Holle Aarde

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Kvinna
Sergeant
Sergeant
Berichten: 378
Lid geworden op: 22 nov 2012 13:08

Re: Holle Aarde

Berichtdoor Kvinna » 08 mar 2019 09:42

Ik heb een keer een filmpje gezien van zo'n groepje mensen die in de platte aarde geloofden. En meteen ook dat er niemand op de maan was geweest, en Elvis leefde nog, en lady Di ook. Dat is kennelijk allemaal onlosmakelijk verbonden.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Holle Aarde

Berichtdoor StillAwake » 08 mar 2019 09:50

Kvinna schreef:Ik heb een keer een filmpje gezien van zo'n groepje mensen die in de platte aarde geloofden. En meteen ook dat er niemand op de maan was geweest, en Elvis leefde nog, en lady Di ook. Dat is kennelijk allemaal onlosmakelijk verbonden.

Er is ooit een film geweest waarin een aantal Nazi's werd verbannen naar de achterkant van de maan. Zelfs dat wordt door sommige mensen voor waarheid aangenomen. Vaak is het inderdaad zo dat als mensen in 1 complottheorie geloven ze dat in veel meer complottheorien doen...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Holle Aarde

Berichtdoor Mortlach » 08 mar 2019 10:06

StillAwake schreef:Er is ooit een film geweest waarin een aantal Nazi's werd verbannen naar de achterkant van de maan. Zelfs dat wordt door sommige mensen voor waarheid aangenomen. Vaak is het inderdaad zo dat als mensen in 1 complottheorie geloven ze dat in veel meer complottheorien doen...


Hilarisch, die film, Iron Sky. Echt zo slecht.

Een fabrikant van grafische kaarten, Nvidia, wilde de kracht van een nieuwe lijn producten demonsteren. De foto's van de maanlanding werden met zogenaamde 'ray tracing' gereproduceerd (letterlijk elke lichtstraal wordt van bron tot bestemming nagetrokken) en de conclusie was dat het onmogelijk is dat de foto's nep zijn en in studio's zijn genomen. De lichtbron MOET de zon zijn geweest.
https://www.cnet.com/news/nvidia-silenc ... s-new-gpu/
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Holle Aarde

Berichtdoor StillAwake » 08 mar 2019 10:10

Mortlach schreef:Hilarisch, die film, Iron Sky. Echt zo slecht.

Een fabrikant van grafische kaarten, Nvidia, wilde de kracht van een nieuwe lijn producten demonsteren. De foto's van de maanlanding werden met zogenaamde 'ray tracing' gereproduceerd (letterlijk elke lichtstraal wordt van bron tot bestemming nagetrokken) en de conclusie was dat het onmogelijk is dat de foto's nep zijn en in studio's zijn genomen. De lichtbron MOET de zon zijn geweest.
https://www.cnet.com/news/nvidia-silenc ... s-new-gpu/

Voor de duidelijkheid, ik geloof best in de maanlandingen, maar ik vraag me af of de maanlandingen in de holle-aarde theorie passen.
Ik heb me indertijd (de vorige keer dat dat hier besproken werd) in de theorie ingelezen, en ik moet toegeven dat er voor veel tegenstrijdigheden en moeilijkheden die de theorie opwierp best wel grappige verklaringen gevonden zijn.
Of ze een verklaring hadden voor de maanlandingen weet ik eigenlijk niet.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Holle Aarde

Berichtdoor StillAwake » 08 mar 2019 10:12

StillAwake schreef:Voor de duidelijkheid, ik geloof best in de maanlandingen, maar ik vraag me af of de maanlandingen in de holle-aarde theorie passen.
Ik heb me indertijd (de vorige keer dat dat hier besproken werd) in de theorie ingelezen, en ik moet toegeven dat er voor veel tegenstrijdigheden en moeilijkheden die de theorie opwierp best wel grappige verklaringen gevonden zijn.
Of ze een verklaring hadden voor de maanlandingen weet ik eigenlijk niet.

Edit: ik heb me er in verdiept omdat ik kan genieten van een goed onderbouwde complottheorie. Ik heb er (wellicht ten overvloede) op geen enkele wijze geloof aan gehecht.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Holle Aarde

Berichtdoor Mortlach » 08 mar 2019 10:29

Ach, als je gelooft dat er zo'n massaal complot is om de vorm van de aarde te verhullen, dan is een maanlanding faken niet meer dan een voetnoot :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

onky
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2016 20:44

Re: Holle Aarde

Berichtdoor onky » 20 mar 2019 00:39

coby6 schreef:Nee volgens mij niet. Wetenschappelijk gezien is de aarde plat. Een Australier op een forum stuurde me eens een bericht. Kijk eens naar buiten! Waar staat de maan bij jou? Hij wilde me bewijzen dat de aarde plat was vanuit Australie.


Toen ik in Australië was, viel mij één ding direct op toen het een heldere avond betrof: De maan, vanuit Nederland bezien met een 'vriendelijk gezicht', stond in Australië op z'n kop. Alleen mogelijk als ik aan de andere kant van een bal/bol zou kunnen staan, wat uiteraard ook het geval was hier.

De aarde is weldegelijk rond. Met name wetenschappelijk gezien inmiddels geen punt van discussie meer lijkt mij.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Holle Aarde

Berichtdoor StillAwake » 20 mar 2019 09:16

onky schreef:Toen ik in Australië was, viel mij één ding direct op toen het een heldere avond betrof: De maan, vanuit Nederland bezien met een 'vriendelijk gezicht', stond in Australië op z'n kop. Alleen mogelijk als ik aan de andere kant van een bal/bol zou kunnen staan, wat uiteraard ook het geval was hier.

De aarde is weldegelijk rond. Met name wetenschappelijk gezien inmiddels geen punt van discussie meer lijkt mij.

De maan gaat daar ook van rechts naar links, en de zon ook trouwens.
De maan heeft zijn sikkel 's avonds aan de linkerkant staan in plaats van aan de rechter, wat wij zo gewend zijn, en 's ochtends staat de sikkel aan de rechterkant.

Ik vond het erg raar, en heb er de eerste best een paar dagen (naast mijn jetlag) aan moeten wennen.
De eerlijkheid gebied overigens te zeggen dat dit effect ook met een holle aarde zou optreden. Zelfs met een platte aarde zou dit effect optreden.
Ik twijfel geen seconde aan de bolle aarde, maar het argument wat je aandraagt is niet noodzakelijk een bewijs.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Holle Aarde

Berichtdoor StillAwake » 20 mar 2019 09:17

Mortlach schreef:Ach, als je gelooft dat er zo'n massaal complot is om de vorm van de aarde te verhullen, dan is een maanlanding faken niet meer dan een voetnoot :-)

Daar heb je wel weer gelijk in...

Dat complot zou inderdaad wel bizar groot moeten zijn, en heel veel mensen zouden er dan toch vanaf moeten weten...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Holle Aarde

Berichtdoor coby6 » 20 mar 2019 09:41

StillAwake schreef:Daar heb je wel weer gelijk in...

Dat complot zou inderdaad wel bizar groot moeten zijn, en heel veel mensen zouden er dan toch vanaf moeten weten...

Ik las eens een complottheorie dat deze complottheorie er was, zodat als er dan eens echt een complot was en de platte aarde aanhangers zeggen: pas op! een complot!, ze niet meer serieus genomen zouden worden.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Holle Aarde

Berichtdoor StillAwake » 20 mar 2019 09:43

coby6 schreef:Ik las eens een complottheorie dat deze complottheorie er was, zodat als er dan eens echt een complot was en de platte aarde aanhangers zeggen: pas op! een complot!, ze niet meer serieus genomen zouden worden.

Dat verhaal klopt, en ook dat is een complottheorie om ons van de waarheid af te houden, de wereld bestaat alleen in jouw gedachten.
sorry dat ik dit moet verklappen...

Hoe groot moet het bord voor je kop zijn als je nu nog ontkent dat de aarde een bol is die om de zon draait?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Holle Aarde

Berichtdoor K80 » 20 mar 2019 13:02

Mortlach schreef:Ach, als je gelooft dat er zo'n massaal complot is om de vorm van de aarde te verhullen, dan is een maanlanding faken niet meer dan een voetnoot :-)


Zouden er nog mensen zijn die denken dat de maanlandingen fake zijn?
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Holle Aarde

Berichtdoor StillAwake » 20 mar 2019 13:23

K80 schreef:Zouden er nog mensen zijn die denken dat de maanlandingen fake zijn?

Ongetwijfeld, er zijn mensen die denken dat Bert van Bert en Ernie Kennedy heeft vermoord en dat Elvis nog leeft.
Dan is twijfelen aan een maanlanding niet eens zo heel bizar...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Holle Aarde

Berichtdoor K80 » 20 mar 2019 16:07

StillAwake schreef:Ongetwijfeld, er zijn mensen die denken dat Bert van Bert en Ernie Kennedy heeft vermoord en dat Elvis nog leeft.
Dan is twijfelen aan een maanlanding niet eens zo heel bizar...


Dat heb je fout. Het was Ernie van Bert en Ernie, die Kennedy heeft vermoord.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Holle Aarde

Berichtdoor StillAwake » 20 mar 2019 16:13

K80 schreef:Dat heb je fout. Het was Ernie van Bert en Ernie, die Kennedy heeft vermoord.

Ik dacht eigenlijk Elmo, die daarna door Bert of Ernie is neergeschoten.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten