(bijbelse?) Inrichting Kerkdienst / Samenkomst

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: (bijbelse?) Inrichting Kerkdienst / Samenkomst

Berichtdoor DeLange » 02 okt 2019 14:11

coby6 schreef:Ik kom eigenlijk uit de charismatische kerk. Ben een paar keer in Toronto geweest. Derek Prince zei dat daar mixture was. Nu ga ik nooit meer naar zoiets. Al die lui zijn vriendjes. De een heeft goudsnippergloriewolken en de ander lijkt me wel goed, maar allemaal vriendjes en niemand die zich ergens tegen uit spreekt of iets toetst. Jammer dat er niks tussenin zit. Het is of alles is slecht of alles is goed.

Je moet wel uitkijken dat je niet alles te negatief weg zet, want dan zijn er altijd mensen die dat misbruiken om alle evangelischen weg te zetten. Het is niet zo zwart wit als dat je zegt. In de kerken waar ik kom zie ik geen extreme toestanden. Dat viel in de plaatsen Ede, Veenendaal, Almelo, Wierden en Nijverdal best wel mee.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: (bijbelse?) Inrichting Kerkdienst / Samenkomst

Berichtdoor DeLange » 02 okt 2019 14:13

coby6 schreef:Ja. Ze hebben het gestopt. Ze hebben de Geest uitgedoofd door alle manifestaties te verbieden. Maar die charismatische kerken toetsen niks en laten alles maar toe en de duivel kan z'n gang gaan en alle emotionele idioterie is prima. Ze moeten samenwerken. Die man van die opwekking zei gewoon: ik wil kunnen preken, dus je houdt je maar rustig. Dat is mooi Bijbels. Paulus. Orde in de gemeente, maar wel ruimte voor de Geest.
Ik zag net dit toevallig op Facebook. Vind je het een overdreven emotioneel mens of is dit van God? Bleek dat de motoren van het vliegtuig niet goed waren. Door haar hadden ze 2 uur vertraging.

https://m.youtube.com/watch?v=fuR-ofTRyBs

Jammer dat het gestopt is. Over die vrouw kan ik niet oordelen. Het hielp in ieder geval prima! :D
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: (bijbelse?) Inrichting Kerkdienst / Samenkomst

Berichtdoor coby6 » 02 okt 2019 14:19

DeLange schreef:Je moet wel uitkijken dat je niet alles te negatief weg zet, want dan zijn er altijd mensen die dat misbruiken om alle evangelischen weg te zetten. Het is niet zo zwart wit als dat je zegt. In de kerken waar ik kom zie ik geen extreme toestanden. Dat viel in de plaatsen Ede, Veenendaal, Almelo, Wierden en Nijverdal best wel mee.

Ja in evangelische kerken is dat meestal niet. In charismatische. En het komt allemaal uit Amerika. Een kerk in Aalsmeer nodigde altijd gastsprekers uit. Ik ging naar eentje. Dat was gewoon New Age. Evangelische kerken zijn gescheurd toen met die Toronto blessing. Helft was voor. Helft was tegen. De meeste kerken hier in Nederland, daar heb je dat helemaal niet. Ik vind het alleen jammer dat je niet gewoon opwekking kan hebben of je krijgt dat overdreven gezeur erbij geleverd en iedereen heeft nu iets van: oh dat is allemaal gekke zooi. Daar willen we niets mee te maken hebben. Op zich goed, maar het is niet allemaal slecht. Je kunt het verschil niet direct zien of er een van God is of niet.
Torben Sondergaard wordt ook vaak weggezet als deugt niet. Die preekt alleen maar heiligheid. Ik kan er niets verkeerds aan ontdekken. In Toronto was ik. Die man zei gewoon: ach joh maak je niet druk. Al zou een heks me handen opleggen, kan dat schelen. Totaal geen onderscheid.
Ik zie een beetje hetzelfde als wat toen gebeurde. God doet wat. Steve Hill was hartstikke goed. Weet ik hoeveel mensen gered. En dan krijg je rariteiten en oeh en ah geroep in een dienst en het dooft helemaal uit. Behalve dan in India, want die doen er wat mee en die hebben echt opwekking.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: (bijbelse?) Inrichting Kerkdienst / Samenkomst

Berichtdoor DeLange » 02 okt 2019 17:03

coby6 schreef:Ja in evangelische kerken is dat meestal niet. In charismatische. En het komt allemaal uit Amerika. Een kerk in Aalsmeer nodigde altijd gastsprekers uit. Ik ging naar eentje. Dat was gewoon New Age. Evangelische kerken zijn gescheurd toen met die Toronto blessing. Helft was voor. Helft was tegen. De meeste kerken hier in Nederland, daar heb je dat helemaal niet. Ik vind het alleen jammer dat je niet gewoon opwekking kan hebben of je krijgt dat overdreven gezeur erbij geleverd en iedereen heeft nu iets van: oh dat is allemaal gekke zooi. Daar willen we niets mee te maken hebben. Op zich goed, maar het is niet allemaal slecht. Je kunt het verschil niet direct zien of er een van God is of niet.
Torben Sondergaard wordt ook vaak weggezet als deugt niet. Die preekt alleen maar heiligheid. Ik kan er niets verkeerds aan ontdekken. In Toronto was ik. Die man zei gewoon: ach joh maak je niet druk. Al zou een heks me handen opleggen, kan dat schelen. Totaal geen onderscheid.
Ik zie een beetje hetzelfde als wat toen gebeurde. God doet wat. Steve Hill was hartstikke goed. Weet ik hoeveel mensen gered. En dan krijg je rariteiten en oeh en ah geroep in een dienst en het dooft helemaal uit. Behalve dan in India, want die doen er wat mee en die hebben echt opwekking.

Apart spul. Ik ken het allemaal niet echt, denk ik. Maar dan ga je toch naar een evangelische gemeente?
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: (bijbelse?) Inrichting Kerkdienst / Samenkomst

Berichtdoor coby6 » 02 okt 2019 17:45

DeLange schreef:Apart spul. Ik ken het allemaal niet echt, denk ik. Maar dan ga je toch naar een evangelische gemeente?

Ja dat doe ik nu dan ook. Het is wennen. Ging ik ineens weer naar zo'n hele ouderwetse pinksterkerk. Heeel rustig allemaal.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: (bijbelse?) Inrichting Kerkdienst / Samenkomst

Berichtdoor coby6 » 02 okt 2019 17:49

Wat daar tof was, was dat je lekker rond kon zwiepen met je vlaggen en zo. Lol 1 keer gedaan bij de kerk van m'n moeder. Achterin nog wel met de kids. Ze hadden daar vlaggen staan. Normaal deed 1 vrouw dat heel rustig. Kinderen vonden het gaaf. Kwam de voorgangersvrouw. Pssssssst. Ssssssht. Rustig rustig. Moe zei: Na die keer hebben ze de vlaggen weggedaan. :lol:

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: (bijbelse?) Inrichting Kerkdienst / Samenkomst

Berichtdoor coby6 » 02 okt 2019 17:52

Misschien moet ik een Afrikaanse kerk zoeken. Ik zocht een Surinaamse hier, maar die hadden ze niet.
Een Surinaamse jongen uit m'n klas op de middelbare school ging altijd helemaal van Nieuwegein naar Amsterdam om naar die kerk van Stanley Hofwijks te gaan.

Oh hier lachen. In Belgie zit er 1. Die titel.
https://m.youtube.com/watch?v=meOhSPU8fuk

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: (bijbelse?) Inrichting Kerkdienst / Samenkomst

Berichtdoor DeLange » 02 okt 2019 18:05

coby6 schreef:Ja dat doe ik nu dan ook. Het is wennen. Ging ik ineens weer naar zo'n hele ouderwetse pinksterkerk. Heeel rustig allemaal.

Oké, ik dacht dat ze altijd wel modern waren. In Almelo groeit het ook als kool! :P
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: (bijbelse?) Inrichting Kerkdienst / Samenkomst

Berichtdoor DeLange » 02 okt 2019 18:17

coby6 schreef:Wat daar tof was, was dat je lekker rond kon zwiepen met je vlaggen en zo. Lol 1 keer gedaan bij de kerk van m'n moeder. Achterin nog wel met de kids. Ze hadden daar vlaggen staan. Normaal deed 1 vrouw dat heel rustig. Kinderen vonden het gaaf. Kwam de voorgangersvrouw. Pssssssst. Ssssssht. Rustig rustig. Moe zei: Na die keer hebben ze de vlaggen weggedaan. :lol:

De schuilplaats in Ede mag dat wel. Ruimte zat daar voor ook :D
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: (bijbelse?) Inrichting Kerkdienst / Samenkomst

Berichtdoor DeLange » 02 okt 2019 18:19

coby6 schreef:Misschien moet ik een Afrikaanse kerk zoeken. Ik zocht een Surinaamse hier, maar die hadden ze niet.
Een Surinaamse jongen uit m'n klas op de middelbare school ging altijd helemaal van Nieuwegein naar Amsterdam om naar die kerk van Stanley Hofwijks te gaan.

Oh hier lachen. In Belgie zit er 1. Die titel.
https://m.youtube.com/watch?v=meOhSPU8fuk

Als je der dol op bent. Het heeft wel wat ::))
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: (bijbelse?) Inrichting Kerkdienst / Samenkomst

Berichtdoor coby6 » 02 okt 2019 18:24

DeLange schreef:Als je der dol op bent. Het heeft wel wat ::))

Ja toch?
Ik zie er nou een hier vlakbij. Die dingen zijn zo moeilijk te vinden op internet. Het barst hier van de kerken. Deze klinkt wel wat charismatisch. Apostel, profetisch. M'n ex wil zondag de kinderen hebben en dan doet hij een dienst voor ze. Ga ik daar eens neuzen.

https://www.nehemiaministries.com/over_ons/

https://m.facebook.com/profile.php?id=100000078973203
Oh nee die zit in Nijmegen. Alleen maar een huiskerk hier.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: (bijbelse?) Inrichting Kerkdienst / Samenkomst

Berichtdoor DeLange » 02 okt 2019 18:34

coby6 schreef:Ja toch?
Ik zie er nou een hier vlakbij. Die dingen zijn zo moeilijk te vinden op internet. Het barst hier van de kerken. Deze klinkt wel wat charismatisch. Apostel, profetisch. M'n ex wil zondag de kinderen hebben en dan doet hij een dienst voor ze. Ga ik daar eens neuzen.

https://www.nehemiaministries.com/over_ons/

https://m.facebook.com/profile.php?id=100000078973203
Oh nee die zit in Nijmegen. Alleen maar een huiskerk hier.

Nijmegen is dichtbij
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: (bijbelse?) Inrichting Kerkdienst / Samenkomst

Berichtdoor coby6 » 02 okt 2019 18:40

DeLange schreef:Nijmegen is dichtbij

Ja dat kan misschien. Bussen beginnen zo laat te rijden hier. Kerkdiensten beginnen altijd vroeg. Maar het lijkt me ook weer niks. Te charismatisch. Kijk op die Facebook site. Waarom moeten ze zich apostel en profeet noemen? Zijn ze vrienden met die voorganger van een jongen die op credible zat. Die heb ik nog als Facebookvriend. Ik stuurde 'm eens een preek van Michael Brown. Zegt ie: nee dat luister ik niet. Ik luister alleen leiders die zijn goedgekeurd door mijn kerk en toen kwam het: zoals Creflo Dollar, Joyce Meijer, Kenneth Copeland. Okay never mind.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: (bijbelse?) Inrichting Kerkdienst / Samenkomst

Berichtdoor coby6 » 02 okt 2019 19:03

Ik ben er allergisch voor geworden. School of Ministry 50 euro. Die andere kerk hier eist tienden en zelf barsten ze van het geld en ze zijn zo succesvol. Neh bah.
Vorige keer had ik echt gebeden: Heer waar wilt U me hebben en ja God wil me naar die kerk. Wat geweldig. Komt er direct weer een wolf op je af die je leven wil verzieken en je mee de hel in wil trekken. In dit kerkje is het wel saai en je leert er niks, maar het zijn wel aardige normale mensen.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: (bijbelse?) Inrichting Kerkdienst / Samenkomst

Berichtdoor DeLange » 02 okt 2019 20:28

coby6 schreef:Ik ben er allergisch voor geworden. School of Ministry 50 euro. Die andere kerk hier eist tienden en zelf barsten ze van het geld en ze zijn zo succesvol. Neh bah.
Vorige keer had ik echt gebeden: Heer waar wilt U me hebben en ja God wil me naar die kerk. Wat geweldig. Komt er direct weer een wolf op je af die je leven wil verzieken en je mee de hel in wil trekken. In dit kerkje is het wel saai en je leert er niks, maar het zijn wel aardige normale mensen.

Ik pb je wel even.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten