Nashville-verklaring

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Marnix » 23 okt 2019 22:31

Acts17 schreef:Jij draait de boel om , ik ben het eens met wat God zegt! dat is niet hoogmoedig ik schuil me achter zijn Woord voor raad en advies niks hoogmoedig aan. Wat jij doet is slechts lasteren, helaas dat je zo te werk gaat. Je snapte de uitspraak duidelijk niet, ik ben niet de schrijver van de bijbel ik wil God daarin volgen het gene wat Hij zegt. Niet mijn woord (oftewel geschreven door mij) maar het is Zijn Woord God.

Gay Pride (betekend letterlijk Homo Trots) Hoe bedoel je dat heeft niks met trots (hoogmoed) te maken het staat in de titel zelf?

Het is geen vooroordeel het is wat God zegt het is zondig! Je hoeft maar een bijbel in te kijken en je zal het zelf zien dat het zo is. Dat is wat God denkt over homo zijn. Wij zijn maar simpele mensen in vergelijking met God, wij hebben onszelf niet gemaakt. De Maker (God) denkt op een Heilige manier in vergelijking hoe wij van nature als mensen denken. Bekijk de statistieken maar eens van de homo cultuur iets waar trouw zijn en gebonden zijn aan 1 partner vaak ontbreekt! precies zoals de bijbel zegt een zondige lustige levensstijl. Dat maakt niet dat wij een hekel hebben aan de persoon, maar zonde kunnen we nooit goed praten !


Dat zeggen alle christenen als ze met medechristenen hun standpunten bevechten. Ik heb God aan mijn kant en jij dus niet. Ook al heeft die ander net zo goed bijbelse argumenten. Het heeft altijd te maken met interpretatie. Waarom denk je dat er al eeuwen discussie is over allerlei zaken. De doop, uitverkiezing, toeeigening van het heil en ga zo maar door. Dat heeft met interpretatie te maken, daardoor kunnen mensen de Bijbel volledig serieus nemen en het toch niet met elkaar eens zijn. Omdat ze dingen anders uitleggen. En dan roepen: maar ik weet op al die punten precies hoe het zit en mijn interpretatie is onfeilbaar, dat is wel hoogmoedig.

Pride betekent trots en trots is niet per definite hoogmoedig. Als je zegt dat je trots bent dat je iets bereikt hebt, dat je trots op je kind bent, heeft dat een heel andere context. De bijbel kent ook de positieve kant van trots / proud
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Marnix » 23 okt 2019 22:43

Acts17 schreef:Er zijn wolven in schaapskleren zoals de bijbel het noemt en ja waar zullen die zich bevinden in de kerk dus! Valse leraren waarschuwt de bijbel voor. En hoe weet je of iemand een valse leraar is ? Vergelijk het gene wat die persoon zegt met wat de bijbel zegt en je weet of iemand leugens verkondigd of niet. De bijbel is geen keuze menu, van dit vind ik wel goed en dit niet. Je geloofd of dat de bijbel de waarheid is of je maakt je eigen geloof op dat moment met je eigen god die wel bepaalde zonde goed vind.

Wat weet je van valse leer binnen de kerk als je zelf niet bekend bent met het christendom wat er daadwerkelijk in de geschriften staat?


Dat is het punt niet. Ook twee mensen die dat heel goed weten, twee predikanten of theologen bijvoorbeeld kunnen het toch op allerlei punten met elkaar oneens zijn. Ook al kennen ze de inhoud beter dan jij en ik, kunnen ze de grondtekst ontleden enzovoorts. Dan is “het staat in de Bijbel en anders is het een valse profeet” wel heel simplistisch. Zeker als je je eigen interpretaties als maatstaf neemt om een oordeel over anderen te vellen. Denk je nou echt dat al die theologen en predikanten die tegen de Nashville-verklaring zijn Gods Woord niet kennen of gewoon niet serieus nemen? Of dat ze totaal geen Bijbelse argumenten hebben voor een pro-homo-standpunt? Want ja, dan ben je inderdaad wel een beetje hoogmoedig en is iets meer nederigheid (leert de Bijbel ook he) wel gewenst.

Op de rest kom ik nog terug, ik ga zo slapen. Maar ik kijk daar wel anders tegenaan dan jij ja. Oh ja en desondanks ben ik christen en wil ik Jezus volgen. Ik zeg het maar vast even.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Mortlach » 23 okt 2019 23:23

Acts17 schreef:Jij draait de boel om , ik ben het eens met wat God zegt! dat is niet hoogmoedig ik schuil me achter zijn Woord voor raad en advies niks hoogmoedig aan. Wat jij doet is slechts lasteren, helaas dat je zo te werk gaat. Je snapte de uitspraak duidelijk niet, ik ben niet de schrijver van de bijbel ik wil God daarin volgen het gene wat Hij zegt. Niet mijn woord (oftewel geschreven door mij) maar het is Zijn Woord God.


Jouw interpretatie van Gods woord tot waarheid verheffen, dat schurkt nogal aan tegen je eigen inzicht tot afgod verheffen.

Gay Pride (betekend letterlijk Homo Trots) Hoe bedoel je dat heeft niks met trots (hoogmoed) te maken het staat in de titel zelf?


Bedankt voor je taalkundige inzicht. "Friendly Fire" betekent letterlijk Vriendelijk Vuur en toch is het dat niet. Afgaan op een letterlijke vertaling van een uitdrukking en dan je conclusies trekken is niet echt ideaal. Maar ik zei al, dat soort nuance is parels voor de zwijnen werpen.

PS: Gay Pride betekent verder ook Vrolijke Troep. (het is immers 'a pride of lions' en gay betekent vanoudsher al vrolijk.

Het is geen vooroordeel het is wat God zegt het is zondig! Je hoeft maar een bijbel in te kijken en je zal het zelf zien dat het zo is. Dat is wat God denkt over homo zijn.


Wat goed dat jij weet wat God denkt. En wat jammer dat je blijkbaar niet verder komt met die Bijbel. Misschien die rest toch ook eens lezen.

Bekijk de statistieken maar eens van de homo cultuur iets waar trouw zijn en gebonden zijn aan 1 partner vaak ontbreekt! precies zoals de bijbel zegt een zondige lustige levensstijl. Dat maakt niet dat wij een hekel hebben aan de persoon, maar zonde kunnen we nooit goed praten !


Moet je voor de grap eens een antropoloog vragen naar trouw en monogaamheid in allerhande Afrikaanse en Polynesische volken. Blijkt ineens dat dat toch echt wel vaker voorkomt dan je denkt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Yoshi » 24 okt 2019 06:53

Acts17 schreef:We zijn allemaal geplaatst onder de regering, daar trouw je voor voor de wet.

Waar maak je je dan druk over? Je hebt maar te slikken wat de regering hierover te zeggen heeft. En die faciliteren het homohuwelijk. Succes met accepteren.
Het voor de kerk trouwen is vragen om een zegen aan de Heere, in lof en aanbidding voor Hem. Wettelijk gezien is het niet eens toegestaan om een huwelijk alleen voor de kerk te mogen sluiten zou onwettig verklaard worden.

Binnen mijn kerk is het huwelijk een sacrament. Ik ben in de kerk getrouwd en in het gemeentehuis was slechts een wettelijke verplichting waar ik me niet in kan vinden. Maar als jij er zo in staat, zie bovenstaande antwoord.
Zou ik mogen vragen aan jou Yoshi wat jouw standpunt hier op is wat betreft het homo huwelijk sluiten. Dit verbond aangaan met hetzelfde geslacht. Bijbels of niet bijbels?

Ik zie het burgerlijk huwelijk als een zakelijk contract. Niet meer en niet minder. Het is aan de overheid om te bepalen tussen wie allemaal zo'n contract gesloten kan worden. Ik gun alle koppels een monogaam en gelukkig burgerlijk huwelijk als zij uit vrije wil kiezen voor de ander. Fijn dat het netjes geregeld kan worden in Nederland zodat het ook op papier allemaal goed geregeld is.
Binnen mijn kerk kan er enkel een huwelijk gesloten worden tussen man en vrouw en dat vind ik prima.
Bijbels of niet bijbels zegt mij weinig, ik hang het sola scriptura niet aan en heb inmiddels genoeg ervaring met christenen die dat wel doen en er allemaal een andere 'bijbelse' mening op nahouden.

Acts17 schreef:christenen in de algemene zin,

Hou dan maar op met het spreken van "wij". Je kan hooguit voor jezelf of je eigen geloofsgemeenschap spreken.
die geloven dat Gods Woord namelijk de waarheid is en dat is niet mijn woord maar Gods Woord.

Het is jouw (of die van je geloofsgemeenschap) interpretatie van Gods Woord. Verschuil je er dus niet achter alsof je er zelf weinig aan kan doen.

Acts17

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Acts17 » 24 okt 2019 08:17

Yoshi schreef:Waar maak je je dan druk over? Je hebt maar te slikken wat de regering hierover te zeggen heeft. En die faciliteren het homohuwelijk. Succes met accepteren.

Binnen mijn kerk is het huwelijk een sacrament. Ik ben in de kerk getrouwd en in het gemeentehuis was slechts een wettelijke verplichting waar ik me niet in kan vinden. Maar als jij er zo in staat, zie bovenstaande antwoord.

Ik zie het burgerlijk huwelijk als een zakelijk contract. Niet meer en niet minder. Het is aan de overheid om te bepalen tussen wie allemaal zo'n contract gesloten kan worden. Ik gun alle koppels een monogaam en gelukkig burgerlijk huwelijk als zij uit vrije wil kiezen voor de ander. Fijn dat het netjes geregeld kan worden in Nederland zodat het ook op papier allemaal goed geregeld is.
Binnen mijn kerk kan er enkel een huwelijk gesloten worden tussen man en vrouw en dat vind ik prima.
Bijbels of niet bijbels zegt mij weinig, ik hang het sola scriptura niet aan en heb inmiddels genoeg ervaring met christenen die dat wel doen en er allemaal een andere 'bijbelse' mening op nahouden.



Bijbels en dus moreel gezien vanuit Gods standpunt is het duidelijk te lezen:

Romeinen 1:27
Evenzo verlieten de mannen de natuurlijke relatie met vrouwen en brandden van lust voor elkaar. Mannen begingen onfatsoenlijke daden met andere mannen en ontvingen op zichzelf de verschuldigde boete voor hun fout. 1 Timotheüs 1:10 voor de seksueel immorele, voor homoseksuelen, voor slavenhandelaren en leugenaars en meineedigen, en voor iemand anders die afkerig is van het onderwijzen van Genesis 19: 5 Ze riepen Lot toe en zeiden: "Waar zijn de mannen die kwamen vanavond? Stuur ze naar ons op zodat we relaties met ze kunnen hebben! ' Leviticus 20:13 Als een man bij een man ligt zoals bij een vrouw, hebben ze allebei een gruwel begaan. Ze moeten zeker ter dood worden gebracht; hun bloed is op hen. Deuteronomium 23:18

Er zijn veel leugens in de wereld Yoshi ook verteld door mensen die zich meer beroepen op wat hun eigen gevoel en interpretatie zegt dan wat God zegt in zijn Heilige Woord. Het is heel duidelijk te lezen of je zou blind moeten zijn voor de waarheid dat de teksten niet tot je doordringen. Zowel in OT als NT wordt het verworpen moreel gezien en onder het OT was het de dood waardig, we leven nu in de genade tijd NT.

Wat zeggen deze teksten jou?

Yoshi

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Yoshi » 24 okt 2019 08:30

Acts17 schreef:Bijbels en dus moreel gezien vanuit Gods standpunt is het duidelijk te lezen:

Bijbels gezien ben jij onder je regering gesteld en heb je maar te slikken wat zij in Den Haag bedenken. Dat geef je zelf ook al aan dus vanwaar dit onbijbelse verzet tegen je landheer?

Acts17

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Acts17 » 24 okt 2019 08:53

Yoshi schreef:Bijbels gezien ben jij onder je regering gesteld en heb je maar te slikken wat zij in Den Haag bedenken. Dat geef je zelf ook al aan dus vanwaar dit onbijbelse verzet tegen je landheer?


We zijn geplaatst onder de overheid wil niet zeggen dat alles goed is wat de overheid doet! Lees jij je bijbel wel eens over hoe te leven onder de regering? Jij dacht dat Daniel onder babylon met al zijn ''normen en waarde'' zo leefde zoals hun omdat hij nu éénmaal onder dat gezag werd geplaatst?
En dat is maar één van de vele voorbeelden. Het is een bijbels verzet tegen de geest van deze wereld.

Romeinen 12:1-2
1 Daarom verzoek ik u, broeders, vanwege Gods barmhartigheid, om uw lichamen aan te bieden als levende offers, heilig en aangenaam voor God, wat uw geestelijke dienst van aanbidding is. 2 Wees niet gelijkvormig aan deze wereld, maar word getransformeerd door je geest te vernieuwen. Dan zul je in staat zijn om te testen en goed te keuren wat de goede, aangename en perfecte wil van God is.

Yoshi

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Yoshi » 24 okt 2019 08:55

Acts17 schreef:We zijn geplaatst onder de overheid wil niet zeggen dat alles goed is wat de overheid doet!

Ik ga uit van je eigen woorden zoals je die eerder tegen mij had uitgesproken.

Acts17

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Acts17 » 24 okt 2019 08:59

Yoshi schreef:Ik ga uit van je eigen woorden zoals je die eerder tegen mij had uitgesproken.


Yoshi waar wordt jouw database mee gevuld, is jouw bron de wereld of Gods Woord dat maakt het grote verschil.
Wellicht wel heel gelijkvormig aan de gebruiken van de wereld? Ik ken je natuurlijk niet persoonlijk, dus daar kan ik niet over oordelen is meer een vraag.

Daarbij staan op het Bijbelse fundament van de 5 Sola’s uit de Reformatie:
Sola Fide – Alleen door het geloof (Rom.3:28; 4; Gal.2:15-16; 3:7, 24-26; Ef.2:8-9; Fil.3:9; 1Pet.2:6)
Sola Gratia – Alleen uit genade (Rom.3:24; 6:23, 11:5-6; Ef.2:5,8-9; 2Tim.1:9; Tit.3:5; 1Pet.1:13)
Sola scriptura – Alleen de Schriften (Jes.55:8-11; Joh.17:17; 1 Th.2:13; 2Tim.3:16-17; 4:1-5, Heb.4:12; 1Pet.1:23-25; 2Pet.1:20-21; Op.22:18-19)
Solus Christus – Alleen Christus (Joh.14:6; Hand.4:12; 1Tim.2:5)
Soli Deo Gloria – Alleen aan God de eer (Ps.72:18-19; Jes.42:8,12; 43:7; Rom.16:27; 1Kor.10:31; Ef.1:3,6,12,14; Fil.2:11; Op.4:8-11; 5:13; 11:13; 19:7)

Yoshi

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Yoshi » 24 okt 2019 09:10

Mijn bron is de drie-enige God en daaruit voortvloeiende de katholieke Kerk aangevuld met mijn levenservaring en natuurlijk de Heilige Geest in mij.
Ik respecteer dat anderen de sola's aanhangen, voor mijn christelijke geloof spelen ze echter geen rol.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Marnix » 24 okt 2019 09:24

Acts17 schreef:Bijbels en dus moreel gezien vanuit Gods standpunt is het duidelijk te lezen:

Romeinen 1:27
Evenzo verlieten de mannen de natuurlijke relatie met vrouwen en brandden van lust voor elkaar. Mannen begingen onfatsoenlijke daden met andere mannen en ontvingen op zichzelf de verschuldigde boete voor hun fout. 1 Timotheüs 1:10 voor de seksueel immorele, voor homoseksuelen, voor slavenhandelaren en leugenaars en meineedigen, en voor iemand anders die afkerig is van het onderwijzen van Genesis 19: 5 Ze riepen Lot toe en zeiden: "Waar zijn de mannen die kwamen vanavond? Stuur ze naar ons op zodat we relaties met ze kunnen hebben! ' Leviticus 20:13 Als een man bij een man ligt zoals bij een vrouw, hebben ze allebei een gruwel begaan. Ze moeten zeker ter dood worden gebracht; hun bloed is op hen. Deuteronomium 23:18

Er zijn veel leugens in de wereld Yoshi ook verteld door mensen die zich meer beroepen op wat hun eigen gevoel en interpretatie zegt dan wat God zegt in zijn Heilige Woord. Het is heel duidelijk te lezen of je zou blind moeten zijn voor de waarheid dat de teksten niet tot je doordringen. Zowel in OT als NT wordt het verworpen moreel gezien en onder het OT was het de dood waardig, we leven nu in de genade tijd NT.

Wat zeggen deze teksten jou?


De teksten gaan in de eerste plaats over lust, Romeinse (of Sodomitische) orgies waarbij liefde totaal geen rol speelt. Lees het verhaal van de engelen bij Lot in Sodom nog maar eens na.

Heb je je uberhaupt ingelezen in de argumenten van christenen die tegen de Nashville-verklaring zijn? Misschien goed om dat wel even te doen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Acts17

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Acts17 » 24 okt 2019 09:29

Marnix schreef:De teksten gaan in de eerste plaats over lust, Romeinse (of Sodomitische) orgies waarbij liefde totaal geen rol speelt. Lees het verhaal van de engelen bij Lot in Sodom nog maar eens na.


Zie jij het als zonde of niet is de grote vraag? Het homo huwelijk, aanvallen op iemands andere standpunten is makkelijk.
Waar sta jij? volgens mij wel duidelijk jij vind het prima dat het er is en goed te praten want is het liefde?
God noemt het nooit liefde eerder dat ze zijn overgeleverd aan hun eigen lustige gedachtes. Geef mij anders een bijbeltekst om jou case te verdedigen dat het best bijbels kan zijn ( een homo huwelijk).

Aanklager spelen kan iedereen kom eens met bewijzen voor jou case, graag met bijbel teksten. Cultuur veranderd, Gods Woord staat voor eeuwig vast.

Yoshi

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Yoshi » 24 okt 2019 09:58

Stel iemand hier kan jouw interpretatie van de bijbel weerleggen met een andere interpretatie van de bijbel, ben je dan bereid om je eigen interpretatie op te geven of te herzien?

Acts17

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Acts17 » 24 okt 2019 11:32

Yoshi schreef:Stel iemand hier kan jouw interpretatie van de bijbel weerleggen met een andere interpretatie van de bijbel, ben je dan bereid om je eigen interpretatie op te geven of te herzien?


Het staat er letterlijk Yoshi in de bijbel wat God er van vind dat is geen eigen interpretatie...
Als er letterlijk in de bijbel staat deze (die in het homo zijn volharden) zullen het koninkrijk niet beërven dan bedoeld de bijbel dat ook letterlijk.

Maar ik sta open voor discussie als jij mij kan laten zien wat de bijbel er van zegt om er wel een voorstander voor te zijn hoor ik dat graag. Of krijgen we dan wat Katholieke geschriften te zien die toegevoegd zijn aan de bijbel...

Yoshi

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Yoshi » 24 okt 2019 11:38

Wat een hoogmoed.
Maar gesprek met jou heeft weinig zin zo te zien. Als je je niet eens beseft dat jouw interpretatie slechts één van vele interpretaties is.

Ben dan eigenlijk wel benieuwd wat je hier doet. Je bent niet bereid om een gesprek op basis van gelijkwaardigheid aan te gaan, bent niet bereid om van mening te veranderen en je eigen mening breng je hier op dusdanige wijze dat het enkel afstoot en je er niemand mee overtuigd.

Ben je bereid om uit die ivoren toren te klimmen naar beneden naar je christelijke broeders en zusters om met ze in gesprek te gaan op basis van gelijkwaardigheid?


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten