar om Zijn goedertierenheid. Het is de strijd met de genade, dat we moeilijk kunnen accepteren dat je Zijn genade niet kan verdienen. Ook ik heb me vaak en nog steeds te slecht gevoeld om genade van God te mogen ontvangen. Echter is het echt zo, dat geen enkel mens goed genoeg is, dus ik ook niet. Paulus zei van zichzelf dat hij de beklagingswaardigste was, omdat hij actief de christenen had vervolgd. Het is een aanrader om de Romeinenbrieven te lezen. Moeilijke stof, maar bidt om inzicht van God om het te kunnen doorgronden.
Ik zal voor je bidden.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten