Zitten we in de laatste dagen?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor DeLange » 13 sep 2019 19:28

irmo schreef:De vervolgde kerk groeit het hardste ja. Komt omdat die mensen veel beter weten waar ze voor staan dan wij in Nederland heb ik het idee.

Dat zou best wel eens kunnen. In Nederland is geloven ook vaak onderdeel van een druk agenda, maar daar leven ze echt voor Jezus.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor DeLange » 13 sep 2019 20:54

ben db bd schreef:nou heb ik geleerd dat we in de laatste dagen van deze bedeling zitten, wat mij niet onzinnig overkomt.
Dat hier tegenwoordig zoveel aandacht, positief en negatief, aan gegeven wordt, wordt toch ook wel vaak zo gezien vanwege de dreiging, als ik dat woord mag gebruiken. We leven nog wel in wat we de Genadetijd noemen. Vergelijken we dat met Oud Testamentische tijden, dan stelt de Allerhoogste Zich m.i. toch nog erg genadig op, waarvan het de best spannende vraag is, hoelang het nog zo door kan gaan.
Natuurlijk kan het ook zo nog eeuwen doorgaan, als de Heere wil, maar deze huidige aarde begint o.i. toch al zichtbaar voor wie daar op let, redelijk op te branden. Eigenlijk vinden we allemaal wel dat er iets moet gaan gebeuren, los van de vraag of de mens daar veel aan kan, maar vooral wíl bijdragen. De eerlijkheid gebiedt mij om te erkennen dat ik voor 2 graden minder opwarming absoluut geen vele biljarden aan gemeenschapsgeld over heb, welke ons voorrekenbaar tot grote armoede zullen brengen. Klimaat is trouwens m.i. door de mens helemaal niet te beïnvloeden zonder goedbedoelende wereldregering.
Voor het milieu kunnen we wel veel beter zorgen, waar ik mijzelf ook al decennia in beijver.

Maar boven deze wereld regeert volgens ons toch altijd de grote Schepper, en Die beloofde nog grote dingen te gaan doen. En die dingen lijken met spoed dichterbij te komen. Zelf kan ik mij reeds niet meer aan de indruk onttrekken dat de ruiter op het eerste (witte) paard uit Openbaring 6 al zijn enorme overwinningstocht uitvoert. Zowel in Afrika, in Amerika en Europa rukt de islam onheilspellend op. We voelen ons hier bij ons niet eens bedreigd! In Afrika gaat dat zo heel veel anders, en ach, in het MO sterven christenen ook in hoog tempo uit hoor.
In China komen duizenden mensen tot geloof, maar christelijke liederen moeten worden vervangen door 'vaderlandse', en steeds meer kerken sneuvelen onder door de staat geleide vijandschap.

Eindtijd? Laatste der dagen? de opname van de gemeente van Christus is het eerste heilsfeit wat we mogen verwachten. Daar komt niks meer vóór heb ik moeten leren buiten mijn eigen kerk, want daarbinnen mag die bij ons nog niet eens gepredikt worden, weten we nog?
(daarom zal de schare die daar achteraan komt niet eens te tellen zijn, is ons 2000 jaar geleden al gepredikt. Op.7)

Dank voor je reactie. Dat is zeker zo, dat de aarde uitgeput raakt. Veel dingen lijkt me ook niet meer te redden, zoals de Noord Pool, plastic soep in de zee, olie dat op raakt.
De oprukkende Islam zie ik als één van de armen van satan. Want aan de andere kant raakt de kennis van God en Jezus onder de westerse mensen kwijt.
Het MO kent trouwens wel een groeiende ondergrondse kerk van bekeerde moslims. Opvallend veel juist de laatste tijd. Het zijn de traditionele kerken die er weg trekken, vaak naar het Westen.
Wat bedoel je met dat er niets meer vóór komt? Met betrekking van de opname?
Verder de grote schare, dat vat ik op als de christenen van alle tijden.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
BroerKobijn
Verkenner
Verkenner
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 aug 2016 06:00

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor BroerKobijn » 17 sep 2019 04:54

Ik heb wel eens passages uit de openbaringen van Johannes gelezen. Aanvankelijk om te kijken of de tekst van de Engelse heavy metal band Iron Maiden - "Number of the Beast" er ook echt in staat. En dat is zo.
Geschokt als ik eerst was dat veel heavy metal gaat over de duistere onderwerpen uit de bijbel, heb ik toch een paar stukjes gelezen.

Mijn idee over dit onderwerp is een beetje zoals begin van dit topic: Al heel erg lang beweren mensen dat het einde der tijden nabij is.
Ten tijde van de eerste vervolging van christenen, de middeleeuwen, de brand in Londen van 1666 a.d., Europese revoluties (of waren die juist om staat en kerk van elkaar te scheiden? Sommigen beweerden in die tijd dat we zelfs ons ontdaan hadden van God, door middel van wetenschap), mogelijk zou je beide wereldoorlogen als einde der tijden kunnen bestempelen...
Maar juist omdat het al zo lang beweerd wordt, lijkt het maar plausibel dat de tijd ook werkelijk zover is.

De aarde verandert. Zonder twijfel.
Het lijkt er op dat het het einde is, maar het leven zal nog lang niet uitgestorven zijn => dat is mijn idee erbij.
1000 Jaar, 2000, 5000, of misschien zelfs 10.000 jaar... Het zou nog wel even kunnen duren.

De aarde bestaat al zo lang, je mag er even rondkijken in een jaar of 80, met geluk, misschien zelfs iets minder. Op die manier beredeneerd is het einde altijd aanwezig en nabij...

Met een beetje afweging zou je zelfs kunnen stellen dat het schrift van Johannes een roep om volharding is, je weet maar nooit hoe lang het leven duurt.
Zelfs in alle rampspoed blijft een ware gelovige nog in God geloven /van hem 'getuigen'... Getuigen, in de brede zin van het woord.

Veel is er dat ik niet zeker ben met dit onderwerp. Dit is alleen maar mijn eigen bijdrage aan dit topic.
Groet,
BroerKobijn.
Come as you are

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor coby6 » 21 sep 2019 23:02

DeLange schreef:Als dat niets zeggend is, waarom staat het dan in de bijbel? Op een dag komt Jezus op de wolken terug. Ik geloof dat we daarvoor een loodzware tijd van grote christenvervolging en rampspoed meemaken, waarvan veel christenen daarvoor denken dat hen dat nooit zal overkomen. En toch overkomt het hen en daarvoor staan die teksten ook in de bijbel, om de christenen dan toe te rusten en op de wederkomst voor te bereiden. Maar zolang christenen hier nog in de watten gelegd worden, zullen ze denk ik vooral "lauw" doorgaan met een onbezorgd leventje. Maar dan moeten we "heet" worden.

Maar hoeveel christenen zijn er dan nog in plaatsen als Den Bosch en Alkmaar? Hoeveel blijven dat nog in de Bijbelbelt? Zullen er dan geen "christenen" zijn die ons verraden?

Ik bid nu ook dat God me ogenzalf geeft en witte klederen en goud, in vuur gelouterd. M'n ma zei het net ook nog. Vroeger waren we veel vuriger. Alles is lekker makkelijk nou.
Misschien wel heel veel. M'n ma zag een keer in een beeld dat ze naar de sterren keek en achterin zag ze ineens heel fel allemaal sterren en toen zag ze de kaart van Nederland in goud. Ken Peters zag gebieden die zich helemaal tot God keerden. Ik geloof dat Nederland tot God komt in de grote verdrukking. Daarvoor, die moed heb ik een beetje opgegeven. We hebben er jaren voor gebeden.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor coby6 » 21 sep 2019 23:10

Ik droomde ooit dat de hele kerk lag te pitten op de vloer van een heel groot kerkgebouw en toen ineens werden er allemaal mensen wakker, ik ook en we gingen naar buiten, de straat op om te evangeliseren. Ik zag ze van alle denominaties bezig. Voordat ik naar buiten liep zag ik ineens de Bruidegom en de bruid bovenaan een trap voor het stadhuis, op het punt om naar binnen te gaan en ik zei het tegen m'n ex, maar die zei: nee joh, dat duurt nog wel 100 jaar en toen zag ie het ook en gingen we de straat op, evangeliseren op Hoog Catharijne en toen gingen we een trap af, trein kwam, stapten in, zjoef weg.
Die droom was in 2000. Mijn ex zei altijd: dat duurt nog minstens 100 jaar. Vorig jaar zei ie ineens: We zitten dichterbij dan ik dacht.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor coby6 » 21 sep 2019 23:35

Ze zeggen altijd dat er in het Westen geen verdrukking is. Torben Sondergaard heeft naar Amerika moeten vluchten uit Denemarken. Hij was bang dat ze z'n kinderen af zouden nemen. Hij bad voor genezing en bevrijding. Dat willen ze daar nu bij wet verbieden, om te bidden voor genezing voor kinderen of dat ze erbij zijn als er voor genezing wordt gebeden.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor DeLange » 22 sep 2019 06:26

coby6 schreef:Ik bid nu ook dat God me ogenzalf geeft en witte klederen en goud, in vuur gelouterd. M'n ma zei het net ook nog. Vroeger waren we veel vuriger. Alles is lekker makkelijk nou.
Misschien wel heel veel. M'n ma zag een keer in een beeld dat ze naar de sterren keek en achterin zag ze ineens heel fel allemaal sterren en toen zag ze de kaart van Nederland in goud. Ken Peters zag gebieden die zich helemaal tot God keerden. Ik geloof dat Nederland tot God komt in de grote verdrukking. Daarvoor, die moed heb ik een beetje opgegeven. We hebben er jaren voor gebeden.

Eerlijk gezegd, denk ik dat het dan nog een kleine kudde zal zijn. Veel meer dan nu komen er tot geloof, maar satans aanhang zal overheersend zijn. Maar het zal zijn als in de tijd van de Handelingen.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor DeLange » 22 sep 2019 06:35

coby6 schreef:Ze zeggen altijd dat er in het Westen geen verdrukking is. Torben Sondergaard heeft naar Amerika moeten vluchten uit Denemarken. Hij was bang dat ze z'n kinderen af zouden nemen. Hij bad voor genezing en bevrijding. Dat willen ze daar nu bij wet verbieden, om te bidden voor genezing voor kinderen of dat ze erbij zijn als er voor genezing wordt gebeden.

In Denemarken? Werkelijk :shock:
Dit soort dingen gaan we hier ook nog wel krijgen, misschien.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor DeLange » 22 sep 2019 06:37

coby6 schreef:Ik droomde ooit dat de hele kerk lag te pitten op de vloer van een heel groot kerkgebouw en toen ineens werden er allemaal mensen wakker, ik ook en we gingen naar buiten, de straat op om te evangeliseren. Ik zag ze van alle denominaties bezig. Voordat ik naar buiten liep zag ik ineens de Bruidegom en de bruid bovenaan een trap voor het stadhuis, op het punt om naar binnen te gaan en ik zei het tegen m'n ex, maar die zei: nee joh, dat duurt nog wel 100 jaar en toen zag ie het ook en gingen we de straat op, evangeliseren op Hoog Catharijne en toen gingen we een trap af, trein kwam, stapten in, zjoef weg.
Die droom was in 2000. Mijn ex zei altijd: dat duurt nog minstens 100 jaar. Vorig jaar zei ie ineens: We zitten dichterbij dan ik dacht.

Mooi. Ik heb het idee dat ik het vlak voor mijn pensioen ga mee maken. Maar wanneer weten we niet precies.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor DeLange » 22 sep 2019 06:51

BroerKobijn schreef:Ik heb wel eens passages uit de openbaringen van Johannes gelezen. Aanvankelijk om te kijken of de tekst van de Engelse heavy metal band Iron Maiden - "Number of the Beast" er ook echt in staat. En dat is zo.
Geschokt als ik eerst was dat veel heavy metal gaat over de duistere onderwerpen uit de bijbel, heb ik toch een paar stukjes gelezen.

Mijn idee over dit onderwerp is een beetje zoals begin van dit topic: Al heel erg lang beweren mensen dat het einde der tijden nabij is.
Ten tijde van de eerste vervolging van christenen, de middeleeuwen, de brand in Londen van 1666 a.d., Europese revoluties (of waren die juist om staat en kerk van elkaar te scheiden? Sommigen beweerden in die tijd dat we zelfs ons ontdaan hadden van God, door middel van wetenschap), mogelijk zou je beide wereldoorlogen als einde der tijden kunnen bestempelen...
Maar juist omdat het al zo lang beweerd wordt, lijkt het maar plausibel dat de tijd ook werkelijk zover is.

De aarde verandert. Zonder twijfel.
Het lijkt er op dat het het einde is, maar het leven zal nog lang niet uitgestorven zijn => dat is mijn idee erbij.
1000 Jaar, 2000, 5000, of misschien zelfs 10.000 jaar... Het zou nog wel even kunnen duren.

De aarde bestaat al zo lang, je mag er even rondkijken in een jaar of 80, met geluk, misschien zelfs iets minder. Op die manier beredeneerd is het einde altijd aanwezig en nabij...

Met een beetje afweging zou je zelfs kunnen stellen dat het schrift van Johannes een roep om volharding is, je weet maar nooit hoe lang het leven duurt.
Zelfs in alle rampspoed blijft een ware gelovige nog in God geloven /van hem 'getuigen'... Getuigen, in de brede zin van het woord.

Veel is er dat ik niet zeker ben met dit onderwerp. Dit is alleen maar mijn eigen bijdrage aan dit topic.
Groet,
BroerKobijn.

Dank je wel voor je oprechte antwoord. Je komt op mijn over als iemand die ernst maakt van zijn geloof.
Voor mij zelf telt enkele dingen die me op het einde wijzen: dat de wetenschap zegt dat als we zo door gaan, het niet meer lang duurt, voor we 2,5 aardes nodig hebben om op te leven.
De enorme toename van moslims die door Jezus in dromen te zien tot het christelijke geloof komen.
De christenvervolging is harder dan ooit te voren.
De Islam wordt steeds extremer in geweld.
Het geloof in Jezus onder de joden neemt toe!! :D
Vele gevestigde grote kerken buiten de bijbelbelt kennen nog geen honderd bezoekers per zondag meer. Hele streken worden goddeloos. Duitsland en Frankrijk zelfs in zijn geheel. In Oost Duitsland gaat zelfs minder dan 1 procent naar de kerk in sommige steden. Ter vergelijking: in Amsterdam is dat mede door de migrantenkerken nog 13 procent, las ik een keer ergens.

Maar in de bijbel staat het zo dat juist als wanneer vrede en veiligheid overal aanwezig is, plots het verderf komt en men er beslist niet aan ontkomen zullen, dat het voor hen die slapen het komt als een dief in de nacht. Maar ik geloof dat Jezus ons dan zal voorbereiden. Juist wij als christenen zullen het ook herkennen aan mensen die in de verdrukking tot geloof komen, zoals nu velen in Iran, China en Noord Korea.
Voor hen in het bijzonder hoop ik dat het niet meer lang duurt.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

HeiligBoontje

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor HeiligBoontje » 24 sep 2019 06:24

DeLange schreef:Als ik om me heen kijk en preken hoor, lijken we in de laatste dagen van de eindtijd te zitten. Hoe kijken jullie daar naar?


https://rationalwiki.org/wiki/List_of_p ... _the_world

Je kunt jezelf toevoegen aan bovenstaande lijst. Je realiseert je dat al jouw voorgangers ongelijk hebben gekregen terwijl zij*, net als jij, zich basseerden op de bijbel. Heb je iets concreters dan wat de mensen, die tot nu toe niet gelijk hebben gehad, reeds hebben genoemd?

*Nee, deze lijst bevat niet ENKEL christelijke bronnen, maar voldoende om mijn punt te maken :)

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor DeLange » 24 sep 2019 06:55

HeiligBoontje schreef:https://rationalwiki.org/wiki/List_of_predictions_of_the_end_of_the_world

Je kunt jezelf toevoegen aan bovenstaande lijst. Je realiseert je dat al jouw voorgangers ongelijk hebben gekregen terwijl zij*, net als jij, zich basseerden op de bijbel. Heb je iets concreters dan wat de mensen, die tot nu toe niet gelijk hebben gehad, reeds hebben genoemd?

*Nee, deze lijst bevat niet ENKEL christelijke bronnen, maar voldoende om mijn punt te maken :)

Toch komt er wel een dag dat Jezus terug komt, juist wanneer het wereldwijd vrede is en de antichrist aan de macht is om die "vrede" te realiseren. De Verenigde Naties zie ik als de voorloper ervan. Ondertussen worden christenen dan vervolgd. Volgens de bijbel zal dan opeens het verderf toeslaan, die beslist niemand kan ontvluchten. Ik hoef geen gelijk te halen, het gaat ook nu nog niet gebeuren. Het is nu nog te vroeg.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

HeiligBoontje

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor HeiligBoontje » 24 sep 2019 07:12

DeLange schreef: het gaat ook nu nog niet gebeuren. Het is nu nog te vroeg.


Jij, 12 dagen geleden (1ste post van deze thread): "Als ik om me heen kijk en preken hoor, lijken we in de laatste dagen van de eindtijd te zitten. Hoe kijken jullie daar naar?"

Wat is er gebeurd in de afgelopen 12 dagen dat jou 180 graden heeft doen keren (qua standpunt t.o.v. het einde der tijden)?

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor DeLange » 24 sep 2019 07:24

HeiligBoontje schreef:Jij, 12 dagen geleden (1ste post van deze thread): "Als ik om me heen kijk en preken hoor, lijken we in de laatste dagen van de eindtijd te zitten. Hoe kijken jullie daar naar?"

Wat is er gebeurd in de afgelopen 12 dagen dat jou 180 graden heeft doen keren (qua standpunt t.o.v. het einde der tijden)?

Nee, je moet het zo zien, in Gereformeerde Bondskerken vooral preken ze er over, omdat het Woord van God schaars begint te worden. Dat hoor ik daar en het zijn wel tekenen, al moet er dus nog een wereldregering onder de antichrist komen. Wanneer dat er is en we door hem vervolgd worden, "dan" komt Jezus snel terug. Dan is het wachten op het grote verderf, dat snel volgt. Zo ver is het dus nog niet, maar van mij mag het gerust komen. Eerlijk gezegd behaagd me dit leven hier niet. Te moeilijk. Kan met moeite genieten van de dingen. Ik zie wel uit naar een opwekking. Zie echter op tegen de christenvervolging. Van mij mag het daarom nog wel even weg blijven. Het is dus een dubbel gevoel. Ik verlang ernaar om bij de Heer te zijn en om mensen bij de Heer te kunnen brengen, maar niet naar al die ellende vooraf. Menselijk toch?
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

HeiligBoontje

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor HeiligBoontje » 24 sep 2019 07:29

Maar je spreekt jezelf tegen t.o.v. 12 dagen geleden. Snap je dat dit overkomt alsof je maar wat zegt maar niet echt meent wat je zegt? Laten we het zo proberen: Geloof jij dat we in de laatste dagen zitten en dat jij het einde der tijden (als in, dikke paniek, anarchie, iedereen heeft door dat er iets HEEL erg mis is) bewust gaat meemaken?

DAT is namelijk hoe jij in je eerste post overkomt. Vervolgens draai je 180 graden en zie ik je zeggen "het gaat nog niet gebeuren, het is te vroeg".

Wat geloof jij nu precies?

PS: ik vraag niet wat je HOOPT dat er gebeurd en ook niet waar je wel/niet naar uit kijkt. Ik vraag naar wat je daadwerkelijk GELOOFT dat er gaat gebeuren.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten