Nashville-verklaring

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Mortlach » 23 okt 2019 20:46

Acts17 schreef:Merk dat je snel oordeelt, oordeel rechtvaardig zoals Gods Woord ons zegt. Beschuldigen kunnen we allemaal , maar mij vraag aan jou waar zijn je bewijzen? Is de ware bron jij zelf , jouw kennis? Of gebaseerd op Gods Woord?


Ik merk alleen dat er wél wordt gedemonsteerd tijdens de Gay Pride, maar niet tijdens de Knotsgekke weken bij Gall en Gall. Dat lijkt mij behoorlijk hypocriet. Maar goed, je ziet ook wel eens een handje vol christenen demonstreren bij megaconcerten van Madonna of Iron Maiden met duizenden mensen publiek, maar dat de snoeiharde, letterlijk godsonterende blackmetal concerten waar 50 man op af komen blijkbaar niet interessant genoeg zijn voor de demonstranten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Acts17

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Acts17 » 23 okt 2019 20:54

Mortlach schreef:Ik ben geen christen, dus betaamt het mij niet om met Bijbelteksten te gaan schermen. Wat betreft mijn standpunt: al die homo's die in de afgelopen paar jaar uit de kast hebben kunnen komen, hebben lekker veel ruimte in die kast achtergelaten voor christenen met bepaalde standpunten.


Oh dat verklaard een hoop, kon mij al niet voorstellen dat christenen hier zo moeilijk over zouden redeneren.
Dit is wat God ons leert in Zijn Woord dat het homohuwelijk niet iets is van Zijn Koninkrijk. Het is zonde , één van de vele.
Heb jij er wel eens over na gedacht aangezien je best actief bent op dit forum blijkbaar ;O

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Mortlach » 23 okt 2019 21:04

Acts17 schreef:Oh dat verklaard een hoop, kon mij al niet voorstellen dat christenen hier zo moeilijk over zouden redeneren.


Ik ben een van die Boeddhisten waarmee jij weigert samen te werken. Niet dat ik dat heel erg vind hoor.

Dit is wat God ons leert in Zijn Woord dat het homohuwelijk niet iets is van Zijn Koninkrijk. Het is zonde , één van de vele.


In een ver verleden was er iemand op het forum die het heel goed kon verwoorden. Ik zal proberen zijn uitleg samen te vatten.
God heeft het huwelijk ingesteld voordat de mens in zonde viel. Hij gaf het huwelijk 2 elementen: de vorm en de inhoud. Die inhoud was een verbintenis tussen 2 mensen in liefde en trouw, die elkaar tot steun zijn in ziekte en gezondheid, etc.
Sinds de zondeval is alles verrot, alles. Dus ook het heterohuwelijk. De vorm is dan misschien wel 'goed', maar op de inhoud kunnen ook heteroe christenen niet meer prat gaan. Wat dat betreft is het heterohuwelijk dus net zo zondig als het homohuwelijk. Het enige verschil tussen deze twee zaken is de uiterlijke vorm. Maar denken dat je met je heterohuwelijk wel goed zit, daar is zo'n andere Bijbelse uitdrukking voor: witgepleisterde grafstenen.

Heb jij er wel eens over na gedacht aangezien je best actief bent op dit forum blijkbaar ;O


Ik zie eigenlijk alleen de eindeloze zee aan leed die christenen met hun houding anderen aandoen. Kijk, als je christen bent en homo, en je kunt het zelf niet verantwoorden een relatie aan te gaan, doe dat dan vooral niet. Maar die eeuwenlange verdrukking, marginalisering en discriminatie van een hele bevolkingsgroep, daar stap ik niet zomaar even overheen. En vooral omdat je ziet dat het in sommige landen nog steeds zo doorgaat, en dat Westerse christenen daar een behoorlijke hand in hebben. Is het in Oeganda niet zo dat de doodstraf weer op homo-zijn is gezet na lobbywerk van Amerikaanse evangelicals? Het is een kwestie van wachten tot er weer eens zo'n beroemde voorganger met een schandknaap gesnapt wordt trouwens.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Acts17

