Nashville-verklaring

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Tante Pollewop » 24 okt 2019 16:25

Lekkere discussie weer. =D> :lol:

Voorstel: nieuwkomers moeten eerst de topics Homoseksualiteit 1 t/m 7 en alle andere topics over dit onderwerp doorlezen voor ze een discussie starten.

Als ze dan nog iets nieuws te melden hebben mag er een bericht geplaatst worden. :mrgreen:

Acts17

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Acts17 » 24 okt 2019 16:29

Tante Pollewop schreef:Lekkere discussie weer. =D> :lol:

Voorstel: nieuwkomers moeten eerst de topics Homoseksualiteit 1 t/m 7 en alle andere topics over dit onderwerp doorlezen voor ze een discussie starten.

Als ze dan nog iets nieuws te melden hebben mag er een bericht geplaatst worden. :mrgreen:


Ik ken jou wellicht nog niet, maar wat is jou standpunt dan voor of tegen een homohuwelijk?

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Tante Pollewop » 24 okt 2019 16:30

Acts17 schreef:Ik ken jou wellicht nog niet, maar wat is jou standpunt dan voor of tegen een homohuwelijk?

Is dit een nieuwe Bot van Refoweb die iedereen naar z'n standpunten vraagt?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Mortlach » 24 okt 2019 16:35

Hij wil gewoon weten of je het met hem oneens bent en het dus fout hebt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Acts17

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Acts17 » 24 okt 2019 16:40

Tante Pollewop schreef:Is dit een nieuwe Bot van Refoweb die iedereen naar z'n standpunten vraagt?


Op een forum verbazen dat iemand naar je standpunt vraagt wanneer je deelneemt aan een gesprek? hmmm raar idd... nu snap ik waarom dit forum niet al te veel gebruikers heeft. Wanneer de sfeer zo is bepaald.... ik weet dat niet iedereen zo is maar wat een bitterheid. We zijn hier om een onderwerp te bespreken en wat is het enige wat jij wilt doen de clown zijn?

Acts17

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Acts17 » 24 okt 2019 16:42

Mortlach schreef:Hij wil gewoon weten of je het met hem oneens bent en het dus fout hebt.


Wat maakt jou zo bitter? waarom zo boos? je hoeft je niet te mengen in een discussie als het je frustreert.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Tante Pollewop » 24 okt 2019 16:43

Acts17 schreef:Op een forum verbazen dat iemand naar je standpunt vraagt wanneer je deelneemt aan een gesprek? hmmm raar idd... nu snap ik waarom dit forum niet al te veel gebruikers heeft. Wanneer de sfeer zo is bepaald.... ik weet dat niet iedereen zo is maar wat een bitterheid. We zijn hier om een onderwerp te bespreken en wat is het enige wat jij wilt doen de clown zijn?

Het moet natuurlijk wel een beetje leuk blijven. regenboog-smile

Acts17

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Acts17 » 24 okt 2019 16:45

Tante Pollewop schreef:Het moet natuurlijk wel een beetje leuk blijven. regenboog-smile


Humor is goed, maar dan ook iets wat grappig is als dat jou vorm van humor is heb ik met je te doen! Niks creatiefs aan dat is hoe de wereld werkt namelijk ten koste van de ander...

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Tante Pollewop » 24 okt 2019 16:50

Acts17 schreef:Humor is goed, maar dan ook iets wat grappig is als dat jou vorm van humor is heb ik met je te doen! Niks creatiefs aan dat is hoe de wereld werkt namelijk ten koste van de ander...

Tip: sla een meer bescheiden toon aan, misschien willen mensen dan met je praten.

In gesprek met jou hebben diverse mensen aangegeven dat ze je manier van spreken nogal heftig vinden. Misschien moet je iets met die signalen doen als je graag in gesprek wilt.

Acts17

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Acts17 » 24 okt 2019 16:53

Tante Pollewop schreef:Tip: sla een meer bescheiden toon aan, misschien willen mensen dan met je praten.

In gesprek met jou hebben diverse mensen aangegeven dat ze je manier van spreken nogal heftig vinden. Misschien moet je iets met die signalen doen als je graag in gesprek wilt.


Nou weetje kan misschien met alle goede bedoelingen zijn van je, maar ik zie jou niet als de bemiddelaar van dit gesprek. Dus ga gerust verder met een andere conversatie als je niks toe te voegen hebt in het vervolg van het gesprek.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Tante Pollewop » 24 okt 2019 16:56

Acts17 schreef:Nou weetje kan misschien met alle goede bedoelingen zijn van je, maar ik zie jou niet als de bemiddelaar van dit gesprek. Dus ga gerust verder met een andere conversatie als je niks toe te voegen hebt in het vervolg van het gesprek.

Welk gesprek? 8-[

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Mortlach » 24 okt 2019 17:06

Acts17 schreef:Wat maakt jou zo bitter? waarom zo boos? je hoeft je niet te mengen in een discussie als het je frustreert.


Ik ben geenszins bitter of boos. Wel geïrriteerd als er weer eens iemand komt binnenwaaien met de "De letterlijke interpretatie van de Bijbel is geen interpretatie"-nonsens en "ik zal iedereen wel eens eventjes vertellen dat ze ongelijk hebben en geen goede christenen zijn, niet tot mijn eigen eer, uiteraard, neeeeee, ik ben een goede christen dus ik doe alles tot eer van God en jullie blijkbaar niet. Maakt niks uit dat er 80 of 180 of 70 x 7 pagina's aan genuanceerde, respectvolle en opbouwende discussie is. Daar heb ik allemaal geen tijd voor. Die stoomwalstactiek van mij werkt verder prima!"

Ik vind lui zoals jij allemaal zo afleidend van wat op zich best een interessant gesprek is. Maar jij bent niet uit op een gesprek, jij wilt enkel een voordracht houden en stelt onoprechte vragen omdat je totaal niet geïnteresseerd bent in de inhoud; jij wilt mensen enkel indelen in voor- en tegenstanders van mij, uhhh, ik bedoel God. En heel gek, tot nu toe is niemand voorstander.

Ga lekker op een zeepkistje op de markt staan roepen met die houding en kom ons forum daar niet mee vervuilen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor henkie » 24 okt 2019 17:24

Dit topic gaat over de Nashville-verklaring. De rest wordt verwijderd door de moderator.

Acts17

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Acts17 » 24 okt 2019 19:06

Mortlach schreef:Ik ben geenszins bitter of boos. Wel geïrriteerd als er weer eens iemand komt binnenwaaien met de "De letterlijke interpretatie van de Bijbel is geen interpretatie"-nonsens en "ik zal iedereen wel eens eventjes vertellen dat ze ongelijk hebben en geen goede christenen zijn, niet tot mijn eigen eer, uiteraard, neeeeee, ik ben een goede christen dus ik doe alles tot eer van God en jullie blijkbaar niet. Maakt niks uit dat er 80 of 180 of 70 x 7 pagina's aan genuanceerde, respectvolle en opbouwende discussie is. Daar heb ik allemaal geen tijd voor. Die stoomwalstactiek van mij werkt verder prima!"

Ik vind lui zoals jij allemaal zo afleidend van wat op zich best een interessant gesprek is. Maar jij bent niet uit op een gesprek, jij wilt enkel een voordracht houden en stelt onoprechte vragen omdat je totaal niet geïnteresseerd bent in de inhoud; jij wilt mensen enkel indelen in voor- en tegenstanders van mij, uhhh, ik bedoel God. En heel gek, tot nu toe is niemand voorstander.

Ga lekker op een zeepkistje op de markt staan roepen met die houding en kom ons forum daar niet mee vervuilen.


Nogmaals het is verrassend wat jij hier op het forum doet! je wilt niks met Gods Woord te maken hebben om er voor te buigen en Hem te dienen en toch blijf je maar op dit forum. Je praat over geestelijk zaken terwijl je totaal geen onderscheid kan maken. Jij observeert wat andere zeggen daar word je mening blijkbaar door gevormd. Je zegt zelf ik ben geen christen, de vraag is waarom meng je je dan in geloofsdiscussies die gaan over het christendom. Dat is alsof ik nu mij ga aanmelden op een boeddhisme forum en daar zal vertellen hoe het zit in het boeddhisme rara hoe dat gaat uitpakken. Jij bent geen vertegenwoordiger van het christendom want anders wilde je Christus volgen dus praat ook niet vanuit het christendom want jou mening is je eigen mening niet gebaseerd op Gods Woord dat blijkt.

In de wereld zijn er vele kerken die niet geloven dat het homo huwelijk goed is en als zonde wordt bestempeld. Elke christen kan dat nalezen in de bijbel. Jij gaat er blindelings vanuit dat iedereen die spreekt en zegt dat hij christen is dat ook is en vertegenwoordigd. Wat geloven ze test elke geest zegt de bijbel of hij/zij in Christus is. Er wordt namelijk ook een vals evangelie verspreid in deze wereld en ja dat is alles behalve Jezus Christus.

Het punt is dit als conclusie jij leest de bijbel niet in levend geloof (waardoor de Heilige Geest je inzicht geeft) en dan ga jij mensen vertellen hoe het is om een christen te zijn terwijl je het zelf niet bent?

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor irmo » 24 okt 2019 19:20

Acts17 schreef:Nogmaals het is verrassend wat jij hier op het forum doet! je wilt niks met Gods Woord te maken hebben om er voor te buigen en Hem te dienen en toch blijf je maar op dit forum. Je praat over geestelijk zaken terwijl je totaal geen onderscheid kan maken. Jij observeert wat andere zeggen daar word je mening blijkbaar door gevormd. Je zegt zelf ik ben geen christen, de vraag is waarom meng je je dan in geloofsdiscussies die gaan over het christendom. Dat is alsof ik nu mij ga aanmelden op een boeddhisme forum en daar zal vertellen hoe het zit in het boeddhisme rara hoe dat gaat uitpakken. Jij bent geen vertegenwoordiger van het christendom want anders wilde je Christus volgen dus praat ook niet vanuit het christendom want jou mening is je eigen mening niet gebaseerd op Gods Woord dat blijkt.

In de wereld zijn er vele kerken die niet geloven dat het homo huwelijk goed is en als zonde wordt bestempeld. Elke christen kan dat nalezen in de bijbel. Jij gaat er blindelings vanuit dat iedereen die spreekt en zegt dat hij christen is dat ook is en vertegenwoordigd. Wat geloven ze test elke geest zegt de bijbel of hij/zij in Christus is. Er wordt namelijk ook een vals evangelie verspreid in deze wereld en ja dat is alles behalve Jezus Christus.

Het punt is dit als conclusie jij leest de bijbel niet in levend geloof (waardoor de Heilige Geest je inzicht geeft) en dan ga jij mensen vertellen hoe het is om een christen te zijn terwijl je het zelf niet bent?



Is het een idee dat je even verder kijkt dat je neus lang is en wat meerdere berichten leest van Mortlach voordat je oordeelt? Er zijn hier meer mensen die geen christen zijn hoor, of het Christendom combineren met andere praktijken. Over het algemeen gaat dat prima, maar jouw manier van discussieren is erg hooghartig en irritant.

@Henkie, doe me een plezier en laat deze reactie nog even staan, wil je? De rest van de troep mag je wat mij betreft modereren, heb jij ook een leuke avond :P


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten