Werk van God...

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Werk van God...

Berichtdoor Marnix » 04 feb 2020 21:35

En als zij [dit] hoorden, werden zij verslagen in het hart, en zeiden tot Petrus en de andere apostelen: Wat zullen wij doen mannen broeders? En Petrus zeide tot hen: Bekeert u, en een iegelijk van u worde gedoopt in den Naam van Jezus Christus, tot vergeving der zonden; en gij zult de gave des Heiligen Geestes ontvangen. Want u komt de belofte toe, en uw kinderen, en allen, die daar verre zijn, zo velen als er de Heere, onze God, toe roepen zal. En met veel meer andere woorden betuigde hij, en vermaande [hen], zeggende: Wordt behouden van dit verkeerd geslacht! Die dan zijn woord gaarne aannamen, werden gedoopt; en er werden op dien dag [tot] [hen] toegedaan omtrent drie duizend zielen. En zij waren volhardende in de leer der apostelen, en in de gemeenschap, en in de breking des broods, en in de gebeden. En een vreze kwam over alle ziel; en vele wonderen en tekenen geschiedden door de apostelen. En allen, die geloofden, waren bijeen, en hadden alle dingen gemeen; En zij verkochten [hun] goederen en have, en verdeelden dezelve aan allen, naar dat elk van node had. En dagelijks eendrachtelijk in den tempel volhardende, en van huis tot huis brood brekende, aten zij te zamen met verheuging en eenvoudigheid des harten; En prezen God, en hadden genade bij het ganse volk. En de Heere deed dagelijks tot de Gemeente, die zalig werden.

De oproep tot onderzoek is goed. Of je het echt van Hem verwacht en niet van jezelf. Of je Hem echt wil volgen, ook als
het je wat kost. Of je Hem werkelijk liefheeft. Maar als er wordt gesteld: “Het kan niet zo snel gaan, er moeten jaren tussen zitten” zoals je zelf zegt, is dat een grote onwaarheid. Het is een jarenlange leerschool om discipel van Hem te zijn en je leert met vallen en opstaan (omdat Hij je weer optrekt) maar dat gaat over groei, heiliging. Niet over de vraag of je wel kind van Hem bent. Als dat wordt geleerd leert de Bijbel wat anders. Helaas slaat men soms door in de oproepen tot zelfonderzoek en dan mondt het uit in het zaaien van twijfel. En dat is heel gevaarlijk. Ik hoop dus dat de boodschap iets anders was dan dat.... want met zo’n verhaal had je in de eerste gemeente zo iedereen kunnen vertellen: jullie kinderen van God? Volgelingen van Jezus? Uit de kring van wie behouden worden? Man, je komt net om de hoek kijken. Wie denk je wel niet dat je bent? Daar gaan jarem overheen hoor.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Werk van God...

Berichtdoor MoesTuin » 04 feb 2020 22:38

Zie op Hem, de Heer Jezus en laat verder niets of niemand je van Hem afleiden.
De Heere Jezus zegt, Ik ben de Weg de waarheid en hét Leven......
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Keurhorst
Verkenner
Verkenner
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 sep 2019 12:59

Re: Werk van God...

Berichtdoor Keurhorst » 05 feb 2020 08:56

Tegelijkertijd maakte juist dat het voor mij ook zo lastig. Ik had God gebeden of er ook voor mij wat in de preek mocht zitten, en dan hoor je dit. Dat brengt je toch wel aan het denken (en twijfelen dus..)

Ja ik kan niet anders dan beamen om te zeggen om Hem de Jezus te zien en alles van Hem te verwachten.
Ga niet zelf aan het denken (twijfelen) maar denk aan Hem, wat zegt Hij is Zijn Woord. En Probeer Zijn stem biddend te verstaan om de weg te gaan met Hem. En misschien zijn er wel broeders en / of zusters in je omgeving waar je dit samen mee in gebed kan brengen.
Ik herken je situatie wel, maar ik kan ook zeggen dat als je het van de Heere blijft verwachten dat Hij altijd uitkomt geeft en voorziet.
Ik gebied je dus: wees vastberaden en standvastig, laat je door niets weerhouden of ontmoedigen, want waar je ook gaat, de Heer, je God, staat bij je. Jozua 1:9

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Werk van God...

Berichtdoor MoesTuin » 05 feb 2020 19:49

Mooi.
Het gaat om een relatie met jou Heer.
"Ken jij Mij"? zal God aan jou vragen ( Ken Ik de Rechtvaardige God jou? ) en dan kan je je nergens meer achter verschuilen ( ja maar de dominee zei, of die.....) Daarom is voor nu zo belangrijk je persoonlijke relatie, je persoonlijke Geloof met en in de Heere God die in Christus en met behulp van de heilige Geest met jou verder wil op weg naar de Hoopvolle Toekomst.....
enkel Geloof gevraagd, met het hart, simpel en oprecht...

Dag aan dag leven met Hem.... gewoon ook met z'n ups en downs.....heeft iedere christen....satan zit nooit stil...
nog even en dan gaat ie ook aan de ketting....
Hemels Leven volgt dan......
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Marvinwelmoed
Verkenner
Verkenner
Berichten: 36
Lid geworden op: 05 feb 2020 09:17

Re: Werk van God...

Berichtdoor Marvinwelmoed » 06 feb 2020 10:23

Gtn schreef:Omdat ik niet snap hoe je een vraag op refoweb post, doe ik het maar hier. (Uitleg over hoe op refoweb te posten wordt ook gewaardeerd!)

Sinds kort mag ik weten een kind van God te zijn. Dit is best wel redelijk vlug gegaan. Ik kerk in de rechterflank van de gereformeerde gezindte. Gisteren werdt tijdens de preek duidelijk gesteld dat het allemaal zo vlug niet kan gaan en dat er jaren tussen moet zitten. Omdat ik er toch best wel mee zit moet ik dit toch even van me af schrijven. Want het kan 2 dingen betekenen: of de ds heeft gelijk en moet ik mezelf dieper gaan onderzoeken, of de ds spreekt als knecht van God een woord dat tegen het werk van God in gaat. Een koninkrijk wat tegen zichzelf verdeeld is kan niet bestaan. Maar aan God valt niet te twijfelen en aan zijn werk ook niet.

Verder hoor ik ook graag of een kind van God elke preek voedsel krijgt of dat de preek ook wel voor anderen bedoeld kan zijn en ik er (bijna) niets uit kan halen . Er zijn dus zeker mooie preken met enorme bemoediging of goede boodschap, maar er zijn er ook meerdere waar ik dus in mijn ogen niets aan heb. Dat vind ik jammer, maar als dat normaal is dan is het niet erg. Ik gun anderen ook wat om het maar zo te zeggen.

Ik ben mij er van bewust dat ik nog maar aan het begin sta en nog veel moet leren. Graag een reactie van iemand met ervaring.


Een bekering kan zeker snel gaan. Paulus werdt ook "snel" bekeerd.

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Werk van God...

Berichtdoor Gtn » 07 feb 2020 12:29

Ik ben op zoek gegaan naar hoe met de betreffende dominee in contact te komen. Het leek mij ook wel zo eerlijk om het ook aan hem zelf voor te leggen. Heb inmiddels via een contactformulier dezelfde vraag aan de betreffende dominee gesteld, met daarbij de toevoeging dat het niet mijn bedoeling is om hem af te kraken ofzo maar dat ik er oprecht mee worstel en de hoop uitgesproken dat hij mij wat kan verduidelijken.

Wordt hopelijk vervolgd.

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Werk van God...

Berichtdoor Jesaja40 » 07 feb 2020 13:14

Gtn stelt het volgende aan ons voor:

Omdat ik niet snap hoe je een vraag op refoweb post, doe ik het maar hier. (Uitleg over hoe op refoweb te posten wordt ook gewaardeerd!)

Sinds kort mag ik weten een kind van God te zijn. Dit is best wel redelijk vlug gegaan. Ik kerk in de rechterflank van de gereformeerde gezindte. Gisteren werd tijdens de preek duidelijk gesteld dat het allemaal zo vlug niet kan gaan en dat er jaren tussen moet zitten. Omdat ik er toch best wel mee zit moet ik dit toch even van me af schrijven. Want het kan 2 dingen betekenen: of de ds heeft gelijk en moet ik mezelf dieper gaan onderzoeken, of de ds spreekt als knecht van God een woord dat tegen het werk van God in gaat. Een koninkrijk wat tegen zichzelf verdeeld is kan niet bestaan. Maar aan God valt niet te twijfelen en aan zijn werk ook niet.

Verder hoor ik ook graag of een kind van God elke preek voedsel krijgt of dat de preek ook wel voor anderen bedoeld kan zijn en ik er (bijna) niets uit kan halen . Er zijn dus zeker mooie preken met enorme bemoediging of goede boodschap, maar er zijn er ook meerdere waar ik dus in mijn ogen niets aan heb. Dat vind ik jammer, maar als dat normaal is dan is het niet erg. Ik gun anderen ook wat om het maar zo te zeggen.

Ik ben mij er van bewust dat ik nog maar aan het begin sta en nog veel moet leren. Graag een reactie van iemand met ervaring.


Dank Gtn voor deze inbreng!

Mijn reactie daarop is:

Laat het vooral niet spottend op u overkomen als ik de door u aangegeven woorden rangschik onder de noemer: Sleutelgat christendom. Schokkend, maar waar. De deur van genade is dicht en door het sleutelgat zie je een lichtstraal van die genade. Zo komt de genade toch nog op hen die “toevallig” precies voor het sleutelgat staat. Zij kunnen daar naar binnen kijken. De omstanders zien dat en zeggen dan: mag jij wel voor dat sleutelgat gaan staan? Welk voorrecht heb je wel op ons? Het zijn geen jaloerse blikken hoor, want zij, die naast je staan hebben wellicht hetzelfde meegemaakt. Och mijn beste jongen, meisje, het moet je maar “gegeven zijn hoor die genade”. Die woorden zijn oprecht en welgemeend uitgesproken. Je tijd zal nog wel eens komen hoor, ja kijk maar goed hoor, dat lichtstraaltje door het sleutelgat, ach ja, wanneer zal het mij die genade eens treffen?

De preek gaat gelukkig verder maar wat heb je ervan geleerd? Wat blijft je bij? Waar wordt op gehamerd? Is dat niet primair de zondekennis? Het lijkt wel of er een examen afgenomen wordt, een proeve van bekwaamheid doorlopen. Daar kan dat ene straaltje vanuit het sleutelgat je nog geen voldoende licht over geven hoor.

Dat is geen aanbod meer van genade meer te noemen maar een kerkelijk examen die aan hoge eisen moet voldoen. Hoe was dat onder mijn Joodse volksgenoten? Ook zij kregen er behoorlijk van langs en er volgde altijd een oproep om terug te keren naar de G’d van onze vaderen. Soms duurde het lang voordat er een collectieve verlossing kwam en mijn volksgenoten zich weer bekeerden en de afgoden vernietigden. Een lat hoog leggen is in principe niet verkeerd, het doel daarvan is om op een hoger niveau te komen. Maar het kan ook zijn dat de lat te hoog wordt neergelegd door een opmerking te plaatsen: je bent nog niet zover hoor.

De lat ligt nog steeds op het hoge niveau, maar de grond wordt met de opmerking onder je voeten weggeslagen. Iets wat rechtstreeks tegen de 10 woorden ingaat. Leert het ons niet onze naaste lief te hebben. Dat strookt niet met vele opmerkingen: je bent er nog niet aan toe. Dit wollige taalgebruik is verhullend en ook verwarrend, je weet niet waar je aan toe bent met al die losse eindjes die geen enkel verband met elkaar hebben. Het doet mij eerder denken een opsomming van “tegeltjeswijsheid”. Natuurlijk doet de predikant zijn best en bedoeld het goed. Een concrete prediking met duidelijke aanknopingspunten is mijns inziens veel sterker.

Iedere predikant moet beseffen dat zijn preek niet “zijn werk is”. De Eeuwige brengt Zijn woorden onder zijn aandacht en al studerend leert hij de diepte van het Evangelie te verstaan. Hoe verwoord deze dat een begrijpbare tekst? Zou het over komen wat hij heeft opgeschreven? Als in de studeerkamer geen spanning gevonden wordt, vindt dat zijn uitwerking op de verkondiging. De toehoorder merkt dat direct en al snel is de prediking saai. Dan helpen losse teksten niet meer -hoe waar die ook zijn- ook niet de zwaarwichtige intonatie die hij gebruikt.

Geen hoogdravende woorden en rekening houdend met de kleinen die ook onder mijn gehoor zitten. Iedere predikant moet bedenken dat ok hij klein is geweest en lang niet alles kon bevatten. Persoonlijk vind ik het heel moeilijk als mensen mij op een voetstuk plaatsen. Blijf vooral jezelf als dienaar en vermijd te allen tijde een grote afstand.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Werk van God...

Berichtdoor Gtn » 07 feb 2020 15:09

@ Jesaja 40:

Bedoelt u het eerste gedeelte als "tegen" de dominee of als "tegen" mij?

Het eerste en tweede deel van uw reactie lijken wat met elkaar in tegenspraak, daarom begrijp ik het niet zo goed.

Ik ben overigens geen "jongen of meisje" maar gewoon een man van tegen de 40. Maar dat neem ik u niet kwalijk want dat kon u niet weten.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Werk van God...

Berichtdoor pindas83 » 07 feb 2020 20:11

Jesaja40 schreef:Persoonlijk vind ik het heel moeilijk als mensen mij op een voetstuk plaatsen.


Ik moest glimlachen beste Jesaja40 :mrgreen:

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Werk van God...

Berichtdoor Gtn » 08 feb 2020 11:26

De dominee gaf een eerlijk antwoord, wat ik hieronder plaats:



De Heere is vrij in Zijn werk in zondaarsharten. Bij de een korter, bij de ander langer. Je moet jezelf onderzoeken of je iets geleerd hebt van de drie stukken, ellende, verlossing en dankbaarheid. Ben je werkelijk zondaar voor God geworden? Heb je geleerd, dat je verdiend hebt dor Gods heilig recht verstoten te moeten worden? Is Christus je dierbaar geworden in je eigen diepe verlorenheid. Kun je nergens anders meer rusten dan alleen in Christus? Is het je verlangen geworden om tot eer van God te leven? Dat zijn wezenlijke vragen, meer dan de vraag hoe lang het moet duren. De Heere kan in korte tijd Zijn kinderen veel leren, maar gewoonlijk is het een hele weg, zoals het graven en verdiepen van de wijze bouwer, terwijl de dwaze gauw klaar is.



Vraag maar veel om licht en onderwijs van boven. Maar het is ook goed er met jouambtsdragers over te spreken en om onderwijs te vragen.



Met hart. groet,

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Werk van God...

Berichtdoor naamloos » 08 feb 2020 13:41

Gtn schreef:De dominee sprak over de zondekennis, het eigen werken daarna en dat weggenomen, waarna pas de wedergeboorte plaatsvind. En dat daar dus jaren overheen gaat.
Gtn schreef:De Heere is vrij in Zijn werk in zondaarsharten. Bij de een korter, bij de ander langer. Je moet jezelf onderzoeken of je iets geleerd hebt van de drie stukken, ellende, verlossing en dankbaarheid. Ben je werkelijk zondaar voor God geworden? Heb je geleerd, dat je verdiend hebt dor Gods heilig recht verstoten te moeten worden? Is Christus je dierbaar geworden in je eigen diepe verlorenheid. Kun je nergens anders meer rusten dan alleen in Christus? Is het je verlangen geworden om tot eer van God te leven? Dat zijn wezenlijke vragen, meer dan de vraag hoe lang het moet duren. De Heere kan in korte tijd Zijn kinderen veel leren, maar gewoonlijk is het een hele weg, zoals het graven en verdiepen van de wijze bouwer, terwijl de dwaze gauw klaar is.
Dat graven heeft weinig met de wedergeboorte te maken. Zij die zijn woorden horen en doen zijn verstandig en bouwen hun huis op een rots, en zij die zijn woorden horen en niet doen zijn degenen die hun huis op het zand bouwen. Dan zijn de werkers van de wetteloosheid, tegen hen zal Jezus zeggen: “Ik heb jullie nooit gekend. Weg met jullie, wetsverkrachters!” Kortom, dat gaat niet over theorie maar over de praktijk. Matt. 7.

Wil je voorbeelden uit de Bijbel hoe snel het kan gaan? Lees dan o.a. Handelingen 2. Op één dag ongeveer 3000 mensen door 1 preek.
En dagelijks werden er meer mensen aan de Gemeente toegevoegd. Het gaat er niet om hoe je tot geloof komt, maar dat je tot geloof komt.
Verder hoef je geen examen te doen in zelfkennis, dat maakt je niks meer of minder welkom bij hem. Het gaat er om dat je Hem kent.
Hij wil ons zo graag hebben dat hij ons smeekt: God was het namelijk Die in ​Christus​ de wereld met Zichzelf verzoende, en aan hen hun overtredingen niet toerekende; en Hij heeft het woord van de verzoening in ons gelegd. Wij zijn dan gezanten namens ​Christus, alsof God Zelf door ons smeekt. Namens ​Christus​ smeken wij: laat u met God verzoenen.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

hermanbrood
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2020 17:23

Re: Werk van God...

Berichtdoor hermanbrood » 24 mar 2020 17:37

Gtn schreef:Omdat ik niet snap hoe je een vraag op refoweb post, doe ik het maar hier. (Uitleg over hoe op refoweb te posten wordt ook gewaardeerd!)

Sinds kort mag ik weten een kind van God te zijn. Dit is best wel redelijk vlug gegaan. Ik kerk in de rechterflank van de gereformeerde gezindte. Gisteren werdt tijdens de preek duidelijk gesteld dat het allemaal zo vlug niet kan gaan en dat er jaren tussen moet zitten. Omdat ik er toch best wel mee zit moet ik dit toch even van me af schrijven. Want het kan 2 dingen betekenen: of de ds heeft gelijk en moet ik mezelf dieper gaan onderzoeken, of de ds spreekt als knecht van God een woord dat tegen het werk van God in gaat. Een koninkrijk wat tegen zichzelf verdeeld is kan niet bestaan. Maar aan God valt niet te twijfelen en aan zijn werk ook niet.

Verder hoor ik ook graag of een kind van God elke preek voedsel krijgt of dat de preek ook wel voor anderen bedoeld kan zijn en ik er (bijna) niets uit kan halen . Er zijn dus zeker mooie preken met enorme bemoediging of goede boodschap, maar er zijn er ook meerdere waar ik dus in mijn ogen niets aan heb. Dat vind ik jammer, maar als dat normaal is dan is het niet erg. Ik gun anderen ook wat om het maar zo te zeggen.

Ik ben mij er van bewust dat ik nog maar aan het begin sta en nog veel moet leren. Graag een reactie van iemand met ervaring.


Dat een bekering jaren moet duren is onbijbels en zelfs duivels. Op die manier wil de duivel mensen ontmoedigen die het vuur van de Heilige Geest in hun hart voelen branden en tot bekering komen. Satan fluistert in je oor, ja zelfs via de prediking, dat het allemaal niet waar is. In Handelingen 2:41 worden 3000 mensen in een keer bekeerd. Denk aan de bekering van Paulus, die ging niet eerst een paar jaar terug naar Jeruzalem om 'na te denken' over zijn bekering.

Bedenk dat Satan heel druk bezig is in onze kerken. Hij heeft alle instrumenten in de wereld uit de kerk getrokken en er alleen een orgel voor in de plaats gezet, zodat niet álle instrumenten Gods eer kunnen bezingen tijdens de eredienst, zoals Psalm 150 zo treffend verwoord heeft. Hij heeft er voor gezorgd dat het volgen van God een sobere aangelegenheid wordt en onaantrekkelijk, maar dat is het niet! Werkelijke vrijheid is het loslaten van alle regels en wetjes, maar Gods Liefde aanvaarden, daar hoef je niets voor te doen en daar kun je niets voor doen. Wij zijn niet in staat om ook maar iets goed te doen. Jezus had gedurende zijn omloop op aarde een enorme hekel aan alle wetten en regels die de Farizeëen hanteerden, ja zelfs de overspelige vrouw veroordeelde hij niet. Dat toont zijn liefde en de vrijheid die je als zondaar mag ervaren door Zijn offer aan het kruis.

Dat betekent niet dat we er maar op los moeten leven, welnee!! Als je van Hem houdt gaat het volgen van Zijn weg en wet als vanzelf in je hart, je gaat zoeken naar wat Hij wil en niet naar wat Hij verbiedt. Want als je Jezus aangenomen hebt tot je Verlosser leef je niet meer onder de wet (Romeinen 6:1-14) maar onder zijn genade!

Marvinwelmoed
Verkenner
Verkenner
Berichten: 36
Lid geworden op: 05 feb 2020 09:17

Re: Werk van God...

Berichtdoor Marvinwelmoed » 25 mar 2020 11:30

@Gnt hoe gaat het nu met je?

Heb je alweer bevestiging of vertrouwen gevonden om op God te mogen bouwen?

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Werk van God...

Berichtdoor Gtn » 26 mar 2020 13:01

Jazeker, al gaat dat op en neer. Ik vertrouw God beter als mezelf, dus houd ik vast aan Zijn woord. Het op en neer gaan heeft meer te maken met het wel of geen verbinding voelen met God.

Daarbij heb ik erg veel tegelijk te verwerken in mijn leven op het moment. Naast het geloof ook nadenken over kerk keuze, blijven of weggaan. En de mogelijkheid dat ikzelf wellicht autisme in meer of mindere mate heb. Een huwelijk wat al jaren niet soepel loopt. En het feit dat persoonlijk contact met vrienden op dit moment niet gaat door de corona crisis.

Zal er allemaal mee te maken hebben denk ik. Ik ben soms zo druk bezig in m'n hoofd met al die andere dingen. Terwijl het allemaal goede dingen zijn om over na te denken..

Marvinwelmoed
Verkenner
Verkenner
Berichten: 36
Lid geworden op: 05 feb 2020 09:17

Re: Werk van God...

Berichtdoor Marvinwelmoed » 26 mar 2020 13:24

Gtn schreef:Jazeker, al gaat dat op en neer. Ik vertrouw God beter als mezelf, dus houd ik vast aan Zijn woord. Het op en neer gaan heeft meer te maken met het wel of geen verbinding voelen met God.

Daarbij heb ik erg veel tegelijk te verwerken in mijn leven op het moment. Naast het geloof ook nadenken over kerk keuze, blijven of weggaan. En de mogelijkheid dat ikzelf wellicht autisme in meer of mindere mate heb. Een huwelijk wat al jaren niet soepel loopt. En het feit dat persoonlijk contact met vrienden op dit moment niet gaat door de corona crisis.

Zal er allemaal mee te maken hebben denk ik. Ik ben soms zo druk bezig in m'n hoofd met al die andere dingen. Terwijl het allemaal goede dingen zijn om over na te denken..


Waar loop je tegen aan in de kerk?
Ik ken dat gevoel van denken etc.. heel vervelend soms.. maar wat is het mooi dat we onze lasten ook bij God mogen neerleggen en Hij daar juist ook mee wil helpen.

Ik hoop dat het met je huwelijk ook goed mag komen! Begrijpt ze je geloof met God niet zo goed?


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten