Opwekking 2019

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Chaya » 09 jul 2019 11:42

MoesTuin schreef:Het gaat om jou relatie met de Heer en jou getuigenis (leuk om alles te delen over je buurvrouw, goede kennis of wie dan ook)

zegt het mannetje dat alleen ellenlange schrijfsels van anderen en YT jubelarijtjes hier plaatst. :roll:
Vooral doorgaan hoor, steeds meer mensen worden dit spuugzat.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor MoesTuin » 09 jul 2019 11:55

Chaya schreef:De organisatie zet dit zelf op hun site!!!
En val vooral de mensen aan die dit op grond van de Bijbel niet kunnen goedkeuren, omdat het mensgericht is.

Wat het werk en de kerk kapot maakt, is de lauwheid van veel christenen, die 1 x per zondag kerkgang wel genoeg vinden. Maar wel een heel weekend lang kunnen chillen op een terrein.
Wat daarover in de Bijbel staat?

De brief aan Laodicea is misschien wel de meest aangrijpende van de zeven brieven. In deze laatste brief wordt wel heel treffend de situatie geschetst waarin veel kerken en gemeenten, met name in Europa en Amerika, zich bevinden. Niet koud, niet heet, maar lauw. ‘Daarom zal ik u uit Mijn mond spuwen,’ zegt de Here in Openbaring 3:16.

Lauw water was waardeloos. Dat wisten ze heel goed in Laodicea. Ze hadden geen eigen waterbronnen en het water dat ze aangevoerd kregen, was lauw als het bij hen was aangekomen. Dit woord ‘lauw’ komt alleen hier in het Nieuwe Testament voor. Het geeft aan dat de situatie in deze gemeente zeer ernstig is. Zoals je lauw water uitspuugt, zo zal de Here hen uit Zijn mond spuwen.

Is dit niet het probleem van veel christenen en gemeenten in onze tijd? Dat ons geestelijk leven gekenschetst moet worden als lauw. Ook al denken we dat het geestelijk wel goed zit met ons. We hebben aan niets gebrek (Openbaring 3:17). Ons kerkelijk leven draait toch goed. De opkomst in de diensten is redelijk, hoewel het hier en daar flink terugloopt. De inkomsten stemmen over het algemeen nog tot tevredenheid. Maar is er leven? Staat de Here Jezus centraal? Zijn we vol van Hem?

Wanneer Hij niet centraal staat, zijn we ellendig, jammerlijk, arm, blind en naakt (vers 17). Er is sprake van een geestelijke noodsituatie. De gemeente krijgt de raad van de Here om goud te kopen dat in het vuur gelouterd is, opdat ze rijk zullen worden. En witte kleren om hun naaktheid te bedekken, evenals ogenzalf opdat ze weer zullen zien.

bron: CIP.nl


Je spreekt jezelf tegen.
Je schrijft dat de kerk kapot gemaakt wordt
En verderop dat het wel weer goed gaat
Precies Christus moet centraal staan.

Ben nu wel benieuwd wat jij in je geloofsleven verstaat onder "vol zijn van Christus"

Je aangehaalde losse tekst stopt overigens niet bij vers 17.....het gaat zoveel verder.

Over de Heer die voor de deur van mijn en jou en ieders hart staat en klopt...
Breng je hand maar eens bij je borst en voel het kloppen.
De Heer klopt en doet ook een oproep om zelf de deur van je hart open te doen voor Hem.

Als dat gaan oproep tot opwekking is.

Hij heeft geduld met je....maakt je geen verwijtende opmerkingen maar roept jezelf op om in actie te komen naar Hem toe.

Nog is het tijd zolang jou hart klopt.
Genade tijd...

De Heere Jezus zegt: komt ALLEN!
(Dus niet....kom maar alleen de wedergeborenen of jij van dat kerkje of jij die.....)
Nee Allen. Komt ALLEN
Wat een ruimte in de nodiging van Christus aan allen dus ook voor jou en u die dit leest.
Dit overigens tot ergenis van velen die dat niet vinden kunnen omdat je je aan allerlei zelf bedachte regeltjes dient te houden en voldoen allereerst (slaaf vd wet zijn)

Maar de ruimte in de uitnodiging van de Heer Jezus vaagt dit allemaal weg. Vrij Zijn IN Christus!

Komt ALLEN die vermoeid en belast zijn en Ik zal u RUST geven....
Komt dan (ongeacht je toestand of verleden en laat niets of niemand je hierin tegenhouden)

Leg eens alles aan de kant, ja zelfs je kerkverband en laat je door niets en niemand afleiden en stel je geheel open voor de heilige Geest van God en bid om Zijn werk en leiding.....
Wonderlijk Zijn Gods wegen....
Dankbaar ben ik daarvoor nog iedere dag en iedere dag brengt mij dichter bij Hem, bij dé Hoopvolle Toekomst!
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4548
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor naamloos » 09 jul 2019 12:18

Chaya schreef:De organisatie zet dit zelf op hun site!!!
Er staat nog veel meer op de site. Maar wat je voor een negatief beeld kunt gebruiken pik je er gewoon even tussenuit.
Bij de GGiN bijv. zijn ze ook open over een aantal wettische regels zoals kledingkleur, broeken - rokken, snorren en baarden en al die onbijbelse flauwe kul.
Maar owee als iemand daar wat van zegt, dan zijn de rapen bij Chaya gaar.
Dan kun je allerlei dingen vinden die daar wél goed zijn, en niemand wordt er afgeschreven.
Ga maar eens lezen wat er in de Bijbel staat over meten met 2 maten.
Chaya schreef:Wat het werk en de kerk kapot maakt, is de lauwheid van veel christenen, die 1 x per zondag kerkgang wel genoeg vinden. Maar wel een heel weekend lang kunnen chillen op een terrein.
Wat daarover in de Bijbel staat?

De brief aan Laodicea is misschien wel de meest aangrijpende van de zeven brieven. In deze laatste brief wordt wel heel treffend de situatie geschetst waarin veel kerken en gemeenten, met name in Europa en Amerika, zich bevinden. Niet koud, niet heet, maar lauw. ‘Daarom zal ik u uit Mijn mond spuwen,’ zegt de Here in Openbaring 3:16. ....

Dus wie 1x naar de kerk genoeg vindt is een lauwe christen! ](*,) ](*,) ](*,)

Wat een onbijbelse toepassing. Als ze zulke dingen leren in de kerk vind ik die 1x precies 1x te veel.
Wat je ook van Opwekking vindt, lauw zijn ze zeker niet.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23586
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Marnix » 09 jul 2019 12:43

Chaya schreef:De organisatie zet dit zelf op hun site!!!
En val vooral de mensen aan die dit op grond van de Bijbel niet kunnen goedkeuren, omdat het mensgericht is.

Wat het werk en de kerk kapot maakt, is de lauwheid van veel christenen, die 1 x per zondag kerkgang wel genoeg vinden. Maar wel een heel weekend lang kunnen chillen op een terrein.
Wat daarover in de Bijbel staat?

De brief aan Laodicea is misschien wel de meest aangrijpende van de zeven brieven. In deze laatste brief wordt wel heel treffend de situatie geschetst waarin veel kerken en gemeenten, met name in Europa en Amerika, zich bevinden. Niet koud, niet heet, maar lauw. ‘Daarom zal ik u uit Mijn mond spuwen,’ zegt de Here in Openbaring 3:16.

Lauw water was waardeloos. Dat wisten ze heel goed in Laodicea. Ze hadden geen eigen waterbronnen en het water dat ze aangevoerd kregen, was lauw als het bij hen was aangekomen. Dit woord ‘lauw’ komt alleen hier in het Nieuwe Testament voor. Het geeft aan dat de situatie in deze gemeente zeer ernstig is. Zoals je lauw water uitspuugt, zo zal de Here hen uit Zijn mond spuwen.

Is dit niet het probleem van veel christenen en gemeenten in onze tijd? Dat ons geestelijk leven gekenschetst moet worden als lauw. Ook al denken we dat het geestelijk wel goed zit met ons. We hebben aan niets gebrek (Openbaring 3:17). Ons kerkelijk leven draait toch goed. De opkomst in de diensten is redelijk, hoewel het hier en daar flink terugloopt. De inkomsten stemmen over het algemeen nog tot tevredenheid. Maar is er leven? Staat de Here Jezus centraal? Zijn we vol van Hem?

Wanneer Hij niet centraal staat, zijn we ellendig, jammerlijk, arm, blind en naakt (vers 17). Er is sprake van een geestelijke noodsituatie. De gemeente krijgt de raad van de Here om goud te kopen dat in het vuur gelouterd is, opdat ze rijk zullen worden. En witte kleren om hun naaktheid te bedekken, evenals ogenzalf opdat ze weer zullen zien.

bron: CIP.nl


Op de site staan heel veel andere dingen die je maar graag achterwege laat. Als je bij dingen die niet in je straatje passen alleen het negatieve gaat benadrukken en bij dat wat je wel goed vindt alleen het positieve krijg je wel een heel vertekend beeld en dat is dus gewoon polariseren.

En ja, lauwheid is inderdaad een groot gevaar. Maar dat moet je vervolgens niet gaan gebruiken om dingen waar jij het niet mee eens bent als fout af te doen en je eigen dingen (je kerk, hoe jij in het geloof staat, dat jij twee keer op een zondag naar de kerk gaat) als goed te bestempelen. Ik ken jongeren en volwassenen die naar opwekking gaan en als er iets niet gebeurt is dat dat ze "lauw laat". Misschien is het gevaar van lauwheid wel veel groter als je je hele leven twee keer naar de kerk gaat (en vervolgens neerkijkt op mensen die maar 1x gaan). Niet omdat het verkeerd is om 2x te gaan of zo, maar omdat je volkomen verkeerde criteria gebruikt om anderen te beoordelen of te veroordelen. Vormen, frequentie, juichen of niet juichen. Dat soort dingen zijn je maatstaf geworden en op basis daarvan polariseer je. Op opwekking zijn ze lauw. Als je 1x naar de kerk gaat ben je lauw. Ja, het gaat er om dat Jezus centraal staat en dat we met Hem leven. Niet een beetje van ons leven geven maar ons totaal aan hem geven. Die boodschap hoor je op Opwekking en in de kerk. Daar zou het inderdaad om moeten gaan. Niet om of je 1 of 2 diensten in je kerk hebt en of je ze dan ook wel beiden bezoekt. Dat Hij centraal moet staan in je leven en niet maar een beetje van je vrije tijd wil, dat je je volledig aan Hem moet geven hoor je als het goed is in je kerk. Maar die boodschap klinkt ook op door jou verguisde conferenties als Opwekking. Of op de EO jongerendag. Als je verhalen wil horen dat mensen breken met die lauwheid en zich weer echt aan Hem geven, dan zijn daar tal van getuigenissen van te vinden van Opwekking of de Jongerendag. Maar die sla je maar over want ze voldoen niet aan de door je zelf gestelde voorwaarden hoe iets zou moeten gaan, welke vormen er worden gebruikt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23586
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Marnix » 09 jul 2019 12:46

naamloos schreef:
Dus wie 1x naar de kerk genoeg vindt is een lauwe christen! ](*,) ](*,) ](*,)

Wat een onbijbelse toepassing. Als ze zulke dingen leren in de kerk vind ik die 1x precies 1x te veel.
Wat je ook van Opwekking vindt, lauw zijn ze zeker niet.


Dat is idd wat Chaya gelooft. Daar is wel vaker discussie over geweest hier. Dat er vroeger maar 1 dienst was op zondag doet er niets aan af, mensen hebben ooit een tweede dienst bedacht en als je daar niet naartoe gaat ben je geen echte christen....

En precies, weinig lauwheid te vinden op Opwekking, wat je er ook van vindt. Ik vind het vrij massaal en groot dus ga er zelf zelden heen... maar ik kom veel meer lauwheid in de kerken tegen dan daar.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Chaya » 09 jul 2019 14:08

naamloos schreef:Er staat nog veel meer op de site. Maar wat je voor een negatief beeld kunt gebruiken pik je er gewoon even tussenuit.
Bij de GGiN bijv. zijn ze ook open over een aantal wettische regels zoals kledingkleur, broeken - rokken, snorren en baarden en al die onbijbelse flauwe kul.
Maar owee als iemand daar wat van zegt, dan zijn de rapen bij Chaya gaar.

Nee hoor, ik heb alleen maar wat stukjes eruit gehaald. Meer niet.
En met je hatelijke gebraak over de GGiN kwets je Irmo en niet mij!
naamloos schreef:Dus wie 1x naar de kerk genoeg vindt is een lauwe christen

Als je je plaats ONWETTIG leeglaat, ja!
Want dan doe je liever iets anders dan in Gods Huis te zijn.
Dat kun je dus gerust lauw noemen ja.
Want daardoor moeten veel kerken sluiten, omdat 1 dienst simpelweg niet genoeg opbrengt.
Maar als jij dat geen aanklacht vindt, voel je je dus kennelijk niet verbonden.

Maar dit forum zit vol met individualisten, die zich niet willen onderwerpen aan enige kerkorde of regel.
Niet zo gek dus als er zo'n opwekking nodig lijkt te zijn.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23586
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Marnix » 09 jul 2019 14:32

Chaya schreef:Nee hoor, ik heb alleen maar wat stukjes eruit gehaald. Meer niet.
En met je hatelijke gebraak over de GGiN kwets je Irmo en niet mij!

Als je je plaats ONWETTIG leeglaat, ja!
Want dan doe je liever iets anders dan in Gods Huis te zijn.
Dat kun je dus gerust lauw noemen ja.
Want daardoor moeten veel kerken sluiten, omdat 1 dienst simpelweg niet genoeg opbrengt.
Maar als jij dat geen aanklacht vindt, voel je je dus kennelijk niet verbonden.

Maar dit forum zit vol met individualisten, die zich niet willen onderwerpen aan enige kerkorde of regel.
Niet zo gek dus als er zo'n opwekking nodig lijkt te zijn.


Raar verhaal. Er zijn tal van kerken waar ze al heel lang maar 1 dienst hebben en die wel genoeg opbrengen. Omdat mensen die 1x naar de kerk gaan op een zondag wel gewoon hun bijdragen betalen. In de meeste kerken is het al lang niet meer zo dat de kerk moet leven van de collecte in de kerkdiensten zelf. Je bent lid en dan betaal je een bijdrage, mensen doen losse giften... en daar kan een kerk financieel op draaien. Zo ging dat in de Bijbel (waar men maar 1 samenkomst had op de zondag) ook. En dat kerken moeten sluiten is niet omdat iedereen nog maar 1x naar de kerk gaat maar als het ledenaantal (ongeacht of ze 1x of 2x naar de kerk gaan) afneemt. Je hoeft geen onjuiste argumenten te verzinnen om je gelijk te halen. Als Naamloos 1x op een zondag naar de kerk gaat en geld afdraagt aan de kerk kan je haar moeilijk verwijten dat kerken dicht gaan omdat ze de middagdienst (die er vast niet is daar) niet bezoekt.

Weer een mooi voorbeeld van de mens die centraal staat. We bedenken als mensen gewoon op een gegeven moment een tweede kerkdienst op de zondag en als je daar niet naartoe gaat ben je geen goed christen... want wij hebben het dan wel bedacht maar God roept je natuurlijk wel, die staat namelijk aan onze kant... Je kan ook 10 diensten op een zondag gaan plannen en dan zeggen als mensen niet naar alle tien gaan: Aha, je doet dus liever andere dingen dan naar Gods huis gaan. Als het zo belangrijk was dat er twee diensten op de zondag waren had God dat wel zo ingesteld maar dat heeft Hij niet gedaan. Dat hebben mensen 1500 jaar later bedacht en dan kan je niet zeggen: En als je daar niet naartoe gaat ben je liever niet in Gods huis en ben je dus lauw. God voor je karretje spannen en wijzer willen zijn dan God, dat is het. En lauwheid omdat men vastigheid zoekt in eigen bedenksels en regels ipv bij God en wat Hij ons leert.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4548
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor naamloos » 09 jul 2019 14:35

Chaya schreef:Nee hoor, ik heb alleen maar wat stukjes eruit gehaald. Meer niet.
En met je hatelijke gebraak over de GGiN kwets je Irmo en niet mij!
Jaja, het 1 noem je hatelijk braken, maar wat je zelf doet .... splinter balk!
Bovendien was het van mij maar een voorbeeld zodat je je eigen gedrag kunt spiegelen.
Chaya schreef:Als je je plaats ONWETTIG leeglaat, ja!
Er is geen wet die voorschriift hoe vaak er een dienst gehouden moet worden.
En er volgt zeker niet uit dat je een lauwe christen zou zijn als je niet alle diensten bijwoont.
Chaya schreef:Want dan doe je liever iets anders dan in Gods Huis te zijn.
De tempel Gods zijn de gelovigen zelf, we zijn geen Israëlieten die onder het oude verbond leven.
Het gebouw waar samenkomsten in worden gehouden is niks anders dan wat stenen en cement.
Chaya schreef:Dat kun je dus gerust lauw noemen ja.
Ik hou liever de Bijbelse criteria aan over wat lauw is, niet die jouwe.
Chaya schreef:Want daardoor moeten veel kerken sluiten, omdat 1 dienst simpelweg niet genoeg opbrengt.
Maar als jij dat geen aanklacht vindt, voel je je dus kennelijk niet verbonden.
Ik vind 1 dienst genoeg en ik voel me hartelijk verbonden met de gemeente hoor.
Chaya schreef:Maar dit forum zit vol met individualisten, die zich niet willen onderwerpen aan enige kerkorde of regel.
Niet zo gek dus als er zo'n opwekking nodig lijkt te zijn.
Bij Opweking zijn er heel wat samenkomsten in zo'n weekeind, maar ik sla er gerust 1 over als dat me zo uitkomt. Lauw hé! :shock:
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4548
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor naamloos » 09 jul 2019 14:40

Marnix schreef:. Als Naamloos 1x op een zondag naar de kerk gaat en geld afdraagt aan de kerk kan je haar moeilijk verwijten dat kerken dicht gaan omdat ze de middagdienst (die er vast niet is daar) niet bezoekt.
Ik denk dat Chaya zo'n hele gemeente dan lauw vindt ipv het individu.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Veendam » 09 jul 2019 14:57

Chaya schreef:Als je je plaats ONWETTIG leeglaat, ja!
Want dan doe je liever iets anders dan in Gods Huis te zijn.
Dat kun je dus gerust lauw noemen ja.
Want daardoor moeten veel kerken sluiten, omdat 1 dienst simpelweg niet genoeg opbrengt.
Maar als jij dat geen aanklacht vindt, voel je je dus kennelijk niet verbonden.

Maar dit forum zit vol met individualisten, die zich niet willen onderwerpen aan enige kerkorde of regel.
Niet zo gek dus als er zo'n opwekking nodig lijkt te zijn.


Is het dan zo dat de tweede dienst alleen maar nuttig of noodzakelijk is om geld binnen te kunnen harken ?
Als 1 dienst genoeg geld op zou brengen schrap je toch niet de tweede dienst of wel ?

Er zijn genoeg mensen die tegenwoordig helemaal niks meer in de collectezak doen.
Die maken gewoon elke maand geld over naar de plaatselijke kerk of Gemeente en sommigen doen dat gewoon 1 keer per week.
Voor die mensen is helemaal geen kerkdienst nodig als het gaat om alleen de collectezak.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Chaya » 09 jul 2019 15:04

Veendam schreef:Is het dan zo dat de tweede dienst alleen maar nuttig of noodzakelijk is om geld binnen te kunnen harken ?
Als 1 dienst genoeg geld op zou brengen schrap je toch niet de tweede dienst of wel ?

Is dat jouw interpretatie van het geheel?
Als de kerkklokken ons roepen en er is GEEN wettige verhindering, hoor je te gaan.
God komt tot ons in het Woord, en in de kerkdiensten.
De eerste christengemeenten begonnen ook te verflauwen en te verslappen en ze kregen pittige brieven.
Niks aai over de bol en geeft niet hoor.
Lees ze maar eens!
Dat gaat heel wat verder dan dat.
naamloos schreef:Bij Opweking zijn er heel wat samenkomsten in zo'n weekeind, maar ik sla er gerust 1 over als dat me zo uitkomt. Lauw hé!

Mooie verspreking trouwens. :lol:
Ja, als je zo gemakkelijk overslaat, wat doe je er dan überhaupt?
Marnix schreef:Raar verhaal.

Dat vind jij van alles wat ik schrijf.
Veeg gerust je straatje schoon en dat van anderen erbij.

Je hebt kinderen, als je dit zo voorleeft aan hen, is het mogelijk dat zij straks helemaal niet meer gaan.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4548
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor naamloos » 09 jul 2019 15:31

Chaya schreef:Mooie verspreking trouwens. :lol:
Ach, ik maak liever een spelfout dan inhoudelijke fouten, inconsequent veroordelen, draaien, roddelen en meer van dat gekonkel.
Chaya schreef:Ja, als je zo gemakkelijk overslaat, wat doe je er dan überhaupt?
Ik ga voor de keren dat ik niet oversla, voor de muziek en voor de ontmoetingen.
En soms ben ik gewoon even moe, of ik zit vol in mn hoofd o.i.d. en dan ga ik even niet.
Gelukkig zijn er dan geen zuurpruimen die aan me vragen wat ik hier eigenlijk doe.
Iedereen is welkom, ook als je niet het overvolle programma volgt.
Bovendien zijn er op hetzelfde moment meerdere bijeenkomsten in andere tenten, dus je moet sowieso al kiezen.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Chaya » 09 jul 2019 15:58

Lees dit dan eens en zeg eerlijk of je dit ook zo beleefde en zag in Biddinghuizen:
Opwekking in Korea
Op maandag tussen de middag kwamen we als zendelingen bij elkaar en riepen ernstig tot God. Geestelijk waren we een en we weigerden God te laten gaan tenzij Hij ons zegende. Deze avond was geheel anders. Iedereen die de kerk binnenkwam, voelde dat de ruimte vol was van Gods aanwezigheid (…). Na een korte preek leidde Lee de samenkomst en riep op tot gebed. Er begonnen zoveel mensen tegelijk te bidden, dat Lee zei: ‘Als jullie graag zo willen bidden, laat dan iedereen bidden’. Het effect was onbeschrijfelijk. Het was geen verwarring. Er lag een sterke harmonie in het geluid en in de geest. Zielen voegden zich samen, in beweging gebracht door een onweerstaanbare drang om te bidden. Het gebed klonk als het geluid van vele wateren, een oceaan van gebed beukte op de troon van God. Het waren niet vele gebeden, maar het was één gebed, geboren uit één Geest, gericht tot één Vader in de hemel. (…) Toen het gebed verderging, kwam er een zware geest van berouw over de zonde over de aanwezigen. Aan één kant begon iemand te huilen en een moment later huilde de hele menigte (…) De ene na de andere man stond op, belijd zijn zonden, brak en huilde. Hij gooide zichzelf dan op de vloer, sloeg met zijn vuisten op de grond in grote zielsangst vanwege de overtuiging. (…) Het effect van honderden mannen die samen hardop baden, is onbeschrijfbaar. Steeds na een volgende belijdenis, begonnen ze oncontroleerbaar te huilen. We huilden allemaal,we konden het niet inhouden. Zo ging de bijeenkomst door tot twee uur in de morgen, met belijdenis, geween en gebed’ (W. Blair en B. Hunt, De opwekking in Korea en het lijden dat volgde,

En:
De Bijbel laat duidelijk zien dat het mogelijk is God ook op een verkeerde wijze te dienen en te aanbidden. De geschiedenis van Nadab en Abihu, de zonen van Aäron die met ‘vreemd vuur’ voor Gods aangezicht verschijnen, is daar een duidelijk voorbeeld van (Lev. 10). Zij roepen daarmee Gods toorn over zich uit. Ook vandaag is het zeer wel mogelijk om God op een verkeerde manier te dienen.

BRON

Ik heb jou hier leren kennen als iemand die geen stenen voor brood slikt. Dat je i.i.g. serieus naar de Waarheid op zoek bent. Waarom je dan zo enthousiast raakt over een dergelijk tamelijk horizontaal evenement, begrijp ik dan echt niet.
Dat zou m.i. meer passen bij mensen die niet onderscheidend hebben leren luisteren.

Zie je wat ik bedoel?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor MoesTuin » 09 jul 2019 17:19

Chaya schreef:
Zie je wat ik bedoel?


Ik zie een heleboel wanhoop en rusteloosheid in je berichten die alle richtingen opvliegen en niet meer te volgen zijn......


Stap allereerst eens van jou (ver)oordelende troon af...
Het oordeel komt nooit aan jou toe ! ( hoe graag je dit ook hier ventileerd op dit forum, je bent er al geregeld mank op gegaan )

Leer van je mede broeders en zusters in Geloof in de Heer
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23586
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Marnix » 09 jul 2019 17:43

Veendam schreef:Is het dan zo dat de tweede dienst alleen maar nuttig of noodzakelijk is om geld binnen te kunnen harken ?
Als 1 dienst genoeg geld op zou brengen schrap je toch niet de tweede dienst of wel ?

Er zijn genoeg mensen die tegenwoordig helemaal niks meer in de collectezak doen.
Die maken gewoon elke maand geld over naar de plaatselijke kerk of Gemeente en sommigen doen dat gewoon 1 keer per week.
Voor die mensen is helemaal geen kerkdienst nodig als het gaat om alleen de collectezak.


Wij hadden vroeger 3 collectes tijdens een dienst, dat is later teruggebracht 1 collecte waarbij die voor de kerk / het gebouw etc zijn afgeschaft. De collecte is voor diaconie / een goed doel en de rest kan je volgens mij beter via de bijdragen / giften regelen. Een stuk gastvrijer dan bij een kerkdienst een hele parade aan collectezakken rond laten gaat.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 gasten