Opwekking 2019

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 802
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Prisma23 » 08 jul 2019 21:23

Dat loopt lekker, dit "gesprek. Maar ik ben allang afgehaakt.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Johan100 » 08 jul 2019 21:47

Prisma23 schreef:Dat loopt lekker, dit "gesprek. Maar ik ben allang afgehaakt.

Je reageert wel, Prisma23.

Ik wil niet oordelen over jou persoonlijk, maar ik weet wel dat de natuurlijke mens de Waarheid niet wil.
Als de Waarheid ten onder gehouden wordt geeft het niet, want die is scherp.
Dat heb ik zelf ook geleerd.

Het Evangelie is niet naar de mens. Lees Galaten 1 eens, Prisma23.

....zich omkerende u verscheure' lijkt me ook van toepassing soms.
Mattheus 7:6

(of is het 'wat denkt Johan100 wel niet?')
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23571
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Marnix » 08 jul 2019 21:58

Chaya schreef:Als je de Opwekkingsdiensten toetst aan het Woord, zie je dat het niet bijbels is.
Want op die conferenties staat de mens centraal, in volle glorie.
De Heilige Geest overtuigt ALTIJD eerst van zonde, gerechtigheid en oordeel.
Dan valt er dus nog niets te jubelen.
Johannes 16
Maar Ik zeg u de waarheid: Het is nuttig voor u dat Ik wegga, want als Ik niet wegga, zal de Trooster niet naar u toe komen; maar als Ik heenga, zal Ik Hem naar u toe zenden.
En als Die gekomen is, zal Hij de wereld overtuigen van zonde, van gerechtigheid en van oordeel:
van zonde, omdat zij niet in Mij geloven;
van gerechtigheid, omdat Ik heenga naar Mijn Vader en u Mij niet meer zult zien;
en van oordeel, omdat de vorst van deze wereld veroordeeld is.

Het gaat niet om ons gevoel, en onze ervaringen, maar hoe God is!

Ware Opwekking gebeurt van binnen en binnen de kerken. Verdriet hebben en berouw tonen ver het verval, de lauwheid, teruglopende ledentallen.
Onderlinge verdeeldheid.
Wat valt er nu te huppelen en springen als je ziet dat elke week wel een kerk moet sluiten??


Chaya schreef:Die God prediken ze niet op conferenties maar een lievige God die alles vergeeft en vergeet.

Vanmorgen las ik zo in Amos.

De HEERE zal vanaf Sion brullen als een leeuw, vanuit Jeruzalem zal Hij Zijn stem laten klinken
zodat de weiden van de herders treuren, en de top van de Karmel verdort.


Als je dit tot je door laat dringen, dat God ook een verterend vuur kan zijn, zouden we dan niet in ootmoed neerknielen?
Als je ziet wat we van Zijn aarde hebben gemaakt?


Lekker veel veroordelen op basis van vooroordelen. Het is duidelijk dat je er zelf nooit komt want het beeld dat je schetst is vol onwaarheden. Ik heb op dat soort bijeenkomsten juist heel vaak over de heiligheid van God gehoord. Dat wordt er absoluut benadrukt. Dat jij met een heel ander verhaal komt is omdat dat volgens jou tot uiting zou moeten komen in bepaalde vormen. Maar dat is een heel ander verhaal. Vervolgens dat de mens er centraal staat. Maar later zeg je: als we zien wat we van de aarde hebben gemaakt, zouden we dan niet in ootmoed neerknielen? Dan zet je de mens en zijn werk juist centraal. Zet je Christus werk centraal, dan vraag je inderdaad vergeving maar ga je je ook meer richten op zijn herstellende werk op aarde ipv op wat mensen er mee doen. Wat er te juichen valt als er zoveel tegenvalt?

Al zal de vijgenboom niet bloeien,
al zal de wijnstok niets voortbrengen,
al zal de oogst van de olijfboom tegenvallen,
al zal er geen koren op de akkers staan,
al zal er geen schaap meer in de kooien zijn
en geen rund meer binnen de omheining -
toch zal ik juichen voor de HEER,
jubelen voor de God die mij redt.


Juist waar de focus ligt op Gods heiligheid en Zijn verlossende werk ipv op de zonde is er reden om te juichen en te dansen voor Hem. Waar de nadruk ligt op wat mensen doen heb je inderdaad weinig reden tot vreugde en blijdschap.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Johan100 » 08 jul 2019 22:11

Race406 schreef:En dat staat er dus NIET!!!!! Er staat niet ALTIJD eerst overtuigen. DAT de Geest overtuigt van zonde, gerechtigheid en oordeel, dat is duidelijk. Maar wanneer Hij dat doet is aan Hem. Hij is vrij om te werken op de manier waarop Hem dat goed dunkt. Dat ALTIJD EERST je zonde leren kennen etc is een onwaarheid. God is niet gehouden aan ons stramien omdat wij het anders niet meer kunnen begrijpen. We kunnen Hem sowieso niet begrijpen... :wink:
Race406. Zonder enig besef verloren te liggen en ergens van verlost te moeten worden heb je geen Zaligmaker/Verlosser nodig.
De Heilige Geest werkt wel degelijk eerst overtuiging van de zonde van het ongeloof in Jezus als Zaligmaker/Verlosser.
Er staat namelijk dat hij overtuigt van zonde, omdat ze niet in Mij geloven. Dat is eigenlijk DE zonde omdat God de wereld met Zichzelf verzoend heeft, in Christus.

Wat dus ook inhoudt dat je andere zondekennis hebt buiten alleen dit ongeloof. Dat kan volgens mij gewoon niet anders. Het is eigenlijk uitgesloten dat dit zonder schuldbesef gaat. Besef van de blindheid en verlangen daarvan verlost te worden. En de zondenatuur waarvan we verlost moeten worden. Dat maakt dat we vrede met God zoeken. Dat maakt dat we de Verlosser nodig hebben en die nieuwe geboorte. Tja heel wat als ik het zo schrijf.

Het gaat hier wel over het rechtvaardigend geloof. Het geloof als instrument om in Christus te zijn.
En daar zit geloof ik een zekere orde in om het zo maar te zeggen (als je Paulus bijvoorbeeld leest in de Romeinenbrief, Galaten 2, etc.)


Het volgende is ook waar:
Als Hij deze dingen sprak, geloofden velen in Hem.
Jezus dan zeide tot de Joden, die in Hem geloofden: Indien gijlieden in Mijn woord blijft, zo zijt gij waarlijk Mijn discipelen;
En zult de waarheid verstaan, en de waarheid zal u vrijmaken.
Zij antwoordden Hem: Wij zijn Abrahams zaad, en hebben nooit iemand gediend; hoe zegt Gij dan: Gij zult vrij worden?
Jezus antwoordde hun: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Een iegelijk, die de zonde doet, is een dienstknecht der zonde.
En de dienstknecht blijft niet eeuwiglijk in het huis, de zoon blijft er eeuwiglijk.
Indien dan de Zoon u zal vrijgemaakt hebben, zo zult gij waarlijk vrij zijn.
Johannes 8:30-36

Ik zal het als volgt omschrijven alhoewel vast met gebrek :wink:

Je hebt geloof dat (nog) niet het ware is zoals je hierboven leest.

In Zijn Woord zoeken en blijven (De Waarheid maakt vrij), sterven aan jezelf, kloppen, bidden, strijden, hongeren en dorsten naar de gerechtigheid van Christus. Totdat je vrijgemaakt bent door de Waarheid. Ingaan door de enge poort. Dan ben je in Hem en leeft het Woord in jou en is Christus in jou.

Je ziet geloof ik dezelfde orde terugkomen als wat Paulus schrijft.Van buiten naar binnen gaan.

Staat gewoon in de Bijbel toch? Niet dat ik er een heel theoretisch strak schematisch verhaal van wil maken, maar we hoeven er ook niet geheimzinnig over te doen
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor MoesTuin » 09 jul 2019 08:33

Je leest in reacties toch wel het geloof in de religie.... voorgeschreven voorwaarde strikt geplukt met losse teksten die wel even van pas komen alsof het een ontbijtkoek is, maar besef wel....uit de bijbel en vervolgens door de mens vastgeketend dat het zo hoort.... gelukkig met correcties (door Race gelukkig)
En dan zie je vervolgens de onrust in reacties toenemen, men weet het niet meer en onverklaarbare niet begrijpbare zinnen volgen....

want je ziet is dat men zo vast zit in de religie dat er gelijk grote onrust ontstaat als er maar een millimeter wordt afgeweken dan wat het geloof van de eigen religie voorschrijft.

Nou is het zo dat het geloof, hét Geloof in de Heere Jezus Christus niet is vast te leggen in welke religie of bedachte regeltjes met de bijbel in de hand dan ook.

Geloof je in een, de religie
Geloof je in de Heer Jezus?

De getuigenis zo rijk ,wat mensen hier weer in verwarring brengt omdat ze alles letterlijk willen verklaard hebben (stukje hoogmoed wellicht?)
Laten we dat nog eens door lezen van onze Ben
de wonderen van de werking van de heilige Geest daar in Spijkenisse.....
de Geest die ruimte krijgt....dat is het mensen...
Ruimte voor Opwekking...
Wat een oproep.....
Dat dit maar te horen mag zijn komende zondag in al die religieuze kerken en gemeenten van welke naam richting dan ook...



ben db bd schreef:Prachtig !! zoveel blije mensen bij elkaar welke de Heere de lof en eer en dank brengen. Laten wij dat in onze kerken ook méér doen!
Er zijn geheid wel enigen van onze grotere kleinkinderen aanwezig geweest. (zelf zouden we dat niet meer kunnen)
Maar we behoeven ons niet te beperken tot Biddinghuizen, ook met 100 of 50 mensen (of 5) mensen kunnen we een christenfeestje maken, toch?
ik zal het zeker wel eens verteld hebben: toen de Levende Steen Gemeente nog hun kerk in Hoogvliet hadden, (nu in Spijkenisse) gingen wij daar op z'n tijd graag wel eens heerlijk 'snoepen'.
Hun voorganger, Edgar Holder was een aanstekelijk en bevlogen christen en trok iedereen mee in de lofprijzing.
Het was een meestens zwarte kerk en ze dansten daar zoals David dat zelfs in z'n onderbroek voor de ark uit deed.
Eens vroeg de voorganger of de paren op het podium wilden komen dansen. Als zwartekousenkerker heb ik dat nooit geleerd, maar toch kreeg ik bovengenoemde psalmregels in m'n hoofd en hart. En toen begonnen m'n benen alvast te dansen en trok mijn vrouw (is wel opgeleid) mij mee naar het podium. Toen ik 20 minuten later van die dansvloer af ging voelde ik mij ook nog eens 10 jaar jonger. Leuk hè?!




Kennen we dat van harte, Zielevreugd?
Dat gaat diep hoor!
Men is er hier zo vol van dat er niets bij zit vanuit de mens maar moet je eens lezen in reacties hoeveel er ikke ikke ikke staat.
Juist als de Geest gaat werken diep vanuit je hart ziel....er is juist dan niks geen ikke ikke meer bij maar alle dank liefde en eer voor de Heer en van daar uit de liefde voor elkaar, je naasten.
dan kun je zeggen (zonder oordeel)
ik heb jullie lief met de Liefde van de Heer.
Meer hoeft niet, de Heer is de harten dokter, de harten kenner.
Laat het oordeel maar aan Hem over ...
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Johan100 » 09 jul 2019 09:01

MoesTuin schreef:Je leest in reacties toch wel het geloof in de religie.... voorgeschreven voorwaarde strikt geplukt met losse teksten die wel even van pas komen alsof het een ontbijtkoek is, maar besef wel....uit de bijbel en vervolgens door de mens vastgeketend dat het zo hoort.... gelukkig met correcties (door Race gelukkig)

En toen kwam mijn Bijbelse onderbouwing. Je kunt er niets mee hé, MoesTuin?
Misschien moet je eens een week of langer afstand nemen en je bezinnen en op je knieën gaan en het Woord gaan lezen.
(misschien moet je die vervelende smiley maar eens weghalen, het tekent ook wel je beeld)

MoesTuin schreef:En dan zie je vervolgens de onrust in reacties toenemen, men weet het niet meer en onverklaarbare niet begrijpbare zinnen volgen....

want je ziet is dat men zo vast zit in de religie dat er gelijk grote onrust ontstaat als er maar een millimeter wordt afgeweken dan wat het geloof van de eigen religie voorschrijft.
Ik heb het gevoel dat je heel gemeen bezig bent, want ik zie helemaal geen onrust in reacties, maar een heel serieus gesprek. Maar jij veroorzaakt onrust, waar ik je eerder al voor waarschuwde. Wat onrust door het Woord kan trouwens heilzaam zijn.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor MoesTuin » 09 jul 2019 09:14

Johan100 schreef:En toen kwam mijn Bijbelse onderbouwing. Je kunt er niets mee hé, MoesTuin?
Misschien moet je eens een week of langer afstand nemen en je bezinnen en op je knieën gaan en het Woord gaan lezen.
(misschien moet je die vervelende smiley maar eens weghalen, het tekent ook wel je beeld)

Ik heb het gevoel dat je heel gemeen bezig bent, want ik zie helemaal geen onrust in reacties, maar een heel serieus gesprek. Maar jij veroorzaakt onrust, waar ik je eerder al voor waarschuwde.


Ik kan niets met al die toespelingen van Johan :wink:
Verder kun je van alles voelen en je gaan opwinden over mij, maar dat ben ik niet waard hoor, ik ben maar een eenvoudig klein mensje die gelooft in de Heere Jezus en hoe en wat dat weet jij wel zo te lezen allemaal precies, maar ik niet.
aan niemand of niets ben ik gebonden of gestrikt enkel aan de Heer Jezus doorrrr het Geloof en Zijn Geest.
Ik ben ook geen standaard christen zoals het volgens die of gene behoord ....
Om bij het onderwerp te blijven....
Opwekking

Voor Johan

want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Johan100 » 09 jul 2019 10:38

MoesTuin schreef:Ik kan niets met al die toespelingen van Johan :wink:
Ik merk het. Ik wind me niet op. Ik vind het wel een beetje griezelig wat je soms schrijft.
Dat je gewoon blijft zeggen dat het Woord er niet toe doet.

En die gedichtjes:

Heerlijk Ben
Met het hoofd in de Wolken
En dat voor iedereen....
... iedereen die gelooft in Hem
De Heer ziet dan echt niet meer al die uiterlijke of wat voor verschillen aan....
Enkel het hart.
Geloof.....
Allen één in de Heer...
De blindheid is voorbij en onze ogen zullen geopend worden.
"kent gij Mij"?


Je opende een topic dat je onzekerheden hebt in het geloof (Twijfel over het geloof)
Maar het was lijkt het bij voorbaat al uitgesloten dat je iets zou doen met de Bijbelse aanwijzingen, of vergis ik me?

Ik stop maar.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Chaya » 09 jul 2019 10:41

Marnix schreef:Lekker veel veroordelen op basis van vooroordelen. Het is duidelijk dat je er zelf nooit komt want het beeld dat je schetst is vol onwaarheden. Ik heb op dat soort bijeenkomsten juist heel vaak over de heiligheid van God gehoord.

- ‘We gaan chillen bij het kruis, doei’ is hun antwoord en zoef weg zijn ze alweer. Wij als ouders kijken elkaar vragend aan. ‘Uhhh chillen bij het kruis? Oké chill-ze!’ roepen we ze na, maar ze horen ons al niet meer. En zo gaat het ook de rest van het Pinksterweekend. ‘Wij gaan hoor’ roepen ze regelmatig, ‘We gaan chillen bij het kruis’.

- “Beleef de kracht van de Heilige Geest” een soort van genezingsdienst…. Hierbij ging het over de kracht van de Heilige Geest en de genezende werking… Op ten duur wilde Martin bidden voor mensen met rugklachten, zoals hernia’s en lage rugklachten. Maar Family7 besloot anders en net op het moment dat hij voor die mensen wilde bidden, kwamen ze met reclame… Daar baalden we behoorlijk van… Want ja wie weet….

- Hoop dat jullie willen doorgeven dat er iemand via de life stream is genezen van een meniscus knie, terwijl hij aan het bidden was voor ruggen en nekken.

Zomaar 3 willekeurige getuigenissen.
Wat staat er steeds?
Wat staat er centraal?

Ik zal je iets anders vertellen. Mijn vriendin had kanker. Volgens de artsen was het operabel, ze was er op tijd bij, geen uitzaaiingen, dus iedereen ging positief het traject in.
Mijn vriendin leefde heel dichtbij de Heere. Opgegroeid bij het Leger des Heils, haar ouders waren heilsoldaten.
Ik heb het ziekbed intens meegemaakt. Ze heeft nooit om genezing gebeden, maar voor bewaring van opstand.
Want wat God de Vader haar toeschikt, was immers goed.
Er is nimmer een klacht over haar lippen gekomen.
Als ik haar weleens ophaalde om haar naar een controle-afspraak te rijden, bad ze voor de arts die haar de uitslag moest vertellen.
Niet voor zichzelf!
Ze zei, "ik voel dat het niet goed is Chaya, en nu moet de dokter dit tegen mij gaan zeggen, ik vind het zo erg voor die man. Hij heeft zich zo ingezet."

Kijk, DAT is nou geloof en overgave. Maar ook Opwekking, omdat de Heere Zelf in haar werkzaam was. En dat verspreidde een Licht.
Tot in de dokterskamer aan toe!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Chaya » 09 jul 2019 10:49

Johan100 schreef:Ik merk het. Ik wind me niet op. Ik vind het wel een beetje griezelig wat je soms schrijft.
Dat je gewoon blijft zeggen dat het Woord er niet toe doet.

En die gedichtjes:

Je opende een topic dat je onzekerheden hebt in het geloof (Twijfel over het geloof)
Maar het was lijkt het bij voorbaat al uitgesloten dat je iets zou doen met de Bijbelse aanwijzingen, of vergis ik me?

Ik stop maar.

Ach ja, kijk eens in de openingspost:
"Maar 't vrome volk, in U verheugd,
zal huppelen van zielevreugd,
daar zij hun wens verkrijgen"
(Psalm 68:2 berijming 1773).

Zouden ze dit gezongen hebben in Biddinghuizen, denk jij?

Je prikt er zo doorheen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23571
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Marnix » 09 jul 2019 11:13

Ik heb totaal andere getuigenissen gehoord. En het soort dingen die jij noemt kan je ook bij jongeren in traditionele kerken horen. Dus als je op basis van dat soort verhalen iets als fout kan bestempelen kan je de hele kerk wel opdoeken. Maar ga vooral door met polariseren in de Kerk van Christus tot er niets meer van over is....
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor MoesTuin » 09 jul 2019 11:18

Johan100 schreef:Ik merk het. Ik wind me niet op. Ik vind het wel een beetje griezelig wat je soms schrijft.
Dat je gewoon blijft zeggen dat het Woord er niet toe doet.

En die gedichtjes:



Je opende een topic dat je onzekerheden hebt in het geloof (Twijfel over het geloof)
Maar het was lijkt het bij voorbaat al uitgesloten dat je iets zou doen met de Bijbelse aanwijzingen, of vergis ik me?

Ik stop maar.


Dat zijn toch echt jou woorden =;
en die kan je toch echt niet in mijn mond gaan leggen.... #-o
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor MoesTuin » 09 jul 2019 11:25

Chaya schreef:Ach ja, kijk eens in de openingspost:
"Maar 't vrome volk, in U verheugd,
zal huppelen van zielevreugd,
daar zij hun wens verkrijgen"
(Psalm 68:2 berijming 1773).

Zouden ze dit gezongen hebben in Biddinghuizen, denk jij?

Je prikt er zo doorheen.


....weer de letterlijkheid....
Overigens op de vraag of je die zielevreugd kent....blijft het stil.

En je kan nog vele voorbeelden erbij verzinnen....
En tegelijkertijd vergeet je dat de Heer met niemand dezelfde weg gaat....
Zelfs met jou zelf niet (ook al denk je dat je op de juiste weg zit)
Als je dat ontdekken mag dan wordt het leven met de Heer Jezus doorrrr het Geloof alleen door Hem gewerkt, Gods Geest in je hart.... verrassend zijn Zijn wegen en Zijn weg met jou.
Het gaat om jou relatie met de Heer en jou getuigenis (leuk om alles te delen over je buurvrouw, goede kennis of wie dan ook)
"Gij zult Mijn getuigen zijn"
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor MoesTuin » 09 jul 2019 11:30

Marnix schreef:Ik heb totaal andere getuigenissen gehoord. En het soort dingen die jij noemt kan je ook bij jongeren in traditionele kerken horen. Dus als je op basis van dat soort verhalen iets als fout kan bestempelen kan je de hele kerk wel opdoeken. Maar ga vooral door met polariseren in de Kerk van Christus tot er niets meer van over is....

Inderdaad Marnix, dat is wat hier aan de gang is en de religie moet ten koste van alles in stand blijven.....
Daarom gaan de jongeren ook verder.....en als die naar Opwekking gaan (IPV hun eigen traditionele kerk)
Oei oei oei....korte metten mee maken en zo negatief mogelijk erover praten.
En tegelijkertijd vergeet men dat al de christenen te samen uit al die kerk richtingen wereldwijd zelfs, ook de swingende Afrikaanse gemeenten enz....
We zijn in Christus al die leden en lidmaten tesamen Één Lichaam
(Voor de letterlijke, staat in de bijbel ook :wink: )
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Chaya » 09 jul 2019 11:38

Marnix schreef:Ik heb totaal andere getuigenissen gehoord. En het soort dingen die jij noemt kan je ook bij jongeren in traditionele kerken horen. Dus als je op basis van dat soort verhalen iets als fout kan bestempelen kan je de hele kerk wel opdoeken. Maar ga vooral door met polariseren in de Kerk van Christus tot er niets meer van over is....

De organisatie zet dit zelf op hun site!!!
En val vooral de mensen aan die dit op grond van de Bijbel niet kunnen goedkeuren, omdat het mensgericht is.

Wat het werk en de kerk kapot maakt, is de lauwheid van veel christenen, die 1 x per zondag kerkgang wel genoeg vinden. Maar wel een heel weekend lang kunnen chillen op een terrein.
Wat daarover in de Bijbel staat?

De brief aan Laodicea is misschien wel de meest aangrijpende van de zeven brieven. In deze laatste brief wordt wel heel treffend de situatie geschetst waarin veel kerken en gemeenten, met name in Europa en Amerika, zich bevinden. Niet koud, niet heet, maar lauw. ‘Daarom zal ik u uit Mijn mond spuwen,’ zegt de Here in Openbaring 3:16.

Lauw water was waardeloos. Dat wisten ze heel goed in Laodicea. Ze hadden geen eigen waterbronnen en het water dat ze aangevoerd kregen, was lauw als het bij hen was aangekomen. Dit woord ‘lauw’ komt alleen hier in het Nieuwe Testament voor. Het geeft aan dat de situatie in deze gemeente zeer ernstig is. Zoals je lauw water uitspuugt, zo zal de Here hen uit Zijn mond spuwen.

Is dit niet het probleem van veel christenen en gemeenten in onze tijd? Dat ons geestelijk leven gekenschetst moet worden als lauw. Ook al denken we dat het geestelijk wel goed zit met ons. We hebben aan niets gebrek (Openbaring 3:17). Ons kerkelijk leven draait toch goed. De opkomst in de diensten is redelijk, hoewel het hier en daar flink terugloopt. De inkomsten stemmen over het algemeen nog tot tevredenheid. Maar is er leven? Staat de Here Jezus centraal? Zijn we vol van Hem?

Wanneer Hij niet centraal staat, zijn we ellendig, jammerlijk, arm, blind en naakt (vers 17). Er is sprake van een geestelijke noodsituatie. De gemeente krijgt de raad van de Here om goud te kopen dat in het vuur gelouterd is, opdat ze rijk zullen worden. En witte kleren om hun naaktheid te bedekken, evenals ogenzalf opdat ze weer zullen zien.

bron: CIP.nl
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten