Nashville-verklaring

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor gravo » 13 okt 2019 13:36

@Cornelis95
Uiteraard begrijp ik je standpunt over homoseksualiteit. Het is een klassiek standpunt dat lange tijd en niet alleen in christelijke culturen heeft gedomineerd. Met een beroep op de natuurlijke orde (kijk eens om je heen en je zult homoseksualiteit in de natuur niet zien of slechts bij hoge uitzondering) of met een beroep op Heilige Boeken (de teksten zijn bekend) kon dit standpunt lange tijd worden volgehouden en homofilie / homoseksualiteit met succes worden gekapitteld en aan het oog onttrokken.

Maar er is wat veranderd. Ook bij degenen die denken dat zij nog steeds het onveranderlijke klassieke, orthodoxe standpunt huldigen.

Zelf houd ik ook vast aan de klassieke christelijke geloofsbelijdenis, met alle onbegrijpelijkheden en onverklaarbaarheden van dien. CREDO in UNUM DEO...enzovoorts.
Maar toch ben ik veel ruimdenkender gaan worden op het gebied van homofilie en óók op de toelaatbaarheid van seksualiteit in een homofiele liefdesrelatie. En dat is niet direct terug te voeren op de aard van die seksualiteit als zodanig. Nee, die ruimte is ontstaan door andere veranderingen in onze samenleving, in onze cultuur en in onze ethiek.

Op tal van terreinen hebben zich grote, positieve veranderingen voltrokken, waar alle burgers, ook klassieke gelovigen, van harte aan meedoen en van profiteren. Denk aan afspraken op het gebied van het recht. Denk aan democratisering, waarbij de willekeur van tirannen gebroken is. Denk aan ontwikkelingen op het gebied van arbeid, waardoor mensen vrijheid en rechten kregen. Denk aan emancipatoire zaken met betrekking tot slaven, kinderen, vrouwen, minderheden. Vrijheden (van godsdienst, meningsuiting, vereniging).
En denk ook aan de enorme ontwikkeling in wetenschap en techniek. We weten steeds meer op medisch gebied. Ook de menswetenschappen op gebieden van genetica, hersenonderzoek of psychologie hebben ons oneindig meer inzicht gegeven over onszelf.

Dat geheel aan ontwikkelingen heeft consequenties gehad op het gebied van theologie en ethiek. Dat is zo'n diepliggende verandering dat we ons er eenvoudig niet aan kunnen onttrekken. Bijna het hele leven is in een ander licht komen te staan. Alleen zaken die ons zelf niet direct aangaan, zijn nog bevattelijk om volgens de oude klassieke concepten te worden beoordeeld. Homofilie is typisch zo'n onderwerp. Kennen we niet, zien we niet, willen we niet, is er niet, mag niet.
Slechts een klein percentage van de mensen is duidelijk anders geaard. Zolang men in staat is om dit fenomeen in eigen kring onzichtbaar te houden, door er het zwijgen toe te doen of door mensen er subtiel op te wijzen dat men er niets mee kan en mag, dan kan men nog wel een structuur in stand houden waarin homofilie inderdaad een te negeren uitzondering is en het daarmee buiten proberen te houden.

Echter door de bovengenoemde ontwikkelingen kan die geloofwaardigheidsstructuur (nodig om het standpunt te kunnen volhouden) zichzelf niet lang meer in stand houden. Want mensen groeien op in een tijdperk van vrijheid, informatie en mobiliteit. Jonge mensen in een kerk kunnen precies hetzelfde weten als mensen buiten een kerk. Reken maar dat zij al die beschikbare kennis ook hebben! Niet zozeer op grond van homoseksualiteit als zodanig zullen jonge mensen met hun geaardheid op enig moment een partner kiezen en deze liefhebben, maar dat zullen zij gewoon doen door de vrijheid en de mogelijkheden die zij ontvangen van de samenleving en van hun ouders die ook voluit en overtuigd profiteren van de ongekende vrijheid in onze tijd.
Het niet praktiseren van seksualiteit is uiteraard een mogelijkheid, maar zoals bekend is slechts een zeer klein aantal mensen bereid of in staat om dit vrijwillig te doen. Als religieuze verboden wegvallen (omdat ze niet meer worden uitgevaardigd of omdat ze hun zeggingskracht hebben verloren) blijkt pas hoe klein dat percentage is. En daarmee stort de structuur van ontkenning in.

Ergo, er ontstaan dus klassieke christenen voor wie het kerkelijke anathema omtrent homoseksualiteit zijn betekenis verliest. Het is niet langer in te passen in de vele vrijheden die wij onszelf wel hebben laten welgevallen en die we niet meer willen verliezen. Veel van die vrijheden zijn ooit eveneens theologisch gedwarsboomd, maar konden toch niet worden tegengehouden.

De vrijheid om als persoon de eigen partner te kiezen en die liefde ongedwongen en vrij te kunnen beleven zal veel sterker blijken te zijn dan de teksten die op het oog zwart op wit staan in bijvoorbeeld de Bijbel. Net zoals we voor teksten over vrouwen en slaven ook nieuwe broodnodige interpretaties hebben gevonden, gebeurt dat uiteraard ook voor homoseksualiteit. Er is geen ontkomen aan.

De sterkste interpretatie om dit goed te keuren is uiteraard het feit dat we kunnen aansluiten bij een zeer Bijbels gegeven, dat met zoveel woorden ook door Jezus is verkondigd, namelijk dat er een orde is in de Wet van God. De belangrijkste dingen mogen nooit overheerst worden door de minder belangrijke dingen. TA BAROUTERA TOU NOMOU, de zwaardere dingen van de wet (bijv. Matth. 23). Bovenaan staat de liefde. Dat is de vervulling der Wet, de samenvatting. Welnu, wanneer we het hebben over een verbond tussen twee mensen van trouw en liefde, dan lijkt de vrijheid om die liefde met elkaar te delen eerder een gebod dan een gevaar. Op Bijbelse gronden propageer ik dus vrijheid in de liefde. Elke liefde moet in vrijheid geschieden, anders is het dwang. Ook een verbod tot liefde is dwang.

Je moet de vrijheid die ik anderen toesta ook niet verwarren met alles wat ik op dat gebied wel afkeurenswaard vind. Ontrouw, misbruik, seksuele uitspattingen of verslavingen. Ik heb het over de vrijheid om anderen trouw te zijn en lief te hebben zonder angst, schroom of bijbedoelingen.

Cornelis95, je krijgt nu dus te maken met christenen die zich overtuigd christen noemen, zich zelfs klassiek orthodoxe christenen noemen, maar toch fundamenteel anders zijn gaan denken over homofilie en homoseksualiteit.
Uiteraard staat het je vrij om dat verkeerd te vinden, om daar tegen te protesteren of om daar tegen te waarschuwen.
Maar daarmee zullen de gewraakte opvattingen niet gaan veranderen. Ze zijn namelijk niet ontstaan uit een afwijzing van jouw standpunten, maar uit een positieve aanleiding, namelijk dat onze tijd zoveel vrijheid en verlichting heeft gebracht voor eeuwenlange weggestopte gevoelens en realiteiten. Het was er altijd al, maar nu kan en mag het er zijn.

Wat je niet kunt doen, want dat zou feitelijk onjuist zijn, is zeggen dat iemand die jouw standpunt niet deelt geen christen zou zijn. Zij noemen zichzelf immers christen? Daar ga jij helemaal niet over. Een christen noemt zich christen vanuit een eigen definitie. Er zijn vele soorten christenen. Maar geen van die gelovigen laat zich die titel afnemen.

Je kunt ook niet zeggen dat orthodoxe christenen nooit akkoord kunnen gaan met een ruimer standpunt ter zake.. Want je ziet meer en meer dat dit wel zo is.

De grootste drijfveer daarvoor is overigens de erkenning van homofilie en de daarbij horende verlangens naar een levenspartner die ouders krijgen ten aanzien van hun eigen kinderen. Daar, ook in orthodoxe kringen, gaat het roer in feite om.
Vanuit de vrijheden en de mogelijkheden die velen hebben leren genieten in onze samenleving, gaat het geluk van de eigen kinderen tegenwoordig vóór op de waarschuwingen van dominees, kerkenraden of fulminerende gemeenteleden.
Men handelt naar de vrijheid van het eigen geweten dat zegt dat liefde alle dingen overwint. Liefde voor de kinderen, liefde voor de levenspartner.

En geef ze eens ongelijk!

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Cornelis95
Verkenner
Verkenner
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 okt 2019 08:57

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Cornelis95 » 14 okt 2019 09:23

Dank voor jullie reacties.
Ik ga er niet anders over denken.
Waarom niet?
De Bijbel is mijn norm, niet de tendensen in de cultuur en samenleving.
Kijk, als je het Schriftgezag opgeeft, houd je geen Bijbel meer over, hier ben ik me van bewust.
Er zijn vele Christenen ook evangelicals in Amerika, die onverkort vasthouden aan de boodschap van de Bijbel.
Ik zie dit als een kenmerk van het ware geloof. De Heilige Geest geeft getuigenis in je hart dat de Bijbel Gods Woord is: het zelfgetuigenis van de Schrift.
Heere, wat wilt Gij dat ik doen zal? Niet, Heere, ik ga dit doen, en ga er vanuit dat U dit wel zult begrijpen.
Wetenschap en geloof zijn nooit met elkaar te verenigen.
In feite is het geloof een vastere wetenschap.

Ik stop met dit forum. Ik was even benieuwd hoe jullie gereageerd hadden. Dank daarvoor. Dit is niet aan mij besteed, het gaat me teveel tijd en energie kosten.
De reacties zijn zoals ik had verwacht. Jullie infecteren elkaar met vrijzinnigheid.
Tot degenen die Christus belijden als hun zaligmaker zou ik dit willen zeggen: Blijf bij het Woord, dat zeer vast is. Laat je niet meevoeren met de tendens van de tijd. Heb de wereld niet lief. Dood je eigen begeerten. Zoek de dingen die boven zijn. Niet die op de aarde zijn.
Hoe lief heb ik Uw wet, zij is mijn betrachting de ganse dag.

Yoshi

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Yoshi » 14 okt 2019 09:30

God heeft jou de opdracht gegeven om het zout der aarde te zijn. Wie ben jij om zo snel op te geven? Zelfs onder voornamelijk christelijke broeders en zusters loop je dus weg... Hoe denk je dan ooit te kunnen evangeliseren?

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor DeLange » 14 okt 2019 12:18

Cornelis95 schreef:Dank voor jullie reacties.
Ik ga er niet anders over denken.
Waarom niet?
De Bijbel is mijn norm, niet de tendensen in de cultuur en samenleving.
Kijk, als je het Schriftgezag opgeeft, houd je geen Bijbel meer over, hier ben ik me van bewust.
Er zijn vele Christenen ook evangelicals in Amerika, die onverkort vasthouden aan de boodschap van de Bijbel.
Ik zie dit als een kenmerk van het ware geloof. De Heilige Geest geeft getuigenis in je hart dat de Bijbel Gods Woord is: het zelfgetuigenis van de Schrift.
Heere, wat wilt Gij dat ik doen zal? Niet, Heere, ik ga dit doen, en ga er vanuit dat U dit wel zult begrijpen.
Wetenschap en geloof zijn nooit met elkaar te verenigen.
In feite is het geloof een vastere wetenschap.

Ik stop met dit forum. Ik was even benieuwd hoe jullie gereageerd hadden. Dank daarvoor. Dit is niet aan mij besteed, het gaat me teveel tijd en energie kosten.
De reacties zijn zoals ik had verwacht. Jullie infecteren elkaar met vrijzinnigheid.
Tot degenen die Christus belijden als hun zaligmaker zou ik dit willen zeggen: Blijf bij het Woord, dat zeer vast is. Laat je niet meevoeren met de tendens van de tijd. Heb de wereld niet lief. Dood je eigen begeerten. Zoek de dingen die boven zijn. Niet die op de aarde zijn.
Hoe lief heb ik Uw wet, zij is mijn betrachting de ganse dag.

Ik denk er toch anders over en herken me niet in jouw mening dat het vrijzinnig zou zijn.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Chaya » 14 okt 2019 13:18

Cornelis95 schreef:
Ik stop met dit forum. Ik was even benieuwd hoe jullie gereageerd hadden. Dank daarvoor. Dit is niet aan mij besteed, het gaat me teveel tijd en energie kosten.
De reacties zijn zoals ik had verwacht. Jullie infecteren elkaar met vrijzinnigheid.

Jammer dat je er mee stopt. Er is inderdaad te weinig tegengeluid hier.
Je kunt niemand overtuigen. En zeker omdat er nog maar zo weinigen zijn die er energie in willen steken, lijkt het een uitstervende boodschap te worden.
Ik was hier een aantal dagen niet aktief, anders was ik je zeker bijgevallen!
Ik hoop dat je nog even blijft. :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Mortlach » 14 okt 2019 13:57

Cornelis95 schreef:Dank voor jullie reacties.
Ik ga er niet anders over denken.
Waarom niet?
De Bijbel is mijn norm, niet de tendensen in de cultuur en samenleving.
Kijk, als je het Schriftgezag opgeeft, houd je geen Bijbel meer over, hier ben ik me van bewust.
Er zijn vele Christenen ook evangelicals in Amerika, die onverkort vasthouden aan de boodschap van de Bijbel.


De ironie is dat juist dit een tendens in de cultuur en samenleving is. Amerika weet haar specifieke smaakje evangelicalism goed te exporteren.

In feite is het geloof een vastere wetenschap.


Het is alleen vrij slecht wiskundig uit te drukken :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Acts17

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Acts17 » 23 okt 2019 17:31

We leven in een tijd waarin Nederland en vele andere Europese landen los gaan van Gods Woord.
We vullen het wel op onze eigen manier in ''baas over eigen leven'' terwijl Gods Woord zo duidelijk is op gebieden als deze.

Er zijn verschillende gedeeltes in het OT & NT te lezen waarin het veroordeeld wordt door de Heere als zondig en dus een duidelijke boodschap voor ons indien wij hier mee worstelen of mensen kennen die hier mee worstelen ondersteunen met Gods Heilige Woord. De Waarheid zet ons vrij!

Het is nooit geloven op je eigen manier, de Heere heeft zichzelf geopenbaard door het Woord en heeft ons instructies gegeven (de Wet) om zonde te openbaren en ons eigen karakter aan te tonen. De wet die ons drijft tot Christus de genade van God door het volbrachte werk van onze Heere Jezus Christus.

De volgende teksten zijn heel duidelijk over deze zonde:

Romeinen 1:25:32
25 Als die de waarheid Gods veranderd hebben in de leugen, en het schepsel geëerd en gediend hebben boven den Schepper, Die te prijzen is in der eeuwigheid. Amen.
26 Daarom heeft hen God overgegeven tot oneerlijke bewegingen; want ook hun vrouwen hebben het natuurlijk gebruik veranderd in het gebruik tegen nature;
27 En insgelijks ook de mannen nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende.
28 En gelijk het hun niet goedgedacht heeft God in erkentenis te houden, zo heeft hen God overgegeven in een verkeerden zin, om te doen dingen die niet betamen:
29 Vervuld zijnde met alle ongerechtigheid, hoererij, boosheid, gierigheid, kwaadheid; vol van nijdigheid, moord, twist, bedrog, kwaadaardigheid;
30 Oorblazers, achterklappers, haters Gods, smaders, hovaardigen, laatdunkenden, vinders van kwade dingen, den ouders ongehoorzaam;
31 Onverstandigen, verbondsbrekers, zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijken, onbarmhartigen;
32 Dewelke, daar zij het recht Gods weten (namelijk dat degenen die zulke dingen doen, des doods waardig zijn), niet alleen dezelve doen, maar ook mede een welgevallen hebben in degenen die ze doen.

1 Korinthe 6:9-10
9 Of weet gij niet dat de onrechtvaardigen het Koninkrijk Gods niet zullen beërven?
10 Dwaalt niet: noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beërven.

We kunnen nooit volharden in zonde en tegelijk de Heere dienen. Dus een homo huwelijk aangaan als christen is nooit mogelijk, want dat zou betekenen dat je een huwelijk aangaat waar de Heere een gruwel aanheeft een onheilig verbond sluit geheel tegen Zijn wil in.

Beproef op wat Gods Woord hier op zegt en de twijfel zal geheel weggenomen kunnen worden over dit onderwerp.
We dienen onze naasten lief te hebben, maar naast de liefde horen wij het zwaard (Gods Woord) te hanteren in waarheid.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Mortlach » 23 okt 2019 18:36

Acts17 schreef:We leven in een tijd waarin Nederland en vele andere Europese landen los gaan van Gods Woord.
We vullen het wel op onze eigen manier in ''baas over eigen leven'' terwijl Gods Woord zo duidelijk is op gebieden als deze.


In de VS gaat het ook hard achteruit met de kerkgang. -12% in tien jaar. https://www.pewforum.org/2019/10/17/in- ... apid-pace/

10 Dwaalt niet: noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beërven.


Zelfde vraag als aan Cornelis: wat doe je dan met Gal & Gal? Die werken immers dronkaards in de hand. Wat doe je met de gierigaard en de dieven (de mensen die bijvoorbeeld de belasting ontduiken/ontwijken)? Er staat echt heel wat meer in die rijtjes waar niemand zich heel druk om lijkt te maken, maar jongejonge, als het om mannen die met mannen liggen gaat...

We kunnen nooit volharden in zonde en tegelijk de Heere dienen. Dus een homo huwelijk aangaan als christen is nooit mogelijk, want dat zou betekenen dat je een huwelijk aangaat waar de Heere een gruwel aanheeft een onheilig verbond sluit geheel tegen Zijn wil in.


Net als aan het eten van schaaldieren, dragen van kleding van gemengde stof (even het labeltje op je sokken controleren, is vast een mix van acryl en katoen), tattoeages, je slapen scheren.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Acts17

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Acts17 » 23 okt 2019 19:46

Mortlach schreef:In de VS gaat het ook hard achteruit met de kerkgang. -12% in tien jaar. https://www.pewforum.org/2019/10/17/in- ... apid-pace/

Klopt, de geestelijke verdrukking neemt daar ook toe. Waarin in sommige landen meer de fysieke verdrukking lijkt plaats te vinden lijkt het hier in het westen geestelijk plaats te vinden ''voornamelijk''.

Zelfde vraag als aan Cornelis: wat doe je dan met Gal & Gal? Die werken immers dronkaards in de hand. Wat doe je met de gierigaard en de dieven (de mensen die bijvoorbeeld de belasting ontduiken/ontwijken)? Er staat echt heel wat meer in die rijtjes waar niemand zich heel druk om lijkt te maken, maar jongejonge, als het om mannen die met mannen liggen gaat...

Je haalt nu verschillende zondige gewoontes ect aan, mij heb je niet horen zeggen dat dat minder erg is :O laat daar geen misvatting over zijn.
Mag ik eens vragen wat jou mening hierover is? Kan iemand christen zijn en daarnaast volharden in zondige gewoontes? ik heb het dan niet over worstelen, maar net als een homo huwelijk aangaan is bewust kiezen ervoor.

Net als aan het eten van schaaldieren, dragen van kleding van gemengde stof (even het labeltje op je sokken controleren, is vast een mix van acryl en katoen), tattoeages, je slapen scheren.


Je wil het nu laten lijken doordat dat gegeven is aan de joden onder het oude testament als of dat nu nog van kracht zou zijn? Het homo huwelijk was zondig zowel in het OT als het NT. Dus jou voorbeeld vervalt helaas is namelijk niet hetzelfde.

Je kan Kolossenzen 2:16-17 er op na lezen dat het eet voorbeeld dat je gaf niet meer toepasbaar is voor christenen onder het NT.

16 Dat u dan niemand oordele in spijze of in drank, of in het stuk des feestdags of der nieuwe maan of der sabbatten,
17 Welke zijn een schaduw der toekomende dingen, maar het lichaam is van Christus.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Mortlach » 23 okt 2019 20:04

Acts17 schreef:Je wil het nu laten lijken doordat dat gegeven is aan de joden onder het oude testament als of dat nu nog van kracht zou zijn? Het homo huwelijk was zondig zowel in het OT als het NT. Dus jou voorbeeld vervalt helaas is namelijk niet hetzelfde.

Je kan Kolossenzen 2:16-17 er op na lezen dat het eet voorbeeld dat je gaf niet meer toepasbaar is voor christenen onder het NT.

16 Dat u dan niemand oordele in spijze of in drank, of in het stuk des feestdags of der nieuwe maan of der sabbatten,
17 Welke zijn een schaduw der toekomende dingen, maar het lichaam is van Christus.


Alle zonden waar je zelf last van hebt, zijn ineens niet meer van toepassing; en de zonden waar je zelf géén last van hebt, neeee! Die zijn nog steeds een gruwel voor God hoor! Handig.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Acts17

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Acts17 » 23 okt 2019 20:12

Wat is jou standpunt is de grote vraag over het onderwerp zoals beschreven in de titel?
Homo huwelijk moet kunnen of niet binnen Gods Normen en Waarde?
Verschuilen achter voedselwetten bereiken we over het rechtvaardig oordelen vanuit Gods Woord nu niks met betrekking tot dit onderwerp.

En graag een bijbel tekst erbij zodat we het kunnen onderbouwen vanuit Gods Woord.

Acts17

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Acts17 » 23 okt 2019 20:18

Mortlach schreef:Alle zonden waar je zelf last van hebt, zijn ineens niet meer van toepassing; en de zonden waar je zelf géén last van hebt, neeee! Die zijn nog steeds een gruwel voor God hoor! Handig.


Merk dat je snel oordeelt, oordeel rechtvaardig zoals Gods Woord ons zegt. Beschuldigen kunnen we allemaal , maar mij vraag aan jou waar zijn je bewijzen? Is de ware bron jij zelf , jouw kennis? Of gebaseerd op Gods Woord?

Yoshi

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Yoshi » 23 okt 2019 20:20

Acts17, worst het huwelijk tussen man en vrouw in jouw geloofsgemeenschap gesloten of ingezegend?

Acts17

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Acts17 » 23 okt 2019 20:27

Yoshi schreef:Acts17, worst het huwelijk tussen man en vrouw in jouw geloofsgemeenschap gesloten of ingezegend?


We zijn allemaal geplaatst onder de regering, daar trouw je voor voor de wet.
Het voor de kerk trouwen is vragen om een zegen aan de Heere, in lof en aanbidding voor Hem. Wettelijk gezien is het niet eens toegestaan om een huwelijk alleen voor de kerk te mogen sluiten zou onwettig verklaard worden.


Zou ik mogen vragen aan jou Yoshi wat jouw standpunt hier op is wat betreft het homo huwelijk sluiten. Dit verbond aangaan met hetzelfde geslacht. Bijbels of niet bijbels?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Mortlach » 23 okt 2019 20:43

Acts17 schreef:Wat is jou standpunt is de grote vraag over het onderwerp zoals beschreven in de titel?
Homo huwelijk moet kunnen of niet binnen Gods Normen en Waarde?
Verschuilen achter voedselwetten bereiken we over het rechtvaardig oordelen vanuit Gods Woord nu niks met betrekking tot dit onderwerp.

En graag een bijbel tekst erbij zodat we het kunnen onderbouwen vanuit Gods Woord.


Ik ben geen christen, dus betaamt het mij niet om met Bijbelteksten te gaan schermen. Wat betreft mijn standpunt: al die homo's die in de afgelopen paar jaar uit de kast hebben kunnen komen, hebben lekker veel ruimte in die kast achtergelaten voor christenen met bepaalde standpunten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten