Alleen bij overspel scheiden

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Alleen bij overspel scheiden

Berichtdoor Mortlach » 19 jan 2020 19:59

En zo worden vrouwen dus statistieken. In Amerika worden blijkbaar 4 vrouwen per dag door hun man vermoord. Nu is dat natuurlijk wel een groot land met 20 keer zo veel inwoners als in Nederland, maar toch.

Natuurlijk ben ik blij dat je er nog bent, Vera, maar als je daadwerkelijk door je partner was vermoord, hadden we dan ook gezegd dat God zo goed was en dat je band met Hem zo bijzonder was? Maar goed, je kunt het altijd zo draaien dat God wordt geloofd en geprezen, want als je blijft terwijl je man je mishandelt, dan wandel je dicht bij God; als je vertrekt omdat je man je mishandelt, heeft God je de kracht/zegen gegeven om weg te gaan; als je door je partner wordt doodgeslagen, dan heeft God zijn kind tot zich geroepen en daar mogen we dan alleen maar dankbaar om zijn... ](*,)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Vera888
Mineur
Mineur
Berichten: 169
Lid geworden op: 23 sep 2018 12:39

Re: Alleen bij overspel scheiden

Berichtdoor Vera888 » 19 jan 2020 21:47

DeLange schreef:Oef, de kerk heeft dus wel enorm geholpen. :)


Leuk dat je dat zo schrijft. Ik heb steeds alleen maar gedacht: "God heeft mijn leven gespaard, door de dominee te sturen."
Maar inderdaad heeft 'de kerk' me toen wel geholpen.

Die predikant was net nieuw in onze gemeente, maar ik had hem na de dienst gezegd dat ik met mijn kinderen twee dagen later weg zou gaan, vanwege huiselijk geweld. Daarom kwam hij misschien gelijk op dinsdag langs. Precies op tijd dus.
Hij regelde ook, ongevraagd, een renteloze lening voor me om de verhuiskosten e.d. te kunnen betalen.
Ik schrijf dit erbij om kerkenraadsleden door te geven waarmee ze vrouwen in de zelfde situatie kunnen helpen.
Met een vast bedrag per maand heb ik die lening helemaal kunnen aflossen.
Laatst gewijzigd door Vera888 op 21 jan 2020 12:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Er is maar één waarheid. :roll:

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Alleen bij overspel scheiden

Berichtdoor DeLange » 19 jan 2020 21:54

Vera888 schreef:Leuk dat je dat zo schrijft. Ik heb steeds alleen maar gedacht: "God heeft mijn leven gespaard, door de dominee te sturen."
Maar inderdaad heeft 'de kerk' me toen wel geholpen.

Die predikant was net nieuw in onze gemeente, maar ik had hem na de dienst gezegd dat ik met mijn kinderen de volgende dag weg zou gaan, vanwege huiselijk geweld. Daarom kwam hij misschien gelijk op maandag langs. Precies op tijd dus.
Hij regelde ook, ongevraagd, een renteloze lening voor me om de verhuiskosten e.d. te kunnen betalen.
Ik schrijf dit erbij om kerkenraadsleden door te geven waarmee ze vrouwen in de zelfde situatie kunnen helpen.
Met een vast bedrag per maand heb ik die lening helemaal kunnen aflossen.

Mooi :D
Het is trouwens terecht dat je God daarvoor bedankt. Hij zorgt optijd voor zijn grondpersoneel.
Telkens weer een wonder, vooral als je zelfs daardoor echt gered wordt van mogelijk zelfs de dood
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Alleen bij overspel scheiden

Berichtdoor DeLange » 19 jan 2020 21:59

Mortlach schreef:En zo worden vrouwen dus statistieken. In Amerika worden blijkbaar 4 vrouwen per dag door hun man vermoord. Nu is dat natuurlijk wel een groot land met 20 keer zo veel inwoners als in Nederland, maar toch.

Natuurlijk ben ik blij dat je er nog bent, Vera, maar als je daadwerkelijk door je partner was vermoord, hadden we dan ook gezegd dat God zo goed was en dat je band met Hem zo bijzonder was? Maar goed, je kunt het altijd zo draaien dat God wordt geloofd en geprezen, want als je blijft terwijl je man je mishandelt, dan wandel je dicht bij God; als je vertrekt omdat je man je mishandelt, heeft God je de kracht/zegen gegeven om weg te gaan; als je door je partner wordt doodgeslagen, dan heeft God zijn kind tot zich geroepen en daar mogen we dan alleen maar dankbaar om zijn... ](*,)

Aan als vragen heb je niet zo veel, omdat de realiteit het enige is wat geldt.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Alleen bij overspel scheiden

Berichtdoor DeLange » 19 jan 2020 22:01

MoesTuin schreef:Dank je voor je openheid Vera en wat is het onmenselijk veel wat jij hebt moeten doorstaan

Zeg dat, inderdaad zeg.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Vera888
Mineur
Mineur
Berichten: 169
Lid geworden op: 23 sep 2018 12:39

Re: Alleen bij overspel scheiden

Berichtdoor Vera888 » 19 jan 2020 22:27

DeLange schreef:Dank je. :D Nou moet gezegd, ik deed het in de relatietijd het een stuk beter, dan in het begin van ons huwelijk. Wij maken allemaal fouten en trauma's maakt ons ook enigzins ruwe beschadigde mensen die te impulsief, te direct en te agressief op elkaar reageerden en we zijn de relatietherapie samen ingegaan. Soms heb je als mens gewoon hulp van buiten nodig, maar met succes :D
Heb je ook hulp gehad?
Het moet je veel gedaan hebben, dat je gehaat werd door je moeder.


Heel goed dat jullie samen therapie hebben gehad. En natuurlijk ook fijn dat er therapeuten zijn.
Maar de keren dat ik hulp heb gezocht, leenden de 'christelijke' hulpverleners alleen het oor aan mijn man (zonder dat ik erbij was) en aan mij werd niets gevraagd.

Gelukkig heb ik de allerbeste Hulpverlener gehad die er is!
En ook was de troost en de liefde van God zóveel meer voor mij dan de haat van mijn moeder, dat ik die lelijke woorden en daden toch wel weer snel kon vergeten.
Er is maar één waarheid. :roll:

Vera888
Mineur
Mineur
Berichten: 169
Lid geworden op: 23 sep 2018 12:39

Re: Alleen bij overspel scheiden

Berichtdoor Vera888 » 19 jan 2020 22:33

Mortlach schreef:En zo worden vrouwen dus statistieken. In Amerika worden blijkbaar 4 vrouwen per dag door hun man vermoord. Nu is dat natuurlijk wel een groot land met 20 keer zo veel inwoners als in Nederland, maar toch.

Natuurlijk ben ik blij dat je er nog bent, Vera, maar als je daadwerkelijk door je partner was vermoord, hadden we dan ook gezegd dat God zo goed was en dat je band met Hem zo bijzonder was? Maar goed, je kunt het altijd zo draaien dat God wordt geloofd en geprezen, want als je blijft terwijl je man je mishandelt, dan wandel je dicht bij God; als je vertrekt omdat je man je mishandelt, heeft God je de kracht/zegen gegeven om weg te gaan; als je door je partner wordt doodgeslagen, dan heeft God zijn kind tot zich geroepen en daar mogen we dan alleen maar dankbaar om zijn... ](*,)


Dank je, Mortlach, dat je blij bent dat ik er nog ben.
Ook in Nederland worden er veel vrouwen door hun eigen partner of ex-partner vermoord.

Maar het is zo'n heerlijke werkelijkheid voor mij, in het leven van alle dag: "Hetzij dat wij leven, hetzij dat wij sterven, wij zijn des HEREN."
Laatst gewijzigd door Vera888 op 21 jan 2020 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Er is maar één waarheid. :roll:

Vera888
Mineur
Mineur
Berichten: 169
Lid geworden op: 23 sep 2018 12:39

Re: Alleen bij overspel scheiden

Berichtdoor Vera888 » 19 jan 2020 22:46

MoesTuin schreef:Dank je voor je openheid Vera en wat is het onmenselijk veel wat jij hebt moeten doorstaan, door God hier doorheen gedragen....

Psalm 42 heeft mij zelf door vele moeilijke periodes door geholpen, hieronder een bijzonder mooie bewerking waarbij vanaf minuut 04:19 zo duidelijk de troost begint en de verlossing......



Hartelijk dank, lieve Moestuin, voor je woorden en de prachtige muziek.
Gisteren was het al te laat om ernaar te luisteren, want ik was bang dat de buren er last van zouden hebben, maar nu heb ik het allebei beluisterd (en meegezongen).
De beurtzang van Psam 136, met die bovenstem in het refrein: kippenvel en tranen. Ik wou dat ik erbij was geweest.
En ook Psalm 42 is zo mooi. Heerlijk, die violen en trompetten erbij.

Ik schreef net naar DeLange dat God mijn allerbeste Hulpverlener was (en is), maar het zingen van psalmen en gezangen heeft me ook steeds weer ontzettend geholpen.
Thuis speel ik ook orgel en dan doe ik de eerste verzen van psalm 42 in mineur en vers 5 iets hoger: " 'k Hoop op God, 'k sla 't oog naar boven!"
Wat is die Bijbelse muziek toch ook een groot geschenk van God!
Er is maar één waarheid. :roll:

Vera888
Mineur
Mineur
Berichten: 169
Lid geworden op: 23 sep 2018 12:39

Re: Alleen bij overspel scheiden

Berichtdoor Vera888 » 19 jan 2020 22:50

DeLange schreef:Mooi :D
Het is trouwens terecht dat je God daarvoor bedankt. Hij zorgt optijd voor zijn grondpersoneel.
Telkens weer een wonder, vooral als je zelfs daardoor echt gered wordt van mogelijk zelfs de dood


Dat zeg je mooi: 'grondpersoneel'. Ik voel me erg bevoorrecht als God mij gebruiken wilt.
Er is maar één waarheid. :roll:

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Alleen bij overspel scheiden

Berichtdoor DeLange » 20 jan 2020 04:35

Vera888 schreef:Heel goed dat jullie samen therapie hebben gehad. En natuurlijk ook fijn dat er therapeuten zijn.
Maar de keren dat ik hulp heb gezocht, leenden de 'christelijke' hulpverleners alleen het oor aan mijn man (zonder dat ik erbij was) en aan mij werd niets gevraagd.

Gelukkig heb ik de allerbeste Hulpverlener gehad die er is!
En ook was de troost en de liefde van God zóveel meer voor mij dan de haat van mijn moeder, dat ik die lelijke woorden en daden toch wel weer snel kon vergeten.

Mooi :D
Het is geen gemakkelijke weg geweest, zie ik.
Goed dat je zo positief bent, ondanks alles.
Laatst gewijzigd door DeLange op 20 jan 2020 04:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Alleen bij overspel scheiden

Berichtdoor DeLange » 20 jan 2020 04:36

Vera888 schreef:Dat zeg je mooi: 'grondpersoneel'. Ik voel me erg bevoorrecht als God mij gebruiken wilt.

Dat wil Hij vast wel :D
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Vera888
Mineur
Mineur
Berichten: 169
Lid geworden op: 23 sep 2018 12:39

Re: Alleen bij overspel scheiden

Berichtdoor Vera888 » 20 jan 2020 20:47

DeLange schreef:Dat wil Hij vast wel :D


Dank je, DeLange. Ook voor het fijne 'gesprek'. Je woorden hebben me erg getroost.
Ik bid je, samen met je vrouw, Gods zegen en vreugde toe.
Want de vreugde des HEREN, die is je sterkte :roll:
Er is maar één waarheid. :roll:

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Alleen bij overspel scheiden

Berichtdoor DeLange » 20 jan 2020 21:17

Vera888 schreef:Dank je, DeLange. Ook voor het fijne 'gesprek'. Je woorden hebben me erg getroost.
Ik bid je, samen met je vrouw, Gods zegen en vreugde toe.
Want de vreugde des HEREN, die is je sterkte :roll:

Dank je wel! De vreugde van de Heer is inderdaad onze sterkte :D
En graag gedaan. Fijn dat het je trooste. Dat geeft mij ook weer energie in mijn geloof.
Daar kunnen we God om danken.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Alleen bij overspel scheiden

Berichtdoor MoesTuin » 20 jan 2020 21:20

Vera888 schreef:Hartelijk dank, lieve Moestuin, voor je woorden en de prachtige muziek.
Gisteren was het al te laat om ernaar te luisteren, want ik was bang dat de buren er last van zouden hebben, maar nu heb ik het allebei beluisterd (en meegezongen).
De beurtzang van Psam 136, met die bovenstem in het refrein: kippenvel en tranen. Ik wou dat ik erbij was geweest.
En ook Psalm 42 is zo mooi. Heerlijk, die violen en trompetten erbij.

Ik schreef net naar DeLange dat God mijn allerbeste Hulpverlener was (en is), maar het zingen van psalmen en gezangen heeft me ook steeds weer ontzettend geholpen.
Thuis speel ik ook orgel en dan doe ik de eerste verzen van psalm 42 in mineur en vers 5 iets hoger: " 'k Hoop op God, 'k sla 't oog naar boven!"
Wat is die Bijbelse muziek toch ook een groot geschenk van God!


Heel mooi Vera....
Psalm 42 inderdaad ook en dan de overgang naar vers 5...ik doe gelijk de koptelefoon weer op om het nog eens te beluisteren...
Wat mooi dat we elkaar zo als broers en zussen in de Heer elkaar mogen bemoedigen in alles!
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Vera888
Mineur
Mineur
Berichten: 169
Lid geworden op: 23 sep 2018 12:39

Re: Alleen bij overspel scheiden

Berichtdoor Vera888 » 20 jan 2020 22:06

MoesTuin schreef:Heel mooi Vera....
Psalm 42 inderdaad ook en dan de overgang naar vers 5...ik doe gelijk de koptelefoon weer op om het nog eens te beluisteren...
Wat mooi dat we elkaar zo als broers en zussen in de Heer elkaar mogen bemoedigen in alles!


Handig dat je een koptelefoon hebt, dan kan je ook 's avonds laat nog muziek luisteren...

Net als jij ben ik blij dat er hier zo'n goed 'gesprek' kon zijn, Moestuin, met jou en met anderen. Ik ben erg dankbaar voor het begrip en de hartelijkheid.

En het was fijn om te lezen dat jijzelf ook bemoedigd wordt door de psalmen 136 en 42, die je me stuurde. Dan voel je toch echt de verbondenheid-in-de-Geest. Dat heb ik best wel vaak gemist en ook daar ben ik erg dankbaar voor.
Er is maar één waarheid. :roll:


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten