Onwennig gevoel

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Marvinwelmoed
Verkenner
Verkenner
Berichten: 36
Lid geworden op: 05 feb 2020 09:17

Re: Onwennig gevoel

Berichtdoor Marvinwelmoed » 21 mar 2020 10:53

Marnix schreef:Als dat je in de weg zit heb je er misschien wel meer berouw van dat je zelf denkt. Tussen Het je bewust zijn van je zonden en er tegenaan lopen, dat het je echt in de weg zit, zit toch echt een stukje berouw. Verder is dit een groeiproces die je stap voor stap gaat. Steeds wat meer naar Gods beeld hervormd worden. Dat gaat niet van de ene op de andere dag. Je mag groeien maar als je constant naar het zaadje / plantje gaat kijken kan dat ook best lang duren. Als je Jezus wil volgen, ga dan voor Hem aan het werk. En dan geeft Hij die groei wel.



Klopt, dat is ook zo. Het is inderdaad een groeiproces.
En het is vaak door mij dat ik God niet opmerk.. Want soms als ik dan terug denk aan bepaalde situaties, dan zie in God zijn hand er in en op dat moment niet altijd. Laatst had ik weer een heel zwak moment om terug te vallen in de zonde, normaal als die verleiding op kwam spelen, dan overwon altijd mijn verlangens van mijn geweten. Maar afgelopen week kwam er weer zo'n moment voor en toen ging ik bidden of de Heere die verlangens bij me weg wou nemen en terwijl ik bad, werden de verlangens bij me weggenomen. Ik voelde gewoon rust!

Ik krijg ook veel verlangen om God te mogen leren kennen in mijn leven en daar mijn leven op te bouwen. Ik voel vaak veel leegte in mijn leven, wat ik vroeger nooit had.

Maar soms hoor je dominees of kinderen van God praten over de liefde van God, dat ze dat veel gelukkiger maakt dan ook maar iets in deze wereld. Dan zijn ze vol van vreugde en geluk. Maar dat heb ik nog niet ervaren. Wel het verlangen om God in mijn leven te willen hebben.

Ik vind het ook bijzonder dat God, mij heeft stil laten zetten. In ging 3 jaar niet naar de kerk, ik bad niet meer en las nooit meer uit de bijbel, maar op een dag dat ik mij op mijn allerzwakst voelde, kwam God met een bijbel tekst naar mij. Dat is toch een wonder! Het was echt niet dat ik God ging zoeken, maar het was God die mij op dat moment zocht. Hij liet op dat moment mij heel zondig voelen, zodat ik op mijn zwakst naar God bad.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4544
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Onwennig gevoel

Berichtdoor naamloos » 21 mar 2020 11:05

Marvinwelmoed schreef:Waar ik tegen aan loop, is dat God wil dat Hij op de eerste plaats in mijn leven komt, ik heb daar meerdere keren van gelezen in de bijbel, maar het lukt me niet om oprecht te zijn voor God. Ik heb vaak kwade gedachten (verkeerd over iemand denken of praten) en nog meer van deze dingen. Ik ben mij bewust van deze zonden, maar ik voel er niet ten diepste berouw over. Dus ik kan niet gemeend bidden voor vergeving. Dat zit me ook in de weg.. ik ben ook hele diepe denker, dat is misschien ook wel mijn nadeel.
Onderstreepte is van mij.

Dat lees ik regelmatig op r.w. en nog steeds snap ik het niet.
Uit al de dingen die je noemt volgt toch helemaal niet dat je onoprecht zou zijn voor God!
Je zou onoprecht/huichelachtig zijn als je zou zeggen dat God wél op de eerste plaats in je leven komt terwijl dat niet zo is.
Het zou onoprecht zijn als je zou zeggen dat je géén kwade gedachten en woorden hebt terwijl dat wél zo is enz.
Het het mooie van het evangelie is nou juist dat je mag komen zoals je bent.
Je hoeft niet eerst gezond te zijn om naar de dokter te gaan, maar je moet wel eerlijk zeggen wat je klachten zijn.
Wie gezond zijn hebben geen medicijnmeester nodig, maar zij die ziek zijn.
Als je 'de' Medicijnmeester vertrouwt/gelooft dan ga je naar hem toe, maar dat betekent niet dat je de andere dag al genezen bent.
En verder, ook al hebben we allemaal dezelfde kwaal, we ervaren niet allemaal dezelfde symptomen, en het genezingsproces verloopt ook niet bij iedereen hetzelfde.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Marvinwelmoed
Verkenner
Verkenner
Berichten: 36
Lid geworden op: 05 feb 2020 09:17

Re: Onwennig gevoel

Berichtdoor Marvinwelmoed » 25 mar 2020 11:00

naamloos schreef:Onderstreepte is van mij.

Dat lees ik regelmatig op r.w. en nog steeds snap ik het niet.
Uit al de dingen die je noemt volgt toch helemaal niet dat je onoprecht zou zijn voor God!
Je zou onoprecht/huichelachtig zijn als je zou zeggen dat God wél op de eerste plaats in je leven komt terwijl dat niet zo is.
Het zou onoprecht zijn als je zou zeggen dat je géén kwade gedachten en woorden hebt terwijl dat wél zo is enz.
Het het mooie van het evangelie is nou juist dat je mag komen zoals je bent.
Je hoeft niet eerst gezond te zijn om naar de dokter te gaan, maar je moet wel eerlijk zeggen wat je klachten zijn.
Wie gezond zijn hebben geen medicijnmeester nodig, maar zij die ziek zijn.
Als je 'de' Medicijnmeester vertrouwt/gelooft dan ga je naar hem toe, maar dat betekent niet dat je de andere dag al genezen bent.
En verder, ook al hebben we allemaal dezelfde kwaal, we ervaren niet allemaal dezelfde symptomen, en het genezingsproces verloopt ook niet bij iedereen hetzelfde.


Bedankt voor je antwoord! Daar heb je ook wel gelijk in. Ik hoor zovaak dat kinderen van God zo graag naar de kerk willen om dat daar het woord van God klinkt. Maar ik heb juist vaak dat ik zaterdagavond vol uitzien naar de zondag op bed ga en de zondag met veel strijd naar de kerk wordt gesleept (totdat ik er eenmaal zit). Ik heb het verlangen om God in mijn leven te mogen hebben, om mijn leven op Hem te bouwen. Maar bijbellezen vind ik moeilijk te begrijpen en heb ik niet het geduld voor.. Ik bid wel veel, omdat ik het verlangen in mijn hart heb dat er wat mag gebeuren in mijn leven..


Dat zijn mijn tegenstrijdige dingen in mijn leven.
"Zoekt en gij zult vinden" maar het lukt me niet eens om grondig te zoeken. Erg vermoeiend.

Ik las eens een stukje van dominee Meinders en las hoe dicht hij bij God leefde. Ik dacht toen van "dat zal mij nooit lukken, ik heb daar niet eens de kracht voor"

Marvinwelmoed
Verkenner
Verkenner
Berichten: 36
Lid geworden op: 05 feb 2020 09:17

Re: Onwennig gevoel

Berichtdoor Marvinwelmoed » 25 mar 2020 22:31

Mijn geloof is zeer klein.
Ik worstel met mijn zonden, ik voel me onrustig omdat ik God nodig heb. Mijn hoofd stond vandaag weer op volle toeren.. ik heb veel gebeden..

Nu ging ik slapen en kreeg ik een popup melding van mijn bijbel app: "als mijn gedachten binnen in mij vermeningvuldigd werden, hebben uw vertroostingen mijn ziel verkwikt - psalmen 94"

Toen dacht ik "mijn gedachten stonden vandaag op volle toeren.. Zou deze tekst voor mij zijn? Maar wat bedoeld God dan met "hebben uw vertroostingen mijn ziel verkwikt" want heb ik geen vertroosting gevonden.."

En nu begon ik met bijbellezen voordat ik zou gaan slapen en las ik dit stukje:

"Verblijd u in den Heere ten alle tijd; wederom zeg ik u: Verblijd u.
Uw bescheidenheid zijt alle mensen bekend, de Heere is nabij. Weest in geen dingen bezorgt, maar laat uw begeerten in alles, door bidden en smeken met dankzegging bekend worden bij God - Filippenzen 4"

Dit is toch een wonder?! Ik mag toch wel aannemen dat de Heere dit tot mij gericht heeft?

Hij bijzonder ik dit ook vind, het is alsof het mijn hart niet binnen komt en het tegen een muur aanstoot door ongeloof .. Die grote God met goedheid naar mij omgekeken en door mijn ongeloof afgestoot.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4544
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Onwennig gevoel

Berichtdoor naamloos » 01 apr 2020 12:01

Marvinwelmoed schreef:Bedankt voor je antwoord! Daar heb je ook wel gelijk in. Ik hoor zovaak dat kinderen van God zo graag naar de kerk willen om dat daar het woord van God klinkt. Maar ik heb juist vaak dat ik zaterdagavond vol uitzien naar de zondag op bed ga en de zondag met veel strijd naar de kerk wordt gesleept (totdat ik er eenmaal zit). Ik heb het verlangen om God in mijn leven te mogen hebben, om mijn leven op Hem te bouwen. Maar bijbellezen vind ik moeilijk te begrijpen en heb ik niet het geduld voor.. Ik bid wel veel, omdat ik het verlangen in mijn hart heb dat er wat mag gebeuren in mijn leven..


Dat zijn mijn tegenstrijdige dingen in mijn leven.
"Zoekt en gij zult vinden" maar het lukt me niet eens om grondig te zoeken. Erg vermoeiend.

Ik las eens een stukje van dominee Meinders en las hoe dicht hij bij God leefde. Ik dacht toen van "dat zal mij nooit lukken, ik heb daar niet eens de kracht voor"
Misschien heb je hier wel wat aan: https://www.groeieningeloof.nl/christel ... is-themas/
En deze: https://www.groeieningeloof.nl/romeinen/
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Onwennig gevoel

Berichtdoor Gtn » 03 apr 2020 11:48

Marvin, er staat weer een vraag op refoweb van iemand met add. Toevallig ook jouw vraag?

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Onwennig gevoel

Berichtdoor Gtn » 11 apr 2020 13:17

Marvin, ik hoorde dit en moest aan jou denken. Misschien heb je er wat aan:

https://youtu.be/abn1RWmZqfA

Marvinwelmoed
Verkenner
Verkenner
Berichten: 36
Lid geworden op: 05 feb 2020 09:17

Re: Onwennig gevoel

Berichtdoor Marvinwelmoed » 11 apr 2020 20:14

Gtn schreef:Marvin, ik hoorde dit en moest aan jou denken. Misschien heb je er wat aan:

https://youtu.be/abn1RWmZqfA



Mooi verwoord! Thnx voor het delen.

Maar ik vind het altijd moeilijk aannemen, dat is mijn nadeel. Er staat in de bijbel dat er ook valse profeten zijn die uit de naam van God preken, maar niet het eerlijke woord verkondigen. Ik ben altijd bang dat ik dan zoiets geloof.. Daardoor zit ik vaak in twijfel.. Ook dat veel mensen denken dat ze het koninkrijk van God in zullen gaan en dat God ze niet gekend heeft. Als ik zoiets geloof wat bijvoorbeeld deze dominee zei, dan ben ik bang dat ik mezelf voor de gek houd en dat God me niet zal kennen..

Ik leef vaak in de onzekerheid door mijzelf, waar ik gek van wordt.. ik geloof zeker dat God in alle gemeenten wel oprechte god dienaars heeft zitten.. ik ben zeker niet aan kerkbordjes gebonden.

Ik bid veel of God mij als een gids wil helpen.. ik bad of de Heere mij bevestiging mocht geven of wat deze dominee zei waar was en kreeg deze tekst: "Johannes 15:5 Ik ben de Wijnstok, en gij de ranken; die in Mij blijft, en Ik in hem, die draagt veel vrucht; want zonder Mij kunt gij niets doen."

Ik weet niet wat God hier mee wil zeggen.. ik ben het zeker met deze dominee eens dat je niet van jezelf oprecht voor God kan worden.. want dat lukt mij ook niet, terwijl ik dat vaak verlang.

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Onwennig gevoel

Berichtdoor Gtn » 14 apr 2020 14:13



Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten