Nashville-verklaring

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor irmo » 17 jun 2019 16:35

oooohhhhh

Girl, I luf joe! =D>

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Chaya » 17 jun 2019 18:46

irmo schreef:oooohhhhh

Girl, I luf joe! =D>

Weet ik ::))
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Tante Pollewop » 18 jun 2019 07:04

Ik las dit artikel in het RD.

Ik vind het een prestatie dat ds. Klassen, een van de mannen achter de NV, het toch weer zo weet te presenteren dat de 'bezwaarden' als slachtoffer worden neergezet.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor ben db bd » 19 jun 2019 20:43

Ik vind het een prestatie dat ds. Klaassen, een van de mannen achter de NV, het toch weer zo weet te presenteren dat de 'bezwaarden' als slachtoffer worden neergezet.

Ja, denk ik dan, zo moet het worden, ds Klaassen moet de schuldige zijn. (zijn informatie is 'nepnieuws' )
Dan herinner ik mij een artikel dat ik las: De baas van facebook, "Mark Zuckerberg bepaalt in almaar extremere mate welke gedachten en meningen u wel en welke u niet mag hebben."
"Uit een gelekt intern document van Facebook blijkt dat de social media gigant ook het offline gedrag van zijn gebruikers monitort, en mede aan de hand daarvan bepaalt of iemand als ‘haat agent’ moet worden geclassificeerd. Deze formule is dermate extreem(links), dat iemand al tot ‘haat agent’ wordt bestempeld als hij of zij de ‘foute’ personen of groepen niet haat. Kortom: als je conservatieve en rechtse geluiden niet haat, ben je volgens Facebook zelf een hater."
"Dat komt erop neer dat als je ‘foute’ personen en groepen in Facebook berichten aanhaalt en je niet onmiddellijk duidelijk laat weten dat je hen haat, je zelf ook een ‘haat agent’ bent. Dit ‘gedachtenpolitie’ systeem heeft niets meer met vrijheid van meningsuiting te maken, maar hoort bij een totalitaire onderdrukkingsstaat."
We hebben het er wel eens vaker over gehad, de 'nepnieuws' agenten van Kajsa Ollongren. Ze ging daar een afdeling of zo voor oprichten.
"Nepnieuws' is dan gewoon ongewenste, niet links genoeg, dus dan wel gelijk 'extreem' rechtse of 'populistische' informatie.
Het gaat hard met ons ... (vind ik.)

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Tante Pollewop » 20 jun 2019 07:11

Tjonge, heb je je aluhoedje weer eens op?

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor ben db bd » 20 jun 2019 10:20

mevrouw Pollewop schreef:
Tjonge, heb je je aluhoedje weer eens op?

wat?
Het principe van het dragen van aluminium hoedjes tegen zulke bedreigingen is een populaire stereotype geworden; het woord wordt geassocieerd met mensen die geloven in complottheorieën of voor mensen die paranoïde zijn.

en voorts:
Paranoïde persoonlijkheidsstoornis betekenis & definitie. De paranoïde persoonlijkheidsstoornis (PPS) is een persoonlijkheidsstoornis, waarbij mensen die hieraan lijden voortdurend op hun hoede zijn. Ze zijn ervan overtuigd dat andere mensen niet te vertrouwen zijn

zien jullie dat ik hier uiteindelijk met googel toch wel uitkom?
Het lijkt mij nog wel redelijk een beetje getroffen ook.
nou ja, wel meer zoals: 'dat is getroffen riep de jongen', want hij wierp z'n vader een oog uit.
jullie weten wat die vader toen terug zei hè? :(

Voor mij zit Tante op het niveau van 'gedachtenpolitie', jullie weten wel?, zoals we dat ook al hebben in China en nog veel meer Noord Korea.
(dat te weten is ook al paranoïde, denk ik?)
Ook dominee Klaassen mag niet denken zoals hij het ziet, en in zijn kielzog ik dus ook niet, fijntjes uitgedrukt door haar, (of x?)
Ook kerken laten zich niet onbetuigd. De PKN kwam eind mei met een handleiding voor kerkdiensten waarin transgenders hun nieuwe naam en identiteit kunnen „vieren”. Door als eerste kerk ter wereld met zo’n initiatief te komen, neemt de PKN hierin een voortrekkersrol. Zelfs de vrijzinnige remonstranten, die in 1986 als eersten ruimte boden voor een inzegening van het homohuwelijk, zien zich nu „links ingehaald door de PKN”, aldus voorman Joost Röselaers.
De aanleiding voor de nieuwe liturgie was het verzoek van transgender Bernhard (nu Bea) - (zien jullie dat ik ook maar één letter aan m'n naam zou behoeven te wijzigen ..... na de benodigde amputaties? b) :D - Smit, die zich na zijn transitie tot vrouw graag in de kerk met haar nieuwe naam wilde laten zegenen. In Trouw pleitte hij voor een ”transgenderliturgie”, een verzoek dat door de werkgroep Transgender en Liturgie werd opgepikt. Dat leidde vervolgens tot het schrijven van de handleiding.
Omdat transgenders vaak een andere naam dan hun doopnaam aannemen en opnieuw dopen niet gebruikelijk is, komt de kerk nu met een liturgie waarmee zij voor, tijdens of na hun transitie gezegend kunnen worden

Vinden jullie dat nou ook nog steeds een complottheorie i.p.v. harde werkelijkheid binnen ook mijn PKN?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Mortlach » 20 jun 2019 10:36

Poe, nou, het evangelie zou er ook eens zijn voor transgender mensen. Dat kunnen we natuurlijk niet hebben. ](*,)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor irmo » 20 jun 2019 10:43

Mortlach schreef:Poe, nou, het evangelie zou er ook eens zijn voor transgender mensen. Dat kunnen we natuurlijk niet hebben. ](*,)



Poe, nou, we zouden eens wederzijds respect voor elkaars standpunten gaan hebben, stel je voor zeg.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor ben db bd » 20 jun 2019 12:32

Poe, nou, we zouden eens wederzijds respect voor elkaars standpunten gaan hebben, stel je voor zeg.

Poe, nou, het evangelie zou er ook eens zijn voor transgender mensen. Dat kunnen we natuurlijk niet hebben.

Poe, nou, alles mot toch magge, as ie't maar lekker ving?
Wedden dat ik mij binnen afzienbare tijd ook met m'n witte wollen willige schaap mag melden bij stadhuis en kerk? Waarom niet eigenlijk?
(wie weet er nou echt een argument tegen te noemen? Op het verbod op pedofilie is ook al vaak een aanval gedaan, zo lees ik)
Voor wie onder ons nog Bijbelgetrouw wil zijn, vraag ik het hele artikel van dr. Klaassen nog eens over te lezen, erg gezond !

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor MoesTuin » 20 jun 2019 12:37

Er komt nog een nieuwe verklaring toch...
Wanneer?
Hoewel....van mij hoeft het niet, verscheur de oude en verspil geen tijd aan een nieuwe....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor ben db bd » 20 jun 2019 12:49

Hoewel....van mij hoeft het niet, verscheur de oude en verspil geen tijd aan een nieuwe....

Van mij behoeft het ook niet, je kunt het wellicht wat gevoeliger uitdrukken, maar vervloekt wordt je toch wel.
De huidige overwinning over de Bijbel zal nooit meer teruggegeven worden, daar is de tijd m.i. te ver voor heen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Mortlach » 20 jun 2019 13:03

ben db bd schreef:Poe, nou, alles mot toch magge, as ie't maar lekker ving?
Wedden dat ik mij binnen afzienbare tijd ook met m'n witte wollen willige schaap mag melden bij stadhuis en kerk? Waarom niet eigenlijk?


Omdat een schaap een dier is en transgender mensen niet.

Daarbij kan een schaap niet instemmen omdat ze niet bij machte zijn te begrijpen waar ze 'ja' (of baa) op zeggen. Om dezelfde reden kun je ook niet trouwen met iemand die comateus of dood is.

(wie weet er nou echt een argument tegen te noemen? Op het verbod op pedofilie is ook al vaak een aanval gedaan, zo lees ik)


Waar wil je precies een argument tegen hebben?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor irmo » 20 jun 2019 17:40

ben db bd schreef:Poe, nou, alles mot toch magge, as ie't maar lekker ving?
Wedden dat ik mij binnen afzienbare tijd ook met m'n witte wollen willige schaap mag melden bij stadhuis en kerk? Waarom niet eigenlijk?
(wie weet er nou echt een argument tegen te noemen? Op het verbod op pedofilie is ook al vaak een aanval gedaan, zo lees ik)
Voor wie onder ons nog Bijbelgetrouw wil zijn, vraag ik het hele artikel van dr. Klaassen nog eens over te lezen, erg gezond !


Ik ben het prima met ds. Klaassen eens hoor. Ik vraag me alleen af waarom hij het begonnen is.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Tante Pollewop » 20 jun 2019 23:34

ben db bd schreef:
Voor mij zit Tante op het niveau van 'gedachtenpolitie', jullie weten wel?, zoals we dat ook al hebben in China en nog veel meer Noord Korea.
(dat te weten is ook al paranoïde, denk ik?)
Ook dominee Klaassen mag niet denken zoals hij het ziet, en in zijn kielzog ik dus ook niet, fijntjes uitgedrukt door haar, (of x?)

Kun je mij vertellen waar ik jou of ds. Klaassen een strobreed in de weg leg om iets te vinden of te zeggen?
Jij maakt jezelf ook schuldig aan wat ik zei over ds. Klaassen. Je maakt jezelf slachtoffer want iemand is het niet met je eens en nu vind je jezelf een vervolgde christen omdat je niet meer mag zeggen of denken zoals jou dat goeddunkt.
Het is echter anders. Ik vind het helemaal prima wat die man en jij denkt, voelt, zegt en doet. Ga je gang.
Ik vind er alleen wel wat van en ik ventileer mijn mening.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor irmo » 21 jun 2019 08:43

Tante Pollewop schreef:Kun je mij vertellen waar ik jou of ds. Klaassen een strobreed in de weg leg om iets te vinden of te zeggen?
Jij maakt jezelf ook schuldig aan wat ik zei over ds. Klaassen. Je maakt jezelf slachtoffer want iemand is het niet met je eens en nu vind je jezelf een vervolgde christen omdat je niet meer mag zeggen of denken zoals jou dat goeddunkt.
Het is echter anders. Ik vind het helemaal prima wat die man en jij denkt, voelt, zegt en doet. Ga je gang.
Ik vind er alleen wel wat van en ik ventileer mijn mening.



Dat mag ja. Je doet dat alleen dusdanig dat je mensen van je vervreemdt. Het zou wel fijn zijn als voor en tegenstanders respectvol met elkaar om zouden kunnen gaan. Ware het niet dat tegnstanders met veel genoegen worden weggezet als "ouderwetse gekkies". De lelijke manier van discussieren van Gravo kan me net zo min bekoren, eigenlijk.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 30 gasten