Nashville-verklaring

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor dalethvav » 10 jan 2019 12:43

Dit lijkt me ook wel een dingetje lijkt me (overigens, ik zou ook niet tekenen):
https://cip.nl/71437-nashvilleverklarin ... christenen
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor elbert » 10 jan 2019 12:46

benefietdiner schreef:Oorlog in de kerk

https://petities.nl/petitions/dominee-m ... 63NLFYEeQA

Wat mij wel opvalt is dat er veel anonieme ondertekenaars zijn, dat vind ik dan wel kleinhartig.
O ja, zo'n "wij, de tolerante mensen, willen iemand niet in ons dorp hebben" petitie. Ja, dat is pas consequent (not!).
Tolerantie houdt in dat je iemands opvattingen kunt verdragen, ook al ben je het er totaal niet mee eens.
Dit is geen tolerantie.
Dit is neptolerantie.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Speedy » 10 jan 2019 12:49

elbert schreef:O ja, zo'n "wij, de tolerante mensen, willen iemand niet in ons dorp hebben" petitie. Ja, dat is pas consequent (not!).
Tolerantie houdt in dat je iemands opvattingen kunt verdragen, ook al ben je het er totaal niet mee eens.
Dit is geen tolerantie.
Dit is neptolerantie.


Inderdaad. Het viel mij op dat ik vandaag veel reacties heb gelezen van diverse homoseksuelen die aangeven: er wordt geroepen dat homoseksuelen welkom in de kerk zijn, maar ik zie degene die het roept amper tot nooit in de kerk .......

Misschien is het beter om het selectieve-tolerantie te noemen. (Trouwens dat komt aan beide kanten voor)
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor MoesTuin » 10 jan 2019 13:08

want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Arjen2015
Verkenner
Verkenner
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 mar 2017 14:51

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Arjen2015 » 10 jan 2019 15:41

@speedy

mochten mensen niet ondertekend hebben dan kunnen als ze hier last van hebben op dit forum dit eventueel aangeven? Er wordt dan tenminste over (een overduidelijk in de maatschappij actueel onderwerp), gepraat.
het doel hiervan is het niet onder de mat te vegen , maar wie wel hebben ondertekend mogen best als een lampje schijnen....

Als je publiekelijk iets ondertekent mag het ook publiekelijk kenbaar gemaakt worden. en niet weer verwijderen omdat er commotie is ontstaan. En als iemand niet heeft ondertekent zou ik zeggen klaag de website aan voor verspreiding incorrecte informatie...of laat ze de actuele lijst publiceren...dat is niet aan mij

VU overweegt stappen tegen bij Nashvilleverklaring betrokken docent

https://www.nu.nl/binnenland/5671832/vu ... ocent.html
Laatst gewijzigd door Arjen2015 op 10 jan 2019 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Speedy » 10 jan 2019 15:44

Arjen2015 schreef:@speedy

mochten mensen niet ondertekend hebben dan kunnen als ze hier last van hebben op dit forum dit eventueel aangeven? Er wordt dan tenminste over (een overduidelijk in de maatschappij actueel onderwerp), gepraat.
het doel hiervan is het niet onder de mat te vegen , maar wie wel hebben ondertekend mogen best als een lampje schijnen....

Als je publiekelijk iets ondertekent mag het ook publiekelijk kenbaar gemaakt worden. en niet weer verwijderen omdat er commotie is ontstaan. En als iemand niet heeft ondertekent zou ik zeggen klaag de website aan voor verspreiding incorrecte informatie...of laat ze de actuele lijst publiceren...dat is niet aan mij


Onzorgvuldigheden hoeven niet benadrukt te worden. De namen doen niets toe aan de discussie, helemaal niet dagen na het gebeuren. De initatiefnemers hebben duidelijk aangegeven dat er nu een tijd van bezinning moet zijn. Een christen moet niet meewerken aan het verspreiden van foutieve informatie. Degenen die dit veroorzaakt hebben, hebben dit (gelukkig) erkend. Maar blijkbaar wil je nog even een steek uitdelen, maar dat kan ik mis hebben.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Arjen2015
Verkenner
Verkenner
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 mar 2017 14:51

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Arjen2015 » 10 jan 2019 15:55

@speedy

Klopt je hebt het mis.
ik wil slechts aangeven dat als je iets publieklijk verklaart en dan zoveel commotie geeft degene die de knuppel in het hoenderhok heeft gegooid niet degene is die dan kan bepalen of het niet meer onder de aandacht komt.
Hetgeen ik hiermee wil bereiken is het onderwerp onder de aandacht te blijven houden en het niet onder de mat te vegen omdat de iniatief nemers of ondertekenaars zijn geschrokken van alle reacties. integendeel het is juist goed dat dit een zeer actueel onderwerp is.
LAAT EROVER GEPRAAT WORDEN!

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Speedy » 10 jan 2019 16:00

Arjen2015 schreef:@speedy

Klopt je hebt het mis.
ik wil slechts aangeven dat als je iets publieklijk verklaart en dan zoveel commotie geeft degene die de knuppel in het hoenderhok heeft gegooid niet degene is die dan kan bepalen of het niet meer onder de aandacht komt.
Hetgeen ik hiermee wil bereiken is het onderwerp onder de aandacht te blijven houden en het niet onder de mat te vegen omdat de iniatief nemers of ondertekenaars zijn geschrokken van alle reacties. integendeel het is juist goed dat dit een zeer actueel onderwerp is.
LAAT EROVER GEPRAAT WORDEN!


Geef dan een link naar de verklaring en niet naar het foutieve document met de namen.

https://nashvilleverklaring.nl/wp-conte ... chrift.pdf
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Arjen2015
Verkenner
Verkenner
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 mar 2017 14:51

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Arjen2015 » 10 jan 2019 16:05

@Dalethvav

Dat het nu onder de aandacht komt en ophef over ontstaat omdat het grotendeels binnenskamers bleef...nu er publiekelijk een statement wordt gemaakt kan je ook verwachten dat er publiekelijk op wordt gereageerd. En dat is alleen maar positief volgens mij. Er wordt weer gepraat. En mensen komen voor hun overtuiging uit, en ja de maatschappij is aan het veranderen. Het is toch een christelijke overtuiging? Zet je lamp niet onder de korenmaat, volgens mij wordt daarmee bedoeld laat zien wie je bent en waar je voor staat.

simpele psychologie

Arjen2015
Verkenner
Verkenner
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 mar 2017 14:51

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Arjen2015 » 10 jan 2019 16:11

@ speedy Als de lijst eerst publiekelijk wordt gepubliceerd dan is het de verantwoording van de website om deze up to date houden en niet weer weg te halen. Je kan moeilijk mij verantwoordelijk houden voor deze lijst beschikbaar te maken....schrijf de iniatief nemers dat ze de actuele lijst asap publiceren..maar ga mij niet aanklagen voor een door hun publiekelijke gepubliceerde lijst.
dan draai je de zaken om

en de ene naam die er misschien niet op hoorde is geen reden.....

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Speedy » 10 jan 2019 16:17

Arjen2015 schreef:@ speedy Als de lijst eerst publiekelijk wordt gepubliceerd dan is het de verantwoording van de website om deze up to date houden en niet weer weg te halen. Je kan moeilijk mij verantwoordelijk houden voor deze lijst beschikbaar te maken....schrijf de iniatief nemers dat ze de actuele lijst asap publiceren..maar ga mij niet aanklagen voor een door hun publiekelijke gepubliceerde lijst.
dan draai je de zaken om

en de ene naam die er misschien niet op hoorde is geen reden.....


Wie onjuiste informatie verspreid is geen haar beter dan de opstellers er van. En het draait echt niet om een naam.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor StillAwake » 10 jan 2019 16:33

Speedy schreef:Geef dan een link naar de verklaring en niet naar het foutieve document met de namen.

https://nashvilleverklaring.nl/wp-conte ... chrift.pdf

Jij gelooft echt dat het namen-document foute namen bevat?
Dan heb je meer vertrouwen in de mensheid dan ik ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor StillAwake » 10 jan 2019 16:37

Chaya schreef:Die spiegel zal meteen barsten Speedy. :wink:
Je weet van tevoren al wie in zo'n topic hun gefrustreerde vuil gaan braken. De schijnheiligen, die altijd met de vinger dezelfde kant op wijzen en deze verwijten dat ze liefdeloos zijn.
Intussen zijn ze de hele dag bezig om allerlei negatieve berichten te verzamelen en die zoveel mogelijk te verspreiden.
Ondertussen roepend: liefde overwint alles.
Wat een gotspe!
De Bijbel noemt dit dan ook kwade vruchten.

Inderdaad Bartje.

Ten eerste is dit een vrij veroordelende reactie voor een reactie die veroordelende reacties veroordeelt...
Ik denk dat het hele document een kwade vrucht is.
En nogmaals: ik kan me in de hoofdlijnen (12 van de 14 artikelen, en van artikel 6 de strekking, maar niet de bewoordingen) nog wel vinden.
Het beruchte artikel 7 echter is in mijn ogen niet te rijmen met naastenliefde.

Overigens hebben al een heleboel ondertekenaars aangegeven dat artikel 7 niet hun goedkeuring kan wegdragen.
Ligt dus blijkbaar niet aan mij.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Speedy » 10 jan 2019 16:38

StillAwake schreef:Jij gelooft echt dat het namen-document foute namen bevat?
Dan heb je meer vertrouwen in de mensheid dan ik ;-)


Tja, https://visie.eo.nl/2019/01/meerdere-th ... erklaring/

Een één ken ik persoonlijk.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor benefietdiner » 10 jan 2019 16:39

benefietdiner schreef:Oorlog in de kerk

https://petities.nl/petitions/dominee-m ... 63NLFYEeQA

Wat mij wel opvalt is dat er veel anonieme ondertekenaars zijn, dat vind ik dan wel kleinhartig.


https://www.pgggrotekerk.nl/ds-m-klaass ... gorinchem/


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten