Werk van God...

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Werk van God...

Berichtdoor Gtn » 26 mar 2020 15:27

Nee het is meer dat ik haar vertrouwen in het verleden behoorlijk beschadigd heb door mijn daden. En aangezien ze nogal negatief van karakter is valt het niet mee. Al heb ik het uiteindelijk wel aan mezelf te danken.

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Werk van God...

Berichtdoor Gtn » 13 apr 2020 10:15

Chaya schreef:Gelukkig zijn er dan andere manieren om toch van geestelijk voedsel voorzien te worden.

Ga je na zo'n zondag dan op zoek, op internet of in een boek?


Beste Chaya, inmiddels ben ik inderdaad op zoek gegaan naar andere manieren om geestelijk voedsel te verkrijgen. Idd een goed boek, of ik download wat preken van andere predikanten die kan ik dan onderweg in de auto luisteren.

Misschien klink ik wat mopperig, maar alle 4 de diensten afgelopen dagen waren vrij leeg qua evangelie. En hoeveel meer evangelie wil je hebben dan met goede vrijdag en Pasen?

Het maakt mij verdrietig.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Werk van God...

Berichtdoor Chaya » 13 apr 2020 11:15

Gtn schreef:Beste Chaya, inmiddels ben ik inderdaad op zoek gegaan naar andere manieren om geestelijk voedsel te verkrijgen. Idd een goed boek, of ik download wat preken van andere predikanten die kan ik dan onderweg in de auto luisteren.

Misschien klink ik wat mopperig, maar alle 4 de diensten afgelopen dagen waren vrij leeg qua evangelie. En hoeveel meer evangelie wil je hebben dan met goede vrijdag en Pasen?

Het maakt mij verdrietig.

Ik zal je even een pb sturen. :wink:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Werk van God...

Berichtdoor MoesTuin » 13 apr 2020 17:46

Gtn schreef:inmiddels ben ik inderdaad op zoek gegaan naar andere manieren om geestelijk voedsel te verkrijgen. Idd een goed boek, of ik download wat preken van andere predikanten die kan ik dan onderweg in de auto luisteren.



Heel goed! Er is ontzettend veel Evangelie te beluisteren op het www

Zie https://kerkdienstgemist.nl/ of http://www.kerkomroep.nl/#/

Of voor nu..

Als je een half uur de tijd hebt.....rijk Evangelie Woord...verbindend in Christus alleen gebracht.

"Komt allen tot Mij die vermoeid en belast is en Ik zal u Rust geven"



P.J. Stam
Genade en Vergeving in 5 thema's:

1. Waarde
2. Ruimte
3. Kracht
4. Eenvoud
5. Onbaatzuchtigheid
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Werk van God...

Berichtdoor DeLange » 13 apr 2020 18:38

Gtn schreef:Omdat ik niet snap hoe je een vraag op refoweb post, doe ik het maar hier. (Uitleg over hoe op refoweb te posten wordt ook gewaardeerd!)

Sinds kort mag ik weten een kind van God te zijn. Dit is best wel redelijk vlug gegaan. Ik kerk in de rechterflank van de gereformeerde gezindte. Gisteren werdt tijdens de preek duidelijk gesteld dat het allemaal zo vlug niet kan gaan en dat er jaren tussen moet zitten. Omdat ik er toch best wel mee zit moet ik dit toch even van me af schrijven. Want het kan 2 dingen betekenen: of de ds heeft gelijk en moet ik mezelf dieper gaan onderzoeken, of de ds spreekt als knecht van God een woord dat tegen het werk van God in gaat. Een koninkrijk wat tegen zichzelf verdeeld is kan niet bestaan. Maar aan God valt niet te twijfelen en aan zijn werk ook niet.

Verder hoor ik ook graag of een kind van God elke preek voedsel krijgt of dat de preek ook wel voor anderen bedoeld kan zijn en ik er (bijna) niets uit kan halen . Er zijn dus zeker mooie preken met enorme bemoediging of goede boodschap, maar er zijn er ook meerdere waar ik dus in mijn ogen niets aan heb. Dat vind ik jammer, maar als dat normaal is dan is het niet erg. Ik gun anderen ook wat om het maar zo te zeggen.

Ik ben mij er van bewust dat ik nog maar aan het begin sta en nog veel moet leren. Graag een reactie van iemand met ervaring.


Je kan je afvragen of God Reformatorisch is.

Maar naast dat:
God heeft voor jouw bestaan al bepaald of je een kind van God bent.
Tijdens je leven vindt de bekering plaats
Bekering is een werkwoord dat heel jouw leven doorgaat (Gods kind in wording)
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Werk van God...

Berichtdoor Gtn » 13 apr 2020 20:15

DeLange schreef:Je kan je afvragen of God Reformatorisch is


Ik ben er van overtuigd dat God niet reformatorisch is. Er zullen in de hemel een heleboel mensen zijn die vanaf de reformatorische kansels zijn veroordeeld als hebbende een papieren Jezus, een gestolen Jezus of een Jezus van vijf letters.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Werk van God...

Berichtdoor DeLange » 15 apr 2020 04:19

Gtn schreef:Ik ben er van overtuigd dat God niet reformatorisch is. Er zullen in de hemel een heleboel mensen zijn die vanaf de reformatorische kansels zijn veroordeeld als hebbende een papieren Jezus, een gestolen Jezus of een Jezus van vijf letters.

Mooi omschreven. Ik vind het zelf lastig trouwens om goede voorgangers te vinden. Ik ga dan ook vooraf af op gewoon wat de bijbel mij leert. Dominees zijn het ook vaak niet met elkaar eens. De ene beweerd dit en de ander beweerd dat. Het zijn ook maar mensen, moet je maar denken.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gtn
Sergeant
Sergeant
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 dec 2019 07:25

Re: Werk van God...

Berichtdoor Gtn » 15 apr 2020 06:11

Ik vind dat ook moeilijk. Sprak gisteren met iemand hierover. Zei dat ik hier biddend mee bezig was. Weet je wat hij voor antwoord gaf?

Het kan zijn dat wij aan God om een volle tafel bidden, maar dat God voor ons op dat moment een karige boterham voldoende vindt.
Als je die volle overdadig gedekte tafel eens gehad hebt, wil je dat eigenlijk altijd. Maar God weet wat goed voor ons is.

Ik vond het een mooi voorbeeld en een wijze les.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Werk van God...

Berichtdoor DeLange » 16 apr 2020 05:26

Gtn schreef:Ik vind dat ook moeilijk. Sprak gisteren met iemand hierover. Zei dat ik hier biddend mee bezig was. Weet je wat hij voor antwoord gaf?

Het kan zijn dat wij aan God om een volle tafel bidden, maar dat God voor ons op dat moment een karige boterham voldoende vindt.
Als je die volle overdadig gedekte tafel eens gehad hebt, wil je dat eigenlijk altijd. Maar God weet wat goed voor ons is.

Ik vond het een mooi voorbeeld en een wijze les.

Ja, doet me ook aan een uitspraak van iemand denken, dat God je genoeg licht geeft om de volgende stap te zetten en daarna weer (net) genoeg licht om de volgende stap te zetten en zo ga je stap voor stap vooruit.

De bijbel zegt ook dat Gods Woord een lamp voor onze voet is.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten