Werk van God...

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Werk van God...

Berichtdoor Gtn » 03 feb 2020 06:56

Omdat ik niet snap hoe je een vraag op refoweb post, doe ik het maar hier. (Uitleg over hoe op refoweb te posten wordt ook gewaardeerd!)

Sinds kort mag ik weten een kind van God te zijn. Dit is best wel redelijk vlug gegaan. Ik kerk in de rechterflank van de gereformeerde gezindte. Gisteren werdt tijdens de preek duidelijk gesteld dat het allemaal zo vlug niet kan gaan en dat er jaren tussen moet zitten. Omdat ik er toch best wel mee zit moet ik dit toch even van me af schrijven. Want het kan 2 dingen betekenen: of de ds heeft gelijk en moet ik mezelf dieper gaan onderzoeken, of de ds spreekt als knecht van God een woord dat tegen het werk van God in gaat. Een koninkrijk wat tegen zichzelf verdeeld is kan niet bestaan. Maar aan God valt niet te twijfelen en aan zijn werk ook niet.

Verder hoor ik ook graag of een kind van God elke preek voedsel krijgt of dat de preek ook wel voor anderen bedoeld kan zijn en ik er (bijna) niets uit kan halen . Er zijn dus zeker mooie preken met enorme bemoediging of goede boodschap, maar er zijn er ook meerdere waar ik dus in mijn ogen niets aan heb. Dat vind ik jammer, maar als dat normaal is dan is het niet erg. Ik gun anderen ook wat om het maar zo te zeggen.

Ik ben mij er van bewust dat ik nog maar aan het begin sta en nog veel moet leren. Graag een reactie van iemand met ervaring.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3464
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Werk van God...

Berichtdoor benefietdiner » 03 feb 2020 09:22

Gtn schreef:Ik ben mij er van bewust dat ik nog maar aan het begin sta en nog veel moet leren. Graag een reactie van iemand met ervaring.
Ik zou je graag de raad van Gamaliël willen aanbevelen.
Handelingen 5 vers 38 en 39 want indien deze raad of dit werk uit mensen is, zo zal het gebroken worden. Maar indien het uit God is, zo kunt gij dat niet breken.

Doe rustig aan

Doorgrond m', en ken mijn hart, o HEER;
Is 't geen ik denk niet tot Uw eer?
Beproef m', en zie, of mijn gemoed
Iets kwaads, iets onbehoorlijks voed';
En doe mij toch met vaste schreden
Den weg ter zaligheid betreden.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Werk van God...

Berichtdoor Teus » 03 feb 2020 11:41

Geweldig Gtn, dat je deelgenoot mag zijn van Gods Koninkrijk door Zijn Genade en het werk van Jezus aan het kruis.
Dat een bekering jaren kan duren is mogelijk maar ik weet absoluut zeker dat het ook snel kan gaan. (Ik heb er ervaring mee.) Laat je niet misleiden Gtn. Satan is er weer een kwijt en zal iedereen proberen te gebruiken om jou aan het twijfelen te brengen, zelfs dominees.
Wanneer er beweerd wordt dat het niet snel kan is on-Bijbels. Kijk in Gods Woord.
Daarom is het nu belangrijk voor je om je in Gods Woord te verdiepen om te groeien en en te leren begrijpen en te handelen in de kracht van de Heilige Geest. Toets alles, maar dan ook werkelijk alles of het waar is wat men zegt en of het binnen het kader van de Bijbel is.
Blijf dicht bij de Heere joh, satan is zo sluw en het zou jammer zijn als hij resultaat boekt.

Niet elke preek hoeft bemoedigend te zijn. Gezien je vraag zal het ook niet gebeuren.
Het kan ook zijn een preek je niet bemoedigd maar toch voor je is. Dan is het de manier om God te vragen wat Hij je wil zeggen d.m.v. van deze preek.
Als je merkt dat er veel tegen het woord van God gepreekt wordt, is het niet jou plaats om er te zijn, voor niemand uiteraard.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Keurhorst
Verkenner
Verkenner
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 sep 2019 12:59

Re: Werk van God...

Berichtdoor Keurhorst » 03 feb 2020 12:36

Gisteren werdt tijdens de preek duidelijk gesteld dat het allemaal zo vlug niet kan gaan en dat er jaren tussen moet zitten. Omdat ik er toch best wel mee zit moet ik dit toch even van me af schrijven. Want het kan 2 dingen betekenen: of de ds heeft gelijk en moet ik mezelf dieper gaan onderzoeken, of de ds spreekt als knecht van God een woord dat tegen het werk van God in gaat.


Wat geweldig om te horen dat je een kind mag zijn van Hem.
Wat een valkuil van het onderzoeken van jezelf is dat je naar iets opzoekt gaat in jezelf of het wel klopt of je een kind van Hem bent. Maar wat is het nu juist een wonder dat je zelf niet en dan ook niets hoeft toe te voegen. Ik zou zeggen kijk niet naar beneden naar jezelf maar kijk omhoog naar je Verlosser. Je bent ingepland in de Wijnstok en Hij is in jou en jij moet in Hem blijven.
Onderzoek het Woord en leer van Hem. Toets alles wat je hoort aan het Woord.

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: Werk van God...

Berichtdoor de passant » 03 feb 2020 13:11

Welkom bij degene ( de Gemeente , het lichaam van Christus) die Jezus liefhebben!
Als de ds gelijk zou hebben dan zou die misdadiger die naast Jezus hing op Golgotha volstrekt kansloos zijn , hij wist dat hij binnen enkele uren zou sterven , en toch zegt Jezus tegen hem :"ik verzeker je: nog vandaag zul je met mij in het paradijs zijn." niks geen jaren de tijd om zich te bekeren!, het moest binnen enkele uren anders was het te laat.
Voor jou de vraag , wie geloof je?, die dominee of, Jezus die zegt tegen iemand : "ik verzeker je: nog vandaag zul je met mij in het paradijs zijn.

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: Werk van God...

Berichtdoor de passant » 03 feb 2020 13:12

Lucas 23 vers 43

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Werk van God...

Berichtdoor Chaya » 03 feb 2020 13:37

Gtn schreef: Gisteren werdt tijdens de preek duidelijk gesteld dat het allemaal zo vlug niet kan gaan en dat er jaren tussen moet zitten.

Kun je zeggen hoe dit precies verwoord werd, want ik heb dit echt nog nooit gehoord, in geen enkele kerk.
En waar moeten er dan jaren tussen zitten?
Gtn schreef:Verder hoor ik ook graag of een kind van God elke preek voedsel krijgt of dat de preek ook wel voor anderen bedoeld kan zijn en ik er (bijna) niets uit kan halen . Er zijn dus zeker mooie preken met enorme bemoediging of goede boodschap, maar er zijn er ook meerdere waar ik dus in mijn ogen niets aan heb.

Dat komt voor, dat herkennen velen, helaas.
Er zijn mensen die week in en week uit onder een verschraalde prediking zitten, maar niet missend zijn.
Als je met die gemeenteleden in gesprek zou gaan, zullen ze jou niet begrijpen dus.
Gelukkig zijn er dan andere manieren om toch van geestelijk voedsel voorzien te worden.

Ga je na zo'n zondag dan op zoek, op internet of in een boek?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Werk van God...

Berichtdoor Gtn » 03 feb 2020 23:51

Het word als volgt verwoord: je krijgt eerst de zondekennis, andersom gaat niet, daarna het gaan werken om jezelf te heiligen, om er achter te komen dat je het niet kunt, alle leunsels en steunsels moeten weggenomen worden, heb je wel eens zoet onder de prediking gezeten, het moet allemaal weggenomen worden, het gaat niet om het gevoel. Denk niet dat het allemaal zo snel gaat, er zitten jaren tussen. Wij moeten er volledig tussen uit.

Er staan wel wat losse waarheden tussen, maar gelukkig kan God ook anders werken dan volgens dit "vaste" systeem. Ik geloof best dat veel van Gods kinderen hier iets van herkennen, sommige dingen herken ik zelf ook (al is het soms maar in de verte) En gelukkig geeft God wel degelijk gevoel erbij als Hij tot ons spreekt.

Het maakt mij verdrietig als ik zie dat er een kerk vol mensen zit, die wel (terecht!) als grote zondaar worden benoemd, maar vervolgens De uitweg namelijk Jezus Christus, niet of nauwelijks of in zeer verhullende taal gepreekt wordt.

Ik bid serieus voor de dominees of zij de zegen van God mogen ontvangen, en soms komt er uit onverwachte hoek enorme bemoediging of lering. Tegelijkertijd vind ik het echter bijzonder moeilijk om te moeten constateren dat de prediking vaak niet volledig is. Maar wie ben ik om dat te zeggen? Persoonlijk heb ik God niet leren kennen door de prediking, maar door het lezen in Gods woord.

Ik mag gezegend zijn met een goed verstand, al kan dat natuurlijk ook in de weg staan. Toch heeft God ons het verstand wél gegeven om te gebruiken.

Ik lees elke dag een stukje uit de Bijbel. Ik ben in het boek van JC Ryle bezig: het hart van het christelijk geloof. Enorm mooi, en zo anders dan onze reformatorische gezindte, terwijl we daar volgens mij toch vandaan komen jaren geleden.

Al met al dus heel wat denkwerk. Tegelijkertijd heb ik jaren verlangd naar een kinderlijk vertrouwen in God. Misschien moet ik dat nu ook maar gewoon doen. Uiteindelijk heeft God zelf gezegd (joh 10:27-30) dat niemand mij uit Zijn hand kan rukken. Amen

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Werk van God...

Berichtdoor DeLange » 04 feb 2020 05:22

Gtn schreef:Omdat ik niet snap hoe je een vraag op refoweb post, doe ik het maar hier. (Uitleg over hoe op refoweb te posten wordt ook gewaardeerd!)

Sinds kort mag ik weten een kind van God te zijn. Dit is best wel redelijk vlug gegaan. Ik kerk in de rechterflank van de gereformeerde gezindte. Gisteren werdt tijdens de preek duidelijk gesteld dat het allemaal zo vlug niet kan gaan en dat er jaren tussen moet zitten. Omdat ik er toch best wel mee zit moet ik dit toch even van me af schrijven. Want het kan 2 dingen betekenen: of de ds heeft gelijk en moet ik mezelf dieper gaan onderzoeken, of de ds spreekt als knecht van God een woord dat tegen het werk van God in gaat. Een koninkrijk wat tegen zichzelf verdeeld is kan niet bestaan. Maar aan God valt niet te twijfelen en aan zijn werk ook niet.

Verder hoor ik ook graag of een kind van God elke preek voedsel krijgt of dat de preek ook wel voor anderen bedoeld kan zijn en ik er (bijna) niets uit kan halen . Er zijn dus zeker mooie preken met enorme bemoediging of goede boodschap, maar er zijn er ook meerdere waar ik dus in mijn ogen niets aan heb. Dat vind ik jammer, maar als dat normaal is dan is het niet erg. Ik gun anderen ook wat om het maar zo te zeggen.

Ik ben mij er van bewust dat ik nog maar aan het begin sta en nog veel moet leren. Graag een reactie van iemand met ervaring.


Ik kom zelf niet uit jullie flank. Zelf geloof ik dat een dominee ook maar een mens is en er ook naast kan zitten. Maar het kind worden van God is ook wel een beetje én én. Je komt namelijk tot een levend geloof, doordat God jou een nieuwe hart geeft, maar je moet vervolgens heel jouw leven vernieuwd worden in jouw denken en keer op keer zonden overwinnen en groeien in geloof met levensheiliging.
Verder denk ik dat iedereen zich er wel in herkent niet aan alle preken wat te hebben. Het kan best zo zijn, dat het dan ook voor anderen juist tot opbouw dient.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23580
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Werk van God...

Berichtdoor Marnix » 04 feb 2020 10:53

Gtn schreef:Omdat ik niet snap hoe je een vraag op refoweb post, doe ik het maar hier. (Uitleg over hoe op refoweb te posten wordt ook gewaardeerd!)

Sinds kort mag ik weten een kind van God te zijn. Dit is best wel redelijk vlug gegaan. Ik kerk in de rechterflank van de gereformeerde gezindte. Gisteren werdt tijdens de preek duidelijk gesteld dat het allemaal zo vlug niet kan gaan en dat er jaren tussen moet zitten. Omdat ik er toch best wel mee zit moet ik dit toch even van me af schrijven. Want het kan 2 dingen betekenen: of de ds heeft gelijk en moet ik mezelf dieper gaan onderzoeken, of de ds spreekt als knecht van God een woord dat tegen het werk van God in gaat. Een koninkrijk wat tegen zichzelf verdeeld is kan niet bestaan. Maar aan God valt niet te twijfelen en aan zijn werk ook niet.

Verder hoor ik ook graag of een kind van God elke preek voedsel krijgt of dat de preek ook wel voor anderen bedoeld kan zijn en ik er (bijna) niets uit kan halen . Er zijn dus zeker mooie preken met enorme bemoediging of goede boodschap, maar er zijn er ook meerdere waar ik dus in mijn ogen niets aan heb. Dat vind ik jammer, maar als dat normaal is dan is het niet erg. Ik gun anderen ook wat om het maar zo te zeggen.

Ik ben mij er van bewust dat ik nog maar aan het begin sta en nog veel moet leren. Graag een reactie van iemand met ervaring.


Toets wat je hoort aan de Bijbel. Daar staan tal van voorbeelden van mensen in korte tijd, soms van het ene op het andere moment, Jezus gaan volgen, belijden en zo kinderen van Hem worden. Kijk alleen al naar Handelingen 2. Of al die ontmoetingen die Jezus met mensen heeft. Dan sta je aan het begin, moet je nog een hoop leren... maar dat moet iedereen zijn leven lang. Je mag je kind van God weten door Zijn offer, als je in Hem gelooft. Niet door wat je zelf doet, hoe goed je leeft, hoe goed je jezelf onderzocht hebt etcetera. En als je het idee hebt dat wat je hoort niet klopt met wat de Bijbel leert: Zoek plaatsen waar het evangelie klinkt en waar je met anderen kan groeien.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Werk van God...

Berichtdoor Chaya » 04 feb 2020 14:45

Gtn schreef:Het word als volgt verwoord: je krijgt eerst de zondekennis, andersom gaat niet, daarna het gaan werken om jezelf te heiligen, om er achter te komen dat je het niet kunt, alle leunsels en steunsels moeten weggenomen worden, heb je wel eens zoet onder de prediking gezeten, het moet allemaal weggenomen worden, het gaat niet om het gevoel. Denk niet dat het allemaal zo snel gaat, er zitten jaren tussen. Wij moeten er volledig tussen uit.

Nou dat herken ik wel hoor. Het is een wat ouderwetse manier van preken, maar zo is het wel.
Alleen dat jaren ertussen, begrijp ik nog steeds niet en herken dat ook totaal niet.
De Heilige Geest laat jou ontdekken wie jij bent - als onbekeerde - voor een volmaakt God en dat je zo Hem niet kunt ontmoeten.
Dan kunnen we zelf aan het werk gaan, ijverig de Bijbel bestuderen, naar de kerk gaan, bidden (dat zijn de leunsel en de steunsels) maar daar kunnen we de eeuwigheid niet mee in. Op zich zijn dat de goede werken, maar het gaat om de bekering van het hart!
Gtn schreef:maar gelukkig kan God ook anders werken dan volgens dit "vaste" systeem.

Dat ben ik geheel met je eens.
Want velen wachten al jaren tevergeefs op een "blikseminslag", een soort visioen, en dat komt dan niet. Zo tobben ze door.
Maar de Heere werkt ook in de weg van de geleidelijkheid. Hij leidt hen zachtjes naar de kudde.
Gtn schreef:Persoonlijk heb ik God niet leren kennen door de prediking, maar door het lezen in Gods woord.
Ik mag gezegend zijn met een goed verstand, al kan dat natuurlijk ook in de weg staan. Toch heeft God ons het verstand wél gegeven om te gebruiken.

God laat Zich ook kennen door het Woord. En het is goed om ook eens buiten je eigen kerkmuren te luisteren, doe je dat weleens?
Gtn schreef:Tegelijkertijd heb ik jaren verlangd naar een kinderlijk vertrouwen in God. Misschien moet ik dat nu ook maar gewoon doen.

Weet je dat dat nu zo moeilijk is?
Want we menen dat we zelf aan het werk kunnen, op onze eigen inzichten kunnen vertrouwen. Of we willen een bevestiging van de Heere.
Je hebt in Petrus een goed voorbeeld. Toen hij de golven en het woeste water zag, werd hij angstig en dreigde te verdrinken. Maar toen hij het oog op Zijn meester sloeg, droeg het water hem. Ik put hier altijd zoveel troost uit!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Werk van God...

Berichtdoor ben db bd » 04 feb 2020 18:39

Sinds kort mag ik weten een kind van God te zijn. Dit is best wel redelijk vlug gegaan. Ik kerk in de rechterflank van de gereformeerde gezindte. Gisteren werd tijdens de preek duidelijk gesteld dat het allemaal zo vlug niet kan gaan en dat er jaren tussen moet zitten.

Dit was de probleemstelling, toch? Moeilijk om bij alle wijze woorden welke ik hier lees nog een nuttige bijdrage te leveren, vind ik.
Waar ik wel op blijf hangen, is op het woord 'allemaal'. Wat rekent de dominee daar onder? Heel het geloofsleven? Heel de heiligmaking? Daar gaat een mensenleven mee heen, zeg ik uit ervaring. (begin blew deze maand aan m'n 80e)
Nou is het wel zo dat er rechts gereformeerde predikanten zijn, welke de ruif wel zéér hoog hangen, zoals we dat noemen.
Ook gaat men vaak niet zo zuiver met bekering en wedergeboorte om, vind ik. Bekering, het je omdraaien naar God toe, is een eis die de Heere aan ons stelt. Eigenlijk op de keper beschouwd maar 5 min. werk?
Het is wel vaak zo dat we ons maar half of zo omdraaien, vind ik. Dat vindt de Heere te weinig, wat dus zeer vertragend kan werken, toch?
De wedergeboorte, die moeten we geen bekering noemen, is Gods werk, daar hebben wij geen zorg aan, zeg ik, wetende dat daar vaak anders mee wordt omgegaan. (Half wedergeboren geloof ik dus niet in).
Van onze geboorte stuurt onze vader een aankondiging, van onze wedergeboorte mogen we dat m.i. van de hemelse Vader vragen.
Maar in ons geestelijk leven mag er snellere of tragere groei verwacht worden, tot geestelijke volwassenheid toe. Daar is geestelijke voeding voor nodig. Over die wasdom, daar beklaagt Paulus zich wel eens over, lezen we. Hij klaagt er zelfs over dat sommigen nog baby's in het geloof blijven en 'melk' willen drinken. Dus er zijn wel zaken in het geloofsleven waar jaren mee heen kunnen gaan zonder op te schieten, toch?

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Werk van God...

Berichtdoor Gtn » 04 feb 2020 20:38

De dominee sprak over de zondekennis, het eigen werken daarna en dat weggenomen, waarna pas de wedergeboorte plaatsvind. En dat daar dus jaren overheen gaat.

Ik ben mij juist doordat ik niet van mijn (boezem)zonde afkwam, bewust geworden dat als het aan mij ligt dat het dan nooit goed komt. Maar ik voelde geen algehele doodsstaat en groot berouw enz. Ik herken mij bijna niet in al dat wollige taalgebruik.
Toch ben ik tot God gaan bidden of Hij mij wilde helpen en of Hij mij wilde bekeren. En Hij heeft gehoord, en gesproken dmv jesaja 40:2 Spreekt naar het hart van Jeruzalem, en roept haar toe, dat haar strijd vervuld is, dat haar ongerechtigheid verzoend is, dat zij van de hand des HEEREN dubbel ontvangen heeft voor al haar zonden.
1 of 2 dagen later las ik Johannes 10 oa vers 28:  En Ik geef hun het eeuwige leven; en zij zullen niet verloren gaan in der eeuwigheid, en niemand zal dezelve uit Mijn hand rukken.
Dit was voor mij een bevestiging. Terug lezend heb ik daar ook gelijk het antwoord op mijn eigen vraag: niemand zal dezelve uit Mijn hand rukken.

Soms is het goed om eens van gedachten te wisselen. Degenen die dat ook aangeboden hebben: dank daarvoor, misschien maak ik er nog wel gebruik van.

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Werk van God...

Berichtdoor Gtn » 04 feb 2020 20:50

@ chaja: ik kom tijdens doopdiensten en belijdenis diensten van familie leden ook wel in de HHK en CGK, en tijdens vakantie bijvoorbeeld ook wel eens CGK of PKN. Maar om eerlijk te zijn vond ik die diensten vaak wel mooier en beter te begrijpen, maar toen was ik zelf nog niet op zoek naar God. Nu staat alles in een andere dimensie om het maar zo te zeggen. Nu zoek ik ook naar voedsel voor mijn ziel.

Tegelijkertijd maakte juist dat het voor mij ook zo lastig. Ik had God gebeden of er ook voor mij wat in de preek mocht zitten, en dan hoor je dit. Dat brengt je toch wel aan het denken (en twijfelen dus..)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Werk van God...

Berichtdoor Chaya » 04 feb 2020 21:32

Gtn schreef:@ chaja: ik kom tijdens doopdiensten en belijdenis diensten van familie leden ook wel in de HHK en CGK, en tijdens vakantie bijvoorbeeld ook wel eens CGK of PKN. Maar om eerlijk te zijn vond ik die diensten vaak wel mooier en beter te begrijpen, maar toen was ik zelf nog niet op zoek naar God. Nu staat alles in een andere dimensie om het maar zo te zeggen. Nu zoek ik ook naar voedsel voor mijn ziel.

Tegelijkertijd maakte juist dat het voor mij ook zo lastig. Ik had God gebeden of er ook voor mij wat in de preek mocht zitten, en dan hoor je dit. Dat brengt je toch wel aan het denken (en twijfelen dus..)

Ken je het gedicht van William Cowper?
God moves in a mysterious way
His wonders to perform
He plants HIs footsteps in the sea
And rides upon the storm
Deep in unsearchable mines
Of never failing skill
He treasures up His bright designs
And works HIs sovereign will
Ye fearful saints, fresh courage take
The clouds you so much dread
Are big with mercy and shall break
In blessings, in blessings
In blessings on your head
Judge not the Lord by feeble sense
But trust Him for His grace
Behind a frowning providence
He hides a smiling face
His purposes will ripen…

Ik weet niet of je het Engels beheerst, maar anders kun je de vertaling er op los laten. (de google vertaling doet er niet recht aan, vind ik)
Geloven is voor jou een zoektocht he? Maar de Heere laat je echt geen honger lijden.
Ik zit in een kerk waar de prediking vaak schraal is. Het is heel moelijk, want wanneer besluit je om dan te vertrekken?
Als je gelooft dat Hij je in die gemeente geplaatst hebt en je nog een taak hebt te vervullen.

Maar blijf erop vertrouwen dat de Heere op Zijn tijd uitkomst biedt.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 10 gasten