Zitten we in de laatste dagen?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor DeLange » 28 sep 2019 21:51

coby6 schreef:God heeft gewoon een plan met Israel en een plan met de kerk om iedereen te redden. Jakob is niet de kerk. Deze tekst kan onmogelijk over de kerk gaan. Dat Hij de scheidingsmuur heeft weggebroken, wil niet zeggen dat je een profetie over het deel van Israel dat nog niet is gered (Jakob, die zo heette voordat hij worstelde met God) op de kerk kunt betrekken. En de kerk is ook Messiaanse Joden.


Daar komt mijn uitleg aan de hand van de bijbel:

Hosea 1
Het boek van de profeet Hosea
HSV

Opschrift
1Het woord van de HEERE dat gekomen is tot Hosea, de zoon van Beëri, in de dagen van Uzzia, Jotham, Achaz, Hizkia, de koningen van Juda, en in de dagen van Jerobeam, de zoon van Joas, de koning van Israël.
Israëls afgoderij wordt afgebeeld
2Het begin van het spreken van de HEERE door Hosea.
De HEERE zei tegen Hosea:

Ga! Neem voor u een vrouw van de hoererijen
en kinderen van de hoererijen,
want het land wendt zich in schandelijke hoererij
van de HEERE af.

3Hij ging en nam Gomer, een dochter van Diblaïm; zij werd zwanger en baarde hem een zoon.
4Toen zei de HEERE tegen hem: Geef hem de naam Jizreël, want nog even en Ik zal de bloedschulden van Jizreël vergelden aan het huis van Jehu, en Ik zal het koningschap van het huis van Israël wegdoen.
5Op die dag zal het gebeuren dat Ik de boog van Israël zal breken in het dal van Jizreël.
6Zij werd opnieuw zwanger, en zij baarde een dochter. Daarop zei Hij tegen hem: Geef haar de naam Lo-Ruchama,
1:6 Lo-Ruchama betekent: niet ontfermen.

want Ik zal Mij voortaan niet meer ontfermen over het huis van Israël, want Ik zal hen zeker wegvoeren.
7Maar over het huis van Juda zal Ik Mij ontfermen, en Ik zal hen verlossen door de HEERE, hun God. Ik zal hen echter niet verlossen door boog, door zwaard, door strijd, door paarden of door ruiters.
8Toen zij Lo-Ruchama niet meer de borst gaf, werd zij weer zwanger, en zij baarde een zoon.
9En Hij zei:

Geef hem de naam Lo-Ammi,
1:9 Lo-Ammi betekent: niet Mijn volk.
want u bent niet Mijn volk
en Ík zal er voor u niet zijn.


10Toch zal het aantal Israëlieten zijn als het
zand van de zee, dat niet gemeten en niet geteld kan worden.

En het zal gebeuren dat in de plaats waar tegen hen gezegd is: U bent niet Mijn volk, tegen hen gezegd zal worden: Kinderen van de levende God.
11Dan zullen de Judeeërs
bijeengebracht worden samen met de Israëlieten. Zij zullen voor zich één Hoofd aanstellen en uit het land oprukken; want groot zal de dag van Jizreël zijn.


12Zeg tegen uw broeders: Ammi,
en tegen uw zusters: Ruchama.

Romeinen 9:

24Hen heeft Hij ook geroepen, namelijk ons, niet alleen uit de Joden, maar ook uit de heidenen.
25Zoals Hij ook in Hosea zegt: Hos. 2:22Ik zal Niet-Mijn-volk noemen: Mijn volk, en de Niet-geliefde: Geliefde.
26En het zal zijn dat op de plaats waar tegen hen gezegd was: U bent Niet-Mijn-volk, daar zullen zij kinderen van de levende God genoemd worden.
27En Jesaja roept over Israël uit: Al zou het getal van de Israëlieten zijn als het zand van de zee, slechts het overblijfsel zal behouden worden.
28Want Hij voltooit een zaak en handelt die af in gerechtigheid. De Heere immers zal metterdaad Zijn zaak snel afhandelen op de aarde.
29En zoals Jesaja van tevoren gezegd heeft: Als de Heere van de legermachten ons geen nageslacht had overgelaten, zouden wij als Sodom zijn geworden en aan Gomorra gelijkgemaakt zijn geweest.
Het behoud van de heiden en de dwaling van Israël
30Wat zullen wij dan zeggen? Dit: dat de heidenen, die geen gerechtigheid hebben nagejaagd, gerechtigheid verkregen hebben, gerechtigheid echter die uit het geloof is.
31Maar Israël,dat de wet van de gerechtigheid najaagde, is aan de wet van de gerechtigheid niet toegekomen.
32Waarom niet? Omdat zij die niet uit geloof zochten, maar als uit werken van de wet. Want zij hebben zich gestoten aan de steen des aanstoots,
33zoals geschreven staat: Zie, Ik leg in Sion een steen des aanstoots en een struikelblok. Ieder die in Hem gelooft, zal niet beschaamd worden.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor DeLange » 28 sep 2019 21:59

Er is ook een enorme zoektocht gaande naar het huis Israël over de hele wereld. In India en Afrikaanse landen worden ze gevonden. Maar zelfs in China en velen beweren dat de Germaanse stammen uit Europa ook van oorsprong daarvan afstammen (wij dus). Echter wie daarnaar zoekt snapt de profetie in Hosea niet. God heeft hen BEWUST (!!!) laten opgaan in de heidenen en noemt ze nu bij EEN ANDERE NAAM "Gods kinderen"(!!!). Lees ook Romeinen 9 en je vindt dus dat iedereen daartoe behoord die Jezus aannemen.

De belofte staat dat twee stukken hout tot één worden gesmeden. Juda en Israël. Hoeveel stukken hout bevat het kruis van Christus?
"Gezegend is hij die komt in de naam van Heere!"
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor coby6 » 28 sep 2019 22:09

DeLange schreef:Daar komt mijn uitleg aan de hand van de bijbel:

Hosea 1
Het boek van de profeet Hosea
HSV

Opschrift
1Het woord van de HEERE dat gekomen is tot Hosea, de zoon van Beëri, in de dagen van Uzzia, Jotham, Achaz, Hizkia, de koningen van Juda, en in de dagen van Jerobeam, de zoon van Joas, de koning van Israël.
Israëls afgoderij wordt afgebeeld
2Het begin van het spreken van de HEERE door Hosea.
De HEERE zei tegen Hosea:

Ga! Neem voor u een vrouw van de hoererijen
en kinderen van de hoererijen,
want het land wendt zich in schandelijke hoererij
van de HEERE af.

3Hij ging en nam Gomer, een dochter van Diblaïm; zij werd zwanger en baarde hem een zoon.
4Toen zei de HEERE tegen hem: Geef hem de naam Jizreël, want nog even en Ik zal de bloedschulden van Jizreël vergelden aan het huis van Jehu, en Ik zal het koningschap van het huis van Israël wegdoen.
5Op die dag zal het gebeuren dat Ik de boog van Israël zal breken in het dal van Jizreël.
6Zij werd opnieuw zwanger, en zij baarde een dochter. Daarop zei Hij tegen hem: Geef haar de naam Lo-Ruchama,
1:6 Lo-Ruchama betekent: niet ontfermen.

want Ik zal Mij voortaan niet meer ontfermen over het huis van Israël, want Ik zal hen zeker wegvoeren.
7Maar over het huis van Juda zal Ik Mij ontfermen, en Ik zal hen verlossen door de HEERE, hun God. Ik zal hen echter niet verlossen door boog, door zwaard, door strijd, door paarden of door ruiters.
8Toen zij Lo-Ruchama niet meer de borst gaf, werd zij weer zwanger, en zij baarde een zoon.
9En Hij zei:

Geef hem de naam Lo-Ammi,
1:9 Lo-Ammi betekent: niet Mijn volk.
want u bent niet Mijn volk
en Ík zal er voor u niet zijn.


10Toch zal het aantal Israëlieten zijn als het
zand van de zee, dat niet gemeten en niet geteld kan worden.

En het zal gebeuren dat in de plaats waar tegen hen gezegd is: U bent niet Mijn volk, tegen hen gezegd zal worden: Kinderen van de levende God.
11Dan zullen de Judeeërs
bijeengebracht worden samen met de Israëlieten. Zij zullen voor zich één Hoofd aanstellen en uit het land oprukken; want groot zal de dag van Jizreël zijn.


12Zeg tegen uw broeders: Ammi,
en tegen uw zusters: Ruchama.

Romeinen 9:

24Hen heeft Hij ook geroepen, namelijk ons, niet alleen uit de Joden, maar ook uit de heidenen.
25Zoals Hij ook in Hosea zegt: Hos. 2:22Ik zal Niet-Mijn-volk noemen: Mijn volk, en de Niet-geliefde: Geliefde.
26En het zal zijn dat op de plaats waar tegen hen gezegd was: U bent Niet-Mijn-volk, daar zullen zij kinderen van de levende God genoemd worden.
27En Jesaja roept over Israël uit: Al zou het getal van de Israëlieten zijn als het zand van de zee, slechts het overblijfsel zal behouden worden.
28Want Hij voltooit een zaak en handelt die af in gerechtigheid. De Heere immers zal metterdaad Zijn zaak snel afhandelen op de aarde.
29En zoals Jesaja van tevoren gezegd heeft: Als de Heere van de legermachten ons geen nageslacht had overgelaten, zouden wij als Sodom zijn geworden en aan Gomorra gelijkgemaakt zijn geweest.
Het behoud van de heiden en de dwaling van Israël
30Wat zullen wij dan zeggen? Dit: dat de heidenen, die geen gerechtigheid hebben nagejaagd, gerechtigheid verkregen hebben, gerechtigheid echter die uit het geloof is.
31Maar Israël,dat de wet van de gerechtigheid najaagde, is aan de wet van de gerechtigheid niet toegekomen.
32Waarom niet? Omdat zij die niet uit geloof zochten, maar als uit werken van de wet. Want zij hebben zich gestoten aan de steen des aanstoots,
33zoals geschreven staat: Zie, Ik leg in Sion een steen des aanstoots en een struikelblok. Ieder die in Hem gelooft, zal niet beschaamd worden.

?
Lo ammi
Dat heeft Hij tegen Israel. Ze zijn toch niet zijn volk als ze Jezus niet kennen en dan wel.

6Dan zal zij haar minnaars nalopen, maar hen niet bereiken; hen zoeken, maar niet vinden. Dan zal zij zeggen: ik wil heengaan en terugkeren tot mijn eerste man, want toen had ik het beter dan nu.
7Zij echter beseft niet, dat Ik het ben, die haar het koren, de most en de olie heb gegeven, die haar het zilver rijkelijk geschonken heb en het goud, dat zij voor de Baäl gebruikt hebben. 8Daarom zal Ik mijn koren weer wegnemen in de oogsttijd, en mijn most in zijn seizoen, en wegrukken mijn wol en mijn vlas, die haar naaktheid moeten bedekken. 9Nu dan, Ik wil haar schaamte ontbloten voor de ogen van haar minnaars en niemand zal haar uit mijn hand redden. 10Ik zal doen ophouden al haar vreugde, haar feest, haar nieuwemaansdag en haar sabbat, ja, al haar hoogtijden. 11Dan zal Ik haar wijnstok en haar vijgeboom verwoesten, waarvan zij zeide: Die zijn het loon, dat mijn minnaars mij gaven. Ik zal ze maken tot een woud, en het gedierte des velds zal ze afvreten. 12Zo zal Ik over haar bezoeken de dagen, waarop zij voor de Baäls het offer ontstak, zich tooide met ring en halssieraad en achter haar minnaars aan ging, maar Mij vergat, luidt het woord des Heren.
13Daarom zie, Ik zal haar lokken, en haar leiden in de woestijn, en spreken tot haar hart. 14Ik zal haar aldaar haar wijngaarden geven, en het dal Achor maken tot een deur der hoop. Dan zal zij daar zingen als in de dagen van haar jeugd, als ten dage toen zij trok uit Egypte.
15En het zal te dien dage geschieden, luidt het woord des Heren, dat gij Mij noemen zult: mijn man, en niet meer: mijn Baäl. 16Ja, Ik zal de namen der Baäls verwijderen uit haar mond; hun naam zal niet meer genoemd worden. 17Te dien dage zal Ik voor hen een verbond sluiten met het gedierte des velds, het gevogelte des hemels en het kruipend gedierte der aarde. Dan zal Ik boog en zwaard en oorlogstuig in het land verbreken, en hen veilig doen wonen.
18Ik zal u Mij tot bruid werven voor eeuwig: Ik zal u Mij tot bruid werven door gerechtigheid en recht, door goedertierenheid en ontferming; 19Ik zal u Mij tot bruid werven door trouw; en gij zult de Here kennen.
20Het zal te dien dage geschieden, dat Ik verhoren zal, luidt het woord des Heren: Ik zal de hemel verhoren, en die zal de aarde verhoren, 21en de aarde zal het koren, de most en de olie verhoren, en die zullen Jizreël verhoren. 22Dan zal Ik haar voor Mij zaaien in het land, en Mij ontfermen over Lo-Ruchama, en tot Lo-Ammi zeggen: Gij zijt mijn volk. En hij zal zeggen: Mijn God!

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor coby6 » 28 sep 2019 22:11

God wil Zijn ex terug. Daar heeft Hij al die moeite voor gedaan.
Als God geen plan meer heeft met Israel, waarom laat de duivel zo'n verworpen volk dat niks meer voorstelt dan niet gewoon met rust? Waarom wil ie ze continu uitroeien en waarom staat de hele wereld op tegen Israel?
Laatst gewijzigd door coby6 op 28 sep 2019 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor coby6 » 28 sep 2019 22:23

Eind Jeremia 30:

in het laatst der dagen zult gij dat inzien.

Jeremia 31

1Te dien tijde, luidt het woord des Heren, zal Ik voor alle geslachten van Israël tot een God zijn en zullen zij Mij tot een volk zijn. 2Zo zegt de Here: Het volk der ontkomenen aan het zwaard vond genade in de woestijn, Israël, op weg naar zijn rust. 3Van verre is de Here mij verschenen: Ja, Ik heb u liefgehad met eeuwige liefde, daarom heb Ik u getrokken in goedertierenheid. 4Weder opbouwen zal Ik u, zodat gij gebouwd wordt, jonkvrouw Israëls. Opnieuw zult gij u tooien met tamboerijnen en uittrekken in vrolijke reidans; 5gij zult weer wijngaarden planten op de bergen van Samaria, en wie ze planten, zullen ook de vrucht genieten. 6Want de dag is daar, dat de wachters roepen op het gebergte van Efraïm: Komt, laat ons opgaan naar Sion, tot de Here, onze God!
7Want zo zegt de Here: Jubelt van vreugd over Jakob, juicht om het hoofd der volkeren, verkondigt, looft en zegt: de Here heeft zijn volk verlost, het overblijfsel van Israël. 8Zie, Ik breng hen uit het land van het noorden en verzamel hen van de einden der aarde; onder hen blinden en lammen, zwangeren en barenden tezamen; in een grote schare zullen zij hierheen terugkeren. 9Onder geween zullen zij komen en onder smeking zal Ik hen leiden; Ik zal hen voeren naar waterbeken op een effen weg, waarop zij niet struikelen. Want Ik ben Israël tot een vader, en Efraïm, die is mijn eerstgeborene.
10Hoort het woord des Heren, o volken, verkondigt het in verre kustlanden en zegt: Hij, die Israël verstrooide, zal het verzamelen en het behoeden als een herder zijn kudde. 11Want de Here maakt Jakob vrij en verlost hem uit de macht van wie sterker is dan hij. 12Zo komen zij jubelend op de hoogte van Sion en stromen toe naar het goede des Heren, naar koren, most en olie, naar schapen en runderen; hun ziel zal zijn als een besproeide hof, zij zullen nooit meer versmachten.
13Dan verheugt zich het meisje in de reidans, jongelingen en grijsaards tezamen. Ik verander hun rouw in vreugde. Ik troost en verblijd hen na hun smart. 14Ik laaf de ziel der priesters met het vette en mijn volk wordt met het goede van Mij verzadigd, luidt het woord des Heren.
15Zo zegt de Here: Hoor, te Rama klinkt een klacht, bitter geween: Rachel weent om haar kinderen, zij weigert zich te laten troosten over haar kinderen, omdat er geen meer is. 16Zo zegt de Here: Weerhoud uw stem van wenen, uw ogen van tranen; want er is loon voor uw arbeid, luidt het woord des Heren, zij zullen terugkeren uit het land van de vijand. 17Ja, er is hoop voor uw toekomst, luidt het woord des Heren, de kinderen zullen naar hun gebied terugkeren.


27Zie, de dagen komen, luidt het woord des Heren, dat Ik het huis van Israël en het huis van Juda bezaai met zaad van mensen en zaad van dieren; 28en het zal gebeuren, zoals Ik wakker ben geweest om hen uit te rukken en af te breken, te verwoesten en te verdelgen en rampen over hen te brengen, zo zal Ik wakker zijn om hen te bouwen en te planten, luidt het woord des Heren. 29In die dagen zal men niet meer zeggen: De vaders hebben onrijpe druiven gegeten en de tanden der kinderen zijn slee geworden. 30Maar ieder zal om zijn eigen ongerechtigheid sterven; ieder die onrijpe druiven eet, diens tanden zullen slee worden.
31Zie, de dagen komen, luidt het woord des Heren, dat Ik met het huis van Israël en het huis van Juda een nieuw verbond sluiten zal. 32Niet zoals het verbond, dat Ik met hun vaderen gesloten heb ten dage dat Ik hen bij de hand nam, om hen uit het land Egypte te leiden: mijn verbond, dat zij verbroken hebben, hoewel Ik heer over hen ben, luidt het woord des Heren. 33Maar dít is het verbond, dat Ik met het huis van Israël sluiten zal na deze dagen, luidt het woord des Heren: Ik zal mijn wet in hun binnenste leggen en die in hun hart schrijven, Ik zal hun tot een God zijn en zij zullen Mij tot een volk zijn. 34Dan zullen zij niet meer een ieder zijn naaste en een ieder zijn broeder leren: Kent de Here: want zij allen zullen Mij kennen, van de kleinste tot de grootste onder hen, luidt het woord des Heren, want Ik zal hun ongerechtigheid vergeven en hun zonde niet meer gedenken.
35Zo zegt de Here, die de zon overdag tot een licht geeft, die de maan en de sterren verordent tot een licht des nachts, die de zee opzweept, dat haar golven bruisen, wiens naam is Here der heerscharen: 36Als deze verordeningen voor mijn ogen zullen wankelen, luidt het woord des Heren, dan zal ook het nageslacht van Israël ophouden al de dagen een volk te zijn voor mijn ogen. 37Zo zegt de Here: Als de hemel boven te meten is en de fundamenten der aarde beneden na te speuren zijn, dan zal Ik heel het nageslacht van Israël verwerpen om al hetgeen zij gedaan hebben, luidt het woord des Heren.
38Zie, de dagen komen, luidt het woord des Heren, dat de stad voor de Here opgebouwd wordt, van de Chananeltoren af tot aan de Hoekpoort; 39dan gaat het meetsnoer verder rechtuit tot aan de heuvel Gareb en wendt zich naar Goa; 40en het gehele lijkendal met de as, en al de velden tot aan de beek Kidron, tot aan de hoek van de Paardenpoort oostwaarts, zal de Here heilig zijn; er zal niet weer vernield en verwoest worden in eeuwigheid.

Yoshi

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor Yoshi » 28 sep 2019 22:31

Waar gaat dit nog helemaal over?
Wie het meeste kan knippen en plakken?
Niemand die dit nog kan volgen.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor coby6 » 28 sep 2019 22:37

23Het woord des Heren kwam tot Jeremia: 24Hebt gij niet gemerkt, wat dit volk spreekt: De twee geslachten, die de Here verkoren heeft, heeft Hij verworpen? En mijn volk verachten zij, alsof het in hun ogen geen volk meer is. 25Zo zegt de Here: Indien Ik mijn verbond aangaande de dag en de nacht, de verordeningen van hemel en aarde, niet heb vastgesteld, 26dan zal Ik ook het nakroost van Jakob en mijn knecht David verwerpen, dat Ik uit zijn nazaten geen heersers neem over het nageslacht van Abraham, Isaak en Jakob, want Ik zal een keer brengen in hun lot en Mij over hen ontfermen.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor DeLange » 28 sep 2019 22:48

coby6 schreef:God wil Zijn ex terug. Daar heeft Hij al die moeite voor gedaan.
Als God geen plan meer heeft met Israel, waarom laat de duivel zo'n verworpen volk dat niks meer voorstelt dan niet gewoon met rust? Waarom wil ie ze continu uitroeien en waarom staat de hele wereld op tegen Israel?


Coby, ik heb alles onderstreept en zie dat hetnog niet uit de tekst zelf duidelijk is.

Daarom de samenvatting uit de teksten die ik haalde:

Israël bestond uit 12 stammen, maar viel in twee rijken uit één. Het huis Juda (2 stammen) en het Huis Israël (10 stammen)
Het eerste volk verwierp Hij niet (juda, de joden), maar het huis Israël wel en liet hen opgaan in de heidenen.
als je de gekleurde en dikgedrukte letters volgt, komt er iets geweldigs uit! Uit de heidenen staat een hernieuwde huis Israël onder een nieuwe naam op, namelijk "Gods kinderen!" Dat zijn wij! Zie Romeinen 9. Iedereen die Jezus aanneemt, of die nu afstamt van het huis Israël of de Heidenen van ver in het verleden (hoe belangrijk? Maakt het jou anders als je een afstammelijk van Israël bent?) zal tot "Gods kinderen" gerekend worden!
Volg de bijbel, wat er staat! Volg heen Hosea en Romeinen en niet slechts wat jou bevredigd.

Daarom zeg ik: heel de bijbel spreekt! Heel de bijbel naast elkaar leggen. God wil iedereen terug! Dat kan alleen via Jezus, de één struikelt en de ander wordt erdoor gered! Voor God is er geen onderscheid.
Laatst gewijzigd door DeLange op 28 sep 2019 22:56, 3 keer totaal gewijzigd.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor DeLange » 28 sep 2019 22:52

Yoshi schreef:Waar gaat dit nog helemaal over?
Wie het meeste kan knippen en plakken?
Niemand die dit nog kan volgen.

Ik vind het altijd zo jammer dat christenen zo over andere christenen oordelen.
Waarom noem je dit knippen en plakken? Is dat geen respectloze opmerking?
Welke christen wil er nu doen aan knippen en plakken?
Niemand toch? De bijbel is een ongelooflijk moeilijk boek.
Absoluut niet simpel. Ik heb heel wat bijbelgedeeltes moeten doorworstelen met ogenschijnlijke tegenstrijdigheden.
Wat mij opvalt: als je het zoekt, zijn er maar weinig christenen die je erbij helpen willen. Wel zijn er gemakkelijk christenen te vinden die lukweg oordelen en dan het hazenpad kiezen. Ook velen die de gemakkelijke weg met de minste weerstand kiezen. Enorm veel oppervlakkigheid verscholen achter een vroom jasje.
Een enkeling steekt er wel de moeite in en dat waardeer ik.
Al gaat mij deze draad ook te snel en kan ik het tempo niet meer bij benen.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor DeLange » 28 sep 2019 23:03

Ik was eens bezig met twee boekjes waarin staat beschreven dat de Nederlanders, Belgen, Luxenburgers, Duitsers, sommige Fransen, Britten, Ieren en Scandinaviërs van het verloren huis Israël zouden afstammen. Hoe ik er over na dacht, ik kwam er niet uit, vond het niet helder genoeg en ik wist niet wat ik er mee moest. Maar op een nacht kreeg ik een droom. Toen ik nog in Nijverdal woonde.
Ik droomde dat ik een ontdekking deed, namelijk dat ik ver vanuit het verleden van de Oranjes afstamde! Wat geweldig vond ik dat in mijn droom! Ik heb koninklijk bloed! Maar toen die euforie gezakt was en mijn nuchtere Hollandse blik in die droom er over heen liet gaan, zag ik al snel het nut er niet van in. Want stel nu dat ik naar het paleis zou gaan om het Willem Alexander te vertellen? Vooropgesteld dat ik binnen gelaten zou worden, zou hij me dan geloven? Zou het me iets opleveren? Word ik er anders van? Nee, ik blijf gewoon die Tukker uit het Oosten en ik werk in een fabriek. Van mijn vaders kant stam ik af van de boeren! Ik heb zelfs een andere naam!

Na die droom dacht ik over mijn boekjes na en had ik mijn antwoord: "je afstammelijk maakt je niet anders, maar je geloof in Jezus maken je tot een kind van God."
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor coby6 » 28 sep 2019 23:06

DeLange schreef:Coby, ik heb alles onderstreept en zie dat hetnog niet uit de tekst zelf duidelijk is.

Daarom de samenvatting uit de teksten die ik haalde:

Israël bestond uit 12 stammen, maar viel in twee rijken uit één. Het huis Juda (2 stammen) en het Huis Israël (10 stammen)
Het eerste volk verwierp Hij niet (juda, de joden), maar het huis Israël wel en liet hen opgaan in de heidenen.
als je de gekleurde en dikgedrukte letters volgt, komt er iets geweldigs uit! Uit de heidenen staat een hernieuwde huis Israël onder een nieuwe naam op, namelijk "Gods kinderen!" Dat zijn wij! Zie Romeinen 9. Iedereen die Jezus aanneemt, of die nu afstamt van het huis Israël of de Heidenen van ver in het verleden (hoe belangrijk? Maakt het jou anders als je een afstammelijk van Israël bent?) zal tot "Gods kinderen" gerekend worden!
Volg de bijbel, wat er staat! Volg heen Hosea en Romeinen en niet slechts wat jou bevredigd.

Daarom zeg ik: heel de bijbel spreekt! Heel de bijbel naast elkaar leggen. God wil iedereen terug! Dat kan alleen via Jezus, de één struikelt en de ander wordt erdoor gered! Voor God is er geen onderscheid.

Oh ik heb dat nooit begrepen. Ik zag net de uitleg.

https://www.franklinterhorst.nl/Lo%20Ammi.htm

mohamed

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor mohamed » 28 sep 2019 23:07

coby6 schreef:Zijn deel is volbracht. Nou moet je Hem aannemen en je bekeren. Hun zonden zijn toch niet ineens hoep weggedaan als ze Hem niet accepteren. Dat vind ik zo raar van die 70 weken uitleg. Daniel: Oh Heer vergeef ons, Israel. Wij hebben gezondigd. Wanneer komt het weer goed met Israel? En dan zeggen ze: toen Jezus stierf en opstond. Ja. Toen is het helemaal niet goed gekomen met Israel. En als het dan ineens over een geestelijk Israel gaat met merendeels heidenen, beetje raar antwoord dan. Daar vroeg Daniel niet naar.

Wellicht bestond Israël slechts uit Christus en de twaalf discipelen.

Het is erg onwaarschijnlijk dat Romeinen 11 duizenden jaren oprekken de correcte interpretatie is. Paulus schreef aan een gemeente die hij kende, zoals niet alleen blijkt uit de aanhef maar ook uit Rom 7 vers 1.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor coby6 » 28 sep 2019 23:09

Yoshi schreef:Waar gaat dit nog helemaal over?
Wie het meeste kan knippen en plakken?
Niemand die dit nog kan volgen.

Ja. Ik heb gewonnen. DeLange volgt het nog.

mohamed

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor mohamed » 28 sep 2019 23:11

DeLange schreef:Ik vind het altijd zo jammer dat christenen zo over andere christenen oordelen.
Waarom noem je dit knippen en plakken? Is dat geen respectloze opmerking?

Er werden hele hoofdstukken uit de Bijbel gepost, vind je niet dat Yoshi een beetje gelijk heeft? :wink:

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor coby6 » 28 sep 2019 23:13

mohamed schreef:Er werden hele hoofdstukken uit de Bijbel gepost, vind je niet dat Yoshi een beetje gelijk heeft? :wink:

Die zijn toch goed te volgen? Ik vind het machtig interessant.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten

cron