Alleen bij overspel scheiden

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Alleen bij overspel scheiden

Berichtdoor naamloos » 21 jan 2020 12:58

Vera888 schreef:Het gaat erom dat je weet dat je doet wat God van je wilt, Naamloos. Dan zal Hij je op die plek zegenen.
Vera888 schreef:Ik kan het iedereen aanraden om Zijn wil te vragen en Zijn kracht om ook naar die wil te handelen.

Zijn wil is bekent: God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf. De liefde is het hoogste gebod.
Hij wil dat we dat doen met alles wat we hebben. Met je hart, ziel, kracht en verstand.

Soms brengt het leven je in een situatie waarbij je met Gods geboden in een spagaat komt.
Je mag niet liegen, maar je mag het leven van een ander ook niet in gevaar brengen. Wat doe je dan?
Rachal koos ervoor om te liegen en zo de verspieders te redden, en ze kwam daardoor in het rijtje van de geloofshelden terecht.
Als je in een huwelijk vastzit waar geweld heerst, dan zou ik als eerste mijn boerenverstand gebruiken en zo rap mogelijk wegwezen.
Dat is een verstandige en normale liefde voor jezelf. (dat heb ik hierboven onderstreept omdat ik dit mis in je verhaal)
Bovendien ontneem je zo'n man dan de gelegenheid om elke keer weer zijn zonde te herhalen. Dus bewijs je hem nog een dienst ook.

Ik ben van mening dat iemand die zichzelf en zijn kinderen onnodig aan gevaar blootstelt met het verstand tekort doet aan het liefdesgebod.
Ik bedoel het niet hard naar jou toe, en ik geloof echt wel in je oprechtheid. Maar ik kan het niet anders zien.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Alleen bij overspel scheiden

Berichtdoor MoesTuin » 21 jan 2020 18:48

Vera888 schreef:Handig dat je een koptelefoon hebt, dan kan je ook 's avonds laat nog muziek luisteren...

Net als jij ben ik blij dat er hier zo'n goed 'gesprek' kon zijn, Moestuin, met jou en met anderen. Ik ben erg dankbaar voor het begrip en de hartelijkheid.

En het was fijn om te lezen dat jijzelf ook bemoedigd wordt door de psalmen 136 en 42, die je me stuurde. Dan voel je toch echt de verbondenheid-in-de-Geest. Dat heb ik best wel vaak gemist en ook daar ben ik erg dankbaar voor.

Zeker Vera en dat kan zo goed ook hier verbonden zijn in geloof in de heilige Geest als je je daarvoor open stelt.....geloof en christen zijn in verbondenheid, dat is dat je aan die ander denkt, in je gedachten opneemt.
Prachtig!
Koptelefoon is mijn grote vriend ook inderdaad....heerlijk!
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Alleen bij overspel scheiden

Berichtdoor K80 » 21 jan 2020 21:08

naamloos schreef:Zijn wil is bekent: God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf. De liefde is het hoogste gebod.
Hij wil dat we dat doen met alles wat we hebben. Met je hart, ziel, kracht en verstand.

Soms brengt het leven je in een situatie waarbij je met Gods geboden in een spagaat komt.
Je mag niet liegen, maar je mag het leven van een ander ook niet in gevaar brengen. Wat doe je dan?
Rachal koos ervoor om te liegen en zo de verspieders te redden, en ze kwam daardoor in het rijtje van de geloofshelden terecht.
Als je in een huwelijk vastzit waar geweld heerst, dan zou ik als eerste mijn boerenverstand gebruiken en zo rap mogelijk wegwezen.
Dat is een verstandige en normale liefde voor jezelf. (dat heb ik hierboven onderstreept omdat ik dit mis in je verhaal)
Bovendien ontneem je zo'n man dan de gelegenheid om elke keer weer zijn zonde te herhalen. Dus bewijs je hem nog een dienst ook.

Ik ben van mening dat iemand die zichzelf en zijn kinderen onnodig aan gevaar blootstelt met het verstand tekort doet aan het liefdesgebod.
Ik bedoel het niet hard naar jou toe, en ik geloof echt wel in je oprechtheid. Maar ik kan het niet anders zien.


Maar als je altijd verteld wordt dat scheiden de aller grootste zonde is, tja en dan waarschijnlijk nog de groepsdruk die mee kan spelen vanuit de omgeving om toch maar bij elkaar te zitten.
Als je met regelmaat geslagen wordt is de liefde snel over lijkt me. En dus einde huwelijk.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Vera888
Mineur
Mineur
Berichten: 169
Lid geworden op: 23 sep 2018 12:39

Re: Alleen bij overspel scheiden

Berichtdoor Vera888 » 22 jan 2020 11:47

naamloos schreef:Zijn wil is bekent: God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf. De liefde is het hoogste gebod.
Hij wil dat we dat doen met alles wat we hebben. Met je hart, ziel, kracht en verstand.

Soms brengt het leven je in een situatie waarbij je met Gods geboden in een spagaat komt.
Je mag niet liegen, maar je mag het leven van een ander ook niet in gevaar brengen. Wat doe je dan?
Rachal koos ervoor om te liegen en zo de verspieders te redden, en ze kwam daardoor in het rijtje van de geloofshelden terecht.
Als je in een huwelijk vastzit waar geweld heerst, dan zou ik als eerste mijn boerenverstand gebruiken en zo rap mogelijk wegwezen.
Dat is een verstandige en normale liefde voor jezelf. (dat heb ik hierboven onderstreept omdat ik dit mis in je verhaal)
Bovendien ontneem je zo'n man dan de gelegenheid om elke keer weer zijn zonde te herhalen. Dus bewijs je hem nog een dienst ook.

Ik ben van mening dat iemand die zichzelf en zijn kinderen onnodig aan gevaar blootstelt met het verstand tekort doet aan het liefdesgebod.
Ik bedoel het niet hard naar jou toe, en ik geloof echt wel in je oprechtheid. Maar ik kan het niet anders zien.


Dank voor je reactie, Naamloos. Ik begrijp je redenering. En voor iemand die niet met God leeft, is zo snel mogelijk weggaan uit een situatie waarin bruut geweld heerst, inderdaad de beste optie.

Maar ik denk dat het voor iemand, die God boven alles liefheeft, anders is. Dan neem je geen belangrijke stappen zonder eerst naar Zijn wil te vragen. Je hebt dan God altijd liever dan jezelf, óók met je verstand.
Wat (kerk)mensen zeggen, telt dan helemaal niet mee. Ook al zeggen ze dat scheiden de grootste zonde is (dat is trouwens niet zo).
Als God zegt, dat je moet gaan, ga je weg en zolang God zegt dat je moet blijven, blijf je.

Ik wil ook niet hard zijn naar jou toe. Ieder moet voor zichzelf uitmaken waarvoor hij of zij kiest.
Maar ik koos ervoor om God te laten bepalen hoelang ik en mijn kinderen aan (levens)gevaar blootgesteld moesten zijn. Dat was niet liefdeloos naar mijzelf en mijn kinderen, maar liefde naar God en kwam ook voort uit een vast vertrouwen in Hem, dat Hij ons niet méér zou laten lijden dan wij aan konden en dat Hij, op Zijn tijd en manier, zeker uitkomst zou geven.
Er is maar één waarheid. :roll:

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Alleen bij overspel scheiden

Berichtdoor naamloos » 22 jan 2020 13:01

Vera888 schreef:Dank voor je reactie, Naamloos. Ik begrijp je redenering. En voor iemand die niet met God leeft, is zo snel mogelijk weggaan uit een situatie waarin bruut geweld heerst, inderdaad de beste optie.

Maar ik denk dat het voor iemand, die God boven alles liefheeft, anders is.
Dank je wel voor je impliciete veroordeling.
Iemand die ergens anders over denkt dan jij, die leeft niet met God en heeft hem ook niet boven alles lief!
Ik snap het. Zo zijn er nog een paar op dit forum. :-({|=
Vera888 schreef:Dan neem je geen belangrijke stappen zonder eerst naar Zijn wil te vragen. Je hebt dan God altijd liever dan jezelf, óók met je verstand.
Je doet alsof God zijn wil niet bekent gemaakt heeft. Als God eventueel iets buitengewoons voor iemand in petto heeft, iets wat je niet uit de Bijbel kan afleiden, dan maakt Hij hem/haar wel duidelijk dat een en ander even buiten zijn normale regels-principes omgaat.
Wie God wil eren met zijn verstand, die moet zijn verstand gebruiken. Daarvoor heeft Hij het gegeven.
Het is een belangrijke beslissing om jezelf en je kinderen bewust aan (levens)gevaar bloot te blijven stellen.
Heeft God je gezegd dat dat zijn wil was? Ik kan dat niet vinden in Bijbel nl. dus dan moet het wel een persoonlijke openbaring zijn lijkt me.
Vera888 schreef:Wat (kerk)mensen zeggen, telt dan helemaal niet mee. Ook al zeggen ze dat scheiden de grootste zonde is (dat is trouwens niet zo).
Gelukkig niet zeg.
Vera888 schreef:Als God zegt, dat je moet gaan, ga je weg en zolang God zegt dat je moet blijven, blijf je.
Dus God heeft jou expliciet gezegd dat je blijven moest? Normaal gesproken spreekt Hij gewoon door zijn woord, toch?
Vera888 schreef:Maar ik koos ervoor om God te laten bepalen hoelang ik en mijn kinderen aan (levens)gevaar blootgesteld moesten zijn. Dat was niet liefdeloos naar mijzelf en mijn kinderen, maar liefde naar God en kwam ook voort uit een vast vertrouwen in Hem, dat Hij ons niet méér zou laten lijden dan wij aan konden en dat Hij, op Zijn tijd en manier, zeker uitkomst zou geven.
Laat ik nou een diep gelovige jonge vrouw gekend hebben die psychisch zo leed dat ze in een psychose zelfmoord gepleegd heeft.
Verder zijn er zat mensen die meer lijden dan ze aankunnen, al dan niet met de dood tot gevolg.
Maar die zullen dan allemaal wel niet genoeg geloof en vertrouwen gehad hebben....
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Alleen bij overspel scheiden

Berichtdoor Veendam » 22 jan 2020 19:59

Vera888 schreef:
Als God zegt, dat je moet gaan, ga je weg en zolang God zegt dat je moet blijven, blijf je.

Ik wil ook niet hard zijn naar jou toe. Ieder moet voor zichzelf uitmaken waarvoor hij of zij kiest.
Maar ik koos ervoor om God te laten bepalen hoelang ik en mijn kinderen aan (levens)gevaar blootgesteld moesten zijn. Dat was niet liefdeloos naar mijzelf en mijn kinderen, maar liefde naar God en kwam ook voort uit een vast vertrouwen in Hem, dat Hij ons niet méér zou laten lijden dan wij aan konden en dat Hij, op Zijn tijd en manier, zeker uitkomst zou geven.


Het wil niet zeggen dat als iemand ons in elkaar trapt dat het dan Gods wil is dat we in elkaar getrapt worden.
Als ik kijk naar de verloren zoon die hoorde helemaal niet dat hij moest blijven zitten bij de varkens en ook niet dat hij naar huis moest gaan.
Hij ZELF maakte de beslissing om op te staan en naar zijn vader te gaan.

Zo neem je ook ZELF beslissingen wat je doet in het leven.

En nee, het is niet zo dat God je alleen zegenen kan als je exact de juiste kant op loopt, maar Hij wil je zegenen overal waar je gaat en in alles wat je doet.

En ja, ieder moet voor zich zelf maar uitmaken waarvoor hij of zij kiest, maar het is niet zo dat je moet wachten tot God zegt van nu mag je weg want ik wilde je eerst wat nederigheid en afhankelijkheid leren of zo want dat is zo goed voor je, want dat is het namelijk niet en voor kinderen al helemaal niet.

Vera888
Mineur
Mineur
Berichten: 169
Lid geworden op: 23 sep 2018 12:39

Re: Alleen bij overspel scheiden

Berichtdoor Vera888 » 22 jan 2020 21:59

naamloos schreef:Dank je wel voor je impliciete veroordeling.

Je doet alsof God zijn wil niet bekent gemaakt heeft.

Dus God heeft jou expliciet gezegd dat je blijven moest? Normaal gesproken spreekt Hij gewoon door zijn woord, toch?.


Ik veroordeel niemand, Naamloos. Ik constateer alleen dat mensen op verschillende manieren hun keuzes maken.
In de Bijbel vind je veel mensen die in 'dagelijkse' situaties Gods raad gevraagd hebben. Of die het juist nalieten.
David wist niet hoe hij de Filistijnen moest aanvallen en kreeg de opdracht om een tijd stil te zijn.
Jozua vroeg Gods raad niet toen de Gibeonieten een verbond met Israël wilden maken, en werd bedrogen.
Paulus bad of God hem wilde verlossen van een demon en Gods antwoord was: "Mijn genade is u genoeg."

Natuurlijk moet je niet bidden of je bv. de tien geboden mag overtreden - dat is duidelijk. In die zin heeft God Zijn wil zeker bekend gemaakt.
Maar er zijn honderden dingen in het leven die om een goede beslissing vragen en dan kies ik er dus voor om God te vragen wat Hij wil dat ik doen zal. En anderen kiezen ervoor om 'hun gezond verstand te gebruiken'.

God heeft mij inderdaad expliciet gezegd dat ik blijven moest tot Hij zou ingrijpen. Dat heeft hij gezegd d.m.v. Zijn Woord. Want daarin staat: "Roep tot Mij en Ik zal je antwoorden." En Hij is geen God die liegen kan, dus Hij doet wat Hij zegt: Hij geeft antwoord - vaak nog met een bemoediging of belofte erbij, aan Iedereen die naar Zijn wil vraagt.
Er is maar één waarheid. :roll:

Vera888
Mineur
Mineur
Berichten: 169
Lid geworden op: 23 sep 2018 12:39

Re: Alleen bij overspel scheiden

Berichtdoor Vera888 » 22 jan 2020 22:05

Veendam schreef:
Ieder moet voor zich zelf maar uitmaken waarvoor hij of zij kiest, maar het is niet zo dat je moet wachten tot God zegt van nu mag je weg want ik wilde je eerst wat nederigheid en afhankelijkheid leren of zo want dat is zo goed voor je, want dat is het namelijk niet en voor kinderen al helemaal n
iet.



Ieder moet zelf maar uitmaken waarvoor hij of zij kiest.

Zo is het, Veendam. In mijn reactie op Naamloos kan je lezen waarvoor ik kies. En ik kan je verzekeren, dat het heerlijk is om Iemand te hebben die altijd de goede weg aanwijst en ook nog meegaat op die weg en Zijn zegen erop geeft.
Er is maar één waarheid. :roll:

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Alleen bij overspel scheiden

Berichtdoor pindas83 » 22 jan 2020 22:14

Ik kan me nog voorstellen dat je uit een gevoel van minderwaardigheid of een soort sado masochisme jezelf laat afranselen maar wat ik niet kan begrijpen dat je je kinderen willens en wetens blootstelt aan mishandeling of misbruik. Dat is toch je eerste verantwoording.

Vera888
Mineur
Mineur
Berichten: 169
Lid geworden op: 23 sep 2018 12:39

Re: Alleen bij overspel scheiden

Berichtdoor Vera888 » 22 jan 2020 23:25

pindas83 schreef:Ik kan me nog voorstellen dat je uit een gevoel van minderwaardigheid of een soort sado masochisme jezelf laat afranselen maar wat ik niet kan begrijpen dat je je kinderen willens en wetens blootstelt aan mishandeling of misbruik. Dat is toch je eerste verantwoording.


Mijn eerste verantwoording is God liefhebben boven alles. En dat is geen moeten, maar ik doe niets liever en ik doe het met heel mijn hart.
Hoe meer blijkt dat dat uiteindelijk voor mij (en mijn kinderen) tot grote zegen is, hoe liever ik het in praktijk breng.
Er is maar één waarheid. :roll:

Vera888
Mineur
Mineur
Berichten: 169
Lid geworden op: 23 sep 2018 12:39

Re: Alleen bij overspel scheiden

Berichtdoor Vera888 » 23 jan 2020 01:30

naamloos schreef:Laat ik nou een diep gelovige jonge vrouw gekend hebben die psychisch zo leed dat ze in een psychose zelfmoord gepleegd heeft.
Verder zijn er zat mensen die meer lijden dan ze aankunnen, al dan niet met de dood tot gevolg.
Maar die zullen dan allemaal wel niet genoeg geloof en vertrouwen gehad hebben....


Van harte hoop ik dat door dit onderwerp de ogen van ambtsdragers open zullen gaan voor de verdrukking waaronder veel vrouwen lijden.
In Amerika is een onderzoek geweest dat uitwees, dat één op de vier vrouwen thuis lijdt onder huiselijk geweld. Soms betreft het ook een man, die lijdt onder de tirannie van zijn vrouw. Deze mishandeling gaat de kerk niet voorbij.

Het is van groot belang dat er apart met elke huwelijkspartner gesproken wordt, vóór ze huisbezoek krijgen. Dat kan ook door de telefoon.
En in de kerk mag ook wel eens gebeden worden voor mensen die heel graag een huwelijksjubileum hadden gevierd, met een gelukkig gezin en een liefdevolle, dankbare partner, maar die het tegendeel moeten verdragen.
Ook om daarop de aandacht te vestigen heb ik hier iets van mijn eigen ervaringen verteld.
Er is maar één waarheid. :roll:

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Alleen bij overspel scheiden

Berichtdoor hans0166 » 23 jan 2020 07:34

Vera888 schreef:Van harte hoop ik dat door dit onderwerp de ogen van ambtsdragers open zullen gaan voor de verdrukking waaronder veel vrouwen lijden.


onzin natuurlijk, waarom zou iemand anders zich druk maken om iets waar je zelf voor kiest in stand te houden.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Alleen bij overspel scheiden

Berichtdoor K80 » 23 jan 2020 12:05

pindas83 schreef:Ik kan me nog voorstellen dat je uit een gevoel van minderwaardigheid of een soort sado masochisme jezelf laat afranselen maar wat ik niet kan begrijpen dat je je kinderen willens en wetens blootstelt aan mishandeling of misbruik. Dat is toch je eerste verantwoording.



Kan ik met mijn kop ook niet bij.
Benieuwd wat je doet als de kinderen ouder zijn en vragen waarom moeder niet eerder weg bij zo'n man is gegaan.
Kan me voorstellen dat die vragen gaan komen. En dat de kinderen het echt niet kunnen begrijpen waarom.
Vandaag is het gisteren van morgen.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Alleen bij overspel scheiden

Berichtdoor naamloos » 23 jan 2020 12:20

Vera888 schreef:Ik veroordeel niemand, Naamloos. Ik constateer alleen dat mensen op verschillende manieren hun keuzes maken.
Ik kan er niets anders van maken hoor, lees jezelf eens terug zou ik zeggen.
In principe heb ik er niks op tegen dat mensen op verschillende manieren hun keuzes maken, daar gaat het niet om.
Vera888 schreef:In de Bijbel vind je veel mensen die in 'dagelijkse' situaties Gods raad gevraagd hebben. Of die het juist nalieten.
Tja, er werd ook gedobbeld (Urim en Tummim) om Gods wil te weten te komen.
Vera888 schreef:Natuurlijk moet je niet bidden of je bv. de tien geboden mag overtreden - dat is duidelijk.
Wat ook duidelijk is dat je jezelf en een ander niet onnodig in gevaar mag brengen want als het fout gaat door nalatigheid dan laadt je zelfs een bloedschuld op je leert de Bijbel.
Natuurlijk is je man de eerste verantwoordelijke en ligt de basisfout bij hem. Maar jij draagt je eigen verantwoordelijkheid.
Je kent de situatie en toch kies je er voor om te blijven. (voor elke keuze kun je wel een tekst uit de Bijbelgrabbelton halen trouwens...)
Vera888 schreef:Maar er zijn honderden dingen in het leven die om een goede beslissing vragen en dan kies ik er dus voor om God te vragen wat Hij wil dat ik doen zal. En anderen kiezen ervoor om 'hun gezond verstand te gebruiken'.
Dat klopt. Naar mijn mening hoort dat bij het geestelijk volwassen worden/zijn. Gods karakter kennen, en weten-aanvoelen wat recht is en ernaar handelen. Je kunt ook biddend je verstand gebruiken en er intussen op vertrouwen dat God je wel bijstuurd als iets tegen zijn wil ingaat.
Vera888 schreef:God heeft mij inderdaad expliciet gezegd dat ik blijven moest tot Hij zou ingrijpen. Dat heeft hij gezegd d.m.v. Zijn Woord. Want daarin staat: "Roep tot Mij en Ik zal je antwoorden." En Hij is geen God die liegen kan, dus Hij doet wat Hij zegt: Hij geeft antwoord - vaak nog met een bemoediging of belofte erbij, aan Iedereen die naar Zijn wil vraagt.
Ik noem het naar de bekende weg vragen.
En verder ben ik nogal allergisch voor die ''God zei tegen mij verhalen,'' zeker als die tegen de Bijbelse morele principes ingaan.
Ik zal er ook eens een Bijbeltekst tegenaan gooien: Er is jou, mens, gezegd wat goed is, je weet wat de HEER van je wil: niets anders dan recht te doen, trouw te betrachten en nederig de weg te gaan van je God.
Kleine kinderen kauw je alles voor wat ze wel of niet moeten doen, maar op een gegeven moment moeten ze het zelf gaan doen anders wordt je nooit volwassen. Fouten maken is onvermijdelijk, maar je leert er wel van. Meer dan van blindelings gehoorzamen.
Zo zie ik het geestelijk volwassen worden ook, de Bijbel leert niet dat we geestelijk gezien kleine kinderen moeten blijven. Integendeel!
(en voor je nu met ''worden als een kind'' aankomt zeg ik alvast: context - begrijpend lezen)
Vera888 schreef:Van harte hoop ik dat door dit onderwerp de ogen van ambtsdragers open zullen gaan voor de verdrukking waaronder veel vrouwen lijden.
In Amerika is een onderzoek geweest dat uitwees, dat één op de vier vrouwen thuis lijdt onder huiselijk geweld. Soms betreft het ook een man, die lijdt onder de tirannie van zijn vrouw. Deze mishandeling gaat de kerk niet voorbij.

Het is van groot belang dat er apart met elke huwelijkspartner gesproken wordt, vóór ze huisbezoek krijgen. Dat kan ook door de telefoon.
En in de kerk mag ook wel eens gebeden worden voor mensen die heel graag een huwelijksjubileum hadden gevierd, met een gelukkig gezin en een liefdevolle, dankbare partner, maar die het tegendeel moeten verdragen.
Ook om daarop de aandacht te vestigen heb ik hier iets van mijn eigen ervaringen verteld.
Wat heeft dit te maken met mijn reactie dat weer een reactie was op ''... dat Hij ons niet méér zou laten lijden dan wij aan konden en dat Hij, op Zijn tijd en manier, zeker uitkomst zou geven?" Situaties genoeg die het tegendeel bewijzen
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Vera888
Mineur
Mineur
Berichten: 169
Lid geworden op: 23 sep 2018 12:39

Re: Alleen bij overspel scheiden

Berichtdoor Vera888 » 23 jan 2020 13:58

hans 0166, K80 en naamloos,

Ik heb mijn best gedaan om uit te leggen hoe ik leef en hoe fijn dat is, ondanks de tijdelijke moeilijkheden die dat met zich mee kan brengen.
Als mensen anders willen leven is dat hun goed recht.

Maar als o.a. het Bijbels leven met God 'dobbelen' wordt genoemd, stop ik ermee. Dan begrijp je er helemaal niets van.
Politici blijven onvermoeid herhalen, herhalen en nog eens herhalen wat ze gezegd hebben; daar heb ik geen zin in.
Er is maar één waarheid. :roll:


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten