Nashville-verklaring

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Suighnap
Mineur
Mineur
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 dec 2004 11:06
Locatie: Floep

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Suighnap » 09 jul 2019 21:08

Chaya schreef:Homo's vinden zichzelf net zo normaal als hetero's. Waarom dan die achterlijke uitdossingen van sommigen?
Als ik met een verentooi en een string morgen op mijn werk verschijn, word ik of naar huis gestuurd of ik moet met die witte meneer mee.
Is jouw reactie niet een schoolvoorbeeld van vooringenomenheid? Vrijwel iedereen dost zich tijdens Carnaval en sommige feesten nogal achterlijk uit - niet alleen homos. Bijna iedereen verschijnt in professionele outfit op zijn/haar werk - niet alleen hetros.
Jood

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Chaya » 10 jul 2019 10:53

Suighnap schreef:Is jouw reactie niet een schoolvoorbeeld van vooringenomenheid?

Nee.
Suighnap schreef:Carnaval en sommige feesten nogal achterlijk uit - niet alleen homos

Vind ik net zo goed belachelijk. Zeker met al dat gezuip en die seksuele uitspattingen die er ook worden gedaan.
Suighnap schreef:Bijna iedereen verschijnt in professionele outfit op zijn/haar werk - niet alleen hetros.

Ja, raar he? Een werkgever mag blijkbaar regels stellen en dan houden we ons er allemaal aan. Want ja, het is je brood he.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor K80 » 10 jul 2019 11:01

Ik vind het bijzonder dat carnaval altijd gekoppeld wordt aan sexuele uitspattingen.

Net of het alleen vijf dagen orgieën zijn.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Chaya » 10 jul 2019 11:10

K80 schreef:Ik vind het bijzonder dat carnaval altijd gekoppeld wordt aan sexuele uitspattingen.

Net of het alleen vijf dagen orgieën zijn.

Ja hoe kom ik er op he, als er gratis condooms uitgedeeld worden. :roll:

Het is weer zover: je mag weer lekker hossen in je beste/gekste/mooiste/lelijkste/meest ordinaire outfit! KEIgezellig. Maar euhm, klein dingetje waar je misschien rekening mee wil houden dit jaar: volgens onderzoek gaat een kwart van alle feestende Brabanders tijdens carnaval vreemd. Oeps.

Brabanders spannen de kroon vergeleken met de rest van ons land: het percentage vreemdgangers ligt nationaal gemiddeld namelijk op 13,6 procent. O ja, even voor de duidelijkheid: volgens het onderzoek valt zoenen ook onder vreemdgaan.
bron: cosmopolitan

De doorgaans gewone burger is een week lang debiel en de debielen een week lang normaal.

Dat brengt mij op het volgende onderwerp: waar wordt de liefde bedreven tijdens het Rio carnaval? Want de jonge Braziliaan woont vaak nog bij pa, ma en grootouders. En wij toeristen slapen met twaalf tot tweeënzestig man op een kamer in een veel te duur hostel omdat het carnaval is. Dus wat doet de oververhitte feestvierder? Sommige mensen slepen hun aanwinst toch mee naar het hostel en denken dat hun kamergenoten niet doorhebben dat er gewipt wordt in het wiebelende stapelbed. Anderen houden het simpel, gewoon achter een auto, staand, hop.
bron: Postonline
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor MoesTuin » 10 jul 2019 13:12

Chaya schreef:Ja hoe kom ik er op he, als er gratis condooms uitgedeeld worden. :roll:

Het is weer zover: je mag weer lekker hossen in je beste/gekste/mooiste/lelijkste/meest ordinaire outfit! KEIgezellig. Maar euhm, klein dingetje waar je misschien rekening mee wil houden dit jaar: volgens onderzoek gaat een kwart van alle feestende Brabanders tijdens carnaval vreemd. Oeps.

Brabanders spannen de kroon vergeleken met de rest van ons land: het percentage vreemdgangers ligt nationaal gemiddeld namelijk op 13,6 procent. O ja, even voor de duidelijkheid: volgens het onderzoek valt zoenen ook onder vreemdgaan.
bron: cosmopolitan

De doorgaans gewone burger is een week lang debiel en de debielen een week lang normaal.

Dat brengt mij op het volgende onderwerp: waar wordt de liefde bedreven tijdens het Rio carnaval? Want de jonge Braziliaan woont vaak nog bij pa, ma en grootouders. En wij toeristen slapen met twaalf tot tweeënzestig man op een kamer in een veel te duur hostel omdat het carnaval is. Dus wat doet de oververhitte feestvierder? Sommige mensen slepen hun aanwinst toch mee naar het hostel en denken dat hun kamergenoten niet doorhebben dat er gewipt wordt in het wiebelende stapelbed. Anderen houden het simpel, gewoon achter een auto, staand, hop.
bron: Postonline


Nou, dat lucht je ook weer op wellicht.
Wat is nu je punt?
Moet dit hele verhaal (van horen zeggen, dus roddel neigt het naar) nu in de Nashville verklaring?

Gelukkig komt dit niet voor binnen de kerken...(denk je)
Komt dicht in de buurt van farizeeër gedrag: Heer
, ik dank U dat ik niet ben zoals de andere mensen..
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Suighnap
Mineur
Mineur
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 dec 2004 11:06
Locatie: Floep

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Suighnap » 10 jul 2019 15:32

Chaya schreef:Vind ik net zo goed belachelijk. Zeker met al dat gezuip en die seksuele uitspattingen die er ook worden gedaan.
Dan heeft dit onderwerp niets meer met de Nashville-verklaring te maken, aangezien zowel homos als heteros zich uitdossen tijdens Carnaval en andere feesten, soms gepaard gaande met gezuip en seksuele uitspattingen. Dat jij het belachelijk vindt, is verder jouw zaak.

Chaya schreef:Een werkgever mag blijkbaar regels stellen en dan houden we ons er allemaal aan. Want ja, het is je brood he.

Er is niemand die dit ontkent. Er wordt gesteld dat het hypocriet is te veronderstellen dat homos uitgedost op hun werk zouden komen. Dit is wat je schreef:
Homo's vinden zichzelf net zo normaal als hetero's. Waarom dan die achterlijke uitdossingen van sommigen?
Als ik met een verentooi en een string morgen op mijn werk verschijn, word ik of naar huis gestuurd of ik moet met die witte meneer mee.

1) Heteros dossen zich evengoed uit tijdens Carnaval en andere feesten.
2) Homos verschijnen niet met een verentooi en een string op hun werk.
Je reactie riekt naar vooringenomenheid en voegt nergens een geldig argument toe aan de discussie.
Jood

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor K80 » 13 jul 2019 17:57

Chaya schreef:Ja hoe kom ik er op he, als er gratis condooms uitgedeeld worden. :roll:

Het is weer zover: je mag weer lekker hossen in je beste/gekste/mooiste/lelijkste/meest ordinaire outfit! KEIgezellig. Maar euhm, klein dingetje waar je misschien rekening mee wil houden dit jaar: volgens onderzoek gaat een kwart van alle feestende Brabanders tijdens carnaval vreemd. Oeps.

Brabanders spannen de kroon vergeleken met de rest van ons land: het percentage vreemdgangers ligt nationaal gemiddeld namelijk op 13,6 procent. O ja, even voor de duidelijkheid: volgens het onderzoek valt zoenen ook onder vreemdgaan.
bron: cosmopolitan

De doorgaans gewone burger is een week lang debiel en de debielen een week lang normaal.

Dat brengt mij op het volgende onderwerp: waar wordt de liefde bedreven tijdens het Rio carnaval? Want de jonge Braziliaan woont vaak nog bij pa, ma en grootouders. En wij toeristen slapen met twaalf tot tweeënzestig man op een kamer in een veel te duur hostel omdat het carnaval is. Dus wat doet de oververhitte feestvierder? Sommige mensen slepen hun aanwinst toch mee naar het hostel en denken dat hun kamergenoten niet doorhebben dat er gewipt wordt in het wiebelende stapelbed. Anderen houden het simpel, gewoon achter een auto, staand, hop.
bron: Postonline


Dat onderzoek is lariekoek. Ga al jaren Carnaval vieren met een grote groep. Nog nooit geen vreemdgangers meegemaakt. Weer bangmakerij. Als dat onderzoek zou kloppen had ik al veel relaties kapot moeten zien gaan, woon heel mijn leven in het zuiden.

Gratis condooms uitdelen is altijd een goed idee. Zouden ze eens bij refo middelbare scholen moeten doen.
Scheelt een hoop moetjes.
Vandaag is het gisteren van morgen.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor K80 » 13 jul 2019 18:01

Het is niet een week lang debiel doen, maar feest vieren. Is iets wat refo s waarschijnlijk niet kunnen als ik naar al die zogenaamde huwelijksfeestjes kijk die ik al mee heb gemaakt.
Mijn moeder dacht ook altikd zo als jou. Toen ze ons niet meer kon tegenhouden is ze wat genuanceerder geworden nu ze weet hoe het zit.
Mijn pak heeft ze dan ook uit gewassen toen ik nog thuis woonde, alleen niet het eerste jaar ;)
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor irmo » 13 jul 2019 22:54

K80 schreef:Het is niet een week lang debiel doen, maar feest vieren. Is iets wat refo s waarschijnlijk niet kunnen als ik naar al die zogenaamde huwelijksfeestjes kijk die ik al mee heb gemaakt.
Mijn moeder dacht ook altikd zo als jou. Toen ze ons niet meer kon tegenhouden is ze wat genuanceerder geworden nu ze weet hoe het zit.
Mijn pak heeft ze dan ook uit gewassen toen ik nog thuis woonde, alleen niet het eerste jaar ;)



Als jij dat "feest" noemt. Ik ben geen refo, maar ik vind het ook niks.
Ik kan me prima in Chaya vinden hoor.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor coby6 » 14 jul 2019 12:20

irmo schreef:Als jij dat "feest" noemt. Ik ben geen refo, maar ik vind het ook niks.
Ik kan me prima in Chaya vinden hoor.

Ik had ooit een hijger aan de lijn toen ik als 19 jarige een oproep in de krant had gezet voor een kamer. Ga ik met m'n suffe kop, net wakker gebeld, de onderbroeken uit de wasmand graaien. Nee er staat katoen op, geen lycra. Hij zei dat ie van de Hunkemoller en de Livera was. Alleen dat al. Neem dan 1 merk. Ga je nooit feesten dan? zei ie. Feesten. Ik zei: ik klim liever in een boom. Zegt m'n moeder beneden later: joh dat was een hijger. Volgende dag belde ie weer en die ouderwetse telefoons kon je dan opnemen en bam de haak erop knallen. Opzouten.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor coby6 » 14 jul 2019 12:37

K80 schreef:Dat onderzoek is lariekoek. Ga al jaren Carnaval vieren met een grote groep. Nog nooit geen vreemdgangers meegemaakt. Weer bangmakerij. Als dat onderzoek zou kloppen had ik al veel relaties kapot moeten zien gaan, woon heel mijn leven in het zuiden.

Gratis condooms uitdelen is altijd een goed idee. Zouden ze eens bij refo middelbare scholen moeten doen.
Scheelt een hoop moetjes.

Carnaval vind ik alleen een leuk verkleedfeestje voor kinderen. Ben er weleens geweest met een jaar of 16 in een boerenkiel, lekker goedkoop. Oersaai was het en rotherrie. Ging vroeger ook wel naar disco's. Daar waren altijd zwijnen die seks moesten en je lastig vielen, maar mijn pa wilde dat ik ging socializen. Die had ook echt geen idee wat een bende dat was.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Mortlach » 14 jul 2019 13:57

K80 schreef:Het is niet een week lang debiel doen, maar feest vieren. Is iets wat refo s waarschijnlijk niet kunnen als ik naar al die zogenaamde huwelijksfeestjes kijk die ik al mee heb gemaakt.


Serieus. Die ene refo-trouwdienst die ik in het verleden heb mogen bijwonen, had ook zo een begrafenis kunnen zijn.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor coby6 » 14 jul 2019 14:47

De refo trouwdiensten van m'n neven waren reuze gezellig. De kerkdienst ook. Ik hipte gewoon mee op de orgelmuziek.
Lol een collega zat eens te klagen. Een oud collega van 'm had de lokale kroeg afgehuurd voor een feest. Kwam ie daar, zegt ie: waren ze van de blauwe knoop. :lol: Alleen cola en sinas. Geweldig.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor K80 » 14 jul 2019 15:10

Mortlach schreef:Serieus. Die ene refo-trouwdienst die ik in het verleden heb mogen bijwonen, had ook zo een begrafenis kunnen zijn.


Ik weet het, ik weet het. Heb er een stuk of vier mee mogen maken in de familie. Elke keer braaf tot het einde gebleven.
Vandaag is het gisteren van morgen.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor K80 » 14 jul 2019 15:13

coby6 schreef:Carnaval vind ik alleen een leuk verkleedfeestje voor kinderen. Ben er weleens geweest met een jaar of 16 in een boerenkiel, lekker goedkoop. Oersaai was het en rotherrie. Ging vroeger ook wel naar disco's. Daar waren altijd zwijnen die seks moesten en je lastig vielen, maar mijn pa wilde dat ik ging socializen. Die had ook echt geen idee wat een bende dat was.


Dat zijn best wel bijzondere disco s geweest.
Bedoel je met lastig vallen dat het eigenlijk jongens waren die je op een onhandige manier probeerde te versieren?
Meestal werden jongens die meiden echt lastig vielen binnen record tijd door de uitsmijters naar buiten gewerkt.
En terecht natuurlijk.
Vandaag is het gisteren van morgen.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten