Man en vrouw schiep Hij hen...

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Man en vrouw schiep Hij hen...

Berichtdoor Mortlach » 28 dec 2019 22:56

irmo schreef:Dat bedoel ik dus. Ga es werken ipv te lopen dreinen dat je je zin niet krijgt.


Heb uw naasten lief als uzelf, ons maakt het allemaal niks uit, maar o wee als de overheid op een formulier de keuze "man/vrouw/overig" drukt in plaats van alleen "man/vrouw"... :-oo
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Man en vrouw schiep Hij hen...

Berichtdoor Tante Pollewop » 29 dec 2019 12:46

irmo schreef:Dat voorrecht heb ik niet. Zeg nou maar gewoon dat je wil dat ik het met je eens ben. Een andere mening wil je niet horen, toch?

Wat een bijzondere reactie.

Jij geeft met 'sneeuwvlokjes' en 'ga eens leven', aan dat het je weinig boeit. Dat kan.
Nu zeg je weer iets anders. Ik ben de draad kwijt.

Volgens mij luister ik altijd naar een andere mening, alleen zet ik er vaak mijn eigen mening tegenover, en daar is dit forum een prima plek voor.

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Man en vrouw schiep Hij hen...

Berichtdoor gravo » 29 dec 2019 15:01

Mortlach schreef:(...)Niemand gaat verder ook in op mijn openingsargument dat "biologisch geslacht" echt niet zo eenduidig is als we willen doen geloven. Waarom niet? Omdat het een lastige werkelijkheid is? Omdat het betekent dat je vastgeroeste houding moet veranderen? Verder dan "zondeval, dussss..." komt het niet.


Waarom er niet gereageerd wordt op wat Mortlach aan biologisch gegevens op tafel heeft gelegd, kan ik niet helemaal overzien. Maar ik voel wel aan dat deze discussie alleen aan waarde kan winnen wanneer de opponenten van Mortlach zich de moeite getroosten om die passage nog eens goed tot zich nemen.
Voor mij was het wel heel opmerkelijk om te horen hoe geslacht en gender mede sterk bepaald wordt door de biologie ("nature" dus) en niet louter door opvoeding, indoctrinatie, cultuur, hypes of andere "nurture" aspecten.

Wie er anders over denkt moet het maar zeggen, maar zulke feitelijke biologische gegevens kunnen toch niet ontbreken wanneer we het hebben over de achtergrond van gender-vraagstukken en hoe we vervolgens met elkaar omgaan op dit punt?

Wie van de forummers die zo zijn of haar bedenkingen heeft bij de werkelijkheid, de oprechtheid en de waarde van het LHBT-fenomeen, durft daar eens echt in te duiken en dit mee te nemen in zijn afweging en finale oordeel?

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten