Zitten we in de laatste dagen?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor DeLange » 30 sep 2019 03:29

coby6 schreef:Dan ga ik weer kijken of ik op internet 1 iemand kan vinden die ook achter de waarheid wil komen van de mevrouw van het alien center. Was het nou een bozo of een misverstand? Helaas boeit het, buiten wat kinderen, niemand een fluit.

Oké, ik ken het niet eens.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor coby6 » 30 sep 2019 12:12

We hadden ooit in een kerk een Marokkaanse jongen, die eerst moslim was. Er was een Surinaamse jongen die iedereen op straat probeerde te bekeren en in de bus zat ie tegen een jongen aan te praten, die hem zat werd en zei: ga maar tegen hem aan leuteren. En dat was Aziz. Die heeft zich toen bekeerd.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor DeLange » 30 sep 2019 13:11

coby6 schreef:We hadden ooit in een kerk een Marokkaanse jongen, die eerst moslim was. Er was een Surinaamse jongen die iedereen op straat probeerde te bekeren en in de bus zat ie tegen een jongen aan te praten, die hem zat werd en zei: ga maar tegen hem aan leuteren. En dat was Aziz. Die heeft zich toen bekeerd.

De Heilige Geest maakte zelfs gebruik van die jongen die hem zat was. :mrgreen: Mooi \:D/
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor coby6 » 02 okt 2019 21:14

David Wilkerson Falling away to the antichrist

https://youtu.be/rPcwdtFGBkc

Hij zegt: kijk niet naar de tempel van Jeruzalem en een man. Hij gelooft wel dat het een man zal zijn, maar de geest van de ac is al aan het werk en bereidt de wereld voor op zijn komst. De tempel. Je lichaam is een tempel van de Heilige Geest. Hij is al in de kerk. Het geheimenis der wetteloosheid is al aan het werk. Als je niet God 100 procent aanbidt, zul je niet kunnen stand houden. Dan heerst zonde al in je hart. Tv rotzooi antichrist.
Kwam 'm tegen, omdat ik zat te zoeken of iemand een theorie had dat ie uit de charismatische kerk zou komen.
Ik weet nog dat de broer van Corrie ten Boom al in de jaren 30 zei dat er een kwaad bezig was in de universiteiten in Duitsland. Ze werden al voorbereid op de komst van Hitler.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor Veendam » 04 okt 2019 11:15

coby6 schreef:https://youtu.be/WrNAWsg0nSc
Volgens hem komt ie uit Europa.
10 die de militaire macht aan het beest geven.
Zal me niet verbazen.
Het eerste deel is ondertiteld.
https://youtu.be/cP4nqK47EqM

Amir Tsarfati. Er zijn ook ondertitelde preken van 'm op youtube. Hele geschiedenis van de illuminatie en de Rothschilds.


Ik ken Amir redelijk goed en onze zoon is in 2018 naar Israel geweest en daar was hij de reisleider en hij gaf Bijbelstudies die 10 dagen.
Ik begrijp hoe Amir tegen de zaken aankijkt maar ik ben het lang niet altijd met hem eens.
Wat bij hem wel zo is, dat is dat hij altijd heel erg snel en veel informatie heeft over zaken die spelen in het midden oosten.
Daar is hij altijd heel erg snel mee ook, sneller dan de NOS (maar die wil natuurijk alles negeren of een palestijnse draai geven) en CNN.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor coby6 » 04 okt 2019 12:06

Veendam schreef:Ik ken Amir redelijk goed en onze zoon is in 2018 naar Israel geweest en daar was hij de reisleider en hij gaf Bijbelstudies die 10 dagen.
Ik begrijp hoe Amir tegen de zaken aankijkt maar ik ben het lang niet altijd met hem eens.
Wat bij hem wel zo is, dat is dat hij altijd heel erg snel en veel informatie heeft over zaken die spelen in het midden oosten.
Daar is hij altijd heel erg snel mee ook, sneller dan de NOS (maar die wil natuurijk alles negeren of een palestijnse draai geven) en CNN.

Oh wat leuk. Ik had er nog nooit van gehoord. Er is ook weer een update van gisteren geloof ik en in mei volgend jaar een bijeenkomst met de Paus en allemaal leiders om alle religies vredig samen te laten gaan. Hij weet wel heel veel, ook van de geschiedenis en de oorzaken van die oorlogen van nu. Ik wist er niets van.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor coby6 » 08 okt 2019 17:45

Veendam schreef:.

Ff offtopic maar zou je mee kunnen bidden voor m'n neef? Acuut nierfalen en gedoe dat ze hem misschien geen nieuwe nier van een van ons kunnen geven.
Hij heeft als kind dankzij m'n moeder Jezus aangenomen, maar is helemaal niet christelijk opgevoed. Ze hebben ons wel gevraagd te bidden. M'n zus is arts en een hoop van d'r vrienden ook. En die moeten allemaal snel gered worden. Ik ga voor 2 nieuwe nieren.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor Veendam » 08 okt 2019 22:40

coby6 schreef:Ff offtopic maar zou je mee kunnen bidden voor m'n neef? Acuut nierfalen en gedoe dat ze hem misschien geen nieuwe nier van een van ons kunnen geven.
Hij heeft als kind dankzij m'n moeder Jezus aangenomen, maar is helemaal niet christelijk opgevoed. Ze hebben ons wel gevraagd te bidden. M'n zus is arts en een hoop van d'r vrienden ook. En die moeten allemaal snel gered worden. Ik ga voor 2 nieuwe nieren.


Ja zal ik doen.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor coby6 » 09 okt 2019 07:56

Veendam schreef:Ja zal ik doen.

Bedankt!

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 802
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor Prisma23 » 09 okt 2019 13:37

Even terug naar de oorspronkelijke vraag:

Vraag: Zitten wij in de laatste dagen?
Antwoord : Ja, wij zitten in de laatste dagen.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor hans0166 » 09 okt 2019 14:44

Prisma23 schreef:Vraag: Zitten wij in de laatste dagen?
Antwoord : Ja, wij zitten in de laatste dagen.


Antwoord : Wij weten niet of we in de laatste dagen zitten.
Er is nog geen enkel steekhoudend argument geplaatst dat het anders is dan mijn conlusie.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor coby6 » 10 okt 2019 08:35


DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor DeLange » 10 okt 2019 22:35

Prisma23 schreef:Even terug naar de oorspronkelijke vraag:

Vraag: Zitten wij in de laatste dagen?
Antwoord : Ja, wij zitten in de laatste dagen.

Ja, al sinds Jezus op aarde kwam inderdaad. En Hij komt hoe dan ook op een dag terug. Hij blijft niet weg. En deze aarde lijkt wel oké, als je het oppervlakkig bekijkt en dat was het ook in de dagen van Noach. Mensen aten, dronken en feesten en opeens verging de wereld. En wat was eigenlijk de zonde van Sodom en Gemorra? Volgens een vrij evangelische dominee die ik eens hoorde, dat ze geen onderlinge betrokkenheid kenden. Waar de onderlinge betrokkenheid afneemt, begint de wereld meer op Sodom en Gemorra te lijken.

Van de laatste dagen staat er ook in de bijbel dat de mensen wel godsdienstig zullen doen, maar de kern waar het om draait zullen verdraaien.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor DeLange » 11 okt 2019 05:45

irmo schreef:@Prisma: Leukjes! Zelluf gemaakt?

Tja, DeLange, de meeste discussies zijn ook wel een beetje uitgekauwd. Daarbij heb ik het even te druk met mijn echte leven om veel te reageren momenteel. EN wees eerlijk, dit was meer een tegen mekaar aan zeuren van jou en Coby dan een serieus gesprek, want de rest was toch niet welkom.

Wmb kan Coby dr medicatie nog ff innemen want heel samenhangend is ze niet. Misschien moet je even verder kijken dan je neus lang is voordat je oordeelt dat je me onaardig vind.

En ja, dit is geen aardig bericht. Eat me.

Wat je zegt verbaast me ook. Moeten we als christenen elkaar niet verdragen dan? Ik heb altijd bewondering voor het vele info dat Coby overal weet te vinden. Reacties van anderen zijn zeker welkom, maar het valt mij in de korte tijd hier op dat sommigen tegen haar lopen te snauwen en één iemand in het bijzonder tegen alles en iedereen die niet in zijn straatje past. Onze forum eikel Hans.

Coby is werkelijk een schat van een mens. Een goede moeder. Een lieve vrouw. Iemand die een diep verlangen heeft om Nederland bij Jezus te brengen, maar daarin ook soms teleurgesteld is geraakt. Iemand die dan ook behoefte heeft aan liefdevolle bemoedigingen.

Overdenk nu even jouw botte reacties. Is dat liefdevol wat je zegt? Wat wil je bij Coby daarmee bereiken? Is dit wat God van jou verlangt om haar zo af te serveren? Het is enorm kwetsend wat je tegen haar zegt, vind ik. Werkelijk een christen onwaardig, vleselijk gedrag. Iets om je voor achter de oren te krabben.

Onze woorden zijn een twee snijdend zwaard. Daarmee kan je mensen opbouwen, maar ook te gronde richten. En het spijt me te moeten zeggen dat sommige christenen anderen te gronde richten en gebruikt worden door de Bozo om een wig tussen christenen te drijven.
Jezus houdt ziels veel van Coby, waarom ben jij dan niet positief opbouwend naar haar toe? Vind je dat moeilijk?
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor DeLange » 11 okt 2019 07:10

1 Johannes 4:7:

7Geliefden, laten wij elkaar liefhebben, want de liefde is uit God; en ieder die liefheeft, is uit God geboren en kent God.

Zijn er hier ook nog mensen die hier naar leven of niet?
Ja ze zijn er, ik heb ze hier ontmoet en ze zitten hier gewoon nog op het forum.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten