Vrouwen GG bezinnen zich op dure vakanties, sober leven en uitdelen

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Vrouwen GG bezinnen zich op dure vakanties, sober leven en uitdelen

Berichtdoor coby6 » 12 apr 2019 23:19

Yoshi schreef:Zo even een paar duizend euro ophoesten hoeft niet zo problematisch te zijn voor een groot deel van de Nederlanders. Prioriteiten stellen is vaker het probleem. Wel hilarisch dat je nou benoemt/vermoedt dat een groot deel van de blessing gangers geen geld hadden terwijl ze een welvaartsevangelie aanhangen/aanhingen.

Het leukste was nog, na jaren krom liggen om het af te betalen, kreeg je een mail van ze met: stuur ons een gift!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Vrouwen GG bezinnen zich op dure vakanties, sober leven en uitdelen

Berichtdoor Mortlach » 13 apr 2019 10:59

naamloos schreef:Of de wasmachine, of je krijgt lekkage in je huis, of je moet alle dingen die niet in je zorgverzekering zit betalen, of iemand uit je gezin krijgt bekeuringen ... blablabla.


Voor een auto heb je toch geen tienduizenden euro's nodig? Ja, als je per se een nieuwe wilt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4542
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Vrouwen GG bezinnen zich op dure vakanties, sober leven en uitdelen

Berichtdoor naamloos » 13 apr 2019 11:15

Mortlach schreef:Voor een auto heb je toch geen tienduizenden euro's nodig? Ja, als je per se een nieuwe wilt.
Ik niet hoor. (Dat was @Coby's reactie op die van @StillAwake die het over tienduizenden reserves had)
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Yoshi

Re: Vrouwen GG bezinnen zich op dure vakanties, sober leven en uitdelen

Berichtdoor Yoshi » 13 apr 2019 11:35

Mortlach schreef:Voor een auto heb je toch geen tienduizenden euro's nodig? Ja, als je per se een nieuwe wilt.

Een nieuwe voor 10k krijg je hier niet. Maar er is een prima tweedehands markt in Nederland. Voor de helft kan je al een prima betrouwbare oudere auto kopen.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Vrouwen GG bezinnen zich op dure vakanties, sober leven en uitdelen

Berichtdoor pindas83 » 13 apr 2019 15:25

Yoshi schreef:Zo even een paar duizend euro ophoesten hoeft niet zo problematisch te zijn voor een groot deel van de Nederlanders. Prioriteiten stellen is vaker het probleem. Wel hilarisch dat je nou benoemt/vermoedt dat een groot deel van de blessing gangers geen geld hadden terwijl ze een welvaartsevangelie aanhangen/aanhingen.


:lol: wel enigzins ironisch ja.

Geld uitgeven wat je niet hebt, aan dingen die je niet nodig hebt is gewoon niet erg handig.
Ik begrijp niet dat mensen hier ook nog eens mee te koop lopen, al ware het heel lollig. Lekker jaren krom liggen voor een stom uitje naar weet ik veel :?

Yoshi

Re: Vrouwen GG bezinnen zich op dure vakanties, sober leven en uitdelen

Berichtdoor Yoshi » 13 apr 2019 15:34

pindas83 schreef::lol: wel enigzins ironisch ja.

Geld uitgeven wat je niet hebt, aan dingen die je niet nodig hebt is gewoon niet erg handig.

Klopt. Mijn ouders hebben mij dat in de pubertijd al vrij vroeg en hard geleerd. Alles wat ik niet kan betalen na een x periode gespaard te hebben is boven mijn stand en past dus niet bij het leven wat ik heb. Dat is helemaal niet erg als je daar gewoon vrede mee hebt en genoegen neemt met wat dan wel binnen je bereik ligt. Ik hoef niet te concurreren met anderen als het gaat om materiële bezittingen.
Ik begrijp niet dat mensen hier ook nog eens mee te koop lopen, al ware het heel lollig. Lekker jaren krom liggen voor een stom uitje naar weet ik veel :?

Het is idd meer iets om je voor te schamen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Vrouwen GG bezinnen zich op dure vakanties, sober leven en uitdelen

Berichtdoor Mortlach » 13 apr 2019 15:52

De Nederlandse mentaliteit helpt in dit geval vrij goed. In landen waar 'keeping up with the Joneses' wél een sociale druk vormt, is het lastiger om continu weerstand te bieden. Het schijnt dat er in Amerika autodealers zijn die je de prijs niet eens meer vertellen, alleen wat het je kost per maand.

Ik weet niet in hoeverre de diamanthandel/bruiloftindustrie hierachter zit, of te veel reality tv met van die mensen met meer geld dan talent, maar het schijnt nu ook normaal te zijn om voor de verlovingsring 2 maandsalarissen neer te leggen. Ongelooflijk!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Vrouwen GG bezinnen zich op dure vakanties, sober leven en uitdelen

Berichtdoor pindas83 » 13 apr 2019 16:01

Mortlach schreef:De Nederlandse mentaliteit helpt in dit geval vrij goed. In landen waar 'keeping up with the Joneses' wél een sociale druk vormt, is het lastiger om continu weerstand te bieden. Het schijnt dat er in Amerika autodealers zijn die je de prijs niet eens meer vertellen, alleen wat het je kost per maand.

Ik weet niet in hoeverre de diamanthandel/bruiloftindustrie hierachter zit, of te veel reality tv met van die mensen met meer geld dan talent, maar het schijnt nu ook normaal te zijn om voor de verlovingsring 2 maandsalarissen neer te leggen. Ongelooflijk!


Idioot! 20.000 euro voor een ring, ga je gauw weg!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Vrouwen GG bezinnen zich op dure vakanties, sober leven en uitdelen

Berichtdoor Mortlach » 13 apr 2019 16:08

pindas83 schreef:Idioot! 20.000 euro voor een ring, ga je gauw weg!


Opschepper :mrgreen:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Vrouwen GG bezinnen zich op dure vakanties, sober leven en uitdelen

Berichtdoor pindas83 » 13 apr 2019 16:15

Mortlach schreef:Opschepper :mrgreen:


:lol:

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Vrouwen GG bezinnen zich op dure vakanties, sober leven en uitdelen

Berichtdoor coby6 » 13 apr 2019 19:56

pindas83 schreef::lol: wel enigzins ironisch ja.

Geld uitgeven wat je niet hebt, aan dingen die je niet nodig hebt is gewoon niet erg handig.
Ik begrijp niet dat mensen hier ook nog eens mee te koop lopen, al ware het heel lollig. Lekker jaren krom liggen voor een stom uitje naar weet ik veel :?

Je moet de humor ervan inzien als je wat doms doet. Ik had nooit een doorlopend krediet moeten nemen. Kun je beter voor 20 euro rente per maand wat lenen en niet eten en binnen 2 maanden terugbetalen. Wat een ramp was dat. Krijg je die zielige lui die niet kunnen eten en weigeren te werken en jij hebt geld en God wil dat je geeft. Zo loop je snel een schuld op van een paar duuzend. Die rijken geven ze geen cent want die zijn slim en daarom ook rijk. Van mij krijgt nu ook niemand meer een cent en al helemaal centerparcs niet.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Vrouwen GG bezinnen zich op dure vakanties, sober leven en uitdelen

Berichtdoor coby6 » 13 apr 2019 21:30

Dit jaar heb ik een buitenkansje geboekt bij Roompot. 350 voor een week in het hoogseizoen. Ik vind het sneu als de kinderen nooit op vakantie kunnen door hun ouders en dit is wel te doen. Ik eet liever zelf weinig en koop liever geen normale meubels en kleren voor mezelf, dan dat ik hen een week vakantie ontzeg. Al die vriendjes met getrouwde ouders met dubbele inkomens mogen ook op vakantie. Zij ook. Zou ik in een derdewereldland wonen, was het wat anders. Nu niet.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Vrouwen GG bezinnen zich op dure vakanties, sober leven en uitdelen

Berichtdoor elburger » 17 apr 2019 17:26

Dit is m.i. typisch weer zo'n artikel waarin het erom draait wat leden van de GG onder de loep worden gelegd.
Heb er al een topic over geopend.
Laat ik u lieden dit even mededelen dat de kerstcollecte op 1e kerstdag op Urk, al jaren bijna 500.000,00 euro opbrengt.
Let wel, van alle kerken en niet kerkgezinden..
Dus ook GG leden waar het grootste deel toch lid van is.

Nu zie ik sommigen al denken:"ja, dat is om hun ziel te schonen".
Mensen denk wat u wilt, maar ga nu niet onder iedere steen kijken of er niet iets betreffende de GG te vinden is.
En wat de kop van de topic betreft, laat een ieer doen wat hij of zij wil en kan.
Ook in de GG is armoe, en wie zich geen dure vakantie kan veroorloven, doet dat ook niet.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten