"vriendje" Anderson in Amsterdam

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: "vriendje" Anderson in Amsterdam

Berichtdoor Teus » 24 apr 2019 20:45

Mortlach schreef:
Bidden voor iemand die anderen, een hele bevolkingsgroep zelfs, dood wenst en die openlijk blij is als er een homo-nachtclub overhoop wordt geschoten met 50 doden; welk signaal geef je daarmee af?

Zoals ik al schreef Mortlach, God houdt van die man en wil dat hij zicht bekeerd.
Die man veroordeeld homo's om hun daden en jij veroordeeld die man om zijn daden, wat is het verschil?
Als je die man veroordeeld om zijn daden ben je zelf niets beter.


gravo schreef:Beste Teus, ik kan me niet voorstellen dat een rechtgeaard christen niet geraakt wordt door de gewelddadigheid die zo'n man in de naam van Christus propageert. Wat jij?
gravo


Ik vind het een uiterst pijnlijke zaak Gravo wat die man doet. Het doet mij persoonlijk pijn maar ik vind het pijnlijker voor mijn hemelse Vader, dat Hij het meeste verdriet aangedaan wordt.
Deze man handelt in de ban van satan en heeft God nodig. Dat deze man in de ban van satan handelt is niet jou visie.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: "vriendje" Anderson in Amsterdam

Berichtdoor Mortlach » 24 apr 2019 20:54

Teus schreef:Zoals ik al schreef Mortlach, God houdt van die man en wil dat hij zicht bekeerd.
Die man veroordeeld homo's om hun daden en jij veroordeeld die man om zijn daden, wat is het verschil?
Als je die man veroordeeld om zijn daden ben je zelf niets beter.


Dat is prima, ik ben God immers niet. En het verschil is dat deze kwast een hele bevolkingsgroep dood wenst en specifieke moorden op leden van deze bevolkingsgroep toejuicht. Je gaat me echt niet wijsmaken dat dat op dezelfde lijn ligt als wat ik van deze kerel vind.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Cahier
Mineur
Mineur
Berichten: 170
Lid geworden op: 20 aug 2007 09:38

Re: "vriendje" Anderson in Amsterdam

Berichtdoor Cahier » 24 apr 2019 22:17

Marnix schreef:Dus als ik het goed begrijp ben je ervoor om zo'n predikant maar ook haatimams gewoon hun gang te laten gaan en ze geen strobreed in de weg te hebben omdat ze dan misschien minder volgelingen krijgen dan wanneer je ze de toegang tot het land weigert?


Met alle waanzin van links weet ik tegenwoordig niet meer wat een haatprediker is. In Nederland moest zelfs de doodnormale gereformeerde ds. Klaassen een preekbeurt in Gorinchem aflassen nadat hij de Nashville verklaring had vertaald. Dezelfde heisa had zich kunnen voordoen t.a.v. de voorjaarsconferentie van aanstaande weekend van stichting Heartcry. In eerste instantie, voordat ik Andersons naam had gehoord, dacht ik gisterochtend zelfs dat het daarover ging. Een Amerikaanse reformatorische baptist bezoekt dan namelijk Nederland en spreekt daar o.a. over homoseksualiteit en genderideologie.
De leus “Als je Thierry dood wil schieten zeg dan paf”, zegt toch wel genoeg voor het klimaat waarin we nu leven. Het zou me zelfs niet verbazen als die landen die nu Steven Anderson weren, in de toekomst Thierry Baudet als fascist de deur zouden wijzen. Geert Wilders is bijvoorbeeld in het verleden al eens geweerd uit Engeland.

Tot dusver zie ik die Anderson niet als iemand die zijn volgelingen werkelijk heeft opgeroepen tot geweld of dat ooit zal doen.

Ik heb ook niet gehoord dat hij is uitgenodigd door een of andere vage kerk of stichting om voor 1000 man te spreken (over bijvoorbeeld een op te richten theocratische vrijstaat.)

Ook is hij niet bepaald gefixeerd op één onderwerp. Dus hij zou net zo goed kunnen preken tegen de wallen, tegen de Forum voor Democratie, tegen de Donorwet, tegen Euthanasie, voor wildplassen, tegen natuurbescherming, tegen Rooms-Katholieken, tegen het Reformatorisch Dagblad, tegen keppeltjes in de kerk, tegen zingen op hele noten, tegen ambtsgewaden, tegen het voeren van eenden, tegen whatever.

In zo’n geval ben ik van mening dat geen ruchtbaarheid aan hem geven de beste oplossing zou zijn geweest.
Laatst gewijzigd door Cahier op 25 apr 2019 06:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: "vriendje" Anderson in Amsterdam

Berichtdoor gravo » 24 apr 2019 22:21

Teus schreef:(...)Deze man handelt in de ban van satan en heeft God nodig. Dat deze man in de ban van satan handelt is niet jou visie.

Nou, jij zult wel beter weten welke visie ik heb, dan ik zelf.

Maar als je bedoelt dat die Anderson een slachtoffer is van satan, dan is dat inderdaad niet mijn visie. Maar al te gauw en al te graag wordt satan er de laatste tijd bijgesleept om de menselijke verantwoordelijkheid een beetje toe te dekken.
Dan wordt zo'n man een heel beklagenswaardige en hulpbehoevende figuur, omdat hij ongewild, ongedacht en onschuldig door satan is ingepalmd.
Het is eigenlijk een hele lieve jongen, zou z'n moeder zeggen. Alleen een pechvogel.

Ja, als je de schuld zo op een ander weet te laden, dan is het niet meer zo netjes om het kwaad wat hij doet ook kwaad te noemen.
Het beschuldigende vingertje hoort immers naar satan te wijzen!
We mogen, als we deze visie aanhangen, satan wel dankbaar zijn, dat ie zo'n schaamlap voor al onze tekortkomingen wil zijn, dat hij alle schuld op zich heeft willen laden, zodat wij vrij uitgaan, dat we dankzij hem niet meer als de primair verantwoordelijke veroordeeld zullen worden. Als ik iets verkeerds doe, heb ik altijd nog de satan om me achter te verschuilen! Het lijkt het paradijs-verhaal wel.

Maar ondertussen maken we satan zo wel tot een soort schaduw-Christus die ons om zijnentwil uit de wind houdt. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Anderson moet gewoon verantwoording afleggen over wat hij zelf zegt en doet. Zoals elk mens rekenschap zal moeten geven.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: "vriendje" Anderson in Amsterdam

Berichtdoor Chaya » 25 apr 2019 10:00

Ik zag deze meneer in het journaal voorbijkomen. Wat een engerd.
Ik weet niet of hij kinderen heeft, maar je mag hopen dat deze kinderen dan geen homofiele gevoelens bij zichzelf ontdekken.
Hij verspreidt heel veel vuur, echt heel veel vuur, maar geen licht.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: "vriendje" Anderson in Amsterdam

Berichtdoor coby6 » 25 apr 2019 11:32

gravo schreef:Nou, jij zult wel beter weten welke visie ik heb, dan ik zelf.

Maar als je bedoelt dat die Anderson een slachtoffer is van satan, dan is dat inderdaad niet mijn visie. Maar al te gauw en al te graag wordt satan er de laatste tijd bijgesleept om de menselijke verantwoordelijkheid een beetje toe te dekken.
Dan wordt zo'n man een heel beklagenswaardige en hulpbehoevende figuur, omdat hij ongewild, ongedacht en onschuldig door satan is ingepalmd.
Het is eigenlijk een hele lieve jongen, zou z'n moeder zeggen. Alleen een pechvogel.

Ja, als je de schuld zo op een ander weet te laden, dan is het niet meer zo netjes om het kwaad wat hij doet ook kwaad te noemen.
Het beschuldigende vingertje hoort immers naar satan te wijzen!
We mogen, als we deze visie aanhangen, satan wel dankbaar zijn, dat ie zo'n schaamlap voor al onze tekortkomingen wil zijn, dat hij alle schuld op zich heeft willen laden, zodat wij vrij uitgaan, dat we dankzij hem niet meer als de primair verantwoordelijke veroordeeld zullen worden. Als ik iets verkeerds doe, heb ik altijd nog de satan om me achter te verschuilen! Het lijkt het paradijs-verhaal wel.

Maar ondertussen maken we satan zo wel tot een soort schaduw-Christus die ons om zijnentwil uit de wind houdt. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Anderson moet gewoon verantwoording afleggen over wat hij zelf zegt en doet. Zoals elk mens rekenschap zal moeten geven.

gravo

Een prediker die homo's dood wil en een antisemiet is. Een dwaalleraar. Ja daar is God echt dol op.
Ik las laatst een goed stukje. Pas op met de broken wolves. Die doen zich voor als arm zielig schaap en verslinden de hele handel en de aangevreten schapen moeten ze maar beter vergeven.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: "vriendje" Anderson in Amsterdam

Berichtdoor Tante Pollewop » 25 apr 2019 16:36

Chaya schreef:Ik zag deze meneer in het journaal voorbijkomen. Wat een engerd.
Ik weet niet of hij kinderen heeft, maar je mag hopen dat deze kinderen dan geen homofiele gevoelens bij zichzelf ontdekken.
Hij verspreidt heel veel vuur, echt heel veel vuur, maar geen licht.

Hij heeft 9 kinderen...

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: "vriendje" Anderson in Amsterdam

Berichtdoor Teus » 25 apr 2019 20:36

gravo schreef:Nou, jij zult wel beter weten welke visie ik heb, dan ik zelf.

Maar als je bedoelt dat die Anderson een slachtoffer is van satan, dan is dat inderdaad niet mijn visie. Maar al te gauw en al te graag wordt satan er de laatste tijd bijgesleept om de menselijke verantwoordelijkheid een beetje toe te dekken.
Dan wordt zo'n man een heel beklagenswaardige en hulpbehoevende figuur, omdat hij ongewild, ongedacht en onschuldig door satan is ingepalmd.
Het is eigenlijk een hele lieve jongen, zou z'n moeder zeggen. Alleen een pechvogel.

Ja, als je de schuld zo op een ander weet te laden, dan is het niet meer zo netjes om het kwaad wat hij doet ook kwaad te noemen.
Het beschuldigende vingertje hoort immers naar satan te wijzen!
We mogen, als we deze visie aanhangen, satan wel dankbaar zijn, dat ie zo'n schaamlap voor al onze tekortkomingen wil zijn, dat hij alle schuld op zich heeft willen laden, zodat wij vrij uitgaan, dat we door hem niet meer veroordeeld zullen worden. Als ik iets verkeerds doe, heb ik altijd nog de satan om me achter te verschuilen! Het lijkt het paradijs-verhaal wel.

Maar ondertussen maken we satan zo wel tot een soort schaduw-Christus die ons om zijnentwil uit de wind houdt. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Anderson moet gewoon verantwoording afleggen over wat hij zelf zegt en doet. Zoals elk mens rekenschap zal moeten geven.

gravo


Je hebt me in het verleden wel eens duidelijk willen maken dat je geen last van satan hebt.

Je quote mij maar spreekt in de algemeenheid, ik heb nooit beweerd dat de mens niet verantwoordelijk zou zijn voor zijn daden, niet fair vindt je wel?
Je betoog getuigt van onwetendheid Gravo.
Satan wordt er de laatste tijd inderdaad meer bij gesleept omdat God, toen er maar twee mensen op aarde waren, satan al vermaande, en ook Adam en Eva bestrafte. Toen Jezus Petrus vermaande waren er miljoenen mensen op aarde. Nu zijn er miljarden mensen en satan gaat gewoon door, logisch toch?
Adam en Eva hadden schuld. Paulus had schuld en meneer Anderson heeft ook schuld, en jij en ik ook. Waarom? Omdat we ons laten misleiden door satan en wij zelf verantwoordelijk zijn.

Satan wordt er nooit bij betrokken, door mij in ieder geval niet, om onze verantwoordelijkheid toe te dekken. Wij zijn altijd voor 100% verantwoordelijk! Maar als je altijd het kwaad en ook de eer alleen op de mens schuift weet je niet van het bestaan en de last van satan maar ook niet van het bestaan en de Liefde van God.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: "vriendje" Anderson in Amsterdam

Berichtdoor gravo » 25 apr 2019 21:13

Teus schreef:Je hebt me in het verleden wel eens duidelijk willen maken dat je geen last van satan hebt. [Dat klopt, nooit gehad. Ik hoop niet dat ik nu in grote zonde ben gevallen, nu ik nooit last gehad heb van satan?]

Je quote mij maar spreekt in de algemeenheid [Ik heb een zin geciteerd die voor mij nogal moeilijk te begrijpen was, vooral omdat jij mijn visie kennelijk beter wist dan ik zelf], ik heb nooit beweerd dat de mens niet verantwoordelijk zou zijn voor zijn daden, niet fair vindt je wel? [Je bent zelf niet fair, want omdat ik moest gissen naar wat jij bedoelde, heb ik een poging gedaan om jou toch te begrijpen. Ik begon mijn post met: "Maar als je bedoelt dat...." Daarmee probeerde ik enigszins aan te voelen wat je nu toch precies bedoelde met dat cryptische zinnetje dat Anderson handelt in de ban van satan]
Je betoog getuigt van onwetendheid Gravo. [Wat weet ik dan niet volgens jou? Ik vind dit ook wel een beetje abstract en algemeen gesteld]
Satan wordt er de laatste tijd inderdaad meer bij gesleept omdat God, toen er maar twee mensen op aarde waren, satan al vermaande, en ook Adam en Eva bestrafte. [Ik zie het verband niet tussen het een en het ander]. Toen Jezus Petrus vermaande waren er miljoenen mensen op aarde. Nu zijn er miljarden mensen en satan gaat gewoon door, logisch toch? [Nee, ik snap niet wat ik hier logisch aan moet vinden, echt niet]
Adam en Eva hadden schuld. Paulus had schuld en meneer Anderson heeft ook schuld, en jij en ik ook. Waarom? Omdat we ons laten misleiden door satan en wij zelf verantwoordelijk zijn. [ik laat me niet misleiden door satan en ik vind het ook buitengewoon onkies en weinig onderscheidend om mij zo ongeveer in gelijke mate van zonde te betichten als de vuilspreker en haat-prediker Anderson. Ik ken mijn tekortkomingen, maar ik ben dankbaar dat ik bewaard ben gebleven voor de onchristelijke retoriek die deze schertsfiguur debiteert. Laat mij hier buiten a.u.b.]

Satan wordt er nooit bij betrokken, door mij in ieder geval niet, om onze verantwoordelijkheid toe te dekken. Wij zijn altijd voor 100% verantwoordelijk! Maar als je altijd het kwaad en ook de eer alleen op de mens schuift [satan speelt geen rol in de heilsorde, het gaat tussen God en mens, Jezus Christus is Middelaar Gods en der mensen, ik heb met satan niets te schaften, hij straft mij niet, hij redt mij niet, zijn tijd is voorbij, ik heb geen zin om hem opnieuw op het schild te heffen of uit bewondering of uit angst] weet je niet van het bestaan en de last van satan [dat interesseert me inderdaad niks. En kom nu niet met die onzin aan (die ik al weer van ver zie aankomen) dat jij dan wel weet dat satan mij inmiddels helemaal heeft ingepakt, want dit soort wilde pogingen om macht uit te oefenen over mede-christenen heb ik al te vaak meegemaakt. Je ziet het: ik ken mijn pappenheimers] maar ook niet van het bestaan en de Liefde van God.[Dit is een buitengewoon hard en onrechtvaardig oordeel dat je over een medechristen velt, ik zie graag dat je dit terugneemt. Dit soort opmerkingen kun je niet even goedkoop, voor de vuist weg doen. Gaarne een correctie.]


gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
DeDwaler
Luitenant
Luitenant
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 okt 2015 16:45
Contacteer:

Re: "vriendje" Anderson in Amsterdam

Berichtdoor DeDwaler » 25 apr 2019 23:14

.
In mijn begintijd als christen heb ik het een en ander van Steven Anderson bestudeerd. Ik kwam hem op YouTube tegen toen ik de verschillen onderzocht tussen het calvinisme en het arminianisme.

Deze man zoekt continue de grenzen op van het wettelijk toelaatbare en dat toont al aan dat hij (in een redelijk geciviliseerd land als de V.S.) een oproerkraaier is. Iemand die uit is op de vernietiging van mensen heeft weinig begrepen van Jezus:

"Het geschiedde, toen de dagen van Zijn opneming vervuld werden, dat Hij Zijn aangezicht naar Jeruzalem keerde om daarheen te reizen. En Hij stuurde boden voor Zijn aangezicht uit. Op hun reis kwamen zij in een dorp van de Samaritanen om voor Hem voorbereidingen te treffen. Maar zij ontvingen Hem niet, omdat Hij op reis was naar Jeruzalem, waarheen Zijn aangezicht gericht was.

Toen de discipelen Jakobus en Johannes dat zagen, zeiden zij: Heere, wilt U dat wij zeggen dat er vuur van de hemel moet neerdalen en hen verteren, zoals ook Elia gedaan heeft? Maar Hij keerde Zich om, bestrafte hen en zei: U beseft niet wat voor geest u hebt, want de Zoon des mensen is niet gekomen om zielen van mensen te gronde te richten, maar om ze te behouden. En zij gingen naar een ander dorp.
"
(Lukas 9:51-56)

Ik ben er geen voorstander van om de vrijheid van mensen in te perken, want je beperkt daarmee ook je eigen vrijheid. Dat is een glijdende schaal. Steven Anderson is nu zijn eigen grootste tegenstander. Jaag hem niet naar een plek waar hij niet meer openlijk te bestrijden is, want dan wordt hij wel gevaarlijk. Mensen die om hun mening door de maatschappij/overheid worden gemeden/bestreden hebben altijd een aantrekkingskracht op zwakke, ontevreden en beïnvloedbare mensen.

Laten we hem bestrijden met hetzelfde Boek waar hij ook mee wappert: The King James. Dat is echt een fluitje van een cent.
.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: "vriendje" Anderson in Amsterdam

Berichtdoor Teus » 26 apr 2019 12:55

Gaarne een correctie.

Ik zou niet weten waarom ik het zou moeten corrigeren, het is Bijbels. van de vrucht van de Geest komt God de eer toe en niet mensen.

Als je het er toch over hebt lijkt het me meer op zijn plaats om het onderstaande te corrigeren. Je doet voorkomen dat dit mijn visie is, terwijl ik je eerder schreef dat ik het een uiterst pijnlijke zaak vind wat die man doet.

Maar als je bedoelt dat die Anderson een slachtoffer is van satan, dan is dat inderdaad niet mijn visie. Maar al te gauw en al te graag wordt satan er de laatste tijd bijgesleept om de menselijke verantwoordelijkheid een beetje toe te dekken.
Dan wordt zo'n man een heel beklagenswaardige en hulpbehoevende figuur, omdat hij ongewild, ongedacht en onschuldig door satan is ingepalmd.
Het is eigenlijk een hele lieve jongen, zou z'n moeder zeggen. Alleen een pechvogel.

Ja, als je de schuld zo op een ander weet te laden, dan is het niet meer zo netjes om het kwaad wat hij doet ook kwaad te noemen.
Het beschuldigende vingertje hoort immers naar satan te wijzen!
We mogen, als we deze visie aanhangen, satan wel dankbaar zijn, dat ie zo'n schaamlap voor al onze tekortkomingen wil zijn, dat hij alle schuld op zich heeft willen laden, zodat wij vrij uitgaan, dat we door hem niet meer veroordeeld zullen worden. Als ik iets verkeerds doe, heb ik altijd nog de satan om me achter te verschuilen! Het lijkt het paradijs-verhaal wel.

Maar ondertussen maken we satan zo wel tot een soort schaduw-Christus die ons om zijnentwil uit de wind houdt. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Anderson moet gewoon verantwoording afleggen over wat hij zelf zegt en doet. Zoals elk mens rekenschap zal moeten geven.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: "vriendje" Anderson in Amsterdam

Berichtdoor gravo » 27 apr 2019 14:29

@Teus
Nog één keer dan. Het ging mij om deze zin: "Maar als je altijd het kwaad en ook de eer alleen op de mens schuift weet je niet van het bestaan en de last van satan maar ook niet van het bestaan en de Liefde van God" Ik ben er maar van uitgegaan dat je mij aanspreekt.
Ik heb inderdaad de neiging om het kwaad altijd aan de mens te koppelen ('op de mens schuiven' lijkt mij niet de juiste uitdrukking).

Niet voor niets staat het OT en het NT in het teken van het offer. Het offer is nodig om de schuld van de mens weg te nemen. Verzoening is de dienst in de tempel en in de kerk. In de kerk erkennen en vieren we dat het Lam Gods de zonde der wereld wegneemt. Dat gaat over mensen. Het kwaad is in de wereld gekomen door toedoen van mensen. De gereformeerde visie dat een mens in zonde ontvangen en geboren wordt is Bijbels.

In het tweede gedeelte, waarin je te berde brengt dat ik altijd ook de eer op mensen schuif, herken ik mezelf niet. Wat bedoel je er mee? Dat ik de mens prijs om zijn werk, om zijn geloof of om zijn overwinningen op het kwaad? Niets daarvan heb ik gemeld en dit soort overwegingen heb ik nooit gehad.

Deze twee kwalijke zaken hebben in jouw ogen echter nogal opmerkelijke gevolgen. Ik zou daarom niet weten van het bestaan en de last van satan én ik zou niet weten van het bestaan en de liefde van God!

Da's vreemd. En als ik de zin voor mijzelf wat meer kloppend zou maken (dat stukje van die "eer" haal ik er dan uit, omdat het niet van toepassing is en ook dat stukje over satan, omdat hij geen rol speelt in mijn geloof), snap ik het helemaal niet.

Want dan wordt het:

Maar als je altijd het kwaad op de mens schuift, weet je niet van het bestaan en de liefde van God.

Dit is in zo'n flagrante tegenspraak met de beginselen van het christelijk geloof, dat ik deze aanmatiging als een belediging beschouw. Want dit zijn namelijk precies de twee zijden van de Bijbelse waarheid: God heeft de zondaar lief.
Dat zou je toch met mij moeten erkennen.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: "vriendje" Anderson in Amsterdam

Berichtdoor Tante Pollewop » 01 mei 2019 08:58


Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: "vriendje" Anderson in Amsterdam

Berichtdoor Mortlach » 01 mei 2019 09:28

Bravo! Hopelijk volgt Ierland dit voorbeeld - of zegt die kwiebus zijn reis gewoon af want het zal nu een stuk minder rendabel voor hem zijn.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: "vriendje" Anderson in Amsterdam

Berichtdoor Marnix » 01 mei 2019 09:41

Heel goed. Ik hoop dat veel landen hem volgen. En tja, Anderson zal zichzelf wel weer als martelaar bestempelen en stellen dat wie God wil dienen nou eenmaal weerstand, vervolging etc moet ondergaan maar ja..... hopelijk is de hetze voorbij en krijgt Anderson voortaan weer de aandacht die hij verdient: geen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten