Vrouwen GG bezinnen zich op dure vakanties, sober leven en uitdelen

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Vrouwen GG bezinnen zich op dure vakanties, sober leven en uitdelen

Berichtdoor coby6 » 12 apr 2019 13:49

StillAwake schreef:Als je uitrekent wat je aan reserves nodig hebt kom je al gauw aan tienduizenden euro's, vandaar wellicht onze verwarring.
..

????
Voor als de auto het begeeft of zo?

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Vrouwen GG bezinnen zich op dure vakanties, sober leven en uitdelen

Berichtdoor naamloos » 12 apr 2019 13:57

coby6 schreef:????
Voor als de auto het begeeft of zo?
Of de wasmachine, of je krijgt lekkage in je huis, of je moet alle dingen die niet in je zorgverzekering zit betalen, of iemand uit je gezin krijgt bekeuringen ... blablabla.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Vrouwen GG bezinnen zich op dure vakanties, sober leven en uitdelen

Berichtdoor coby6 » 12 apr 2019 14:15

naamloos schreef:Of de wasmachine, of je krijgt lekkage in je huis, of je moet alle dingen die niet in je zorgverzekering zit betalen, of iemand uit je gezin krijgt bekeuringen ... blablabla.

500 snap ik nog voor een wasmachine. Wel lekker makkelijk leven zonder al die zorgen. Geen auto en huren is toch wel een stuk makkelijker dan kopen. Moet er niet aan denken. Had laatst m'n eigen risico naar maximaal gezet. Lekker goedkoop. Kwam ze van: je moet een operatie. Ja doei. Zoek het maar uit. Vind het al jammer dat ik een echo heb laten maken voor die stomme galsteen. Best irritant als mensen veel ziektekosten hebben. Ik moet nog op m'n dure vakantie hoor. Heb gewoon T.B. op youtube laten bidden en toen kwam die galsteen er gratis zonder problemen uit.
Dierenarts zei dat het konijn een operatie moest voor z'n tanden van 200. Dahaaag. 200. Helemaal lekker? Ik pluk wel wat meer wilgen en paardebloemen. Dan slijten die tanden ook af.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vrouwen GG bezinnen zich op dure vakanties, sober leven en uitdelen

Berichtdoor StillAwake » 12 apr 2019 14:19

coby6 schreef:????
Voor als de auto het begeeft of zo?

Je auto, je fiets, je matras, je wasmachine, je CV ketel, je keukenapparatuur, je gereedschap.
Allemaal zaken die aan slijtage onderhevig zijn, en die je na een jaar of 10/15 toch moet vervangen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Vrouwen GG bezinnen zich op dure vakanties, sober leven en uitdelen

Berichtdoor naamloos » 12 apr 2019 14:42

coby6 schreef:500 snap ik nog voor een wasmachine. Wel lekker makkelijk leven zonder al die zorgen.
Haha, maar dan heb je weer andere zorgen.
coby6 schreef:Geen auto en huren is toch wel een stuk makkelijker dan kopen. Moet er niet aan denken. Had laatst m'n eigen risico naar maximaal gezet. Lekker goedkoop. Kwam ze van: je moet een operatie. Ja doei. Zoek het maar uit. Vind het al jammer dat ik een echo heb laten maken voor die stomme galsteen. Best irritant als mensen veel ziektekosten hebben. Ik moet nog op m'n dure vakantie hoor. Heb gewoon T.B. op youtube laten bidden en toen kwam die galsteen er gratis zonder problemen uit.
Dierenarts zei dat het konijn een operatie moest voor z'n tanden van 200. Dahaaag. 200. Helemaal lekker? Ik pluk wel wat meer wilgen en paardebloemen. Dan slijten die tanden ook af.
Hmm ... jaja, mijn hond komt er beter af dan ik. Die wordt wel getrimd, ik niet. Dat beest eet alleen een 5 sterren menu, ik niet.
Nou ja, mijn hond is ook wel heeeeeel erg lief!!!
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Vrouwen GG bezinnen zich op dure vakanties, sober leven en uitdelen

Berichtdoor Chaya » 12 apr 2019 14:58

coby6 schreef:Dierenarts zei dat het konijn een operatie moest voor z'n tanden van 200. Dahaaag. 200. Helemaal lekker? Ik pluk wel wat meer wilgen en paardebloemen. Dan slijten die tanden ook af.

Katje met een gecompliceerd gebroken poot, waarschijnlijk een oplawaai van een onverlaat met zijn dronken harses.
Kostte me 650 euro. En anders in laten slapen. zieliglopen-smile
Heb ik niet gedaan, het beestje was supergezond, we zijn nu ruim 2 jaar verder en hij huppelt vrolijk rond.
Sommige mensen noemen je dan koekoek.
In het dierenziekenhuis was een gezin met een ziek konijn, die ging de MRI scan in.... Zij zullen wel een gepeperde rekening gekregen hebben, waar je wel 50 konijnen voor kunt kopen. :wink:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Vrouwen GG bezinnen zich op dure vakanties, sober leven en uitdelen

Berichtdoor Prisma23 » 12 apr 2019 15:32

StillAwake schreef:Je auto, je fiets, je matras, je wasmachine, je CV ketel, je keukenapparatuur, je gereedschap.
Allemaal zaken die aan slijtage onderhevig zijn, en die je na een jaar of 10/15 toch moet vervangen.



https://bufferberekenaar.nibud.nl/#/panel/0

Kan je berekenen wat je achter de hand zou moeten houden.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Vrouwen GG bezinnen zich op dure vakanties, sober leven en uitdelen

Berichtdoor coby6 » 12 apr 2019 15:48

Chaya schreef:Katje met een gecompliceerd gebroken poot, waarschijnlijk een oplawaai van een onverlaat met zijn dronken harses.
Kostte me 650 euro. En anders in laten slapen. zieliglopen-smile
Heb ik niet gedaan, het beestje was supergezond, we zijn nu ruim 2 jaar verder en hij huppelt vrolijk rond.
Sommige mensen noemen je dan koekoek.
In het dierenziekenhuis was een gezin met een ziek konijn, die ging de MRI scan in.... Zij zullen wel een gepeperde rekening gekregen hebben, waar je wel 50 konijnen voor kunt kopen. :wink:

Oeiiiiii. Ja dat moet dan wel.
Laatst gewijzigd door coby6 op 12 apr 2019 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Vrouwen GG bezinnen zich op dure vakanties, sober leven en uitdelen

Berichtdoor coby6 » 12 apr 2019 15:49

naamloos schreef:Haha, maar dan heb je weer andere zorgen.Hmm ... jaja, mijn hond komt er beter af dan ik. Die wordt wel getrimd, ik niet. Dat beest eet alleen een 5 sterren menu, ik niet.
Nou ja, mijn hond is ook wel heeeeeel erg lief!!!

:lol: Verschil moet er zijn.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Vrouwen GG bezinnen zich op dure vakanties, sober leven en uitdelen

Berichtdoor coby6 » 12 apr 2019 18:50

Ik moest net foto's opzoeken. Zie ik ineens allemaal papieren voor een lening en een week later allemaal foto's op Centerparcs. Lekker uit eten. Echt he. 2021 is alles pas afbetaald. Een Canadees zei eens: Wat zijn die Nederlanders allemaal rijk. Ze vliegen allemaal maar hier naartoe. Da's lenen.nl, zei ik.

Yoshi

Re: Vrouwen GG bezinnen zich op dure vakanties, sober leven en uitdelen

Berichtdoor Yoshi » 12 apr 2019 18:54

Misschien handig om enkel voor jezelf te praten?

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Vrouwen GG bezinnen zich op dure vakanties, sober leven en uitdelen

Berichtdoor K80 » 12 apr 2019 19:12

Een beetje buffer heb je zeker wel nodig ja. Wat mijn broer mee maakte in 1,5 jaar was niet leuk meer.
Cv kachel kapot, koelkast kapot, vaatwasser kapot, wasmachine versleten, nieuw plat dak op de schuur omdat het zo lek was als een mand en dan nog de auto van zijn vrouw in elkaar gelopen.
Ben je met 10.000 niet klaar hoor. Vakantie zat er deze twee jasrd echt niet meer in.
Ik probeer zoveel mogelijk achter de hand te houden. Dat als iets kapot is het gelijk kan worden vervangen zonder financiële zorgen.
Vandaag is het gisteren van morgen.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Vrouwen GG bezinnen zich op dure vakanties, sober leven en uitdelen

Berichtdoor K80 » 12 apr 2019 19:15

Chaya schreef:Katje met een gecompliceerd gebroken poot, waarschijnlijk een oplawaai van een onverlaat met zijn dronken harses.
Kostte me 650 euro. En anders in laten slapen. zieliglopen-smile
Heb ik niet gedaan, het beestje was supergezond, we zijn nu ruim 2 jaar verder en hij huppelt vrolijk rond.
Sommige mensen noemen je dan koekoek.
In het dierenziekenhuis was een gezin met een ziek konijn, die ging de MRI scan in.... Zij zullen wel een gepeperde rekening gekregen hebben, waar je wel 50 konijnen voor kunt kopen. :wink:


Knap dat je dit gedaan hebt. Kan als boerenzoon dat niet voor elkaar krijgen om voor een kat van een paar tientjes zoveel geld aan uit te geven. Mijn zwager en zus hebben trouwens ook zoveel geld uitgeven aan een operatie aan hun kat.
Vandaag is het gisteren van morgen.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Vrouwen GG bezinnen zich op dure vakanties, sober leven en uitdelen

Berichtdoor coby6 » 12 apr 2019 20:45

Yoshi schreef:Misschien handig om enkel voor jezelf te praten?

Ik kon me niet voorstellen dat al die andere lui zo ff een paar 1000 ophoestten voor een Toronto blessing conferentie. Die voorgangers zeiden dat ze geen of nauwelijks inkomen hadden. Misschien ook wel. Was in 2000. Zijn er toch aardig wat in Nederland die toen in de schulden zijn gekomen.
En toen raakte ik m'n ex ook nog kwijt op het vliegveld en misten we dat ding en moesten we de vliegreis dubbel betalen. Nooit meer.

Yoshi

Re: Vrouwen GG bezinnen zich op dure vakanties, sober leven en uitdelen

Berichtdoor Yoshi » 12 apr 2019 21:34

coby6 schreef:Ik kon me niet voorstellen dat al die andere lui zo ff een paar 1000 ophoestten voor een Toronto blessing conferentie. Die voorgangers zeiden dat ze geen of nauwelijks inkomen hadden. Misschien ook wel. Was in 2000. Zijn er toch aardig wat in Nederland die toen in de schulden zijn gekomen.
En toen raakte ik m'n ex ook nog kwijt op het vliegveld en misten we dat ding en moesten we de vliegreis dubbel betalen. Nooit meer.

Zo even een paar duizend euro ophoesten hoeft niet zo problematisch te zijn voor een groot deel van de Nederlanders. Prioriteiten stellen is vaker het probleem. Wel hilarisch dat je nou benoemt/vermoedt dat een groot deel van de blessing gangers geen geld hadden terwijl ze een welvaartsevangelie aanhangen/aanhingen.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten