Nashville-verklaring

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor ben db bd » 04 apr 2019 11:18

Jezelf verschuilen achter de bijbel geeft geen pas. Het is immers slechts jouw mening die je onderbouwt met jouw interpretatie van de bijbel

Oh wat erg!! En dat zegt u tegen die vent van "theologisch interpreteren versus gewoon lezen" wat er staat? (u kent me toch?)
Hoort u ook bij de mensen die zeggen: 'en ze komen altijd aanzetten met Bijbelteksten.' ?
Nou, dan hoor ik heel duidelijk bij die 'ze' hoor.

Op dat beruchte topic zijn we al een end over de zestigduizend lezers heen en naar mijn bevinden heeft nog niemand een tekst kunnen noemen, -anders dan zichzelf bewijzende beeldspraak- welke anders gelezen moet worden als gewoon wat de Heere liet opschrijven. U wel?
Weet u dat ik in heel de techniek - en ik heb vele tientallen voorschriften en normen moeten leren - die onzin van dat je zelf mag verzinnen wat je vind wat er staat, nog nooit ben tegengekomen?
Alleen met wat de Allerhoogste Zelf liet opschrijven, mogen we naar believen mee rotzooien ??!!

Weet u, die geschiedenis van Sodom en Gomorra hè, die hier ook weer ter sprake is, staat niet voor velerlei uitleg vatbaar in de Bijbel hoor.
Maar ik heb al wel 97 keer ofzoiets aan moeten horen dat de Heere die steden verwoestte omdat ze niet gastvrij waren en zo meer.
Nou, zeg ik dan, dat zal er best ook bijgekomen zijn. Waarschijnlijk hebben ze ook hun schoenen niet netjes gepoetst, toch?
Maar hoe raar ben je bezig als je die gastvrijheid en die schoenen :) in korting brengt op waar het duidelijk om gaat?

Alstublieft!, wilt u mij nooit meer tot op het bot grieven (anders dan om te pesten) door te stellen dat ik er ook een eigen interpretatie op na houd, anders dan zoals het Nederlandse woordenboek gewoon voorschrijft; verklaren, uitleggen. (en meer niet!)

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Race406 » 04 apr 2019 11:38

ben db bd schreef:Oh wat erg!! En dat zegt u tegen die vent van "theologisch interpreteren versus gewoon lezen" wat er staat? (u kent me toch?)
Hoort u ook bij de mensen die zeggen: 'en ze komen altijd aanzetten met Bijbelteksten.' ?
Nou, dan hoor ik heel duidelijk bij die 'ze' hoor.

Op dat beruchte topic zijn we al een end over de zestigduizend lezers heen en naar mijn bevinden heeft nog niemand een tekst kunnen noemen, -anders dan zichzelf bewijzende beeldspraak- welke anders gelezen moet worden als gewoon wat de Heere liet opschrijven. U wel?
Weet u dat ik in heel de techniek - en ik heb vele tientallen voorschriften en normen moeten leren - die onzin van dat je zelf mag verzinnen wat je vind wat er staat, nog nooit ben tegengekomen?
Alleen met wat de Allerhoogste Zelf liet opschrijven, mogen we naar believen mee rotzooien ??!!

Weet u, die geschiedenis van Sodom en Gomorra hè, die hier ook weer ter sprake is, staat niet voor velerlei uitleg vatbaar in de Bijbel hoor.
Maar ik heb al wel 97 keer ofzoiets aan moeten horen dat de Heere die steden verwoestte omdat ze niet gastvrij waren en zo meer.
Nou, zeg ik dan, dat zal er best ook bijgekomen zijn. Waarschijnlijk hebben ze ook hun schoenen niet netjes gepoetst, toch?
Maar hoe raar ben je bezig als je die gastvrijheid en die schoenen :) in korting brengt op waar het duidelijk om gaat?

Alstublieft!, wilt u mij nooit meer tot op het bot grieven (anders dan om te pesten) door te stellen dat ik er ook een eigen interpretatie op na houd, anders dan zoals het Nederlandse woordenboek gewoon voorschrijft; verklaren, uitleggen. (en meer niet!)
Dus jij bidt ook "met opheffing van heilige handen" (1 Tim 2 : 8 ), en je beaamt het verkondigde Woord met "Amen, halleluja!" (Ps. 106 : 48)? Dat heeft God ook laten optekenen... :wink:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor ben db bd » 04 apr 2019 12:19

Dus jij bidt ook "met opheffing van heilige handen" (1 Tim 2 : 8 ), en je beaamt het verkondigde Woord met "Amen, halleluja!" (Ps. 106 : 48)? Dat heeft God ook laten optekenen... :wink:

Nou, dat heb ik vanmorgen bij mijn 'stille tijd' toevallig nog heel even gedaan, alleen niet met 'heilige', vrees ik.
Omdat het in de psalmen ook voorkomt, heb ik het in mijn eigen kerk ook een paar keer gedaan. Maar dan val je bij ons wel uit de toon hoor...
En al mijn kinderen zijn in de loop der tijd overgestapt naar evangelische kerken, dus daar kwamen we ook nogal eens. Nou dan deed ik graag mee hoor; het is zo goed om je voor de Heere niet in te houden.
Dat deed David ook niet toen Hij in z'n onderbroek voor de ark uit huppelde, weten we nog?
Maar hoef ik het hier op dit topic a.u.b. niet teveel meer over mijzelf te hebben, waar het onderwerp de Nashville-verklaring is?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Chaya » 04 apr 2019 15:11

ben db bd schreef:Dat dit nieuws werd, kwam door de sultan van Brunei die had bepaald dat homo's daar voortaan (weer?) dood gegooid moeten worden met stenen.
Toen stelde ik mij wel de m.i. eerlijke vraag hoelang de rose lente hier nog zal duren, met onze steeds snellere islamisering met bijbehorende sharia welke daarin niet bepaald onduidelijk is. Onze eigen moslims doen toch ook niet echt mee met onze trend in dezen?

Ja daar moest ik ook aan denken. Want bij onze moslimvrinden is het nog een groter taboe dan bij de meeste christenfamilies.
En hier word je als jonge homo dan misschien uit je familie gezet, omdat je ouders het niet kunnen accepteren, maar in die kringen ben je vogelvrij en mogen ze je van 10 hoog laten stuiteren.
Trouwens, in de voetballerij bestaat homofilie ook niet...
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Yoshi

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Yoshi » 04 apr 2019 15:13

ben db bd schreef:Oh wat erg!!

Soms doet het pijn om te lezen hoe anderen je gedrag interpreteren. Dat klopt. Maar erg is dat niet hoor. Meer een mooi leermoment.
En dat zegt u tegen die vent van "theologisch interpreteren versus gewoon lezen" wat er staat? (u kent me toch?)
Hoort u ook bij de mensen die zeggen: 'en ze komen altijd aanzetten met Bijbelteksten.' ?
Nou, dan hoor ik heel duidelijk bij die 'ze' hoor.

Op dat beruchte topic zijn we al een end over de zestigduizend lezers heen en naar mijn bevinden heeft nog niemand een tekst kunnen noemen, -anders dan zichzelf bewijzende beeldspraak- welke anders gelezen moet worden als gewoon wat de Heere liet opschrijven. U wel?

Er zijn daar vele reacties met mensen die er tijd en moeite in hebben gestoken om door die plaat te breken. Tot op heden zonder succes blijkbaar.
Ik sta nog volledig achter mijn reactie in dit topic en vind het eerder een teken van slecht christen zijn om je afgunst af te schuiven op de bijbel. (Wat in feite dus slechts je eigen mening is onderbouwd met jouw interpretatie van de bijbel)

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Arco » 04 apr 2019 15:24

ben db bd schreef:heerlijk zo'n reactie voor mij op een reformatorisch forum !!


Dank voor deze en de verdere niet-geciteerde reactie. Gezond verstand, dat hebben we niet voor niets gekregen van onze Schepper. Toch lijkt dat bij sommigen op dit forum helaas te ontbreken. Uw nuchterheid en verstandige bijdrage, Ben, doet mij deugd.

StillAwake schreef:Wel eens in India geweest?
China misschien?

In delen van Afrika waar mensen letterlijk sterven van de honger?
Of vind je het vooral gemakkelijk om vanuit je luie stoel principieel te zijn namens anderen?


Telkens worden de piketpaaltjes in deze discussie verzet. Eerst wordt een losse opmerking geplaatst over overbevolking, dan over grondstoffen, dan weer over voedselvoorzieningen, dan over mijn reis-cv en mijn luie stoel. [-X

Even teruglezen, dan heb ik al geantwoord op de vraag of de wereld overbevolkt is, dat we zorgvuldig om moeten gaan met de beschikbare grondstoffen en dat de huidige landbouwtechnieken de wereldbevolking prima kunnen voeden. Het feit dat er nog steeds honger geleden wordt, heeft direct te maken met politieke onwil. Los dat op en honger is de wereld uit. Yes, we can!

En voor mij staat vast: de Schepper heeft geen aarde geschapen om Zijn schepselen op te laten lijden. De aarde is een rampgebied, sinds de zondeval en de zondvloed, maar daarmee is de kracht van de Schepping niet helemaal verdwenen. Wij, mensen, zijn geschapen voor de aarde en uit de aarde. Bewerk die aarde en eet.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Liekels
Mineur
Mineur
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 jul 2018 17:09

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Liekels » 04 apr 2019 16:11

ben db bd schreef:Dat dit nieuws werd, kwam door de sultan van Brunei die had bepaald dat homo's daar voortaan (weer?) dood gegooid moeten worden met stenen.
Toen stelde ik mij wel de m.i. eerlijke vraag hoelang de rose lente hier nog zal duren, met onze steeds snellere islamisering met bijbehorende sharia welke daarin niet bepaald onduidelijk is. Onze eigen moslims doen toch ook niet echt mee met onze trend in dezen?

Chaya schreef:Ja daar moest ik ook aan denken. Want bij onze moslimvrinden is het nog een groter taboe dan bij de meeste christenfamilies.
En hier word je als jonge homo dan misschien uit je familie gezet, omdat je ouders het niet kunnen accepteren, maar in die kringen ben je vogelvrij en mogen ze je van 10 hoog laten stuiteren.
Trouwens, in de voetballerij bestaat homofilie ook niet...


En hoe denken jullie erover als de "roze lente" op die manier uiteindelijk beëindigd zal zijn?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Mortlach » 04 apr 2019 16:32

Om eerlijk te zijn vind ik het behoorlijk racistisch en het komt in zo goed als elk topic wel terug, die angstzaaierij dat 'we' zullen worden overgenomen. Wat is het tegenwoordig, een minderheid van 5%? Waarvan ook nog eens een aantal behoorlijk geïntegreerd is en Nederlandse waarden aanhoudt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23587
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Marnix » 05 apr 2019 08:01

Chaya schreef:Ja daar moest ik ook aan denken. Want bij onze moslimvrinden is het nog een groter taboe dan bij de meeste christenfamilies.
En hier word je als jonge homo dan misschien uit je familie gezet, omdat je ouders het niet kunnen accepteren, maar in die kringen ben je vogelvrij en mogen ze je van 10 hoog laten stuiteren.
Trouwens, in de voetballerij bestaat homofilie ook niet...


In de voetballerij bestaat het ook, het heeft alleen lange tijd weinig aandacht gekregen, het was er niet bespreekbaar. Dat verandert nu gelukkig.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Chaya » 05 apr 2019 09:37

Marnix schreef:In de voetballerij bestaat het ook, het heeft alleen lange tijd weinig aandacht gekregen, het was er niet bespreekbaar. Dat verandert nu gelukkig.

O ja? Is dat zo? Heb je een bron? Ik wel, meerdere.

Volgens Ajax-trainer Frank de Boer zijn homo's niet sportief en ontbreekt het hen aan motoriek. De Boer doet deze uitlatingen in een interview met BNN.
'Als je de homo bekijkt, denk ik, die is wat minder...a-sportief, meestal denk ik. De motoriek, normaal gesproken, dat valt toch meestal wel op bij homo's. Misschien is dat het', aldus De Boer in antwoord op de vraag van verslaggever Tim Hofman die wil weten waarom er zo weinig homo's in het profvoetbal te vinden zijn.
bron: AD.nl
Tielman schreef in 1982 een proefschrift over de maatschappelijke positie van homoseksuelen door de eeuwen heen. “De meeste mensen waren volstrekt niet vertrouwd met die geschiedenis”, zegt Tielman. “Niet met het feit dat homoseksuele geslachtsgemeenschap tot 1811 nog met de dood kon worden gestraft, en dat homoseksualiteit tot 1971 nog een grond voor ontslag kon zijn.”

Wie zich dat realiseert, beseft dat er veel is veranderd. Volgens Tielman is het mannenvoetbal een van de laatste bastions van homovijandigheid. “In de ogen van jongens die zijn ondergedompeld in de straatcultuur verloochent zo’n man zichzelf. Om er geen misverstand over te laten bestaan dat zij uit ander hout zijn gesneden, zijn ze fel in hun anti-homo uitingen. Maar daarmee maskeren ze vaak hun eigen emotionele problemen.”
bron:welingelichtekringen.nl

Twintig jaar geleden kwam Wensley Garden, toen nota bene al drie jaar geen profvoetballer meer, uit de kast. Sindsdien is het oorverdovend stil gebleven. Wanneer gaat een speler uit de Eredivisie de homo-emancipatie in Nederland een extra boost geven door zijn geaardheid te onthullen? De tijd is er rijp voor.
bron: voetbalprimeur.nl

Ik heb jarenlang een voetbaltrainer uit de eredivisie als buurman gehad. Zo vaak gesprekken gehoord.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23587
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Marnix » 05 apr 2019 09:57

https://www.bndestem.nl/overig/wensley- ... ~a9e27042/

Maar ja, topsport en met name voetbal loopt wel achter op dit gebied. Er zijn daar nog een hoop stappen te maken, dat klopt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor ben db bd » 06 apr 2019 19:30

Yoshi schreef:
Er zijn daar vele reacties met mensen die er tijd en moeite in hebben gestoken om door die plaat te breken. Tot op heden zonder succes blijkbaar.
Dat ging over Gods heilig Woord lezen zoals het er staat en Hij het dus liet opschrijven, als Hij bekwaam genoeg was. :wink:
Nou, blijf de boel masseren, zou ik zeggen, misschien stap ik dan ook wel een keer op de glijbaan.
En al die mensen welke daar en hier idem dito hun best deden en doen, beoordeel -(dat is dus niet veroordeel)- ik op steekhoudende argumenten, feiten, en daar kunt u ook een welkom aandeel aan leveren hoor. Of moet het feit dat 97% van de mensen zich door leugens laat bela.... uh, voor het lapje laat houden, mij dus ook dom overtuigen? Daar hoop ik niet genoeg voor gespoeld te zijn, sorry hoor.

Mortlach schreef:
Om eerlijk te zijn vind ik het behoorlijk racistisch en het komt in zo goed als elk topic wel terug, die angstzaaierij dat 'we' zullen worden overgenomen. Wat is het tegenwoordig, een minderheid van 5%? Waarvan ook nog eens een aantal behoorlijk geïntegreerd is en Nederlandse waarden aanhoudt.

Met het gelijk van die laatste zin ben ik ook hartstikke blij hoor! Anders waren we natuurlijk al lang de pineut geweest.
Het woord racistisch gaat bij mij gelijk in de leugen- misleidings-prullenbak. Inmiddels weet toch iedereen wel dat dit woord de tegenstanders alleen maar buiten de discussie wil plaatsen: racisten, daar mag je op schieten, die moet je niet mee laten doen. Dat hoef je ook niet verder uit te leggen, niet nader te verklaren. Nazi- fascisten horen daar ook bij. Alles wat rechts van GroenLinks is, valt daar inmiddels onder, valt mij op. -(Rutte gelukkig niet :? )- Let op; het woord extreem ontbreekt daar ook bijna nooit bij. Niet zo slim, vind ik.

Maar inmiddels neemt het aantal sharia-wijken in de E.U. schrikbarend toe, daar regeert de islam gewoon al en dat zijn voor ons no go zones, zelfs voor de politie. ..... Maar ojee, dit gaat helemaal niet meer over de Nashville-verklaring, gauw terug dus:.

Liekels schreef:
En hoe denken jullie erover als de "roze lente" op die manier uiteindelijk beëindigd zal zijn?

Ach, ik heb de tijd nog meegemaakt dat homozualiteit onder bestialiteit viel, ook in het woordenboek. Dat zie ik niet meer terugkomen.
Ook las ik dat onder moslims ook heel veel homo's gevonden worden, alleen uiteraard heimelijk, vanwege nu nog de doodstraf.
ik hoop dat het verbod op discriminatie in de maatschappij gehandhaafd zal blijven, we hebben hier geen Bijbelse tijden meer.
Ja, en de profetie voorzegt helemaal geen beëindiging, alleen het tegenovergestelde, en dat zien we toch onverminderd om ons heen?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Mortlach » 06 apr 2019 20:59

ben db bd schreef:Yoshi schreef: Dat ging over Gods heilig Woord lezen zoals het er staat en Hij het dus liet opschrijven, als Hij bekwaam genoeg was. :wink:


Behalve dan als het specifiek over mannen gaat, iedereen er tegenwoordig automatisch van uitgaat dat het ook op vrouwen van toepassing is. Terwijl dat er toch echt niet staat.

Het woord racistisch gaat bij mij gelijk in de leugen- misleidings-prullenbak. Inmiddels weet toch iedereen wel dat dit woord de tegenstanders alleen maar buiten de discussie wil plaatsen: racisten, daar mag je op schieten, die moet je niet mee laten doen. Dat hoef je ook niet verder uit te leggen, niet nader te verklaren.


Ja, dat is jammer, want zo bedoel ik het niet en het wordt inderdaad ondertussen door racisten gebruikt om terechte kritiek direct van de hand te wijzen. Je opmerkingen zijn racistisch; daarmee zeg ik niet dat je direct bij de Ku Klux Klan hoort. Ik merk bij mezelf zo nu en dan ook dat er nog genoeg racistische gedachten en patronen in me opkomen. Ik probeer daar dan echter wat aan te doen en zet ze niet op Refoweb weg.

Maar inmiddels neemt het aantal sharia-wijken in de E.U. schrikbarend toe, daar regeert de islam gewoon al en dat zijn voor ons no go zones, zelfs voor de politie. ......


Ga weg man met die verzinsels! Noem eens een paar postcodes dan.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor StillAwake » 09 apr 2019 15:40

Mortlach schreef:Ga weg man met die verzinsels! Noem eens een paar postcodes dan.

Hoewel ik niet de aangesproken persoon ben:

Molenbeek (wijk van Brussel)
Kort Haarlem (buurt in Gouda)
Waltham Forest (wijk van Londen)
Frais Vallon-la Rose-Petit Seminaire-Bassens (Wijken van Marsseille)

Er zijn er wel...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3466
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor benefietdiner » 09 apr 2019 18:02

StillAwake schreef:Hoewel ik niet de aangesproken persoon ben:

Kort Haarlem (buurt in Gouda)

Er zijn er wel...

Gouda Oosterwei <=> Klein Marokko
https://nl.wikipedia.org/wiki/Oosterwei

Aantal mensen met een Marokkaanse achtergrond in Nederland per gemeente
https://nl.wikipedia.org/wiki/Marokkane ... -Dutch.png


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 90 gasten