Zitten we in de laatste dagen?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor Veendam » 26 sep 2019 23:01

coby6 schreef:Nee juist niet. Pretrib komt juist uit de evangelisatiehoek. Schiet op bekeer je nu en allemaal de straat op, want anders moeten ze door de grote verdrukking. Tenminste zo was het in de jaren 80, 90. Nou is het vaak slapie doen en wanneer haalt Jezus mij lekker weg en zoeken jullie het maar uit. Tenminste, dat jaar dat ik in een waardeloos rothuwelijk zat en ook die instelling had van nou haal mij maar lekker weg, kom morgen graag, zag ik ook veel van die egoistische lui op die rapture sites hangen.

Israel is niet Babylon. Een jongen op Talk Jesus wist er veel van. Dat is een stad in Saoedi Arabie.


Geestelijk gezien is Jeruzalem nu Babylon, grote hoer die overloopt van hoererij en overspelig is tegen de God van Israel.
Geestelijk is wat anders dan geografisch dat weet ik ook wel.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor Veendam » 26 sep 2019 23:10

coby6 schreef:Dat is preterisme. Al het oordeel voor Israel en wij lekker de zegeningen. Dan heeft God Israel verworpen en klopt Romeinen 11 niet en dan slaat het antwoord van Jezus nergens op. Wanneer herstelt U het koningschap voor Israel? Calvijn zei dat Hij zei: nooit natuurlijk dommerds.
En nou maken ze er geestelijk Israel van. Lekker zeg voor Abraham. Het is niet voor jouw nageslacht, ja een enkeling, maar lekker voor de heidenen. Joden mochten alle straffen en oordeel maar bij de heidenen is het allemaal genade ineens en totaal geen oordeel.


Ik heb nergens gezegt dat God Israel heeft verworpen, alleen zeg ik dat de verlossing NIET EXCLUSIEF is voor Israel.
Nu mogen ook gelovigen uit de heidenen deel hebben aan de verlossing en alle zegeningen van God door Jezus Christus.
Het Koningschap is niet alleen voor Israel maar ook voor de gelovigen uit de heidenen, en in Openbaringen 1 vers 6 staat al dat we priesters zijn van een koninklijk geslacht en dat is dus INCLUSIEF de gelovigen uit de heidenen.

Wanneer mensen zeggen van alle verdrukking is voor Israel en de zegen allemaal voor de gelovigen uit de heidenen die heeft niks begrepen wat de prijs is van het volgen van Jezus. Verdrukking en zelfs de dood kan de prijs zijn van het volgen van Jezus.
Het oordeel kwam in de periode 70 AD over Jeruzalem, en de oordelen waren ook over de tempel als symbool van hun afgoderij omdat ze hun afkomst als kinderen van Abraham stelden boven het luisteren naar God Zelf.

Preterisme is zeggen dat alle profetie al helemaal vervuld is en dat Jezus ook al teruggekomen is en dat we nu zelf maar de aarde verder nieuw moeten maken want daar weten ze dan geen raad mee. Als alle profetie al vervuld was en Jezus was ook al terug gekomen dan kon je beter gelijk nadat je tot geloof kwam opgenomen worden in de hemel, maar ja, wat wil je daar dan zoeken als Jezus al terug zou zijn naar de aarde [-X
Ik heb al eerder gezegt dat Jezus nog terug moet komen en de nieuwe hemel en nieuwe aarde komt ook nog.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor Veendam » 26 sep 2019 23:15

coby6 schreef:5 wel en 5 niet: dat is de afval die eerst moet komen. In het Engels stond er: our lamps have gone out. Wel horen, maar niet doen.

Gans Israel zal behouden worden:

https://www.google.com/amp/s/www.onefor ... -be-saved/

The analysis of Romans 11:28 makes it clear that the dual status of “all Israel” is well interpreted using the view that “all Israel” is the ethnic state of Israel. This is because the interpretation in this view sufficiently envisages a situation whereby the two clauses of Romans 11:28 can be said to be simultaneously true in the present state concerning the “all Israel.” In the same scenario, the unbelieving Israelite nation is perceived on the one hand as the enemy of God, while on the other, still very much beloved. At the end of it all, God has not and will not abandon His chosen nation, Israel.



Je ziet heel vaak dat er gesproken wordt over gans Israel en even daarna wordt een deel getroffen door oorlogen en wordt gedood en dan is de rest van het volk weer gans Israel, en daar weer een deel van in opstand of in ballingschap en dan keert een rest terug en dat noemen ze dan ook weer steeds gans Israel, dus dat is een veelvoorkomende lijn die je steeds weer ziet.

Israel was zelf afvallig aan God omdat ze op basis van hun afkomst dachten dat het allemaal wel goed zat doordat ze van Abraham afstamden en daarmee hadden ze God niet nodig en maakten er een godsdienst van die ze aan gingen passen aan hun eigen regels zoals het hun zelf uitkwam. Ze stonden pal voor de wet, er moesten zelfs volgens de regeltjes getuigen zijn van zonde, maar zowel bij de overspelige vrouw die op heterdaad betrapt werd miste er iemand die ze dus gewoon buiten schot wilden houden en ook vaker hadden ze getuigen gekocht die valse verklaringen gingen afleggen. Dus ze gingen prat op de wet maar om de wet te houden namen ze de waarheid met een korreltje zout dus overtraden ze zelf de wet, maar het leek wel uiterlijk allemaal heel erg vroom.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor DeLange » 26 sep 2019 23:25

Veendam schreef:Wanneer je uitgaat van de opname en je zegt dat de gelijkenis van de 10 maagden slaat op de christenen dan kom je dus tot de conclusie dat een deel van de christenen wel opgenomen gaat worden en de rest van de christenen dus niet, omdat 5 wel binnen mochten bij het feest en de andere 5 niet.
Maar ja of je nu pretrib of posttrib of midtrib aan gaat hangen het is allemaal trib en opname, maar ik zeg de tribulation is al geweest in de periode van 70 AD en toen is gelukkig de tempel ook helemaal weggevaagd, anders waren ze nu nog steeds dieren aan het offeren daar en hielden ze nog steeds massaal vast aan alle geboden en wilden ze nog steeds aan de christenen uit de heidenen ook nog de besnijdenis opleggen en eigenlijk is de kerk daar nog steeds niet helemaal vrij van geworden omdat men nog steeds de doop van kinderen ziet als een gewijzigde vorm van de joodse besnijdenis en alles gebaseerd is op het verbond met Abraham.
Juist de wet en de wetten van de Joden is de bedekking welke nog over het volk is en ook over een groot deel van het kerkvolk, maar wanneer ze de wetten aan de kant leggen en Jezus prediken en het nieuwe verbond en het oude helemaal aan de kant zetten dan valt ineens de bedekking weg en zien en zien ze alleen maar op Jezus in het nieuwe verbond, want het oude moest geheel verdwijnen om Jezus meer tot Zijn Glorie te laten komen.

mooi verwoord :D
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor DeLange » 26 sep 2019 23:28

Veendam schreef:Nee ik zie het niet zoals jij verondersteld hierboven.
Dat mensen IN Christus geplaatst worden is dat ze een nieuwe schepping zijn geworden en daarmee zijn ze van uit het duister overgezet IN Christus en dat is precies waarover het gaat als er in de Bijbel staat dat er slechts 1 doop is en dat is dan het IN CHRISTUS geplaatst worden dus dat is een doop zonder water die geschied door de Heilige Geest.

Als je de Efeze brief goed leest dan zie je daar (Ef. 2 13:18) dat door het Offer van Jezus de gelovige 1 geworden is met andere gelovigen doordat hij IN HEM is opgenomen dus omdat hij nu in het Lichaam inbegrepen is van Christus is hij 1. Het 1 worden is dus inderdaad IN Hem, maar niet voor de toekomst maar al voor het NU.

En even persoonlijk: Jouw "geestelijke gehalte" heeft helemaal niks te maken met het gehalte van het Lichaam van Christus en het Lichaam van Christus is niet afhankelijk van jouw gehalte om VOL te worden, want zoals Jezus jou helemaal vol wil maken met Hem, zo wil Jezus Zelf als Lichaam helemaal vol worden van mensen uit alle volken der aarde door Zich Zelf met hen te vullen.
De andere berichten had ik nog geen reactie op gegeven maar dat komt nog, nu even tijdgebrek.

Geen probleem, dat ken ik ook. Ik snap nu jouw uitleg en dat lijkt me heel christelijk. Ik zal ook de tijd moeten nemen om alles over de eindtijd in het NT nog eens grondig onder de loep te nemen. Daarvoor heb ik nu ook even tijdgebrek :)
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor DeLange » 27 sep 2019 01:04

Trouwens, wat ik over Daniel 9 schreef blijkt kwa tijdsduidingen niet te kllopen.. Weet jij Veendam, waar het over gaat?

Ik heb nu deze uitleg van iemand weer mee gekregen:
"Die profetie van Daniel is uitgekomen in 167 v Chr. Dat was nl Antiochus Epiphanes IV, uit het noorden, die na 3,5 jaar het verbond met Israel verbrak.. Deze gruwelijke (antichrist) wordt door Jezus in Zijn eindtijd speech aangehaald dat een vergelijkbaar persoon in de eindtijd weer zal optreden en plaats zal nemen in de tempel en zoals Epiphanes deed afgodsbeelden in de tempel plaatste..etc Maar deze antichrist zal maar kort regeren. Het is een vd 10 koningen (10 horens) waar Openbaring over spreekt. Eb n die koning krijgt ook maar kort de macht. Openbaring komt precies overeen met Daniel."

Weet je of dit klopt?
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor coby6 » 27 sep 2019 07:50

Veendam schreef:Ik heb nergens gezegt dat God Israel heeft verworpen, alleen zeg ik dat de verlossing NIET EXCLUSIEF is voor Israel.
Nu mogen ook gelovigen uit de heidenen deel hebben aan de verlossing en alle zegeningen van God door Jezus Christus.
Het Koningschap is niet alleen voor Israel maar ook voor de gelovigen uit de heidenen, en in Openbaringen 1 vers 6 staat al dat we priesters zijn van een koninklijk geslacht en dat is dus INCLUSIEF de gelovigen uit de heidenen.

Wanneer mensen zeggen van alle verdrukking is voor Israel en de zegen allemaal voor de gelovigen uit de heidenen die heeft niks begrepen wat de prijs is van het volgen van Jezus. Verdrukking en zelfs de dood kan de prijs zijn van het volgen van Jezus.
Het oordeel kwam in de periode 70 AD over Jeruzalem, en de oordelen waren ook over de tempel als symbool van hun afgoderij omdat ze hun afkomst als kinderen van Abraham stelden boven het luisteren naar God Zelf.

Preterisme is zeggen dat alle profetie al helemaal vervuld is en dat Jezus ook al teruggekomen is en dat we nu zelf maar de aarde verder nieuw moeten maken want daar weten ze dan geen raad mee. Als alle profetie al vervuld was en Jezus was ook al terug gekomen dan kon je beter gelijk nadat je tot geloof kwam opgenomen worden in de hemel, maar ja, wat wil je daar dan zoeken als Jezus al terug zou zijn naar de aarde [-X
Ik heb al eerder gezegt dat Jezus nog terug moet komen en de nieuwe hemel en nieuwe aarde komt ook nog.

Ja klopt maar oordeel komt er wel. Jezus kwam naar Israel. Mega wonderen. 40 jaar de tijd om je te bekeren. Toen wezen ze Hem nog steeds af, dus oordeel. Maar er zijn zoveel teksten dat hun vijanden geoordeeld gaan worden. Nu komt er geen oordeel voor Israel, maar voor die vijanden die hen en christenen gaan vervolgen, mega wonderen gaan zien en zich dan nog niet bekeren. Als Israel en de rest zonder vlek of rimpel is, dan gaat Hij die vijanden oordelen en komt er de dag der wrake.
Hij zal al tegen Jeruzalem:
indien een ander komt in zijn eigen naam, die zult gij aannemen.
En Hij komt niet terug, tenzij Jeruzalem zegt: gezegend Hij die komt.

Het oordeel begint in het huis Gods. Beginnen betekent niet dat dat het alleen is.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor Veendam » 27 sep 2019 10:41

DeLange schreef:Trouwens, wat ik over Daniel 9 schreef blijkt kwa tijdsduidingen niet te kllopen.. Weet jij Veendam, waar het over gaat?

Ik heb nu deze uitleg van iemand weer mee gekregen:
"Die profetie van Daniel is uitgekomen in 167 v Chr. Dat was nl Antiochus Epiphanes IV, uit het noorden, die na 3,5 jaar het verbond met Israel verbrak.. Deze gruwelijke (antichrist) wordt door Jezus in Zijn eindtijd speech aangehaald dat een vergelijkbaar persoon in de eindtijd weer zal optreden en plaats zal nemen in de tempel en zoals Epiphanes deed afgodsbeelden in de tempel plaatste..etc Maar deze antichrist zal maar kort regeren. Het is een vd 10 koningen (10 horens) waar Openbaring over spreekt. Eb n die koning krijgt ook maar kort de macht. Openbaring komt precies overeen met Daniel."

Weet je of dit klopt?


Als het al over Epifanus zou gaan en die afgodsbeelden op het altaar gezet zou hebben van de tempel, bij welke tempel was dat dan ?
In de periode van Epifanus zijn leven dan zit je ver na 70 AD en toen werd de tempel verwoest, dus welke tempel moet dat dan geweest zijn ?

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor DeLange » 27 sep 2019 10:49

Veendam schreef:Als het al over Epifanus zou gaan en die afgodsbeelden op het altaar gezet zou hebben van de tempel, bij welke tempel was dat dan ?
In de periode van Epifanus zijn leven dan zit je ver na 70 AD en toen werd de tempel verwoest, dus welke tempel moet dat dan geweest zijn ?

Ik heb geen idee. Ik ken de geschiedenis niet. Ik kan er geen touw aan vast knopen. Dus wat hij zecht over het gebeuren voor Chr klopt ook niet.

Heb jij een idee waar Daniel 9 over gaat?
Laatst gewijzigd door DeLange op 27 sep 2019 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor Veendam » 27 sep 2019 11:04

coby6 schreef:Ja klopt maar oordeel komt er wel. Jezus kwam naar Israel. Mega wonderen. 40 jaar de tijd om je te bekeren. Toen wezen ze Hem nog steeds af, dus oordeel. Maar er zijn zoveel teksten dat hun vijanden geoordeeld gaan worden. Nu komt er geen oordeel voor Israel, maar voor die vijanden die hen en christenen gaan vervolgen, mega wonderen gaan zien en zich dan nog niet bekeren. Als Israel en de rest zonder vlek of rimpel is, dan gaat Hij die vijanden oordelen en komt er de dag der wrake.
Hij zal al tegen Jeruzalem:
indien een ander komt in zijn eigen naam, die zult gij aannemen.
En Hij komt niet terug, tenzij Jeruzalem zegt: gezegend Hij die komt.

Het oordeel begint in het huis Gods. Beginnen betekent niet dat dat het alleen is.

Als ik lees in 1 Petrus 4 wat er staat bij oordeel begint bij het huis van God dan kan ik alleen maar de conclusie trekken dat hiermee het reinigen bedoeld wordt van de gelovigen dus de heiliging van hun leven en hun levenswandel. Dit kan je dus opvatten als liefdevolle correctie waarbijze worden aangemoedigd om alle eer aan God te geven en hun eigen verlangens van hun ziel verder laten sterven zodat Jezus meer tot Zijn Eer komt in hun leven. Het is ook in ieder geval geen VEROORDELING, omdat Gods kinderen NIET VEROORDEELD zullen worden dus dit sluit een oordeel van straf geheel uit van de kant van God uit. Het oordeeel in de periode van 70 AD is het gevolg van de Joden zelf die riepen: Laat het bloed van Jezus maar op ons komen en onze kinderen, daarmee riepen ze zelf het oordeel over zichzelfen hun kinderen af.

En die dag der wrake heb ik al eerder op gewezen dat dit in zijn zinsverband betekenis heeft dat de rechtvaardigen in hun recht gesteld worden en dat anderen daardoor beschaamd zullen staan en niet dat de anderen een koppie kleiner gemaakt worden.
Maar waar haal te vandaan dat Jezus pas terug zal komen als Jeruzalem roept: Gezegend Hij die komt in d naam des Heren ?
Dat heeft al gewoon plaatsgevonden exact 6 dagen nadat Jezus zei dat de mensen hem niet meer zouden zien....... en na die 6 dagen riepen ze dat wel dus die profetie is gewoon heel snel al vervuld geworden.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor Veendam » 27 sep 2019 11:09

DeLange schreef:Ik heb geen idee. Ik ken de geschiedenis niet. Ik kan er geen touw aan vast knopen. Dus wat hij zacht over het gebeuren voor Chr klopt ook niet.


Oeps, foutje, Epifanus was 167 voor Christus en niet na Christus.
Maar Epifanus was niet DE antichrist.
De term DE antichrist komt op deze manier maar 1 keer in de Bijbel voor.

Nero was geen lievertje en Erdogan is dat ook niet en de Paus kraamt ook allemaal onzin uit tegen Jezus als enige weg tot behoud en Hitler en Mussolini en Idi Amin waren ook geen heiligen, maar we kunnen toch ook niet zeggen dat 1 van hen DE ANTICHRIST was ? Het waren gewoon antichristen omdat ze Jezus loochenen als Zoon van Gd en Zoon des mensen als enige weg tot behoud.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor coby6 » 27 sep 2019 11:13

Veendam schreef:Als ik lees in 1 Petrus 4 wat er staat bij oordeel begint bij het huis van God dan kan ik alleen maar de conclusie trekken dat hiermee het reinigen bedoeld wordt van de gelovigen dus de heiliging van hun leven en hun levenswandel. Dit kan je dus opvatten als liefdevolle correctie waarbijze worden aangemoedigd om alle eer aan God te geven en hun eigen verlangens van hun ziel verder laten sterven zodat Jezus meer tot Zijn Eer komt in hun leven. Het is ook in ieder geval geen VEROORDELING, omdat Gods kinderen NIET VEROORDEELD zullen worden dus dit sluit een oordeel van straf geheel uit van de kant van God uit. Het oordeeel in de periode van 70 AD is het gevolg van de Joden zelf die riepen: Laat het bloed van Jezus maar op ons komen en onze kinderen, daarmee riepen ze zelf het oordeel over zichzelfen hun kinderen af.

En die dag der wrake heb ik al eerder op gewezen dat dit in zijn zinsverband betekenis heeft dat de rechtvaardigen in hun recht gesteld worden en dat anderen daardoor beschaamd zullen staan en niet dat de anderen een koppie kleiner gemaakt worden.
Maar waar haal te vandaan dat Jezus pas terug zal komen als Jeruzalem roept: Gezegend Hij die komt in d naam des Heren ?
Dat heeft al gewoon plaatsgevonden exact 6 dagen nadat Jezus zei dat de mensen hem niet meer zouden zien....... en na die 6 dagen riepen ze dat wel dus die profetie is gewoon heel snel al vervuld geworden.

Nee allemaal moesten ze zich bekeren. Deden ze niet, dus ging Hij weg.
Voor afvalligen is er wel degelijk oordeel. Indien mogelijk verleidt de antichrist de uitverkorenen.

Matteus 23

37Jeruzalem, Jeruzalem, dat de profeten doodt, en stenigt, wie tot u gezonden zijn, hoe dikwijls heb Ik uw kinderen willen vergaderen, gelijk een hen haar kuikens onder haar vleugels vergadert, en gij hebt niet gewild. 38Zie, uw huis wordt aan u overgelaten. 39Want Ik zeg u, gij zult Mij van nu aan niet meer zien, totdat gij zegt:
Gezegend Hij, die komt in de naam des Heren!

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor coby6 » 27 sep 2019 11:14

. 6Zij dan, die daar bijeengekomen waren, vroegen Hem en zeiden: Here, herstelt Gij in deze tijd het koningschap voor Israël? 7Hij zeide tot hen: Het is niet uw zaak de tijden of gelegenheden te weten, waarover de Vader de beschikking aan Zich gehouden heeft, 8maar gij zult kracht ontvangen, wanneer de heilige Geest over u komt, en gij zult mijn getuigen zijn te Jeruzalem en in geheel Judea en Samaria en tot het uiterste der aarde.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor coby6 » 27 sep 2019 11:17

25Want, broeders, opdat gij niet eigenwijs zoudt zijn, wil ik u niet onkundig laten van dit geheimenis: een gedeeltelijke verharding is over Israël gekomen, totdat de volheid der heidenen binnengaat, 26en aldus zal gans Israël behouden worden, gelijk geschreven staat:
De Verlosser zal uit Sion komen,
Hij zal goddeloosheden van Jakob afwenden.
27En dit is mijn verbond met hen,
wanneer Ik hun zonden wegneem.
28Zij zijn naar het evangelie vijanden om uwentwil, naar de verkiezing zijn zij geliefden om der vaderen wil. 29Want de genadegaven en de roeping Gods zijn onberouwelijk. 30Want evenals gij eertijds aan God ongehoorzaam waart, maar nu ontferming hebt gevonden door hun ongehoorzaamheid, 31zo zijn ook dezen nu ongehoorzaam geworden, opdat door de u betoonde ontferming ook zij thans ontferming zouden vinden. 32Want God heeft hen allen onder ongehoorzaamheid besloten, om Zich over hen allen te ontfermen.
33O diepte van rijkdom, van wijsheid en van kennis Gods, hoe ondoorgrondelijk zijn zijn beschikkingen en hoe onnaspeurlijk zijn wegen!
34Want: wie heeft de zin des Heren gekend? Of wie is Hem tot raadsman geweest?
35Of wie heeft Hem eerst iets gegeven, waarvoor hij vergoeding ontvangen moet?

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Zitten we in de laatste dagen?

Berichtdoor coby6 » 27 sep 2019 11:35

Daniel ging bidden. Oh Heer vergeef ons, Israel en wanneer komt het nou goed met Israel? En dan zeggen ze: ja met het offer van Jezus is Israels zonde weggedaan. Nou ehh het merendeel gelooft niet in Hem. Die weken van Daniel zijn nog niet om.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten

cron