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Acts17 » 23 okt 2019 21:05

Mortlach schreef:Ik merk alleen dat er wél wordt gedemonsteerd tijdens de Gay Pride, maar niet tijdens de Knotsgekke weken bij Gall en Gall. Dat lijkt mij behoorlijk hypocriet. Maar goed, je ziet ook wel eens een handje vol christenen demonstreren bij megaconcerten van Madonna of Iron Maiden met duizenden mensen publiek, maar dat de snoeiharde, letterlijk godsonterende blackmetal concerten waar 50 man op af komen blijkbaar niet interessant genoeg zijn voor de demonstranten.


Ik snap je punt er zit wel één verschil.

Gay Pride is zondig doen en dat komt tot uiting in zo'n pride, gall en gall weken kan iemand alcohol kopen niet om dronken van te worden perse maar kan het ook ten goede gebruiken om het op een normale manier te nuttigen. Dus hypocriet zou zijn als je het ene wel goed keurt dronken worden en homo zijn niet of andersom. Het is beide slecht. Maar bij de gay pride wordt het uitgevoerd, bij drank kopen niet perse op een slechte manier. Of wanneer jij een kratje bier koopt drink je dat dezelfde avond nog helemaal leeg (alleen) elke keer wanneer je een krat koopt?

En natuurlijk is er veel kwaad en kunnen we als christenen niet overal tegelijk zijn. Er wordt wel tegen in gesproken wellicht niet altijd in de fysieke vorm maar wel in spraak.

Acts17

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Acts17 » 23 okt 2019 21:14

Mortlach schreef:Ik ben een van die Boeddhisten waarmee jij weigert samen te werken. Niet dat ik dat heel erg vind hoor.



In een ver verleden was er iemand op het forum die het heel goed kon verwoorden. Ik zal proberen zijn uitleg samen te vatten.
God heeft het huwelijk ingesteld voordat de mens in zonde viel. Hij gaf het huwelijk 2 elementen: de vorm en de inhoud. Die inhoud was een verbintenis tussen 2 mensen in liefde en trouw, die elkaar tot steun zijn in ziekte en gezondheid, etc.
Sinds de zondeval is alles verrot, alles. Dus ook het heterohuwelijk. De vorm is dan misschien wel 'goed', maar op de inhoud kunnen ook heteroe christenen niet meer prat gaan. Wat dat betreft is het heterohuwelijk dus net zo zondig als het homohuwelijk. Het enige verschil tussen deze twee zaken is de uiterlijke vorm. Maar denken dat je met je heterohuwelijk wel goed zit, daar is zo'n andere Bijbelse uitdrukking voor: witgepleisterde grafstenen.



Ik zie eigenlijk alleen de eindeloze zee aan leed die christenen met hun houding anderen aandoen. Kijk, als je christen bent en homo, en je kunt het zelf niet verantwoorden een relatie aan te gaan, doe dat dan vooral niet. Maar die eeuwenlange verdrukking, marginalisering en discriminatie van een hele bevolkingsgroep, daar stap ik niet zomaar even overheen. En vooral omdat je ziet dat het in sommige landen nog steeds zo doorgaat, en dat Westerse christenen daar een behoorlijke hand in hebben. Is het in Oeganda niet zo dat de doodstraf weer op homo-zijn is gezet na lobbywerk van Amerikaanse evangelicals? Het is een kwestie van wachten tot er weer eens zo'n beroemde voorganger met een schandknaap gesnapt wordt trouwens.



Ons uitspreken tegen zonde is iets anders als niet liefdevol zijn. Het is niet liefdevol om het kwaad goed te praten en te tolereren en te verkondigen dat het niet uitmaakt dat iedereen zelf moet weten wat hij/zij goed vind. Gods Woord spreekt over liefde en waarheid dat gaat hand in hand. Dat is als een vader die zijn kind waarschuwt dat als hij aan een hete pan zit zijn hand brand. Zonde dood de ziel uiteindelijk, we leven in genade tijd maar God is woedend over zonde en we zijn van nature kinderen van wraak. God is zo heilig dat zonde een gruwel voor Hem is.
En ik weet niet welke bronnen je raadpleegt , maar de bijbel zegt zelf dat er mensen zullen zijn die denken dat ze Hem een plezier doen door andere mensen te doden uit geloof in Hem. Terwijl dat dus ene leugen is! Christenen worden opgeroepen tot heb je naaste lief als jezelf geen haat verspreiden! Er is een verschil tussen haat en liefde. En ja dat heeft met normen en waarden te maken. God weet wat het kwaad is (zonde) en openbaart het in Zijn Woord de bijbel voor ons zodat we niet verloren hoeven te gaan en naar Hem kunnen komen voor vergeving over onze zonde en zo een nieuw leven mogen ontvangen! Dit alles door het offer van Jezus Christus aan het kruis voor onze zonde. Geloof toch in Hem ! Ja er is veel kwaad in de wereld, maar er is maar 1 weg en dat is Christus. Boeddha kan niks voor je doen want hij bestaat niet!
Ik heb helemaal geen hekel aan je en begrijp me niet verkeerd wellicht komt het zo over doordat we op een forum praten maar dat is verre van!
Prettige avond verder!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Mortlach » 23 okt 2019 21:34

Acts17 schreef:Gay Pride is zondig doen en dat komt tot uiting in zo'n pride,


En wat 'doen' ze dan tijdens de Gay Pride dat zo zondig is? Op een bootje staan en feestelijk met je armen zwaaien?

gall en gall weken kan iemand alcohol kopen niet om dronken van te worden perse maar kan het ook ten goede gebruiken om het op een normale manier te nuttigen. Dus hypocriet zou zijn als je het ene wel goed keurt dronken worden en homo zijn niet of andersom. Het is beide slecht. Maar bij de gay pride wordt het uitgevoerd, bij drank kopen niet perse op een slechte manier. Of wanneer jij een kratje bier koopt drink je dat dezelfde avond nog helemaal leeg (alleen) elke keer wanneer je een krat koopt?


Ik heb echt geen idee wat jij denkt dat er allemaal gebeurt tijdens de Gay Pride, maar dat verbaast me eigenlijk ook niks. Mensen zijn wel vaker tegen zaken waar ze geen snars verstand van hebben.

En natuurlijk is er veel kwaad en kunnen we als christenen niet overal tegelijk zijn. Er wordt wel tegen in gesproken wellicht niet altijd in de fysieke vorm maar wel in spraak.


Het is dan wel opvallen dat als de 'exposure' maar groot genoeg is, christenen wél ineens met hun bordje "Jezus Redt" voor de concertzaal staat. Maar ja, als het om 50 tot 100 man publiek gaat, dan is het de moeite niet?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Mortlach » 23 okt 2019 21:41

Acts17 schreef:Ons uitspreken tegen zonde is iets anders als niet liefdevol zijn. Het is niet liefdevol om het kwaad goed te praten en te tolereren en te verkondigen dat het niet uitmaakt dat iedereen zelf moet weten wat hij/zij goed vind.


Er was alleen ook iets met een splinter en een balk...

En ik weet niet welke bronnen je raadpleegt , maar de bijbel zegt zelf dat er mensen zullen zijn die denken dat ze Hem een plezier doen door andere mensen te doden uit geloof in Hem. Terwijl dat dus ene leugen is! Christenen worden opgeroepen tot heb je naaste lief als jezelf geen haat verspreiden! Er is een verschil tussen haat en liefde.


O ja, dat je mij als Boeddhist voor afgodsaanbidder uitmaakt, dat is uit liefde. Natuurlijk, ik vergeet die panacé altijd. Christenen kunnen ontzettende nare mensen zijn en ontzettende nare dingen doen en zeggen en het anderen onmogelijk maken, maar dat doen ze uit LIEFDE hoor en dus mag je daar niks van zeggen. Merk je dat ik daar weinig mee op heb?

Boeddha kan niks voor je doen want hij bestaat niet!


Oké, ik weet niet eens waar ik zou moeten beginnen met deze uitspraak. Ik kan ingaan op de Buddhologische aspecten van je uitspraak, maar ik vermoed dat de nuance je zal ontgaan. Ik verwacht helemaal niet dat de Boeddha iets voor me doet. Hij heeft alles wat nodig was immers al gedaan. Wel wil ik je erop wijzen dat de Boeddha weldegelijk een historische persoon was. https://nl.wikipedia.org/wiki/Gautama_Boeddha

Ik heb helemaal geen hekel aan je en begrijp me niet verkeerd wellicht komt het zo over doordat we op een forum praten maar dat is verre van!
Prettige avond verder!


Nou, gelukkig maar. Ik heb ook geen hekel aan jou hoor. Je standpunten daarentegen...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Acts17

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Acts17 » 23 okt 2019 21:46

Mortlach schreef:En wat 'doen' ze dan tijdens de Gay Pride dat zo zondig is? Op een bootje staan en feestelijk met je armen zwaaien?



Ik heb echt geen idee wat jij denkt dat er allemaal gebeurt tijdens de Gay Pride, maar dat verbaast me eigenlijk ook niks. Mensen zijn wel vaker tegen zaken waar ze geen snars verstand van hebben.



Het is dan wel opvallen dat als de 'exposure' maar groot genoeg is, christenen wél ineens met hun bordje "Jezus Redt" voor de concertzaal staat. Maar ja, als het om 50 tot 100 man publiek gaat, dan is het de moeite niet?


Romeinen 1:18-32 daar beroep ik mij op lees het en je leest wat God ervan vind en dus ook wij.

Gods toorn tegen zonde


18 De toorn van God wordt geopenbaard vanuit de hemel tegen alle goddeloosheid en goddeloosheid van mensen die de waarheid onderdrukken door hun goddeloosheid. 19 Want wat over God bekend is, is hen duidelijk, omdat God het hen duidelijk heeft gemaakt. 20 Want sinds de schepping van de wereld zijn Gods onzichtbare eigenschappen, zijn eeuwige kracht en goddelijke aard duidelijk zichtbaar, begrepen vanuit zijn vakmanschap, zodat mensen zonder excuus zijn.

21 Want hoewel zij God kenden, verheerlijkten zij Hem niet als God noch bedankten zij Hem, maar zij werden zinloos in hun denken en werden donker in hun dwaze harten. 22 Hoewel ze beweerden wijs te zijn, werden ze dwazen, 23 en verruilden ze de glorie van de onsterfelijke God voor afbeeldingen van sterfelijke mensen en vogels en dieren en reptielen.

24 Daarom gaf God hen over in de verlangens van hun hart aan onzuiverheid voor het onteren van hun lichamen met elkaar. 25 Ze verruilden de waarheid van God voor een leugen en aanbaden en dienden het schepsel in plaats van de Schepper, die voor altijd lofwaardig is! Amen.

26 Om deze reden gaf God hen over aan oneerlijke hartstochten. Zelfs hun vrouwen ruilden natuurlijke relaties in voor onnatuurlijke. 27 Evenzo verlieten de mannen de natuurlijke relatie met vrouwen en brandden van lust voor elkaar. Mannen begingen onfatsoenlijke daden met andere mannen en ontvingen op zichzelf de verschuldigde boete voor hun fout.

28 Bovendien, omdat zij het niet nodig achten om God te erkennen, gaf Hij hen over aan een verdorven geest om te doen wat niet zou moeten worden gedaan. 29 Ze zijn vervuld van elke vorm van slechtheid, kwaad, hebzucht en verdorvenheid. Ze zijn vol afgunst, moord, strijd, bedrog en kwaadaardigheid. Het zijn roddels, 30 lasteraars, godhaters, onbeschaamd, arrogant en opschepperig. Ze bedenken nieuwe vormen van kwaad; ze zijn hun ouders ongehoorzaam. 31 Ze zijn zinloos, trouweloos, harteloos, genadeloos.

32 Hoewel ze Gods rechtvaardige decreet kennen dat degenen die dergelijke dingen doen de dood waard zijn, blijven ze niet alleen deze dingen doen, maar keuren ook degenen goed die ze in praktijk brengen.


Daarnaast oordeel je verkeerd , ook hoogmoed (pride) heeft de bijbel een antwoord op:

Jakobus 4:1-6
Waarschuwing tegen trots

1 Wat veroorzaakt conflicten en ruzies onder u? Komen ze niet uit de passies van oorlog in jou? 2 Je hunkert naar wat je niet hebt; je doodt en begeert, maar kunt het niet krijgen. Je maakt ruzie en vecht. Dat heb je niet, omdat je het niet vraagt. 3 En wanneer u vraagt, ontvangt u niet, omdat u met verkeerde motieven vraagt, dat u het aan uw genoegens kunt verkwisten.

4 Jullie overspeligen! a Weet u niet dat vriendschap met de wereld vijandigheid is jegens God? Daarom, wie ervoor kiest om een ​​vriend van de wereld te zijn, maakt zichzelf een vijand van God. 5 Of denkt u dat de Schrift zonder reden zegt dat de Geest die Hij in ons heeft laten wonen, verlangt van afgunst? 6 Maar Hij geeft ons meer genade. Daarom staat er:

"God verzet zich tegen de trots,

maar geeft genade aan de nederigen.

Dat geloof ik vanuit Gods Woord.

Yoshi

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Yoshi » 23 okt 2019 21:49

Wie is "wij'? En waarom neem je steeds van/namens "wij" te moeten spreken?

Acts17

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Acts17 » 23 okt 2019 21:55

Yoshi schreef:Wie is "wij'? En waarom neem je steeds van/namens "wij" te moeten spreken?


christenen in de algemene zin, die geloven dat Gods Woord namelijk de waarheid is en dat is niet mijn woord maar Gods Woord.
Waar sta jij voor yoshi, meer voor de invulling die mensen er aan geven wat de traditie zou zijn of geloof in de bijbel als onfeilbaar en daar leg je dan ook je vertrouwen in Gods Woord (Jezus Christus het Woord).

Weerleg anders het gene waar je het niet mee eens bent? en graag wat bijbel teksten zodat we de basis kunnen onderzoeken als christenen wat jouw case is ;)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Mortlach » 23 okt 2019 22:06

Acts17 schreef:christenen in de algemene zin, die geloven dat Gods Woord namelijk de waarheid is en dat is niet mijn woord maar Gods Woord.


O, dat is altijd een leuke. "Ik vind dit niet; God vindt dit, dus als je het met mij oneens bent, ben je het dus met God oneens." Weinig sympathiek, maar als je het dan toch over hoogmoed wilt hebben...

En verder heeft Gay Pride weinig met hoogmoed te maken; eerder met een uiting dat een bevolkingsgroep zich niet langer laat verdrukken of zelfs wegvagen. Maar goed, het is geloof ik al vrij duidelijk dat je niets begrijpt van de achtergrond, de geschiedenis en de betekenis van Gay Pride. Vooroordelen zijn wel zo gemakkelijk, natuurlijk, en dat houdt het lekker overzichtelijk.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Acts17

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Acts17 » 23 okt 2019 22:17

Mortlach schreef:O, dat is altijd een leuke. "Ik vind dit niet; God vindt dit, dus als je het met mij oneens bent, ben je het dus met God oneens." Weinig sympathiek, maar als je het dan toch over hoogmoed wilt hebben...

En verder heeft Gay Pride weinig met hoogmoed te maken; eerder met een uiting dat een bevolkingsgroep zich niet langer laat verdrukken of zelfs wegvagen. Maar goed, het is geloof ik al vrij duidelijk dat je niets begrijpt van de achtergrond, de geschiedenis en de betekenis van Gay Pride. Vooroordelen zijn wel zo gemakkelijk, natuurlijk, en dat houdt het lekker overzichtelijk.


Jij draait de boel om , ik ben het eens met wat God zegt! dat is niet hoogmoedig ik schuil me achter zijn Woord voor raad en advies niks hoogmoedig aan. Wat jij doet is slechts lasteren, helaas dat je zo te werk gaat. Je snapte de uitspraak duidelijk niet, ik ben niet de schrijver van de bijbel ik wil God daarin volgen het gene wat Hij zegt. Niet mijn woord (oftewel geschreven door mij) maar het is Zijn Woord God.

Gay Pride (betekend letterlijk Homo Trots) Hoe bedoel je dat heeft niks met trots (hoogmoed) te maken het staat in de titel zelf?

Het is geen vooroordeel het is wat God zegt het is zondig! Je hoeft maar een bijbel in te kijken en je zal het zelf zien dat het zo is. Dat is wat God denkt over homo zijn. Wij zijn maar simpele mensen in vergelijking met God, wij hebben onszelf niet gemaakt. De Maker (God) denkt op een Heilige manier in vergelijking hoe wij van nature als mensen denken. Bekijk de statistieken maar eens van de homo cultuur iets waar trouw zijn en gebonden zijn aan 1 partner vaak ontbreekt! precies zoals de bijbel zegt een zondige lustige levensstijl. Dat maakt niet dat wij een hekel hebben aan de persoon, maar zonde kunnen we nooit goed praten !

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Marnix » 23 okt 2019 22:20

Spreek in ieder geval voor jezelf Acts, of namens je eigen groep. Het gaat niet om christenen in algemene zin maar om een bepaalde groep christenen. Niet voor niets kreeg de Nashville-verklaring ook een hoop kritiek van christenen die het niet met de inhoud van de verklaring of met de manier waarop, eens waren. Tenzij je wil stellen (ik lees het er wel een beetje bij je) dat als christenen er een andere mening op nahouden dan jij, het eigenlijk geen echte christenen zijn en ze dus Gods Woord niet als leidend ervaren. Zeker niet voor je hun visie met onderbouwing hebt gehoord. Dan wordt het niet prettig hier op het forum, want o, wat kunnen christenen die de Bijbel series nemen het toch ontzettend met elkaar oneens zijn over allerlei zaken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Acts17

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Acts17 » 23 okt 2019 22:27

Er zijn wolven in schaapskleren zoals de bijbel het noemt en ja waar zullen die zich bevinden in de kerk dus! Valse leraren waarschuwt de bijbel voor. En hoe weet je of iemand een valse leraar is ? Vergelijk het gene wat die persoon zegt met wat de bijbel zegt en je weet of iemand leugens verkondigd of niet. De bijbel is geen keuze menu, van dit vind ik wel goed en dit niet. Je geloofd of dat de bijbel de waarheid is of je maakt je eigen geloof op dat moment met je eigen god die wel bepaalde zonde goed vind.

Wat weet je van valse leer binnen de kerk als je zelf niet bekend bent met het christendom wat er daadwerkelijk in de geschriften staat?

Acts17

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Acts17 » 23 okt 2019 22:29

Marnix schreef:Spreek in ieder geval voor jezelf Acts, of namens je eigen groep. Het gaat niet om christenen in algemene zin maar om een bepaalde groep christenen. Niet voor niets kreeg de Nashville-verklaring ook een hoop kritiek van christenen die het niet met de inhoud van de verklaring of met de manier waarop, eens waren. Tenzij je wil stellen (ik lees het er wel een beetje bij je) dat als christenen er een andere mening op nahouden dan jij, het eigenlijk geen echte christenen zijn en ze dus Gods Woord niet als leidend ervaren. Zeker niet voor je hun visie met onderbouwing hebt gehoord. Dan wordt het niet prettig hier op het forum, want o, wat kunnen christenen die de Bijbel series nemen het toch ontzettend met elkaar oneens zijn over allerlei zaken.


Wat is jou standpunt dan bijbels gezien ? Homo huwelijk zonde of geen zonde?


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten