Zitten we in de laatste dagen?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor coby6 » 28 sep 2019 08:29

DeLange schreef:Ik leg graag bijbelteksten naast elkaar.. Paulus besteed veel aandacht aan wie werkelijk echt een jood is en ook dat wij bij het huis Israël horen, die bij de nieuwe naam "kinderen van God" worden genoemd. Jood en Griek krijgen bij God de zelfde behandeling. De hele theorie rondom de evangelische opname leer trekt Jood en Griek weer uit elkaar, terwijl God ze juist heeft samen gebracht.

God heeft gewoon een plan met Israel en een plan met de kerk om iedereen te redden. Jakob is niet de kerk. Deze tekst kan onmogelijk over de kerk gaan. Dat Hij de scheidingsmuur heeft weggebroken, wil niet zeggen dat je een profetie over het deel van Israel dat nog niet is gered (Jakob, die zo heette voordat hij worstelde met God) op de kerk kunt betrekken. En de kerk is ook Messiaanse Joden.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor coby6 » 28 sep 2019 08:34

DeLange schreef:Ik snap hier zo geen biet van. Ik zal hier ook voor moeten gaan zitten.

Die man is voorganger of zo. Hij zit er al jaren in.
Mij is het allemaal nooit echt diep onderwezen in een kerk. Het was altijd zo van: ach wat maakt het uit. We moeten opwekking krijgen en de rest zien we later wel.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor DeLange » 28 sep 2019 09:22

coby6 schreef:God heeft gewoon een plan met Israel en een plan met de kerk om iedereen te redden. Jakob is niet de kerk. Deze tekst kan onmogelijk over de kerk gaan. Dat Hij de scheidingsmuur heeft weggebroken, wil niet zeggen dat je een profetie over het deel van Israel dat nog niet is gered (Jakob, die zo heette voordat hij worstelde met God) op de kerk kunt betrekken. En de kerk is ook Messiaanse Joden.

Ik zeg niet Jacob, je hebt twee huizen van Jacob. Juda en Israël (10 stammenrijk). Juda (2 stammenrijk) bleef als Gods volk bespaard. Maar Israël (10 stammen) wordt van gezegd in de bijbel vanwege grotere ongehoorzaamheid dan Juda: "Je bent niet meer Mijn volk." Daarbij komt de profetie dat ze nadat ze zijn opgegaan onder de heidenen bij een andere naam weer door de HEER genoemd zal worden, namelijk: "Gods kinderen." Daar schrijft Paulus weer verder over: "Wat eens geen volk was, wordt nu 'Gods kinderen' genoemd" en betrekt dit op iedereen die Jezus aanneemt. Ook Jezus zond zijn leerlingen uit naar de verloren kinderen van het huis Israël. De bijbelteksten kom ik op terug. Maar het staat er allemaal in. Geef me even wat tijd :)
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor DeLange » 28 sep 2019 09:24

coby6 schreef:Die man is voorganger of zo. Hij zit er al jaren in.
Mij is het allemaal nooit echt diep onderwezen in een kerk. Het was altijd zo van: ach wat maakt het uit. We moeten opwekking krijgen en de rest zien we later wel.

Ik ga de bijbelteksten lezen en dan kom ik er op terug
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor Veendam » 28 sep 2019 10:01

coby6 schreef:God heeft gewoon een plan met Israel en een plan met de kerk om iedereen te redden. Jakob is niet de kerk. Deze tekst kan onmogelijk over de kerk gaan. Dat Hij de scheidingsmuur heeft weggebroken, wil niet zeggen dat je een profetie over het deel van Israel dat nog niet is gered (Jakob, die zo heette voordat hij worstelde met God) op de kerk kunt betrekken. En de kerk is ook Messiaanse Joden.


ls je leest in het OT kijk dan maar eens wat er aan de hand is als de naam Israel genoemd wordt en wat er is als de naam Jacob genoemd wordt.
Dan valt het op dat altijd wanneer Jacob niet doet wat goed is in de ogen des Heren hij Jacob genoemd wordt en Israel als hij wel doet wat goed is in de ogen des Heren.

Bij Messiaanse Joden maar vooral bij oorspronkelijk niet joden die tot geloof zijn gekomen krijg ik heel vaak de indruk dat ze zich meer wetten en regels laten opleggen dan noodzakelijk is en dat ze daarmee eigenlijk heel ver terug gaan naar de Wet en zich dus gaan scharen onder het oude verbond en niet onder het nieuwe verbond.

Het nieuwe verbond is namelijk pas geheel in volle werking wanneer het oude verbond volledig is verdwenen.
Sommigen mensen gaan echt zo ver dat ze eigenlijk daarmee de reddende kracht van Jezus ondergraven voor zichzelf en daarmee ook anderen beletten om in het Koninkrijk van God in te gaan.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor Veendam » 28 sep 2019 10:07

coby6 schreef:Een dwaze maagd kan ook gewoon een christen zijn die niet waakt en de opname mist, zoals die man die Ken Peters zag. Hij was niet 'right with God' zei ie. Maar die haalde wel de eindtijdoogst binnen. Sommigen zeggen dat er dan geen kans meer is, maar doe je de opname op het eind, dan kun je niet halfbakken leven. Of God of antichrist en als je dat merkteken neemt ben je geen maagd.


Nogmaals, wat iemand als droom meemaakt is voor mij geen norm. Kenmerkende dingen van de maagden is dat ze ALLE 10 sliepen alleen er waren 5 die wel olie hadden en de andere 5 niet.
Sommigen zeggen dat er geen kans meer is na de opname maar aan de andere kant vraag ik me wel eens af waarom ze willen weten of er wel of geen kans meer zou zijn. Is dat zodat ze zelf dan gewoon lekker halfbakken kunnen leven ?
Zo is het ook met de hele discussie of je kunt afvallen of uitvallen. Ga er dan maar gewoon vanuit dat je kunt afvallen of uitvallen dan is het in ieder geval beter dan er van uit te gaan dat je nooit kunt afvallen of uitvallen want je leeft dan in ieder geval nog heilig tot dat Hij komt.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor coby6 » 28 sep 2019 10:41

Veendam schreef:Nogmaals, wat iemand als droom meemaakt is voor mij geen norm. Kenmerkende dingen van de maagden is dat ze ALLE 10 sliepen alleen er waren 5 die wel olie hadden en de andere 5 niet.
Sommigen zeggen dat er geen kans meer is na de opname maar aan de andere kant vraag ik me wel eens af waarom ze willen weten of er wel of geen kans meer zou zijn. Is dat zodat ze zelf dan gewoon lekker halfbakken kunnen leven ?
Zo is het ook met de hele discussie of je kunt afvallen of uitvallen. Ga er dan maar gewoon vanuit dat je kunt afvallen of uitvallen dan is het in ieder geval beter dan er van uit te gaan dat je nooit kunt afvallen of uitvallen want je leeft dan in ieder geval nog heilig tot dat Hij komt.

Omdat ze zich zorgen maken om anderen, lijkt me. Als je gewoon met de pet ernaar wilt gooien, geloof je helemaal niet in die opname. Dat is juist om je scherp te houden. Waakt. Maar dat kan netzogoed met posttrib, want dan waak je om gereed te zijn voor wat eraan komt.
Het is voor mij ook geen norm, maar het lijkt me erg Bijbels en aannemelijk. Alleen dat andere is ook erg aannemelijk, dat de bruid de oogst binnen haalt en dan opgenomen wordt. Met die 5 opnames is het misschien allebei wel waar.
Iedereen sliep. Dat zie je nu toch ook? De ware kerk van Filadelfia slaapt niet. Die worden vervolgd. Maar hier in het Westen pit het merendeel. Ik zag ook laatst die tekst. Terwijl de mensen sliepen, kwam de vijand dat spul zaaien. Ik zei tegen die man op Talk Jesus: hee betekent dat niet gewoon nu wij zijn allemaal te sloom. Iedereen is te beroerd om dagelijks voor opwekking te bidden en te evangeliseren, een paar enkelingen daar gelaten. Iedereen maft en alle valse leren kunnen binnen komen. Goudsnippers en andere kul. Niemand die wat test met het Woord. Geen leider die ertegen op staat. Ja een paar. Het merendeel niet. Was ie met me eens. Hij zei: er staat terwijl Mijn mannen sliepen.
We hebben het geprobeerd toen. Je werd er beroerd van. Niemand wilde moeite doen. En nou doe ik ook geen moer meer. Ga niet alleen die demonen bestrijden en al die aanvallen krijgen. De groeten. Dan bid ik wel voor m'n familie.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor coby6 » 28 sep 2019 10:59


coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor coby6 » 28 sep 2019 11:10

https://www.charismanews.com/opinion/fr ... l-millions

Vertaling:

Dit komt naar je toe van een man die net door de vallei van de schaduw van de dood is gegaan. Sinds mijn korte oproep tot in de eeuwigheid nog maar kort geleden ... is alles duidelijker geworden. Ik kan zijn gefluister horen. Onverminderd gehoorzaamheid is mijn mandaat geworden. Daarom schrijf ik dit woord van de Heer.

Een paar dagen geleden, na het genieten van quality time met Jezus, was ik verrast door een alarmerende visie. Ik zag een enorme, majestueuze berg bedekt met glinsterende sneeuw. Het deed me denken aan de Matterhorn in de Zwitserse Alpen. De pieken waren sprankelend wit en ik was verbaasd over Gods aandacht voor detail. Het was zo realistisch dat ik wilde gaan skiën! Maar ik voelde dat er meer was dat de Heilige Geest op het punt stond te openbaren. Terwijl ik mijn ogen sloot, bevond ik me in een winterwonderland vol duizenden vakantiegangers. De skihut, appartementen, hotels en hutten waren op volle toeren in dit populaire resort.

De dag veranderde snel in nacht toen de skiërs, snowboarders en sportliefhebbers zich vestigden. De verwachting groeide toen de sneeuw begon te vallen. Iedereen ging naar bed en geloofde dat morgen een dag vol plezier op vers bedekte hellingen zou zijn. Voor een fervent skiër is de opwinding om als eerste over een nieuwe sneeuwdeken te racen een droom die uitkomt.

Gedurende de nacht lieten winterstormen enkele meters nieuwe sneeuw op de hellingen vallen. De nachtskipatrouille was volledig alert. Hun missie was duidelijk. Met het potentieel van moordende lawines namen ze hun post.

Ik begon te huilen toen het visioen zich bleef ontvouwen samen met de spirituele toepassing ervan.

De ski-patrouille werkte als een goedgetraind peloton. Sommige ingescheepte helikopters bemand met kleine bommen, anderen sprongen op sneeuwscooters geladen met draagbare explosieven. Wat een strategische groep scherpschutters leek te zijn, stond aan de basis manoeuvrerende anti-tankwapens gericht op de met sneeuw bedekte toppen. Ze vuurden hun wapens af op strategische punten in de 'lawinezone' om lawines te forceren voordat de sneeuw zich ophoopte tot een levensbedreigende diepte. Als er niets aan wordt gedaan, kan de opeenhoping van zware, dichte sneeuw die bovenop lichtere sneeuw is verpakt gemakkelijk met ongelooflijke snelheid en kracht naar beneden glijden, wat resulteert in enorme schade en verlies van levens.

De Heer begon te spreken. Ik beefde. De frisse, nieuwe sneeuw vertegenwoordigde de valse leer die gestaag op de oren van het lichaam van Christus valt. Het is en is een zware sneeuwval geweest. De skiërs vertegenwoordigden gelovigen en niet-gelovigen en vertrouwden op het resort voor een veilige en gedenkwaardige ervaring. Als christenen zijn we gewaarschuwd om nuchter en waakzaam te zijn (1 Petrus 5: 8). De huidige, ontzagwekkende leringen hebben echter velen in een diepere slaap gesust.

De lagen op lagen sneeuw hebben de vaste traditionele waarheid van Christus gestaag bedekt. De waarheid is dat dwaze leer in deze dagen zo modieus zal worden dat zelfs de meest toegewijde gelovige misleid kan worden (Matt. 24:24). Het gebeurt voor onze ogen. Een spirituele leider zei onlangs: 'Jullie zijn ouderwetse' heiligheid ', wij zijn moderne' genade '. Je leeft in slavernij terwijl we alles kunnen doen wat we willen.

Pastors en leraren over de hele wereld zijn bezweken aan ketterse leringen, waaronder universele verzoening, vergoddelijking van de mens, de geldigheid van het Woord van God, inclusief zijn oordelen, betwistend, en zelfs het opheffen van grenzen, bewerend dat Zijn verbazingwekkende genade eigenlijk "verbazingwekkende vrijheid" is. Je bent vrij om te leven volgens je eigen verlangens. Klinkt bekend? "Ze hadden geen koning en deden wat goed was in hun eigen ogen" (Rechters 17: 6). Deze populaire zelfbenoemde dienaren van het evangelie bedekken de 'hellingen' en zullen verantwoordelijk worden gehouden voor de geestelijke dood van miljoenen.

Net zoals de ski-patrouille in deze visie deed, moeten degenen die zich bewust zijn van wat er gebeurt snel en nauwkeurig actie ondernemen. Hun oorlogswapens moeten gericht zijn op de toppen en het lawine-terrein om de leugens te verdrijven. Apostelen, profeten, evangelisten, pastors en leraren moeten bereid zijn om spirituele bommen te laten vallen, anti-ketterraketten af ​​te vuren en zelfs de met explosieve waarheid bewapende gevarenzones binnen te rijden om deze potentiële lawine het hoofd te bieden. De generaals van deze generatie moeten de oorlogskamer verlaten en hun jarenlange ervaring op het front zetten.

Vriend, ik moedig u nederig aan om op dit visioen te letten en het voor de Heer te nemen. Ik heb het geschreven zoals het werd gegeven. Mijn verantwoordelijkheid is om zijn woorden tot mij te delen met het lichaam van Christus. De oren die horen en de handen die gehoorzamen zijn buiten mijn controle. Dit is niet alleen Steve Hill die een verhaal vertelt. Het meeste van wat de Heer met mij deelt, is persoonlijk en blijft in mijn hart. Maar ik geloof oprecht dat dit een waarschuwing voor dit uur is.

Satan sneeuwt "de heiligen" maar het kan worden gestopt. In het visioen hoorde ik explosies. Ik zag toegewijde christelijke soldaten klauteren om alles te doen wat nodig was om deze lawine neer te halen voordat er verwoesting plaatsvond. Een van de krachtigste wapens die we bezitten om deze aanval te bestrijden, is de tong. Laat God de uwe in vuur en vlam zetten door ALLE woorden in ROOD te prediken. Als we nu actie ondernemen, zal het resultaat zijn het neerhalen van valse leer en een resterende laag van solide, door God gegeven, bijbelse instructie die de verlorenen zal redden, de zieken zal genezen en christenen zal sterken om het ware werk van de bediening te doen.

mohamed

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor mohamed » 28 sep 2019 14:17

Los van de theologische discussie is het erg onaannemelijk dat we in de laatste dagen zouden zitten. Denk eens aan de velen die je voorgingen en zich vergisten maar het ook zeker wisten. Waarin verschillen zij van jullie?

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor MoesTuin » 28 sep 2019 14:30

mohamed schreef:Los van de theologische discussie is het erg onaannemelijk dat we in de laatste dagen zouden zitten. Denk eens aan de velen die je voorgingen en zich vergisten maar het ook zeker wisten. Waarin verschillen zij van jullie?

Niets.
Het is enkel het willen verklaren e.d.
God weet het alleen en laat het dan ook lekker bij Hem
"Vader wat U doet is goed, U overziet het geheel en al"
Ten diepste zitten we allemaal in onze laatste dagen, voor God is één dag als duizend jaar. Maar ook duizend jaar als één dag.
Ik bedoel maar....
Vandaag kan je laatste dag al zijn, maar ook over 50 jaar...
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

mohamed

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor mohamed » 28 sep 2019 14:35

MoesTuin schreef:Ten diepste zitten we allemaal in onze laatste dagen, voor God is één dag als duizend jaar. Maar ook duizend jaar als één dag.
Ik bedoel maar....
Vandaag kan je laatste dag al zijn, maar ook over 50 jaar...

Ik begrijp nooit zo goed wat het er voor ons toe doet dat een dag voor God is als duizend jaar. Zijn wij soms God? Of komt er voor God een laatste dag?

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor MoesTuin » 28 sep 2019 14:37

mohamed schreef:Ik begrijp nooit zo goed wat het er voor ons toe doet dat een dag voor God is als duizend jaar. Zijn wij soms God? Of komt er voor God een laatste dag?

Niets, enkel om aan te geven dat hoe goed we het ook met ons beperkte menselijke verstand grootste Goddelijke zaken willen verklaren wat toch niet lukt.... :-k
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor coby6 » 28 sep 2019 15:13

Veendam schreef:ls je leest in het OT kijk dan maar eens wat er aan de hand is als de naam Israel genoemd wordt en wat er is als de naam Jacob genoemd wordt.
Dan valt het op dat altijd wanneer Jacob niet doet wat goed is in de ogen des Heren hij Jacob genoemd wordt en Israel als hij wel doet wat goed is in de ogen des Heren.

Bij Messiaanse Joden maar vooral bij oorspronkelijk niet joden die tot geloof zijn gekomen krijg ik heel vaak de indruk dat ze zich meer wetten en regels laten opleggen dan noodzakelijk is en dat ze daarmee eigenlijk heel ver terug gaan naar de Wet en zich dus gaan scharen onder het oude verbond en niet onder het nieuwe verbond.

Het nieuwe verbond is namelijk pas geheel in volle werking wanneer het oude verbond volledig is verdwenen.
Sommigen mensen gaan echt zo ver dat ze eigenlijk daarmee de reddende kracht van Jezus ondergraven voor zichzelf en daarmee ook anderen beletten om in het Koninkrijk van God in te gaan.

Ja precies. De grote verdrukking is de time of trouble for Jacob, waaruit hij gered wordt . Israel dat niet doet wat het moet doen. Dat gaat niet over de kerk.

een gedeeltelijke verharding is over Israël gekomen, totdat de volheid der heidenen binnengaat, 26en aldus zal gans Israël behouden worden, gelijk geschreven staat:
De Verlosser zal uit Sion komen,
Hij zal goddeloosheden van Jakob afwenden.
27En dit is mijn verbond met hen,
wanneer Ik hun zonden wegneem.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor coby6 » 28 sep 2019 15:17

1Het woord, dat van de Here tot Jeremia kwam: 2Zo zegt de Here, de God van Israël: Schrijf alle woorden die Ik tot u gesproken heb, in een boek. 3Want zie, de dagen komen, luidt het woord des Heren, dat Ik in het lot van mijn volk Israël en Juda een keer breng, zegt de Here, en hen terugbreng in het land dat Ik aan hun vaderen gegeven heb, zodat zij het zullen bezitten.
4Dit nu zijn de woorden die de Here over Israël en Juda gesproken heeft. 5Want zo zegt de Here: Angstgeschrei horen wij, schrik en geen heil. 6Vraagt toch, ziet, of een man baart; waarom zie Ik iedere man met zijn handen aan zijn heupen als een barende en heeft elk gelaat een lijkkleur gekregen? 7Wee, want groot is die dag, zonder weerga; een tijd van benauwdheid is het voor Jakob; maar daaruit zal hij gered worden. 8Op die dag zal het gebeuren, luidt het woord van de Here der heerscharen, dat Ik het juk van hun hals zal verbreken en hun banden zal verscheuren; vreemden zullen hen niet meer knechten, 9maar zij zullen de Here, hun God, dienen en David, hun koning, die Ik hun verwekken zal.
10Gij dan, vrees niet, mijn knecht Jakob, luidt het woord des Heren, en wees niet verschrikt, Israël, want zie, Ik verlos u uit verre streken, uw nakroost uit het land hunner gevangenschap; Jakob zal terugkeren en rustig en veilig zijn, door niemand opgeschrikt. 11Want Ik ben met u, luidt het woord des Heren, om u te verlossen; want Ik zal met alle volken waaronder Ik u verstrooid heb, voorgoed afrekenen, maar met u zal Ik niet voorgoed afrekenen, doch naar recht u tuchtigen, al zal Ik u zeker niet vrij laten uitgaan.
12Want zo zegt de Here: Dodelijk is uw breuk, ongeneeslijk uw wond; 13niemand is er, die het voor u opneemt; voor een gezwel zijn er nog geneesmiddelen, voor u is er geen genezing. 14Al uw minnaars hebben u vergeten, zij vragen naar u niet. Want Ik heb u geslagen, zoals een vijand slaat, zoals een meedogenloze tuchtigt, om de grootte van uw ongerechtigheid, omdat uw zonden geweldig zijn. 15Wat schreeuwt gij om uw breuk, omdat uw pijn dodelijk is? Om de grootte van uw ongerechtigheid, omdat uw zonden geweldig zijn, heb Ik u dit aangedaan.
16Daarom zullen allen die u verslinden, verslonden worden, al uw vijanden tezamen in gevangenschap gaan, uw plunderaars ter plundering worden en zal Ik al uw berovers ten roof overgeven. 17Want Ik zal u genezing schenken, u van uw wonden genezen, luidt het woord des Heren, omdat men u, Sion, de verstotene noemt, degene naar wie niemand vraagt.
18Zo zegt de Here: Zie, Ik breng een keer in het lot van de tenten van Jakob en over zijn woningen zal Ik Mij ontfermen: de stad zal op haar puinheuvel herbouwd worden en de burcht op zijn rechte plaats tronen. 19Dan zal het loflied uit hun midden opstijgen, vreugdegedruis; Ik zal hen vermeerderen en zij zullen niet verminderen; Ik zal hen tot eer brengen en zij zullen niet veracht zijn. 20Zijn zonen zullen zijn als eertijds, zijn vergadering zal bestendig vóór Mij zijn en aan al zijn verdrukkers zal Ik bezoeking doen. 21Zijn vorst zal uit hem voortkomen, zijn heerser uit zijn midden opstaan, en hem zal Ik doen naderen, dat hij tot Mij genake; want wie zou zijn hart ten borgtocht kunnen geven om tot Mij te genaken? luidt het woord des Heren. 22Dan zult gij Mij tot een volk zijn en zal Ik u tot een God zijn.
23Zie, een stormwind des Heren, gramschap vaart uit, een (alles) meesleurende storm! Op het hoofd der goddelozen zal hij neerkomen. 24De brandende toorn des Heren zal zich niet afwenden, totdat Hij de plannen van zijn hart volvoerd en verwerkelijkt heeft; in het laatst der dagen zult gij dat inzien.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten