Zitten we in de laatste dagen?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor Marnix » 24 sep 2019 07:59

HeiligBoontje schreef:Maar je spreekt jezelf tegen t.o.v. 12 dagen geleden. Snap je dat dit overkomt alsof je maar wat zegt maar niet echt meent wat je zegt? Laten we het zo proberen: Geloof jij dat we in de laatste dagen zitten en dat jij het einde der tijden (als in, dikke paniek, anarchie, iedereen heeft door dat er iets HEEL erg mis is) bewust gaat meemaken?

DAT is namelijk hoe jij in je eerste post overkomt. Vervolgens draai je 180 graden en zie ik je zeggen "het gaat nog niet gebeuren, het is te vroeg".

Wat geloof jij nu precies?

PS: ik vraag niet wat je HOOPT dat er gebeurd en ook niet waar je wel/niet naar uit kijkt. Ik vraag naar wat je daadwerkelijk GELOOFT dat er gaat gebeuren.


Hij spreekt zich niet tegen, hij zegt dat veel preken die hij hoort stellen dat we in de laatste dagen zitten maar zelf is hij het daar niet mee eens. Ook 12 dagen geleden niet ;-)

Overigens is “het gaat nog niet gebeuren, het is te vroeg” ook een gevaarlijke stelling, net zo goed als “het gaat heel snel gebeuren”. Jezus komt als een dief in de nacht, onverwacht. De Bijbel roept ons op waakzaam te zijn en hem altijd te verwachten, juist omdat we niet precies weten wanneer hij komt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

HeiligBoontje

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor HeiligBoontje » 24 sep 2019 08:09

Hoe oneerlijk, deze reactie Marnix.

Citaat uit openingspost: "Als ik om me heen kijk en preken hoor, lijken we in de laatste dagen van de eindtijd te zitten. Hoe kijken jullie daar naar?"


"LIJKEN"

"Hey, kijk daar eens, dat LIJKT op een koe"
"Zei jij nou zojuist dat dat op een koe lijkt?"
"Neeeeeeee....dát zei ik niet, ik zei dat ik heel veel mensen om me heen hoor zeggen dat dat op een koe lijkt, maar IK zei niet dat dat op een koe lijkt"

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor coby6 » 24 sep 2019 08:16

Je moet altijd leven alsof het morgen is en tegelijk nog jaren kan duren, hoorde ik eens. Niet gaan hamsteren en apathisch worden en stoppen met je baan, omdat het morgen is, maar ook niet pitten omdat het jouw tijd nog wel duurt.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor DeLange » 24 sep 2019 08:20

HeiligBoontje schreef:Maar je spreekt jezelf tegen t.o.v. 12 dagen geleden. Snap je dat dit overkomt alsof je maar wat zegt maar niet echt meent wat je zegt? Laten we het zo proberen: Geloof jij dat we in de laatste dagen zitten en dat jij het einde der tijden (als in, dikke paniek, anarchie, iedereen heeft door dat er iets HEEL erg mis is) bewust gaat meemaken?

DAT is namelijk hoe jij in je eerste post overkomt. Vervolgens draai je 180 graden en zie ik je zeggen "het gaat nog niet gebeuren, het is te vroeg".

Wat geloof jij nu precies?

PS: ik vraag niet wat je HOOPT dat er gebeurd en ook niet waar je wel/niet naar uit kijkt. Ik vraag naar wat je daadwerkelijk GELOOFT dat er gaat gebeuren.

Ik kijk naar wat de bijbel er over zegt. Het evangelie van God moet ook over heel de wereld bekend worden. Op dat punt hebben we een groot probleem. Ik las net in de EO Visie dat 40 procent van de wereld nog nooit het evangelie gehoord heeft. Het aantal was kleiner, maar de wereldbevolking groeit harder dan het christendom. Dus er moet heel wat gebeuren nog. Een wereldrijk onder de antichrist. Evangelisatie onder 40 procent van de wereldbevolking.
Ik geloof dat ik het mee kan maken en mensen die eindtijdopenbaringen krijgen hebben het er ook over. Maar onmogelijk binnen 10 jaar. Ik zal wel oud kunnen worden hier. Ik HOOP niet te oud.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

HeiligBoontje

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor HeiligBoontje » 24 sep 2019 08:36

DeLange schreef:Ik kijk naar wat de bijbel er over zegt. Het evangelie van God moet ook over heel de wereld bekend worden. Op dat punt hebben we een groot probleem. Ik las net in de EO Visie dat 40 procent van de wereld nog nooit het evangelie gehoord heeft. Het aantal was kleiner, maar de wereldbevolking groeit harder dan het christendom. Dus er moet heel wat gebeuren nog. Een wereldrijk onder de antichrist. Evangelisatie onder 40 procent van de wereldbevolking.
Ik geloof dat ik het mee kan maken en mensen die eindtijdopenbaringen krijgen hebben het er ook over. Maar onmogelijk binnen 10 jaar. Ik zal wel oud kunnen worden hier. Ik HOOP niet te oud.


Helder, dank! Tenminste, wat je gelooft dat er gaat gebeuren en waar je het vandaan hebt is mij nu duidelijk. Een ding is mij echter volstrekt onduidelijk. Je geeft in een eerdere reply aan dat je meent dat het zal gebeuren wanneer jij "tegen je pensioen aan zit". Waar baseer jij dit op? Alle christenen die voor jou zijn gekomen en reeds zijn heengegaan hebben tot nu toe ALLEMAAL ongelijk gehad en ook zij haalden hun info uit dezelfde bron als jij; de bijbel.

Dus mijn vraag is: waar baseer jij op dat het einde der tijden rond jouw pensioensleeftijd zal "losbarsten"?

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor coby6 » 24 sep 2019 08:43

DeLange schreef:Ik kijk naar wat de bijbel er over zegt. Het evangelie van God moet ook over heel de wereld bekend worden. Op dat punt hebben we een groot probleem. Ik las net in de EO Visie dat 40 procent van de wereld nog nooit het evangelie gehoord heeft. Het aantal was kleiner, maar de wereldbevolking groeit harder dan het christendom. Dus er moet heel wat gebeuren nog. Een wereldrijk onder de antichrist. Evangelisatie onder 40 procent van de wereldbevolking.
Ik geloof dat ik het mee kan maken en mensen die eindtijdopenbaringen krijgen hebben het er ook over. Maar onmogelijk binnen 10 jaar. Ik zal wel oud kunnen worden hier. Ik HOOP niet te oud.

Ik weet niet hoor. Dat was ook altijd onze redenatie. Jezus komt niet terug voor een hand vol mensen. Eerst krijgen we opwekking. Ja maar in de grote verdrukking komt er een niet te tellen schare heel rap tot geloof. Volgens Ken Peters in zo'n 6 maanden tijd. Israel wordt gered. Als je op de cijfers af moet gaan hoe snel Joden Jezus aannemen, wacht dan nog maar een paar duizend jaar. Maar een land wordt op 1 dag geboren, staat er en ik denk niet dat die tekst gaat over de stichting van de staat Israel.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor DeLange » 24 sep 2019 08:50

HeiligBoontje schreef:Helder, dank! Tenminste, wat je gelooft dat er gaat gebeuren en waar je het vandaan hebt is mij nu duidelijk. Een ding is mij echter volstrekt onduidelijk. Je geeft in een eerdere reply aan dat je meent dat het zal gebeuren wanneer jij "tegen je pensioen aan zit". Waar baseer jij dit op? Alle christenen die voor jou zijn gekomen en reeds zijn heengegaan hebben tot nu toe ALLEMAAL ongelijk gehad en ook zij haalden hun info uit dezelfde bron als jij; de bijbel.

Dus mijn vraag is: waar baseer jij op dat het einde der tijden rond jouw pensioensleeftijd zal "losbarsten"?

Dat is een vermoeden, maar dat weet ik niet precies. Ik sprak 5 mensen in mijn leven die persoonlijk openbaringen van God hebben gekregen over de einde dat naderd. Een zesde (Een katholieke vriend van me) had een heel heftige droom over een grote ramp dat op ons af komt. Ik heb zelf iets bizars gedroomd wat daar op leek. Op basis daarvan ga ik wikken en wegen. Lees ik de bijbel, dan kan het gebeuren in mijn leven, maar nu nog niet. Dus gezien ook de leeftijden van deze mensen, veronderstel ik dat het nog even duurt, maar ook dat zij er nog bij zijn en één van deze personen die een openbaring er over kreeg was al wel zo oud als pak en beet mijn ouders. Maar ik kijk ook naar de klokkenluiders die waarschuwen dat als we niet nu iets doen, deze aarde binnen 50 jaar uitgeput is.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor DeLange » 24 sep 2019 08:55

coby6 schreef:Ik weet niet hoor. Dat was ook altijd onze redenatie. Jezus komt niet terug voor een hand vol mensen. Eerst krijgen we opwekking. Ja maar in de grote verdrukking komt er een niet te tellen schare heel rap tot geloof. Volgens Ken Peters in zo'n 6 maanden tijd. Israel wordt gered. Als je op de cijfers af moet gaan hoe snel Joden Jezus aannemen, wacht dan nog maar een paar duizend jaar. Maar een land wordt op 1 dag geboren, staat er en ik denk niet dat die tekst gaat over de stichting van de staat Israel.

Ik denk zelf dat die "joden" niet automatisch zij zijn die zich zo noemen vanwege een stam waar zij uit komen, maar dat het zij zijn onder hen die God heeft geroepen. Velen gingen de woestijn in. 40 jaar later was een groot deel omgebracht wegens de kalf verering.

Hoe krom zou het zijn, ja onrechtvaardig, als God één volk compleet redt, maar 99 procent van Noord Korea bij wijze van verloren gaat? Zo zullen de verhoudingen bij God denk ik niet liggen.
De weg tot het leven is smal en de weg naar de ondergang is breed, slaat op het onderwijs van de Farizeeën die beweerden dat de weg van de wet en de profeten een brede weg is.

Ik kwam luid spottend een atheïsche jood op een forum tegen die riep: "Ik hoef me niet te bekeren, want ik word volgens hen toch wel gered."
Laatst gewijzigd door DeLange op 24 sep 2019 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

HeiligBoontje

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor HeiligBoontje » 24 sep 2019 08:58

coby6 schreef:Maar een land wordt op 1 dag geboren, staat er en ik denk niet dat die tekst gaat over de stichting van de staat Israel.


Sterker nog; het kan over elk land gaan; de voorspelling is dusdanig vaag dat je er van alles in kunt passen. "Een land wordt op 1 dag geboren". Nogal wiedes: ELK land dat zichzelf uitroept tot staat, stadstaat of land wordt "geboren" op 1 dag. Daar komt dan nog bij dat de oprichting van de staat Israel NIET even rond was in 1 dag; hier hebben duizenden mensen uit meerdere landen, enkele jaren lang, aan gewerkt. Hoe mensen nog steeds zo pretentieus kunnen doen over Israel en de "miraculeuze" wederopstanding van dit land "in 1 dag" is echt te onwerkelijk voor woorden.

HeiligBoontje

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor HeiligBoontje » 24 sep 2019 09:03

DeLange schreef:Dat is een vermoeden, maar dat weet ik niet precies. Ik sprak 5 mensen in mijn leven die persoonlijk openbaringen van God hebben gekregen over de einde dat naderd. Een zesde (Een katholieke vriend van me) had een heel heftige droom over een grote ramp dat op ons af komt. Ik heb zelf iets bizars gedroomd wat daar op leek. Op basis daarvan ga ik wikken en wegen. Lees ik de bijbel, dan kan het gebeuren in mijn leven, maar nu nog niet. Dus gezien ook de leeftijden van deze mensen, veronderstel ik dat het nog even duurt, maar ook dat zij er nog bij zijn en één van deze personen die een openbaring er over kreeg was al wel zo oud als pak en beet mijn ouders. Maar ik kijk ook naar de klokkenluiders die waarschuwen dat als we niet nu iets doen, deze aarde binnen 50 jaar uitgeput is.


Hoe vind jij überhaupt enige vorm van geloofwaardigheid tussen dit alles (voorspelling/uitspraken over einde der tijden)? Je gaat erg gemakkelijk voorbij aan het feit dat christenen, zowel bekende en vooraanstaanden als onbekenden, ruim 1000 jaar lang, elke generatie, zeggen dat ze het einde der tijden gaan meemaken maar tot nu toe ALLEMAAL ongelijk hebben gekregen. Hoe ga jij zo makkelijk hier aan voorbij? Je zegt dat jij je baseert over mensen die dromen hebben gehad en op basis daarvan conclusies trekken omtrent het einde der tijden en er zelfs een datum aan weten te hangen. Hoe kun jij dit allemaal maar zo klakkeloos accepteren als waarheid? Hoe kan het dat jij niet IETS skeptischer bent t.o.v. het einde der tijden terwijl letterlijk alle christenen die hetzelfde tot nu toe hebben gedacht allemaal, stuk voor stuk, keikhard mis hadden? Waarom denk jij dat jij het beter weet dan al die mensen die voor jou zijn gekomen? Inclusief mensen die tegelijkertijd met Jezus leefden (hij zei immers dat hij nog voor het einde van hun dagen zou terugkomen).

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor DeLange » 24 sep 2019 09:03

HeiligBoontje schreef:Sterker nog; het kan over elk land gaan; de voorspelling is dusdanig vaag dat je er van alles in kunt passen. "Een land wordt op 1 dag geboren". Nogal wiedes: ELK land dat zichzelf uitroept tot staat, stadstaat of land wordt "geboren" op 1 dag. Daar komt dan nog bij dat de oprichting van de staat Israel NIET even rond was in 1 dag; hier hebben duizenden mensen uit meerdere landen, enkele jaren lang, aan gewerkt. Hoe mensen nog steeds zo pretentieus kunnen doen over Israel en de "miraculeuze" wederopstanding van dit land "in 1 dag" is echt te onwerkelijk voor woorden.

Het is ook door de Rothshields sterk gefinancierd. Niet bepaald religieuze joden. Wel joods van oorsprong, maar duister van geloof.
Al vanaf het begin is het gemengd met gif zwarte duisternis. Maar deze duistere wereldpolitiek dat ook de abortus, euthanasie en hier en daar evangelisatieverboden op zal dringen (is er al in Israël) voorspoedigd juist weer de mogelijkheid om tot een verenigde (EU achtige) wereldpolitiek te komen en dan is het einde ook niet meer ver weg.
De gruwel der verwoesting is er weer heel gemakkelijk (net als toen) waar het niet thuis hoort.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor DeLange » 24 sep 2019 09:14

HeiligBoontje schreef:Hoe vind jij überhaupt enige vorm van geloofwaardigheid tussen dit alles (voorspelling/uitspraken over einde der tijden)? Je gaat erg gemakkelijk voorbij aan het feit dat christenen, zowel bekende en vooraanstaanden als onbekenden, ruim 1000 jaar lang, elke generatie, zeggen dat ze het einde der tijden gaan meemaken maar tot nu toe ALLEMAAL ongelijk hebben gekregen. Hoe ga jij zo makkelijk hier aan voorbij? Je zegt dat jij je baseert over mensen die dromen hebben gehad en op basis daarvan conclusies trekken omtrent het einde der tijden en er zelfs een datum aan weten te hangen. Hoe kun jij dit allemaal maar zo klakkeloos accepteren als waarheid? Hoe kan het dat jij niet IETS skeptischer bent t.o.v. het einde der tijden terwijl letterlijk alle christenen die hetzelfde tot nu toe hebben gedacht allemaal, stuk voor stuk, keihard mis hadden? Waarom denk jij dat jij het beter weet dan al die mensen die voor jou zijn gekomen? Inclusief mensen die tegelijkertijd met Jezus leefden (hij zei immers dat hij nog voor het einde van hun dagen zou terugkomen).

Daar ben ik dus op ingegaan de hele tijd aan de hand van de bijbel om dat te onderzoeken en wat Jezus zei kan niet op toen slaan, want ik geloof dat Hij altijd de waarheid spreekt. Dat is 1.
Verder zie ik dat niet alles gebeurd is wat Hij voorzegt heeft. Het is een kwestie van interpreteren. Ik geloof dat wanneer alles uit komt wat hij voorzegt heeft, dat dan het einde nabij is en juist daarom begon ik net over die 40 procent. Immers zei Jezus dat ook de hele wereld dan bereikt zal zijn met het evangelie. Nu blijkt 40 procent (Dus miljarden mensen) nog niet bereikt te zijn.
Het is het totaal plaatje waardoor ik dat zeg.
Maar het jaartal WEET IK NIET. Ik geef slechts het vermoeden dat ik wel oud kan zijn.
Maar het is ook dat ik deze mensen persoonlijk ken. Coby van het forum. Mijn vrouw, 3 vrienden. Ik kan het niet hier delen, want hier heerst daar niet echt openheid over.

Maar wat is jouw geloof? Komt Jezus ooit terug of komt Hij nooit meer? Is Hij er al geweest of zie je meer jouw sterven als de dag waarop Jezus jou haalt? Wat ik doe is gissen aan de hand van gegevens.

Mijn vleselijke menselijk verstand zegt dat Jezus nooit terug komt en deze wereld gewoon eeuwig door blijft draaien, maar mijn geloof zegt dat Jezus spoedig zal komen. En de klokkenluiders doen de rest.
Laatst gewijzigd door DeLange op 24 sep 2019 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

HeiligBoontje

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor HeiligBoontje » 24 sep 2019 09:15

DeLange schreef:Maar deze duistere wereldpolitiek dat ook de abortus, euthanasie


Wie dringt abortus op? Het recht om abortus uit te voeren dwingt geen enkele christen (bijvoorbeeld) om abortus uit te laten voeren. Het stelt iedereen in staat om zelf een keuze te maken. Veel christenen pleiten ervoor om deze keuze weg te halen. Ben jij ook zo ondemocratisch ingesteld dat jij niet in staat bent om anderen, die niet jouw geloof delen, de vrijheid te geven om keuzes te maken om hun leven te leiden zoals zij dat willen?

Hetzelfde geldt voor euthanasie; als jij dat niet wilt dan doe je het toch lekker niet? Die keuze heb je. Wil jij dat anderen, die NIKS met jouw geloof te maken hebben, NIET de mogelijkheid hebben om een keuze te maken?

DeLange schreef: evangelisatieverboden op zal dringen (is er al in Israël)


Heb je een link om dit te bevestigen? Een snelle google zoek-opdracht spreekt jou volledig tegen namelijk dus ik ben benieuwd waar jij deze kennis vandaan hebt.

DeLange schreef:De gruwel der verwoesting is er weer heel gemakkelijk (net als toen) waar het niet thuis hoort.

Ik volg je even niet. Wat bedoel je hier mee/waar doel je op?

HeiligBoontje

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor HeiligBoontje » 24 sep 2019 09:17

DeLange schreef:Daar ben ik dus op ingegaan de hele tijd aan de hand van de bijbel om dat te onderzoeken en wat Jezus zei kan niet op toen slaan, want ik geloof dat Hij altijd de waarheid spreekt. Dat is 1.
Verder zie ik dat niet alles gebeurd is wat Hij voorzegt heeft. Het is een kwestie van interpreteren. Ik geloof dat wanneer alles uit komt wat hij voorzegt heeft, dat dan het einde nabij is en juist daarom begon ik net over die 40 procent. Immers zei Jezus dat ook de hele wereld dan bereikt zal zijn met het evangelie. Nu blijkt 40 procent (Dus miljarden mensen) nog niet bereikt te zijn.
Het is het totaal plaatje waardoor ik dat zeg.
Maar het jaartal WEET IK NIET. Ik geef slechts het vermoeden dat ik wel oud kan zijn.
Maar het is ook dat ik deze mensen persoonlijk ken. Coby van het forum. Mijn vrouw, 3 vrienden. Ik kan het niet hier delen, want hier heerst daar niet echt openheid over.

Maar wat is jouw geloof? Komt Jezus ooit terug of komt Hij nooit meer? Is Hij er al geweest of zie je meer jouw sterven als de dag waarop Jezus jou haalt? Wat ik doe is gissen aan de hand van gegevens.

Mijn vleselijke menselijk verstand zegt dat Jezus nooit terug komt en deze wereld gewoon eeuwig door blijft draaien, maar mijn geloof zegt dat Jezus spoedig zal komen. En de klokkenluiders doen de rest.



Dit is geen antwoord op mijn vraag. Waarom denk jij dat er enige kern van waarheid zit in de verhalen omtrent het einde der tijden (die jij kennelijk geloofd) terwijl al jouw christelijke broeders en zusters, die voor jou zijn gekomen, het fout hadden. Waarom klopt het deze keer WEL?

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor DeLange » 24 sep 2019 09:31

HeiligBoontje schreef:Wie dringt abortus op? Het recht om abortus uit te voeren dwingt geen enkele christen (bijvoorbeeld) om abortus uit te laten voeren. Het stelt iedereen in staat om zelf een keuze te maken. Veel christenen pleiten ervoor om deze keuze weg te halen. Ben jij ook zo ondemocratisch ingesteld dat jij niet in staat bent om anderen, die niet jouw geloof delen, de vrijheid te geven om keuzes te maken om hun leven te leiden zoals zij dat willen?


Er zijn ook landen waar moslims die christen worden door de politiek worden vermoord. Iran is daar nu weer mee bezig bijvoorbeeld.
Abortus weegt voor me net zo zwaar. Het doet me denken aan de babymoord door Herodus om Jezus uit de weg te ruimen. Onmondige onschuldigen die het leven laten. Ik weet niet precies in welk land van Scandinavië, maar ergens is het 97 procent van alle baby's die het syndroom van Down hebben die al door Abortus niet worden geboren. Wie wel het laat geboren worden, worden daar nu al met de nek aangekeken. Ik hoorde een oud collega zeggen die voorstander is van een abortus van hen, dat wie daar niet voor kiest naar zijn mening de maatschappij op kosten jaagt en maar zelf op eigen kosten voor hun kind moeten zorgen. Dat is Levensbeschouwing anno 2019 onder steeds meer mensen.

Maar daar stem ik democraties niet voor en ik heb weinig vertrouwen in het effect van democratie. Valt je trouwens op dat de EU een stuk minder democraties is? We stemmen wel op een partij, maar de leiders stellen wij niet aan.


Hetzelfde geldt voor euthanasie; als jij dat niet wilt dan doe je het toch lekker niet? Die keuze heb je. Wil jij dat anderen, die NIKS met jouw geloof te maken hebben, NIET de mogelijkheid hebben om een keuze te maken?

Ik vind dat elke vorm van onnodige moord verboden had moeten blijven. In deze cultuur van de dood gaan wij er zelf nog eens er aan.


Heb je een link om dit te bevestigen? Een snelle google zoek-opdracht spreekt jou volledig tegen namelijk dus ik ben benieuwd waar jij deze kennis vandaan hebt.
behalve in Israël is er daar nog geen sprake van. Ik weet niet meer waar ik het ooit las. De joden hebben in ieder geval de pest aan evangelisten.
Wat is jouw geloof eigenlijk? Je klinkt als een atheïst.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten