Nashville-verklaring

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor coby6 » 08 okt 2019 08:21

JeeWee schreef:
Voor mij is het gewoon angst en gebrek aan vertrouwen: zet je piketpaaltjes vast in de grond en baken alles af.

Logisch is het angst. Je kunt wel uit emotioneel medeleven zeggen: och dat is toch ook sneu en jullie doen mij er geen kwaad mee. God heeft het vast niet zo bedoeld. God is vast veranderd. Eerst zo wettisch in het O.T., maar nu mee gegaan met de tijd. En misschien bekeert de homo zich nog wel op tijd en zit je dan zelf in de hel, omdat je zo empathisch was voor je medemens en God niet vreesde. We kregen ooit een brief van een hetero stel. We willen pas over een paar maanden trouwen en alvast samen wonen, maar onze kerk en al die kerken zijn zo wettisch. Kunnen we bij jullie?
Nee.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor DeLange » 12 okt 2019 11:17

Dat vind ik dan wel naïef van zo'n kerk. Een paar maanden samen wonen en daarna trouwen is helemaal niet erg. Als je elkaar maar trouw bent. Een beetje elkaar de ruimte gunnen zou wel zo volwassen zijn. We zijn geen kleine kinderen meer.

En wat homo's betreft, ook zij kunnen zelf met de Heer een weg vinden. We hoeven er niet gestrekt ervoor te liggen om hen te laten struikelen.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Cornelis95
Verkenner
Verkenner
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 okt 2019 08:57

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Cornelis95 » 12 okt 2019 13:25

De Bijbel, Gods Woord is helder: "Dwaalt niet: noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beërven." (1 Kor. 6:10)

Homoseksuele zonden, zijn zonden die je buiten het koninkrijk van God houden. Daar gaat het in de NV over. Vanuit díe bewogenheid. We mogen geen compromis sluiten met de duivel, een verdrag sluiten met de hel.
Als je een homoseksuele geaardheid hebt, dien je rein en celibatair te leven, en kun je alsnog op die manier een godzalig en godvruchtig leven leiden.
Dit geldt ook voor heteroseksuelen die niet getrouwd zijn.

Seksualiteit is alleen rein binnen de kaders van het door God ingestelde huwelijk. Alles daarbuiten houdt je buiten het Koninkrijk Gods.
Als je lichaam van Christus is, aan Hem toebehoort, kán je lichaam niet tegelijkertijd het lichaam van een hoer aanhangen. (1 Kor. 6:15)

Al die flauwe praatjes van: ja, onze tijd is veranderd, Paulus zou het nu ook anders zien, etc. zijn ten diepste bewijzen van vijandschap tegen God! Het bedenken des vleses is vijandschap tegen God. (Rom. 8:7)
Ja maar, de Bijbel is in een andere cultuur geschreven. Betekent dit dat Gods wil veranderd is, die nota bene teruggaat op een scheppingsordening? Man en vrouw schiep Hij hen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Mortlach » 12 okt 2019 14:18

Cornelis95 schreef:De Bijbel, Gods Woord is helder: "Dwaalt niet: noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beërven." (1 Kor. 6:10)

Homoseksuele zonden, zijn zonden die je buiten het koninkrijk van God houden.


Het zal flink leeg zijn in dat Koninkrijk, want er staat nogal wat meer in dat lijstje dat ook gewoon op de refo-hetero van toepassing is. Maar dat slaan mensen altijd over. Maar de hetero's worden door het Bloedoffer van het Lam vergeven voor hun gierigheid, hun laster (roddel?), hun ontucht, hun diefstal (belastingontduiking?), maar homo's, o nee, die zijn het haasje hoor!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Cornelis95
Verkenner
Verkenner
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 okt 2019 08:57

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Cornelis95 » 12 okt 2019 15:21

Mortlach schreef:Het zal flink leeg zijn in dat Koninkrijk, want er staat nogal wat meer in dat lijstje dat ook gewoon op de refo-hetero van toepassing is. Maar dat slaan mensen altijd over. Maar de hetero's worden door het Bloedoffer van het Lam vergeven voor hun gierigheid, hun laster (roddel?), hun ontucht, hun diefstal (belastingontduiking?), maar homo's, o nee, die zijn het haasje hoor!


Dank Mortlach, hier leer ik van. Mijn argumentatie is niet helder hier.

Uiteraard, staan we naast mensen met homoseksuele gevoelens. Ik ben geen haar beter. Ik ben zondaar tot in het diepst van mijn bestaan. Ik als hetero wil samen met mijn homoseksueel gerichte naaste leven tot eer van God.
In dit streven is het ons diepste en innigste verlangen om rein en heilig voor God te leven. Zonder zonde. De zonden aan de hand houden? Nee! Weg met die zonden! Ik wil de wil van mijn Heere doen.
De schrijver van Hebreeën 12 moedigt ons aan: laat ons afleggen alle last en de zonde die ons zo lichtelijk omringt! Even verder in vers 4: Gij hebt nog tot den bloede toe niet tegengestaan, strijdende tegen de zonde!

Samen met AL mijn medechristenen is het mijn diepste verlangen om tot Gods eer, en naar Gods wil te leven.
Houden we dan de zonde aan de hand?
Moedwillig, tegen Gods wil in?

Als ik struikel,
Als ik in zonden val
Dan heb ik daar berouw over, en wil ik het niet meer doen!
Als ik het morgen weer doe, dan roep ik het uit: ik ellendig mens, wie zal mij verlossen van het lichaam dezes doods?

Dat is het leven van een christen
dat is de juiste uitleg van de tekst.

We zijn allen zondaren. Ik evenveel als een homoseksueel gericht iemand.
Maar de zonden aan de hand houden??
Dat kán een Christen niet!
Zal ik dan zó'n groot kwaad doen, en zondigen tegen God? (Gen. 39:9)

Gods Koninkrijk zal vol worden van zondaren. Die hebben leren belijden: ik lig midden in de dood, maar ik zoek het leven buiten mezelf, in de Heere Jezus Christus.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Mortlach » 12 okt 2019 15:57

Cornelis95 schreef:Dank Mortlach, hier leer ik van. Mijn argumentatie is niet helder hier.

Uiteraard, staan we naast mensen met homoseksuele gevoelens. Ik ben geen haar beter. Ik ben zondaar tot in het diepst van mijn bestaan. Ik als hetero wil samen met mijn homoseksueel gerichte naaste leven tot eer van God.


Ja, dat zeggen christenen altijd wel, maar in de praktijk geloof ik daar helemaal niks van. Sorry, maar dat is gewoon een zoethoudertje voor je eigen geweten. Want als dat echt zo was, dan zou bijvoorbeeld alcohol wel verboden zijn, om maar eens wat te noemen. Men staat met spandoeken op de barricades als het om het homohuwelijk gaat, maar die dronkaards missen dat Koninkrijk net zo goed. Waarom hoor je christenen zo goed als NOOIT praten over strengere alcoholwetgeving?
In de praktijk maken christenen gewoon onderscheid in zonden: de zonden waar je zelf geen last van hebt (homoseksualiteit bijvoorbeeld) zijn VEEL erger dan de zonden waar je wél mee worstelt.

In dit streven is het ons diepste en innigste verlangen om rein en heilig voor God te leven. Zonder zonde. De zonden aan de hand houden? Nee! Weg met die zonden! Ik wil de wil van mijn Heere doen.
De schrijver van Hebreeën 12 moedigt ons aan: laat ons afleggen alle last en de zonde die ons zo lichtelijk omringt! Even verder in vers 4: Gij hebt nog tot den bloede toe niet tegengestaan, strijdende tegen de zonde!

Samen met AL mijn medechristenen is het mijn diepste verlangen om tot Gods eer, en naar Gods wil te leven.
Houden we dan de zonde aan de hand?
Moedwillig, tegen Gods wil in?

Als ik struikel,
Als ik in zonden val
Dan heb ik daar berouw over, en wil ik het niet meer doen!
Als ik het morgen weer doe, dan roep ik het uit: ik ellendig mens, wie zal mij verlossen van het lichaam dezes doods?

Dat is het leven van een christen
dat is de juiste uitleg van de tekst.


Oké, wanneer ga je demonstreren bij de slijterij? Waarom zijn het altijd bij popconcerten en de Gay Pride, maar nooit de Gall en Gall?

We zijn allen zondaren. Ik evenveel als een homoseksueel gericht iemand.
Maar de zonden aan de hand houden??
Dat kán een Christen niet!
Zal ik dan zó'n groot kwaad doen, en zondigen tegen God? (Gen. 39:9)

Gods Koninkrijk zal vol worden van zondaren. Die hebben leren belijden: ik lig midden in de dood, maar ik zoek het leven buiten mezelf, in de Heere Jezus Christus.


En dan ben je dus hypocriet als de pest, lekker principieel over de ruggen van anderen. Was er niet iets met een balk en een splinter?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Cornelis95
Verkenner
Verkenner
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 okt 2019 08:57

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Cornelis95 » 12 okt 2019 17:11

Mortlach schreef: hypocriet


Encyclo.nl: "Iemand die zich beter en eerlijker voordoet dan hij of zij is, of daarnaar handelt jegens anderen."

Dit is helaas inderdaad een diepe waarheid. dank voor je toevoeging.

Kijk, nu je ziet dat de argumentatie helder is begin je over alcohol. Dit is een ander onderwerp. (Wel slim gedaan trouwens, complimenten!)
Waarom? Je stapt nu van de norm over op wat je ziet. Tja... dat laat inderdaad te wensen over.
Dat doet nog niets af van de waarheid van Gods Woord, en de norm/eis van Gods wet/wil waarnaar wij dienen te leven.

Mortlach schreef: In de praktijk maken christenen gewoon onderscheid in zonden: de zonden waar je zelf geen last van hebt (homoseksualiteit bijvoorbeeld) zijn VEEL erger dan de zonden waar je wél mee worstelt.


Hier kan ik kort over zijn. Dit is niet waar.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Mortlach » 12 okt 2019 17:56

Cornelis95 schreef:Encyclo.nl: "Iemand die zich beter en eerlijker voordoet dan hij of zij is, of daarnaar handelt jegens anderen."

Dit is helaas inderdaad een diepe waarheid. dank voor je toevoeging.

Kijk, nu je ziet dat de argumentatie helder is begin je over alcohol. Dit is een ander onderwerp. (Wel slim gedaan trouwens, complimenten!)
Waarom? Je stapt nu van de norm over op wat je ziet. Tja... dat laat inderdaad te wensen over.
Dat doet nog niets af van de waarheid van Gods Woord, en de norm/eis van Gods wet/wil waarnaar wij dienen te leven.


Ik begin helemaal niet over alcohol. JIJ begon over alcohol toen je dat rijtje opdreunde, dronkaard, gierigaards en mannen die met mannen liggen, weet je nog?

Hier kan ik kort over zijn. Dit is niet waar.


Dat geloof ik pas als ik protestacties bij de Gal en Gal zie. Tot die tijd is dronkenschap blijkbaar een stuk vergeeflijker dan homoseksueel gedrag. Verschil moet er zijn.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Cornelis95
Verkenner
Verkenner
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 okt 2019 08:57

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Cornelis95 » 12 okt 2019 18:42

Mortlach schreef:Ik begin helemaal niet over alcohol. JIJ begon over alcohol toen je dat rijtje opdreunde, dronkaard, gierigaards en mannen die met mannen liggen, weet je nog?


Mijn excuses, dit was me ontgaan, ik heb het gekopieerd uit de bijbel, maar inderdaad.
Trouwens, bij de Gall & Gall hoef ik niet per se te staan. Het is volgens de Bijbel niet verboden om alcohol te nemen. Echter, je moet je maat weten. Het is trouwens wel zo dat iemand van wie bekend is dat hij een alcoholist/dronkenlap is, vermaand wordt/niet aan het heilig Avondmaal mag deelnemen.
Dus inderdaad. Dronkenschap staat op een zelfde hoogte. Ook daarvoor geldt dat je buiten het koninkrijk van God staat als je je niet bekeert.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Mortlach » 12 okt 2019 19:11

Cornelis95 schreef:Mijn excuses, dit was me ontgaan, ik heb het gekopieerd uit de bijbel, maar inderdaad.
Trouwens, bij de Gall & Gall hoef ik niet per se te staan. Het is volgens de Bijbel niet verboden om alcohol te nemen. Echter, je moet je maat weten. Het is trouwens wel zo dat iemand van wie bekend is dat hij een alcoholist/dronkenlap is, vermaand wordt/niet aan het heilig Avondmaal mag deelnemen.
Dus inderdaad. Dronkenschap staat op een zelfde hoogte. Ook daarvoor geldt dat je buiten het koninkrijk van God staat als je je niet bekeert.


Net zo goed mag je wel homo zijn, maar niet homo doen - staat vast ook ergens in de Bijbel - maar wordt de Gay Pride kapotgedemonstreerd. En we wéten dat er mensen zijn die geen maat kunnen houden, zonder onder homo's als alcoholdrinkers, maar worden alleen de homo's echt actief tegengewerkt door hen allerlei rechten te ontzeggen. Alleen in geval van homoseksualiteit moeten de goeden blijkbaar lijden onder de kwaden.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Cornelis95
Verkenner
Verkenner
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 okt 2019 08:57

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Cornelis95 » 12 okt 2019 19:19

Mortlach schreef:Net zo goed mag je wel homo zijn, maar niet homo doen - staat vast ook ergens in de Bijbel - maar wordt de Gay Pride kapotgedemonstreerd. En we wéten dat er mensen zijn die geen maat kunnen houden, zonder onder homo's als alcoholdrinkers, maar worden alleen de homo's echt actief tegengewerkt door hen allerlei rechten te ontzeggen. Alleen in geval van homoseksualiteit moeten de goeden blijkbaar lijden onder de kwaden.


Dit is enigszins een karikatuur. Inderdaad kan iemand er niets aan veranderen dát hij homo is. Dit kun je zien als een gevolg van de zonde, van de gebrokenheid van deze wereld, maar vervolgens kan hij kiezen voor of tegen de zonde van het uitleven.

Homo's actief tegengewerkt? Dit is eveneens een karikatuur. De zonde wordt tegengewerkt. Er is geen ruimte voor de zonde.

Homo's worden (als het goed is) opgevangen in de christelijke gemeente, om daar samen met hun broeders en zusters te strijden tegen de duivel, de wereld, en het eigen vlees.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Mortlach » 12 okt 2019 19:30

Cornelis95 schreef:Dit is enigszins een karikatuur. Inderdaad kan iemand er niets aan veranderen dát hij homo is. Dit kun je zien als een gevolg van de zonde, van de gebrokenheid van deze wereld, maar vervolgens kan hij kiezen voor of tegen de zonde van het uitleven.

Homo's actief tegengewerkt? Dit is eveneens een karikatuur. De zonde wordt tegengewerkt. Er is geen ruimte voor de zonde.


Ja, sorry hoor. Maar als je tegen LGBT-rechten stemt, inclusief homohuwelijk, adoptie, discriminatie etc, dan zie ik dat als homo's actief tegenwerken. Ik verschuil me niet achter het onderscheid tussen mens en zonde.

Homo's worden (als het goed is) opgevangen in de christelijke gemeente, om daar samen met hun broeders en zusters te strijden tegen de duivel, de wereld, en het eigen vlees.


Tja, als je de ervaringen zo leest, dan wordt van homo's verwacht dat ze een stuk harder strijden dan de rest van de gemeente.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Cornelis95
Verkenner
Verkenner
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 okt 2019 08:57

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Cornelis95 » 12 okt 2019 19:39

Mortlach schreef: Ja, sorry hoor. Maar als je tegen LGBT-rechten stemt, inclusief homohuwelijk, adoptie, discriminatie etc, dan zie ik dat als homo's actief tegenwerken. Ik verschuil me niet achter het onderscheid tussen mens en zonde.


De LGBTQRSTUVWXYZ - rechten (?) gaan regelrecht in tegen de scheppingsordeningen. Genesis 1: Man en vrouw schiep hij hen. Voor elkaar! Om samen kinderen te krijgen. Ja, alles wat hier tegenin gaat, moet op grond van Gods Woord afgewezen worden.
https://nashvilleverklaring.nl/wp-conte ... aassen.mp3

Mortlach schreef: Tja, als je de ervaringen zo leest, dan wordt van homo's verwacht dat ze een stuk harder strijden dan de rest van de gemeente.


Dit is niet zo. Iedereen heeft zijn eigen strijd te strijden. Harder? Iedereen heeft in de christelijke gemeente 'ten bloede toe' te strijden tegen de zonde...! En samen dragen ze elkaars lasten. En bidden voor en met elkaar. En weet je? Degene die worstelt met zijn geaardheid wil zelf niets liever dan de wil doen van God.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Mortlach » 12 okt 2019 19:51

Cornelis95 schreef:De LGBTQRSTUVWXYZ - rechten (?)


O, haha, wat grappig. Ja, dit geeft goed aan dat je deze mensen serieus neemt en 'naast hen wilt staan'.

gaan regelrecht in tegen de scheppingsordeningen. Genesis 1: Man en vrouw schiep hij hen. Voor elkaar! Om samen kinderen te krijgen. Ja, alles wat hier tegenin gaat, moet op grond van Gods Woord afgewezen worden.
https://nashvilleverklaring.nl/wp-conte ... aassen.mp3


ALLES gaat toch in tegen de scheppingsordening sinds de zondeval? Maar homoseksualiteit dus een beetje meer dan de rest. "alles wat hier tegenin gaat..." Oké, dus onvruchtbare stellen mogen in de toekomst ook niet meer trouwen? Ook hetero-relaties voldoen sinds de zondeval echt niet meer aan Gods plan, maar omdat de vorm, de schone schijn, tenminste nog een beetje lijkt, maken hetero's zich maar niet te druk om de inhoud.

En nou ja, die vrouw is eigenlijk maar een beetje een nagedachte. God hoopte blijkbaar eerst dat Adam onder de dieren een metgezel zou tegenkomen. Pas toen dat niet bleek te werken (had God natuurlijk kunnen zien aankomen) werd er eindelijk een mannin geschapen.

Dit is niet zo. Iedereen heeft zijn eigen strijd te strijden. Harder? Iedereen heeft in de christelijke gemeente 'ten bloede toe' te strijden tegen de zonde...! En samen dragen ze elkaars lasten. En bidden voor en met elkaar. En weet je? Degene die worstelt met zijn geaardheid wil zelf niets liever dan de wil doen van God.


Ongetwijfeld, en ik vind het bijzonder triest dat je zo kunt worden geconditioneerd dat je je hele leven een essentieel deel van je persoon probeert te ontkennen. Maar goed, dat is mensen hun eigen zaak.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor DeLange » 12 okt 2019 20:35

Cornelis95 schreef:De Bijbel, Gods Woord is helder: "Dwaalt niet: noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beërven." (1 Kor. 6:10)

Homoseksuele zonden, zijn zonden die je buiten het koninkrijk van God houden. Daar gaat het in de NV over. Vanuit díe bewogenheid. We mogen geen compromis sluiten met de duivel, een verdrag sluiten met de hel.
Als je een homoseksuele geaardheid hebt, dien je rein en celibatair te leven, en kun je alsnog op die manier een godzalig en godvruchtig leven leiden.
Dit geldt ook voor heteroseksuelen die niet getrouwd zijn.

Seksualiteit is alleen rein binnen de kaders van het door God ingestelde huwelijk. Alles daarbuiten houdt je buiten het Koninkrijk Gods.
Als je lichaam van Christus is, aan Hem toebehoort, kán je lichaam niet tegelijkertijd het lichaam van een hoer aanhangen. (1 Kor. 6:15)

Al die flauwe praatjes van: ja, onze tijd is veranderd, Paulus zou het nu ook anders zien, etc. zijn ten diepste bewijzen van vijandschap tegen God! Het bedenken des vleses is vijandschap tegen God. (Rom. 8:7)
Ja maar, de Bijbel is in een andere cultuur geschreven. Betekent dit dat Gods wil veranderd is, die nota bene teruggaat op een scheppingsordening? Man en vrouw schiep Hij hen.

Beste Cornelis, ik kan een eind hierin mee gaan, maar ik zie toch iets wat volgens mij niet vergelijkbaar is. In de bijbelse tijd werd puur door heidenen voor homo seksueel geslachtsverkeer gekozen uit pure lust, binnen wat ik begreep een zetting van afgoderij. Mannen die geloofden dat dit in de plaats is gekomen voor heteroseksualiteit kwamen erbij. Ze deden het vanuit een nieuwe ideaal. Had totaal ook niks met liefde te maken. Dit alles (Die hele heidense begeerte) is werkelijk een gruwel in Gods ogen. Demonen hitsten deze mannen op om brandend van begeerte zich aan elkaar en aan jonge knapen te vergrijpen. Naast de andere perversie fantasieën die tegenwoordig ook weer terug gekomen is.

Maar dat is toch niet het zelfde als homoseksuele christenen die gewoon verliefd op elkaar zijn geworden en voor God elkaar trouw willen zijn? Hoewel ik mij ook afvraag of dit helemaal wel Gods wil is en ik me kan indenken dat er een soort tussenweg kan zijn (niet trouwen, geen sex, maar ook weer niet elkaar in de steek laten), kan ik me heel goed indenken dat zo'n stel toch verder gaat. Om nu te stellen dat God dat een gruwel vindt en dat ze voor eeuwig verloren gaan, kan ik eigenlijk niet geloven. Want hoe zouden ze dan immers Jezus als hun Heer kunnen aangenomen hebben, als ze geheel door de duivel in zijn bezit zijn genomen?
In het rijtje staat ook gierigaards, afgodendienaars en dronkaards. Vele christenen zijn gierig, alcoholisten en hebben hun afgoden. Ook dit zou onder de loep moeten genomen worden, want dat wordt weer veel te weinig gedaan. Veel christenen leven in 7 sloten te gelijk.

Ik heb moeite om een christelijke praktiserende homo voor te stellen als iemand die voor eeuwig verloren gaat. Ik schat zo in dat God best wel begrijpt wat het verschil is tussen een homo seksuele geaarde man die uit liefde geloofd te handelen en een seksist die zich uit lust vanuit perverse ideeën aan iemand van het zelfde geslacht zich vergrijpt, en het liefst met meerderen. Brrr.. de gedachte alleen al kan mij onrein maken. Laten we daar maar niet te veel over hebben. :-&
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten