Nashville-verklaring

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Mortlach » 09 apr 2019 18:49

StillAwake schreef:Hoewel ik niet de aangesproken persoon ben:

Molenbeek (wijk van Brussel)
Kort Haarlem (buurt in Gouda)
Waltham Forest (wijk van Londen)
Frais Vallon-la Rose-Petit Seminaire-Bassens (Wijken van Marsseille)

Er zijn er wel...


Als je de pagina voor Kort Haarlem bekijk, zie ik wel een aantal dingen: relatief veel inwoners van Marokkaanse afkomst, relatief hoge werkeloosheid, relatief veel overlast (zouden die laatste twee zaken met elkaar te maken hebben?). Maar het is zo te lezen geen wijk 'waar de politie niet durft te komen' of waar 'de sharia heerst'; is het een wijk waar je 's nachts op je gemak over straat kunt? Wellicht niet, maar laten we de zaak nu ook weer niet overdrijven.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor StillAwake » 09 apr 2019 19:02

Mortlach schreef:Als je de pagina voor Kort Haarlem bekijk, zie ik wel een aantal dingen: relatief veel inwoners van Marokkaanse afkomst, relatief hoge werkeloosheid, relatief veel overlast (zouden die laatste twee zaken met elkaar te maken hebben?). Maar het is zo te lezen geen wijk 'waar de politie niet durft te komen' of waar 'de sharia heerst'; is het een wijk waar je 's nachts op je gemak over straat kunt? Wellicht niet, maar laten we de zaak nu ook weer niet overdrijven.

Vroeger (Rond 2000) werden de brievenbussen er onder politiebegeleiding geleegd.
De politie kwam er wel, maar hetwas toch een soort vrijstaat.

Ik ben er al 15 jaar niet meer geweest, geen idee hoe het nu is...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Liekels
Mineur
Mineur
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 jul 2018 17:09

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Liekels » 09 apr 2019 23:18

ben db bd schreef:Dat ging over Gods heilig Woord lezen zoals het er staat en Hij het dus liet opschrijven, als Hij bekwaam genoeg was. :wink:
Nou, blijf de boel masseren, zou ik zeggen, misschien stap ik dan ook wel een keer op de glijbaan.
En al die mensen welke daar en hier idem dito hun best deden en doen, beoordeel -(dat is dus niet veroordeel)- ik op steekhoudende argumenten, feiten, en daar kunt u ook een welkom aandeel aan leveren hoor. Of moet het feit dat 97% van de mensen zich door leugens laat bela.... uh, voor het lapje laat houden, mij dus ook dom overtuigen? Daar hoop ik niet genoeg voor gespoeld te zijn, sorry hoor.
---------------------------------------------------------------------------------
Wat voor leugens zijn dat dan die 97% vd mensen geloven?

------------------------------------------------------------------------------------
Ach, ik heb de tijd nog meegemaakt dat homozualiteit onder bestialiteit viel, ook in het woordenboek. Dat zie ik niet meer terugkomen.
Ook las ik dat onder moslims ook heel veel homo's gevonden worden, alleen uiteraard heimelijk, vanwege nu nog de doodstraf.
ik hoop dat het verbod op discriminatie in de maatschappij gehandhaafd zal blijven, we hebben hier geen Bijbelse tijden meer.
Ja, en de profetie voorzegt helemaal geen beëindiging, alleen het tegenovergestelde, en dat zien we toch onverminderd om ons heen?


Ik stelde de vraag omdat jij je afvroeg hoe lang de "roze lente" nog zou duren en ik me afvroeg of het zonder roze lente beter zou zijn en waarom en wat dit voor jou persoonlijk bv zou toevoegen.

Wel terecht toch dat homosexualiteit niet meer onder bestialiteit valt in het woordenboek. Tijden veranderen, er wordt meer over gesproken waardoor er meer begrip en acceptatie is. Het gaat naar mijn idee niet over het overtuigen van de ander, maar over het respecteren van een ander.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor StillAwake » 10 apr 2019 09:23

Liekels schreef:Ik stelde de vraag omdat jij je afvroeg hoe lang de "roze lente" nog zou duren en ik me afvroeg of het zonder roze lente beter zou zijn en waarom en wat dit voor jou persoonlijk bv zou toevoegen.

Wel terecht toch dat homosexualiteit niet meer onder bestialiteit valt in het woordenboek. Tijden veranderen, er wordt meer over gesproken waardoor er meer begrip en acceptatie is. Het gaat naar mijn idee niet over het overtuigen van de ander, maar over het respecteren van een ander.

Juist in dat respecteren zijn er over en weer fouten gemaakt.
Zoals de gay-community indertijd bewust weiger-ambtenaren is gaan bashen verdiende ook de schoonheidsprijs niet.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Chaya » 10 apr 2019 13:11

Mijn neef - nu 32 - is afgelopen zondag met zijn nieuwe vriend bij ons geweest.
Hij is niet de kerk uitgegooid, wordt ook niet weggekeken, mag gewoon met zijn vriend in die kerk zitten, zonder dat iemand daar aanstoot aan neemt. Alhoewel ze een vaste relatie hebben, wonen ze (vooralsnog) niet samen.
Zijn ouders respecteren zijn keuze en omarmen vriend in het gezin.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3470
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor benefietdiner » 10 apr 2019 13:16

Chaya schreef:Mijn neef - nu 32 - is afgelopen zondag met zijn nieuwe vriend bij ons geweest.
Hij is niet de kerk uitgegooid, wordt ook niet weggekeken, mag gewoon met zijn vriend in die kerk zitten, zonder dat iemand daar aanstoot aan neemt. Alhoewel ze een vaste relatie hebben, wonen ze (vooralsnog) niet samen.
Zijn ouders respecteren zijn keuze en omarmen vriend in het gezin.

Dit is nu juist het punt wat jouw kerk in tweeën splitst

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Chaya » 10 apr 2019 13:22

benefietdiner schreef:Dit is nu juist het punt wat jouw kerk in tweeën splitst

A is het niet mijn kerk waar het over gaat en B er is niets gesplitst.
Je had zeker liever gelezen dat ik verteld had dat mijn neef nu de kerk was uitgegooid?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Arco » 10 apr 2019 13:24

Mortlach schreef:Als je de pagina voor Kort Haarlem bekijk, zie ik wel een aantal dingen: relatief veel inwoners van Marokkaanse afkomst, relatief hoge werkeloosheid, relatief veel overlast (zouden die laatste twee zaken met elkaar te maken hebben?). Maar het is zo te lezen geen wijk 'waar de politie niet durft te komen' of waar 'de sharia heerst'; is het een wijk waar je 's nachts op je gemak over straat kunt? Wellicht niet, maar laten we de zaak nu ook weer niet overdrijven.


Het is niet zo dat ik Ben in zijn opmerkingen over "sharia-wijken" ga verdedigen, want zover is het volgens mij nog niet in Nederland. Wel is het typisch dat er een bepaald soort overlast is, wat zich beperkt tot bepaalde type jongere. Dit heeft volgens mij niet zozeer te maken met werkloosheid, maar vooral met mentaliteit. In het volgende filmpje is die mentaliteit wel duidelijk zichtbaar.

Pas op, de gebezigde taal in dit filmpje is niet in lijn met de regels van dit forum. Klikken is op eigen risico. https://www.youtube.com/watch?v=SwFrMYXOT2U
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3470
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor benefietdiner » 10 apr 2019 13:33

Chaya schreef:A is het niet mijn kerk waar het over gaat en B er is niets gesplitst.
Je had zeker liever gelezen dat ik verteld had dat mijn neef nu de kerk was uitgegooid?

Volgens de Nashville-verklaring niet er uitgegooid maar wel een celibatair leven aangeraden.
Ik dacht dat je bij de CGK hoorde maar het is een ruimere kerk t.o.v. de Nashville-verklaring dus.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Chaya » 10 apr 2019 13:46

benefietdiner schreef:Volgens de Nashville-verklaring niet er uitgegooid maar wel een celibatair leven aangeraden.

Deze beide mannen kozen hier zelf voor en er is hen niets opgelegd.
benefietdiner schreef:Ik dacht dat je bij de CGK hoorde maar het is een ruimere kerk t.o.v. de Nashville-verklaring dus.

Ja ik hoor bij de CGK, maar dat wil niet zeggen dat mijn hele familie daartoe behoort. Eerder het tegendeel, het merendeel is eruit vertrokken. Ik ben zo'n beetje de laatste der Mohikanen.
In onze kerken is wel de Nashville verklaring ter sprake gekomen, maar niet met als doel die als wet te bestempelen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Mortlach » 10 apr 2019 13:55

Arco schreef:Het is niet zo dat ik Ben in zijn opmerkingen over "sharia-wijken" ga verdedigen, want zover is het volgens mij nog niet in Nederland. Wel is het typisch dat er een bepaald soort overlast is, wat zich beperkt tot bepaalde type jongere. Dit heeft volgens mij niet zozeer te maken met werkloosheid, maar vooral met mentaliteit. In het volgende filmpje is die mentaliteit wel duidelijk zichtbaar.

Pas op, de gebezigde taal in dit filmpje is niet in lijn met de regels van dit forum. Klikken is op eigen risico. https://www.youtube.com/watch?v=SwFrMYXOT2U


Ik denk dat je hier bijzonder mee moet uitkijken, want is de mentaliteit het gevolg van de armoede/het gebrek aan toekomst of andersom? Als je prettig werk hebt dat voldoening geeft, ga je niet op straat rondhangen. Niet dat ik de mentaliteit verdedig, want dat doe ik niet, maar het is makkelijk genoeg om te zeggen "als je maar hard genoeg werkt, dan kom je er wel," maar wij hoeven niet Rachid of dergelijke naam boven een CV te zetten. Uit onderzoek blijkt dat verder identieke CV's verschillende resultaten opleveren op basis van een allochtone naam.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Arco » 10 apr 2019 14:11

Mortlach schreef:Ik denk dat je hier bijzonder mee moet uitkijken, want is de mentaliteit het gevolg van de armoede/het gebrek aan toekomst of andersom? Als je prettig werk hebt dat voldoening geeft, ga je niet op straat rondhangen. Niet dat ik de mentaliteit verdedig, want dat doe ik niet, maar het is makkelijk genoeg om te zeggen "als je maar hard genoeg werkt, dan kom je er wel," maar wij hoeven niet Rachid of dergelijke naam boven een CV te zetten. Uit onderzoek blijkt dat verder identieke CV's verschillende resultaten opleveren op basis van een allochtone naam.


In hoeverre dit nog te maken heeft met de Nashville-verklaring, maar oké.

Als ik werkloos zou zijn, zou leven in armoede, dan zou ik niet met een dikke auto rondjes gaan rijden, gaan rondhangen op straat, overlast bezorgen aan mijn buurt of waar dan ook. Daarin ben ik niet de enige, waarbij ik gewoon de stelling inneem dat de gebezigde mentaliteit echt niets te maken heeft met de sociaal-economische staat van de overlastplegers. Het is tuig, daar moet tegen worden opgetreden.

Daarbij, ik werk bij een bedrijf waar de naam van een sollicitant niet ter zake doet, maar je kwaliteiten. Laatst hebben we een autochtone Nederlander (wit, blank, of hoe je die ook politiek correct mag aanduiden), de laan uitgestuurd. Hij gooide met de pet ernaar, kwam afspraken niet na. Maar dat hebben we ook gedaan toen een allochtone Nederlanders er met de pet naar gooide. Dus het maakt niet uit hoe je heet, wat je achtergrond is. Als je werk niet goed is, als je mentaliteit niet deugd, geen plek in dit bedrijf. Gevolg is dat we een hele leuke club mensen hebben, hardwerkend en zeer divers. Allochtonen, autochtonen, christenen, moslims, getrouwden, singels, samenwonenden, homoseksueel, heteroseksueel, noem maar op.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Mortlach » 10 apr 2019 14:29

Arco schreef:Als ik werkloos zou zijn, zou leven in armoede, dan zou ik niet met een dikke auto rondjes gaan rijden, gaan rondhangen op straat, overlast bezorgen aan mijn buurt of waar dan ook. Daarin ben ik niet de enige, waarbij ik gewoon de stelling inneem dat de gebezigde mentaliteit echt niets te maken heeft met de sociaal-economische staat van de overlastplegers. Het is tuig, daar moet tegen worden opgetreden.


Ik denk/hoop dat ik hetzelfde zou doen, maar ben dankbaar dat ik nooit in die situatie heb verkeerd.

Daarbij, ik werk bij een bedrijf waar de naam van een sollicitant niet ter zake doet, maar je kwaliteiten. Laatst hebben we een autochtone Nederlander (wit, blank, of hoe je die ook politiek correct mag aanduiden), de laan uitgestuurd. Hij gooide met de pet ernaar, kwam afspraken niet na. Maar dat hebben we ook gedaan toen een allochtone Nederlanders er met de pet naar gooide. Dus het maakt niet uit hoe je heet, wat je achtergrond is. Als je werk niet goed is, als je mentaliteit niet deugd, geen plek in dit bedrijf. Gevolg is dat we een hele leuke club mensen hebben, hardwerkend en zeer divers. Allochtonen, autochtonen, christenen, moslims, getrouwden, singels, samenwonenden, homoseksueel, heteroseksueel, noem maar op.


Ik ben blij dat het bedrijf waarvoor je werkt zo divers is en er ook moeite voor lijkt te doen zo te blijven. Bij niet alle bedrijven gaat dat zo, helaas. Met de 'verkeerde' naam wordt je wellicht niet eens uitgenodigd voor een gesprek, laat staan dat je de baan krijgt die je wilt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor StillAwake » 10 apr 2019 14:38

Mortlach schreef:Ik denk dat je hier bijzonder mee moet uitkijken, want is de mentaliteit het gevolg van de armoede/het gebrek aan toekomst of andersom? Als je prettig werk hebt dat voldoening geeft, ga je niet op straat rondhangen. Niet dat ik de mentaliteit verdedig, want dat doe ik niet, maar het is makkelijk genoeg om te zeggen "als je maar hard genoeg werkt, dan kom je er wel," maar wij hoeven niet Rachid of dergelijke naam boven een CV te zetten. Uit onderzoek blijkt dat verder identieke CV's verschillende resultaten opleveren op basis van een allochtone naam.

Kan waar zijn.
Maar als een werkloze jongere zonder opleiding een Aston Martin kan rijden (gezien in Gouda) kan ik me ook voorstellen dat de prikkel om te gaan werken niet heel groot is. En de overlastgevende groep in Gouda heeft altijd geld zat gehad, en nooit gewerkt. Grote kans dat ze nog nooit een sollicitatiebrief geschreven hebben.
Wij hebben zelf een sollicitant gehad die, toen hij zijn salaris hoorde zei dat hij beter tasjesdief kon worden. Ik heb hem deze carriereswitch dan ook maar geadviseerd... Hoe het met hem afgelopen is weet ik niet, bij ons hoefde hij niet te komen werken.
Overigens kwam deze persoon uit de "gegoede burgerij", maar dat terzijde...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Arco » 10 apr 2019 14:39

Mortlach schreef:Ik denk/hoop dat ik hetzelfde zou doen, maar ben dankbaar dat ik nooit in die situatie heb verkeerd.


Maar om van de micro-situaties, maar de macro-situaties te gaan: ik geloof er niets van dat het tuig dat zorgt voor overlast dit doet vanwege hun sociaal-economische toestand, maar doen uit minachting voor de Nederlandse (Westerse) maatschappij. Mentaliteit dus.

Ik ben blij dat het bedrijf waarvoor je werkt zo divers is en er ook moeite voor lijkt te doen zo te blijven. Bij niet alle bedrijven gaat dat zo, helaas. Met de 'verkeerde' naam wordt je wellicht niet eens uitgenodigd voor een gesprek, laat staan dat je de baan krijgt die je wilt.


Dank je. Het zal best weleens zo zijn dat er bij bedrijven in de selectie wordt gekeken naar een naam, afkomst of adres. Maar als die bedrijven geen diverse samenstelling van medewerkers wil hebben, dat het dan niet alleen geldt voor de diegene die de sollicitanten selecteert, maar ook voor verdere delen van het bedrijf. Kortom: is het alleen personeelszaken of ook de bedrijfsvloer?
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 gasten