30 augustus meest gelezen in RD

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: 30 augustus meest gelezen in RD

Berichtdoor Veendam » 31 aug 2019 08:14

elburger schreef:Matheus 22 vs 21

Zij zeiden tot Hem: Des keizers. Toen zeide Hij tot hen: Geeft dan den keizer wat des keizers is, en Gode wat Gods is.

Evenzo in Matth. 17:25. Rom. 13:7.

En toch heeft iedereen er een hekel aan.
Maar als er mogelijkheden zijn om aftrekposten e.d. op te voeren dan zal ik dat zeker doen.
De belastingdienst jaren geleden eens mijn aangifte laten helpen met invullen.
Heeft mij goed geld gekost. :? :?


Ja dat laatste is nooit echt een goed advies.
Maar het typische is dat de mensen die zo heel super kritisch roepen van je moet alles volgens de regels doen meestal de mensen zijn die het met Gods aanbod van het leven met Hem in relatie elke dag nogal moeilijk hebben.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: 30 augustus meest gelezen in RD

Berichtdoor Teus » 31 aug 2019 09:01

elburger schreef:Matheus 22 vs 21

Zij zeiden tot Hem: Des keizers. Toen zeide Hij tot hen: Geeft dan den keizer wat des keizers is, en Gode wat Gods is.

Evenzo in Matth. 17:25. Rom. 13:7.

En toch heeft iedereen er een hekel aan.
Maar als er mogelijkheden zijn om aftrekposten e.d. op te voeren dan zal ik dat zeker doen.
De belastingdienst jaren geleden eens mijn aangifte laten helpen met invullen.
Heeft mij goed geld gekost. :? :?

Ik ook, dat wordt ook toegestaan. Maar wat er rest te betalen heb ik echt geen hekel aan.

Veendam schreef: Maar het typische is dat de mensen die zo heel super kritisch roepen van je moet alles volgens de regels doen meestal de mensen zijn die het met Gods aanbod van het leven met Hem in relatie elke dag nogal moeilijk hebben.

Ben ik het niet met je eens. Als je volgens de regels leeft heb je een wettisch leven maar als je een relatie met God heb, in de verwachting van Hem leeft en wil doen wat Hij van je verlangt, wat de Heilige Geest zegt, zijn dingen zoals deze totaal niet moeilijk meer.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: 30 augustus meest gelezen in RD

Berichtdoor Veendam » 31 aug 2019 09:47

Teus schreef:Ben ik het niet met je eens. Als je volgens de regels leeft heb je een wettisch leven maar als je een relatie met God heb, in de verwachting van Hem leeft en wil doen wat Hij van je verlangt, wat de Heilige Geest zegt, zijn dingen zoals deze totaal niet moeilijk meer.


Het lijkt heel raar maar het lijkt wat dubbel wat je schrijft dat je het er niet mee eens bent, omdat ik eigenlijk exact zeg wat jij aanvullend schrijft #-o

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: 30 augustus meest gelezen in RD

Berichtdoor coby6 » 31 aug 2019 10:26

elburger schreef:Matheus 22 vs 21

Zij zeiden tot Hem: Des keizers. Toen zeide Hij tot hen: Geeft dan den keizer wat des keizers is, en Gode wat Gods is.

Evenzo in Matth. 17:25. Rom. 13:7.

En toch heeft iedereen er een hekel aan.
Maar als er mogelijkheden zijn om aftrekposten e.d. op te voeren dan zal ik dat zeker doen.
De belastingdienst jaren geleden eens mijn aangifte laten helpen met invullen.
Heeft mij goed geld gekost. :? :?

Ik vul het nooit in. Als ik wat misloop is het maar pech. Te zwaar werk en zoveel tijd voor een paar piek. Eerst deed ik altijd die zorgtoeslag. Moest je het ineens weer terug betalen. Nooit meer aangevraagd. Totdat ik laatst zag dat heel veel mensen het mis liepen en het was heel simpel aan te vragen. Ik kreeg toen gewoon niet omdat ik getrouwd was.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: 30 augustus meest gelezen in RD

Berichtdoor Teus » 31 aug 2019 10:33

Veendam schreef:Het lijkt heel raar maar het lijkt wat dubbel wat je schrijft dat je het er niet mee eens bent, omdat ik eigenlijk exact zeg wat jij aanvullend schrijft #-o

Wellicht zal ik het niet begrepen hebben dan.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 802
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: 30 augustus meest gelezen in RD

Berichtdoor Prisma23 » 31 aug 2019 10:47

Wat mij opvalt is dat dit artikel vandaag (31 augustus) nog steeds op "één" staat.

Minder afdragen aan de overheid lijkt dus belangrijker dan al het andere nieuws....

Gebruikersavatar
Bartje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 30 okt 2013 19:48

Re: 30 augustus meest gelezen in RD

Berichtdoor Bartje » 31 aug 2019 12:29

Prisma23 schreef:Wat mij opvalt is dat dit artikel vandaag (31 augustus) nog steeds op "één" staat.

Minder afdragen aan de overheid lijkt dus belangrijker dan al het andere nieuws....


Daar ben je Hollander voor toch? Traditisch? :lol:
Haast u langzaam.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: 30 augustus meest gelezen in RD

Berichtdoor MoesTuin » 31 aug 2019 13:27

Sommige mensen krijgen hartkloppingen van de belastingdienst.
Ik heb er geen moeite mee.
Het verbaast me veelal juist hoeveel je ook krijgt van de belastingdienst.....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: 30 augustus meest gelezen in RD

Berichtdoor Teus » 31 aug 2019 14:44

Prisma23 schreef:Wat mij opvalt is dat dit artikel vandaag (31 augustus) nog steeds op "één" staat.

Minder afdragen aan de overheid lijkt dus belangrijker dan al het andere nieuws....

Best wel typerend ja.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: 30 augustus meest gelezen in RD

Berichtdoor Marnix » 31 aug 2019 16:27

MoesTuin schreef:Sommige mensen krijgen hartkloppingen van de belastingdienst.
Ik heb er geen moeite mee.
Het verbaast me veelal juist hoeveel je ook krijgt van de belastingdienst.....


Haha rijk word je er nooit van, je krijgt hooguit een deel van wat je betaald hebt terug ;-)

Waar ik wel wat moeite mee heb is hoe vaak er belasting over dingen wordt geheven. Dan verdien je geld en daar betaal je belasting over. Vervolgens spaar je geld maar als je teveel spaart moet je daar belasting over betalen terwijl over dat geld ook al inkomstenbelasting is betaald. En als je dan overlijdt en het geld wordt over nabestaanden verdeeld betaal je nog eens een keer belasting erover. Moet je eens uitrekenen hoeveel er dan nog van je netto verdiende euro’s overblijft.

Aan de andere kant, laten we blij zijn dat we in een land leven waar het goed geregeld is, waar goede zorg beschikbaar is, goede wegen, goede voorzieningen. Mensen vergeten wel eens dat dat kan omdat we relatief vee belasting afdragen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: 30 augustus meest gelezen in RD

Berichtdoor MoesTuin » 31 aug 2019 18:22

Marnix schreef:Haha rijk word je er nooit van, je krijgt hooguit een deel van wat je betaald hebt terug ;-)

Waar ik wel wat moeite mee heb is hoe vaak er belasting over dingen wordt geheven. Dan verdien je geld en daar betaal je belasting over. Vervolgens spaar je geld maar als je teveel spaart moet je daar belasting over betalen terwijl over dat geld ook al inkomstenbelasting is betaald. En als je dan overlijdt en het geld wordt over nabestaanden verdeeld betaal je nog eens een keer belasting erover. Moet je eens uitrekenen hoeveel er dan nog van je netto verdiende euro’s overblijft.

Aan de andere kant, laten we blij zijn dat we in een land leven waar het goed geregeld is, waar goede zorg beschikbaar is, goede wegen, goede voorzieningen. Mensen vergeten wel eens dat dat kan omdat we relatief vee belasting afdragen.


Exact en zeer zeker ook het laatste gedeelte.
Verder kan ik me er niet druk om de belastingdienst maken.

Toch verbaas ik me er wel over hoeveel men voor de kinderopvang terug ontvangt van de belastingdienst

Ik maak indien nodig te betalen het zo snel mogelijk over.
En als ik iets ontvang (koekje van eigen deeg) zie ik het als een leuke meevaller...
Ach, t is net hoe je ermee omgaat inderdaad :mrgreen:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: 30 augustus meest gelezen in RD

Berichtdoor Marnix » 31 aug 2019 18:30

MoesTuin schreef:Exact en zeer zeker ook het laatste gedeelte.
Verder kan ik me er niet druk om de belastingdienst maken.

Toch verbaas ik me er wel over hoeveel men voor de kinderopvang terug ontvangt van de belastingdienst

Ik maak indien nodig te betalen het zo snel mogelijk over.
En als ik iets ontvang (koekje van eigen deeg) zie ik het als een leuke meevaller...
Ach, t is net hoe je ermee omgaat inderdaad :mrgreen:


Klopt. Wat wel in hun eigen belang is om dat te ondersteumen, anders krijg je veel minder tweeverdieners want dat is dan helemaal niet rendabel. En dus minder belastbaar inkomen, veel te veel schaarste op de arbeidsmarkt, nog ongunstiger verhouding werkenden vs gepensioneerden etc.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: 30 augustus meest gelezen in RD

Berichtdoor Mortlach » 31 aug 2019 18:44

MoesTuin schreef:Sommige mensen krijgen hartkloppingen van de belastingdienst.
Ik heb er geen moeite mee.
Het verbaast me veelal juist hoeveel je ook krijgt van de belastingdienst.....


Ga een tijdje in een land wonen met lage inkomstenbelasting... Ierland of zo... dan merk je wel waarom je belasting betaalt. Want als dat geld er niet is en er dus geen geld is voor het onderwijs, de zorg, de infrastructuur, dan is dat echt geen pretje.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 802
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

1 november meest gelezen in RD

Berichtdoor Prisma23 » 02 nov 2019 10:46

Dat geld is toch erg belangrijk voor de RD lezers. Nu staat iets over hypotheken als zo' n 48 uur aan top van de meest gelezen artikelen.





https://www.rd.nl/vandaag/economie/spar ... -1.1606547

Yoshi

Re: 1 november meest gelezen in RD

Berichtdoor Yoshi » 02 nov 2019 10:51

Prisma23 schreef:Dat geld is toch erg belangrijk voor de RD lezers. Nu staat iets over hypotheken als zo' n 48 uur aan top van de meest gelezen artikelen.





https://www.rd.nl/vandaag/economie/spar ... -1.1606547

Volgens mij is de gemiddelde RD lezer dan ook bovengemiddeld vermogend.
Maar dank je voor de tip. Met de huidige spaarrente van 0,1% op mijn spaarrekening wordt ik ook niet bijzonder blij.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten

cron