Opwekking 2019

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor mona » 19 jun 2019 13:09

Ik ben het in grote lijnen met ds Klaassen eens, maar heb ook wel een kritische aantekening.

Volkomen eens met dit:
Ik heb de indruk dat een helder en eenduidig sprekersbeleid bij Opwekking ontbreekt. Dit vraagt van de bezoekers onderscheidingsvermogen. Het gevaar bestaat dat mensen uitspraken of dingen die gebeuren voor zoete koek slikken.
Veel bijeenkomsten dragen een oppervlakkig of populair karakter. Dat is soms een kwestie van smaak, maar ik ben blij dat wij niet de gewoonte hebben om af te tellen voordat de dienst begint. Een vleugje humor kan een verademing zijn, maar soms heb je meer het gevoel bij een cabaretier te zitten dan in een dienst waarin het Woord van God centraal staat.


Veel erger is dat in sommige optredens het besef van de heiligheid van God lijkt te ontbreken. Waar is het besef dat zelfs kinderen van God de heiligheid van God nauwelijks verdragen kunnen (Jes. 6:5)? Bovendien kenmerken veel optredens zich door een eigentijdse stijl, met name wat muziek en vormgeving betreft, die ik soms niet anders dan ”wereldgelijkvormig” kan noemen.

Kritisch op dit:
Het eerste wat Jezus zegt van een burger van Gods Koninkrijk is dat deze „arm van geest” is en „treurt” (Matth. 5:3 en 4).
Ja, maar de Heere Jezus zegt niet dat je je hele leven moet blijven treuren als burger van Gods koninkrijk!

De Schrift en de reformatorische traditie leren echter overduidelijk dat niemand tot Jezus kan komen, tenzij dat de Vader hem trekt (Joh. 6:44). En dat er een vernieuwende werking van de Heilige Geest nodig is voordat een mens kan geloven of voor Jezus kan kiezen. „Tenzij dat iemand opnieuw geboren wordt, hij kan het Koninkrijk van God niet zien (Joh. 3:3).” Deze leer verheerlijkt God maar vernedert de mens.
Ja, maar het is dan ook geen reformatorisch evenement, waarbij alle stukken, in gelijkmatige delen, in elke lezing of preek, aan de orde moet komen, voordat je kunt zeggen dat het evenwichtig is.
Bovendien betwijfel ik het, dat er echt nooit gezegd wordt dat de Heilige Geest het geloof en de keuze voor de Heere Jezus in je hart werkt. Ik geloof dat namelijk niet. Wel is de visie op de mens erg positief. Ik gruw dan ook van het "pamperende parel-geloof".
(je bent mooi! sta op en schitter! als een kind bij Papa op schoot! en nog meer van die kreten).

Onze gereformeerde traditie heeft goud genoeg waarbij het klatergoud uit Biddinghuizen verbleekt. Of zou het enthousiasme voor ‘Biddinghuizen’ een illustratie zijn van onze onkunde of (nog erger) een camouflage van onze leegte?
Het zou van evenwichtigheid getuigen als de dominee het klatergoud van lijdelijkheid in sommige reformatorische kerken ook zou benoemen. Want in de reformatorische kerken is niet alles goud wat er blinkt. Als het gaat over camouflage van leegte, dan kan dat ook zijn door je uiterlijk te houden aan de traditie, en uit vorm twee keer naar de kerk gaat, en een rok en hoed draagt. Onbekeerde harten zijn leeg, zowel in refoland als in de happy-clappy kerk.
Het is niet de gereformeerde traditie die het goud heeft in handen heeft, maar het is Gods Woord wat het goud is!
Uiterst rechts en uiterst links hebben samen een gemene deler: gevoel en ervaring. Bij de één moet het een vrolijk gevoel zijn, en bij de ander moet het een gevoel van uiterste wanhoop zijn.
Daarnaast vallen er binnen de reformatorische kerken evengoed nog een heel aantal zaken te reformeren.
Het lastige is dat we onze eigen blinde vlekken zo moeilijk kunnen zien. Alleen als Gods Geest onze ogen opent, komen deze aan het licht.

Laten we ons inzetten voor de gemeente waarin God ons geplaatst heeft en bidden dat de Geest van God onze gemeente doorwaait. Er is nog genoeg voor Hem te doen. Laten we bidden om een opwekking in de geest van Handelingen 2, zodat velen, aangeraakt door de Geest, hun zonden belijden en hun heil in Christus alleen zoeken. Naar zo’n opwekking zie ik uit!
Amen, ik ook!
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor MoesTuin » 20 jun 2019 08:11

De Klaassen was toch ook van de Nashville verklaring?
Dat zegt genoeg...
Het oordeel over alles wat hem niet gewoon is alweer klaar...
Opwekking.... opgewekt zijn uit de dood in het Licht in Christus
Gelukkig gaat ds Klaassen en niemand over het oordeel over al de harten van de mensen die bij Opwekking waren.
God kent ze of kent ze niet.
Zo kent de Heer ook jou en mijn hart die dit bericht leest...
Het oordeel is aan de Heer.
Daar moeten we vanaf blijven....
Wees blij met Opwekking 2019....had je ze liever naar Pinkpop zien gaan?
Opwekking kan een opstapje zijn naar meer...een zaadje gepland...wat groeien gaat naar de Heer.

Maar kerkgangers denken vaak als denkendbeeldige stoere volwassen planten alles beter te weten, maar beseffen niet dat ze voor buitenstaanders of niet gelijk denkenden een prikken de cactus zijn geworden een stekende distel.....want opwekking, dat heurt niet zo te gaan.....
Snoeien doet bloeien....zaaien doet oogsten....
Bij opwekking en in de kerken....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor ben db bd » 21 jun 2019 20:01

oei, ik kom achter met delibereren, zie ik. Maar dank voor jullie in leven houden van de conversatie.
Chaya schreef:
Valt me van je tegen ben. Ik dacht dat jij principiëler zou zijn. Het is moeilijker om staande te blijven, dan je mee te laten trekken. Wat zou jouw vriend ds. van Dijk hiervan gezegd hebben denk je?

Laat ik maar eerlijk beginnen met toe te geven dat ik mijn denominatiegenoten graag tegen val op dit onderhavige punt.
ik heb voor mijn doen een lang en rijk leven gehad, met als kleutertje reeds wat ik noem de engeltjes op de rand van m'n bed, als mijn vrome moeder zaliger mij leerde voor de Allerhoogste te knielen en mijn gebedje op te zeggen. (wat ik nog steeds dagelijks mag doen)
ik denk dat ik nu knap tegen het end begin te lopen, want wat snoeitakken ruimen van de tuinpaden lukte vanmiddag al niet eens meer.

Het is al weer ruim 50 jaar geleden dat we in Monster bij ds. Jac. van Dijk belijdenis van ons geloof af mochten leggen. (zelf waren wij nog een BW in wording). Maar de tekst welke ik meekreeg weet ik nog goed en was: '"Indien gij dan met Christus opgewekt zijt, zo zoekt de dingen die boven zijn, waar Christus is, zittende aan de rechterhand Gods. Bedenk de dingen die boven zijn, niet die op de aarde zijn."
Heb ik dat zoeken en bedenken gedaan? Te weinig vind ik zelf. En dan heb ik de neiging om heel zwaarmoedig te worden (genetisch bepaald).

Maar in de Evangelische Hallelujah-diensten wordt je dan weer blij opgewekt om de Heere God te lofprijzen en te eren en te dankzeggen.
Nou dan kunnen die zwarte demonen je niet meer omlaag trekken hoor. Ze slaan dan halsoverkop op de vlucht... Doe het ook maar !!
Wij hadden nooit Christus geheiligde Kerk mogen verscheuren en opdelen in eenzijdige onderling vijandige eigenwijze genootschappen!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Marnix » 23 jun 2019 23:03

ben db bd schreef:oei, ik kom achter met delibereren, zie ik. Maar dank voor jullie in leven houden van de conversatie.
Chaya schreef:
Laat ik maar eerlijk beginnen met toe te geven dat ik mijn denominatiegenoten graag tegen val op dit onderhavige punt.
ik heb voor mijn doen een lang en rijk leven gehad, met als kleutertje reeds wat ik noem de engeltjes op de rand van m'n bed, als mijn vrome moeder zaliger mij leerde voor de Allerhoogste te knielen en mijn gebedje op te zeggen. (wat ik nog steeds dagelijks mag doen)
ik denk dat ik nu knap tegen het end begin te lopen, want wat snoeitakken ruimen van de tuinpaden lukte vanmiddag al niet eens meer.

Het is al weer ruim 50 jaar geleden dat we in Monster bij ds. Jac. van Dijk belijdenis van ons geloof af mochten leggen. (zelf waren wij nog een BW in wording). Maar de tekst welke ik meekreeg weet ik nog goed en was: '"Indien gij dan met Christus opgewekt zijt, zo zoekt de dingen die boven zijn, waar Christus is, zittende aan de rechterhand Gods. Bedenk de dingen die boven zijn, niet die op de aarde zijn."
Heb ik dat zoeken en bedenken gedaan? Te weinig vind ik zelf. En dan heb ik de neiging om heel zwaarmoedig te worden (genetisch bepaald).

Maar in de Evangelische Hallelujah-diensten wordt je dan weer blij opgewekt om de Heere God te lofprijzen en te eren en te dankzeggen.
Nou dan kunnen die zwarte demonen je niet meer omlaag trekken hoor. Ze slaan dan halsoverkop op de vlucht... Doe het ook maar !!
Wij hadden nooit Christus geheiligde Kerk mogen verscheuren en opdelen in eenzijdige onderling vijandige eigenwijze genootschappen!


Chaya zei: de Geest laat je nooit dingen doen doe tegen je geweten ingaan. De vraag is dus indirect: liet de Geest je iets doen wat tegen je geweten ingaat en zo ja, voelde je je schuldig op dat moment, of later, omdat je danste? En weet je dat het inderdaad de Geest was die je daartoe aanzette of werd je opgezweept door de massa.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Veendam » 24 jun 2019 08:16

Chaya schreef:De Heilige Geest laat je NOOIT dingen doen die tegen je conscientie ingaan!!


Dit is inderdaad een goedpunt wat hier aangesneden is, maar ik wiler wel wat aantekeningen bij zetten.
Er staat in de Bijbel dat de gelovigen een REIN GEWETEN HEBBEN.
Dat komt doordat hun schuld is weggewassen en ze niks hebben achtergehouden ten opzichte van God en van hun naaste.
Dat is namelijk de uitwerking die de relatie met God werkt, namelijk dat je God van harte liefhebt boven alles en je naaste als je zelf en daardoor ook aan je naaste doet wat je graag zou willen dat je naaste aan jou deed.

Het geweten van de wederomgeboren mens is dus normaal gesproken nooit bezwaard.
Wanneer het geweten van de wedergeboren mens wel bezwaard raakt dan kan dat komen doordat er iets is wat tegen Gods Woord in gaat, tegen de Wil van God in gaat. Iets wat in gaat tegen het denken van God in gaat.

Maar stel nu dat het geweten van de wederomgeboren mens bezwaard wordt kan het dan ook nog vanwege een andere oorzaak plaatsvinden ?
Jazeker, als ons denken niet in lijn is met Gods Woord, met de wil van God of als ons denken in gaat tegen de gedachten van God.
Wanneer dat laatste het geval is dan laat de Heilige Geest je dus ook geen dingen doen die tegen je geweten in gaan, maar wil de Heilige Geest je in de vrijheid plaatsen, door aan te stippen wat er in je denken nog vernieuwd moet worden.
God wil dan dat stukje verkeerde vroomheid er af hakken van je zodat je steeds meer de vorm krijgt van Christus die in je woont.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Chaya » 24 jun 2019 08:38

Veendam schreef:Maar stel nu dat het geweten van de wederomgeboren mens bezwaard wordt kan het dan ook nog vanwege een andere oorzaak plaatsvinden ?
Jazeker, als ons denken niet in lijn is met Gods Woord, met de wil van God of als ons denken in gaat tegen de gedachten van God.
Wanneer dat laatste het geval is dan laat de Heilige Geest je dus ook geen dingen doen die tegen je geweten in gaan, maar wil de Heilige Geest je in de vrijheid plaatsen, door aan te stippen wat er in je denken nog vernieuwd moet worden.
God wil dan dat stukje verkeerde vroomheid er af hakken van je zodat je steeds meer de vorm krijgt van Christus die in je woont.

Dit is zo onbijbels en zo recht praten wat krom is.
In de praktijk is het nl. precies andersom. Wat eerst wel door de beugel kon, wordt zonde!
Dat zie je aan mensen die door God stilgezet worden op hun levenspad. (goed voorbeeld is Paulus)
Ze kunnen niet meer met de wereld mee. En DAT is nu een kenmerk.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor coby6 » 24 jun 2019 10:41

Veendam schreef:Dit is inderdaad een goedpunt wat hier aangesneden is, maar ik wiler wel wat aantekeningen bij zetten.
Er staat in de Bijbel dat de gelovigen een REIN GEWETEN HEBBEN.
Dat komt doordat hun schuld is weggewassen en ze niks hebben achtergehouden ten opzichte van God en van hun naaste.
Dat is namelijk de uitwerking die de relatie met God werkt, namelijk dat je God van harte liefhebt boven alles en je naaste als je zelf en daardoor ook aan je naaste doet wat je graag zou willen dat je naaste aan jou deed.

Het geweten van de wederomgeboren mens is dus normaal gesproken nooit bezwaard.
Wanneer het geweten van de wedergeboren mens wel bezwaard raakt dan kan dat komen doordat er iets is wat tegen Gods Woord in gaat, tegen de Wil van God in gaat. Iets wat in gaat tegen het denken van God in gaat.

Maar stel nu dat het geweten van de wederomgeboren mens bezwaard wordt kan het dan ook nog vanwege een andere oorzaak plaatsvinden ?
Jazeker, als ons denken niet in lijn is met Gods Woord, met de wil van God of als ons denken in gaat tegen de gedachten van God.
Wanneer dat laatste het geval is dan laat de Heilige Geest je dus ook geen dingen doen die tegen je geweten in gaan, maar wil de Heilige Geest je in de vrijheid plaatsen, door aan te stippen wat er in je denken nog vernieuwd moet worden.
God wil dan dat stukje verkeerde vroomheid er af hakken van je zodat je steeds meer de vorm krijgt van Christus die in je woont.

Kan, maar sommigen hebben een zwak geweten en geloven dat ze alleen plantaardig voedsel mogen eten. Wat kan het schelen.
Een gereformeerde die kritisch is en niet open staat voor de nieuwste beweging van Rodney Howard Browne is intelligenter bezig dan iemand die zijn vroomheid opzij gooit en het allemaal slikt als een pasgeboren vogel. De strikte kan zo ook goede dingen mis lopen, maar wie is er eigenlijk beter af dan?

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Veendam » 24 jun 2019 15:27

coby6 schreef:Kan, maar sommigen hebben een zwak geweten en geloven dat ze alleen plantaardig voedsel mogen eten. Wat kan het schelen.
Een gereformeerde die kritisch is en niet open staat voor de nieuwste beweging van Rodney Howard Browne is intelligenter bezig dan iemand die zijn vroomheid opzij gooit en het allemaal slikt als een pasgeboren vogel. De strikte kan zo ook goede dingen mis lopen, maar wie is er eigenlijk beter af dan?


Wanneer mensen een zwak geweten hebben dan mag dat geweten sterker worden door geestelijke groei.
Stilstand in groei is namelijk nooit wat de bedoeling is geweest van God.
Het is vanzelfsprekend dat gelovigen niet alles zomaar voor zoete koek moeten slikken, want als het goed is onderzoeken we alle dingen of het inderdaad zo is zoals God dat bedoeld heeft. (Nu heb ik trouwens op zich geen probleem met Rodney Howard Browne en had een goede ontmoeting met hem hier in april dit jaar).

Het is niet de vraag wie er beter af is, iemand die verkeerde dingen doorslikt of het goede niet eet, beide doen zichzelf daardoor tekort.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Veendam » 24 jun 2019 15:31

Chaya schreef:Dit is zo onbijbels en zo recht praten wat krom is.
In de praktijk is het nl. precies andersom. Wat eerst wel door de beugel kon, wordt zonde!
Dat zie je aan mensen die door God stilgezet worden op hun levenspad. (goed voorbeeld is Paulus)
Ze kunnen niet meer met de wereld mee. En DAT is nu een kenmerk.


Als iemand van niet kerkelijk ineens kerkelijk gaat worden en denkt dat hij alleen nog maar in het zwart gekleed over straat mag gaan kan een bezwaard geweten krijgen wanneer hij een blauwe broek aan zou doen. Maar of dat nu werkelijk een echte reden is om je geweten daardoor bezwaard te laten raken ? Ik denk zelf niet dat het op die manier de bedoeling is.
Ze kunnen dan inderdaad niet met de wereld mee, maar ze kunnen bijna ook niet meer mee met medegelovigen als die alleen een blauwe broek wel goed vinden om te dragen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Chaya » 24 jun 2019 15:38

Veendam schreef:Wanneer mensen een zwak geweten hebben dan mag dat geweten sterker worden door geestelijke groei.
Stilstand in groei is namelijk nooit wat de bedoeling is geweest van God.
Het is vanzelfsprekend dat gelovigen niet alles zomaar voor zoete koek moeten slikken, want als het goed is onderzoeken we alle dingen of het inderdaad zo is zoals God dat bedoeld heeft. (Nu heb ik trouwens op zich geen probleem met Rodney Howard Browne en had een goede ontmoeting met hem hier in april dit jaar).

Het is niet de vraag wie er beter af is, iemand die verkeerde dingen doorslikt of het goede niet eet, beide doen zichzelf daardoor tekort.

Paulus wist meteen dat hij zondaar was en welke zonden hij had gedaan. Dat liet de H.G. hem doen inzien.
Veendam schreef:Als iemand van niet kerkelijk ineens kerkelijk gaat worden en denkt dat hij alleen nog maar in het zwart gekleed over straat mag gaan kan een bezwaard geweten krijgen wanneer hij een blauwe broek aan zou doen.

Kom maar weer met een stereotiep opdraven, als je niets beters weet.
Ik ken diverse mensen die midden uit de wereld gegrepen zijn, maar ook die zichzelf wel een net mens vonden.
Bij ALLEN ging het roer om. Een paar voorbeelden:
Soms veranderde de kleding, de haardracht, de tv ging de deur uit, de lektuurbak werd een stuk leger.
Maar dat zijn de gevolgen, het gaat meer over de innerlijke beleving, die dan naar buiten komt.

Er wordt hier vrijwel nooit gesproken over zonden en zondaars.
Men noemt zichzelf verlost, zonder te weten waarvan en waaruit.

Een uitzondering hierop is DeDwaler. Van hem lees ik het wel.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Veendam » 24 jun 2019 16:13

Chaya schreef:Paulus wist meteen dat hij zondaar was en welke zonden hij had gedaan. Dat liet de H.G. hem doen inzien.

Kom maar weer met een stereotiep opdraven, als je niets beters weet.
Ik ken diverse mensen die midden uit de wereld gegrepen zijn, maar ook die zichzelf wel een net mens vonden.
Bij ALLEN ging het roer om. Een paar voorbeelden:
Soms veranderde de kleding, de haardracht, de tv ging de deur uit, de lektuurbak werd een stuk leger.
Maar dat zijn de gevolgen, het gaat meer over de innerlijke beleving, die dan naar buiten komt.

Er wordt hier vrijwel nooit gesproken over zonden en zondaars.
Men noemt zichzelf verlost, zonder te weten waarvan en waaruit.

Een uitzondering hierop is DeDwaler. Van hem lees ik het wel.


Paulus zei inderdaad dat hij de Wet en de geboden nauwgezet had opgevolgt en zich daar in alles aan heeft gehouden.
Eigenlijk was dus de enigste zonde die hij gedaan had het niet erkennen van Jezus als de Zoon van God.

Er kunnen mensen zijn die inderdaad net zoals DeDwaler een ander een vaste manier opleggen van hoe alles moet gaan in iemand zijn leven.
Wanneer iemand daarvan afwijkt dan wordt DeDwaler feller en als die zich niet bij het standpunt van DeDwaler wil aanpassen wordt er gewoon gezegt: Ik praat niet meer met je.
Dan mag de lektuurbak een andere inhoud gekregen hebben en mag iemand besluiten om de TV de deur uitdoen, maar als je dan gewoon via de computer hetzelfde kijkt als je eerder deed op de TV of je leest de bagger van het internet in plaats van Gods Woord wat heeft het dan voor zin allemaal ?

Dan mag je dat stereotyp noemen maar zo bedoel ik het helemaal niet.
Uiterlijke veranderingen hebben geen enkel nut als het niet van binnenuit komt.
Het is dus niet alleen van belang dat iemand iets doet of niet doet, maar dat hij ook weet waarom hij iets wel of niet doet.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor coby6 » 24 jun 2019 17:17

Veendam schreef:Wanneer mensen een zwak geweten hebben dan mag dat geweten sterker worden door geestelijke groei.
Stilstand in groei is namelijk nooit wat de bedoeling is geweest van God.
Het is vanzelfsprekend dat gelovigen niet alles zomaar voor zoete koek moeten slikken, want als het goed is onderzoeken we alle dingen of het inderdaad zo is zoals God dat bedoeld heeft. (Nu heb ik trouwens op zich geen probleem met Rodney Howard Browne en had een goede ontmoeting met hem hier in april dit jaar).

Het is niet de vraag wie er beter af is, iemand die verkeerde dingen doorslikt of het goede niet eet, beide doen zichzelf daardoor tekort.

Na al die jaren denken dat ik zo vrij was en hullie zo religieus, wou ik dat ik zelf nooit mijn alarmsysteem zomaar aan de kant had gegooid. In Toronto werd er compleet de draak gestoken met mensen die het wilden testen aan de Bijbel. Dat zegt al genoeg eigenlijk.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor Veendam » 24 jun 2019 20:35

coby6 schreef:Na al die jaren denken dat ik zo vrij was en hullie zo religieus, wou ik dat ik zelf nooit mijn alarmsysteem zomaar aan de kant had gegooid. In Toronto werd er compleet de draak gestoken met mensen die het wilden testen aan de Bijbel. Dat zegt al genoeg eigenlijk.


Wanneer iets bekeken wordt of het wel Bijbels is dan is het alleen maar goed.
Wanneer mensen niet open staan voor het toetsen aan het Woord dan zit daar wat mis.
Dat hoeft op zich nog niet te betekenen dat het geteste fout of goed is bij voorbaat.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor coby6 » 24 jun 2019 23:36

Veendam schreef:Wanneer iets bekeken wordt of het wel Bijbels is dan is het alleen maar goed.
Wanneer mensen niet open staan voor het toetsen aan het Woord dan zit daar wat mis.
Dat hoeft op zich nog niet te betekenen dat het geteste fout of goed is bij voorbaat.

Ja ik blijf er voor de zekerheid maar uit de buurt tegenwoordig. De een vind ik heel goed, de ander blijf ik liever heel ver uit de buurt en dan zijn ze gewoon vriendjes en geven met z'n allen een conferentie. Ik zit maar weer bij een ouderwetse pinksterkerk. Daar is in ieder geval geen gekkigheid.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Opwekking 2019

Berichtdoor MoesTuin » 25 jun 2019 12:17

Chaya schreef:Paulus wist meteen dat hij zondaar was en welke zonden hij had gedaan. Dat liet de H.G. hem doen inzien.

Kom maar weer met een stereotiep opdraven, als je niets beters weet.
Ik ken diverse mensen die midden uit de wereld gegrepen zijn, maar ook die zichzelf wel een net mens vonden.
Bij ALLEN ging het roer om. Een paar voorbeelden:
Soms veranderde de kleding, de haardracht, de tv ging de deur uit, de lektuurbak werd een stuk leger.
Maar dat zijn de gevolgen, het gaat meer over de innerlijke beleving, die dan naar buiten komt.

Er wordt hier vrijwel nooit gesproken over zonden en zondaars.
Men noemt zichzelf verlost, zonder te weten waarvan en waaruit.

Een uitzondering hierop is DeDwaler. Van hem lees ik het wel.


Allereerst gaan de felicitaties naar de Dwaler omdat hij als enigste verlost is aldus Chaya.
Misschien als Chaya (die alles weet en iedereen van op afstand kent en daar geregeld op mank gaat) van haar Jurende troon af stijgt en beter lezen gaat dat er meerdere komen...in de Opwekking topic
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten