Nashville-verklaring

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor MoesTuin » 25 jun 2019 12:23

Doe dan toch maar 2 vrouwen :mrgreen: :wink:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Chaya » 25 jun 2019 14:30

Marnix schreef:Het gaat niet in de eerste plaats om seks maar om liefde, intimiteit.

Dat wil ik geloven als het zonder al die rare uitspattingen gaat.
Hier in de wijk wonen toevallig twee oudere homostellen (mannen) die een heel goede relatie hebben, al jaren.
Maar als ik 1 van hen tegenkom, apart, zie ik geen nicht, maar gewoon een verzorgde aardige man.
Mortlach schreef:Is er ergens in de Bijbel te vinden dat Adam en Eva verliefd op elkaar waren/van elkaar hielden? Nee, alleen dat Eva is geschapen als 'metgezel' of iets dergelijks nadat Adam alle dieren als kameraad had afgewezen en dat Adam daar blij mee was.

Zo Mortlach, dat DIT nu van jou moet komen. :shock: Scherp opgemerkt.

In de Bijbel lezen we vaker over huwelijken die niet bepaald uit liefde werden gesloten.
Soms zelfs met bedrog.
Het huwelijk is anno 2019 iets heel anders dan pakweg 100 jaar en langer geleden.
Er werd getrouwd middels uithuwelijken, vanwege geld, een erfenis, vanwege opvolging.
Velen hielden het vol, dienend in trouw.
En nu? Als ze een andere leuke meneer of mevrouw tegenkomen zijn ze foetsie.
Als IK het maar leuk heb, als IK maar gelukkig ben.
Maar dat is niet zoals de Bijbel dit zegt.
Marnix schreef:Voetballers trekken oranje kleren aan en zo om te laten zien dat je voor oranje bent.

Nee, de oranje shirtjes spelen tegen de witte, zodat ze onderscheidend zijn en niet de verkeerde een voorzet geven.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Mortlach » 25 jun 2019 14:40

Chaya schreef:Dat wil ik geloven als het zonder al die rare uitspattingen gaat.
Hier in de wijk wonen toevallig twee oudere homostellen (mannen) die een heel goede relatie hebben, al jaren.
Maar als ik 1 van hen tegenkom, apart, zie ik geen nicht, maar gewoon een verzorgde aardige man.


Toch is het behoorlijk problematisch dat de standaard voor homo's blijkbaar - nog steeds - is dat je acceptatie door de omgeving vooral afhangt van hoe hetero je je kunt voordoen. "Zo lang ik er maar niks van merk" lijkt het motto. En juist daarom is het zo belangrijk dat homo's tegenwoordig zeggen "Nee, ook als je wél merkt dat ik homo ben, mag ik er zijn!"

In de Bijbel lezen we vaker over huwelijken die niet bepaald uit liefde werden gesloten.
Soms zelfs met bedrog.
Het huwelijk is anno 2019 iets heel anders dan pakweg 100 jaar en langer geleden.
Er werd getrouwd middels uithuwelijken, vanwege geld, een erfenis, vanwege opvolging.
Velen hielden het vol, dienend in trouw.
En nu? Als ze een andere leuke meneer of mevrouw tegenkomen zijn ze foetsie.
Als IK het maar leuk heb, als IK maar gelukkig ben.
Maar dat is niet zoals de Bijbel dit zegt.


Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel weet wat de voorkeur geniet. Ongelukkige huwelijken waarbij de vrouwen of werden geneneerd of als broedmachine dienden en de man vreemdging bij het leven; of tegenwoordig waar je voor je eigen geluk mag kiezen, zelfs of vooral als het betekent dat een ongelukkig huwelijk ten einde komt.

Voordat iemand iemand tegenkomt en daarmee foetsie is, is er vaak al een lange weg van relatieproblemen afgelegd. Zoiets gebeurt echt niet van de een op de andere dag. (het zal ongetwijfeld voorkomen, maar dat zijn dan uitzonderingsgevallen).
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Chaya » 25 jun 2019 14:49

Mortlach schreef:Toch is het behoorlijk problematisch dat de standaard voor homo's blijkbaar - nog steeds - is dat je acceptatie door de omgeving vooral afhangt van hoe hetero je je kunt voordoen. "Zo lang ik er maar niks van merk" lijkt het motto. En juist daarom is het zo belangrijk dat homo's tegenwoordig zeggen "Nee, ook als je wél merkt dat ik homo ben, mag ik er zijn!"

Homo's vinden zichzelf net zo normaal als hetero's. Waarom dan die achterlijke uitdossingen van sommigen?
Als ik met een verentooi en een string morgen op mijn werk verschijn, word ik of naar huis gestuurd of ik moet met die witte meneer mee.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor irmo » 25 jun 2019 15:12

Chaya schreef:Homo's vinden zichzelf net zo normaal als hetero's. Waarom dan die achterlijke uitdossingen van sommigen?
Als ik met een verentooi en een string morgen op mijn werk verschijn, word ik of naar huis gestuurd of ik moet met die witte meneer mee.



Je bent welkom hoor. Ik zal een rustgevend kopje thee voor je zetten, goed? :D

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Mortlach » 25 jun 2019 16:01

Chaya schreef:Homo's vinden zichzelf net zo normaal als hetero's. Waarom dan die achterlijke uitdossingen van sommigen?
Als ik met een verentooi en een string morgen op mijn werk verschijn, word ik of naar huis gestuurd of ik moet met die witte meneer mee.


Je werk is dan ook een vrij specifieke context waar professionaliteit zwaar meeweegt. Als je in diezelde verentooi en string met het zomercarnaval meeloopt, staan er duizenden mensen je toe te juichen.

Sommige mensen hebben er gewoon moeite mee dat er anderen zijn die zich niets van hun mening aantrekken. :-oo
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Marnix » 25 jun 2019 16:37

En dan was jij er ook niet geweest ;-)

Mortlach schreef:Precies. Ik vraag me af in hoeverre er één bootje wordt uitgekozen en het liefst nog van een aantal jaar geleden om te laten zien hoe erg het allemaal wel niet is.


Het is ook geen ramp, ik snap alleen niet zo goed waarom ze zich zo profileren. Ik ken ook een hoop homo’s die er daarom zelf ook niets van moeten hebben.


Is er ergens in de Bijbel te vinden dat Adam en Eva verliefd op elkaar waren/van elkaar hielden? Nee, alleen dat Eva is geschapen als 'metgezel' of iets dergelijks nadat Adam alle dieren als kameraad had afgewezen en dat Adam daar blij mee was. Dat lijkt me dus een invulling achteraf. Wij vinden dat liefde de hoofdreden is om te trouwen; God 'trouwde' Adam en Eva, dus hielden die twee van elkaar.

Het kan zijn dat ik het helemaal mis heb en ik laat me graag corrigeren hoor.


Het verhaal over Adam die Eva ontmoet is best poetisch geschreven. Hij zoekt overal maar vindt niemand die bij hem past, hem aanvult. Totdat hij Eva ontmoet en wat hij dan uitroept “eindelijk iemand zoals ik! Etc. klinkt niet echt als een verstandshuwelijk maar meer als liefde op het eerste gezicht. En daarom gaat een man weg bij zijn ouders en hangt zijn vrouw aan en worden ze samen een vlees. Het huwelijk is duidelijk niet bedoeld om meer status of geld of macht te verkrijgen, zoals het later vaak werd toegepast. Maar ja na Genesis 2 volgt dan ook Genesis 3 he.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor coby6 » 25 jun 2019 16:51

Mortlach schreef:Toch is het behoorlijk problematisch dat de standaard voor homo's blijkbaar - nog steeds - is dat je acceptatie door de omgeving vooral afhangt van hoe hetero je je kunt voordoen. "Zo lang ik er maar niks van merk" lijkt het motto. En juist daarom is het zo belangrijk dat homo's tegenwoordig zeggen "Nee, ook als je wél merkt dat ik homo ben, mag ik er zijn!"
.

Die drag queens zijn schatten. Nooit iemand beoordelen op z'n uiterlijk:

https://www.boredpanda.com/drag-queens- ... gn=organic

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Marnix » 25 jun 2019 23:26

Mortlach schreef:Toch is het behoorlijk problematisch dat de standaard voor homo's blijkbaar - nog steeds - is dat je acceptatie door de omgeving vooral afhangt van hoe hetero je je kunt voordoen. "Zo lang ik er maar niks van merk" lijkt het motto. En juist daarom is het zo belangrijk dat homo's tegenwoordig zeggen "Nee, ook als je wél merkt dat ik homo ben, mag ik er zijn!"
).



Onzin. Alsof de homo’s in leren roze strings op de canal pride de echte homostandaard laten zien en de rest dat maar uit angst onderdrukt en zichzelf niet durft te zijn....

Dat is heel wat anders dan “als ik het maar niet merk” ik ken genoeg homo’s waar je het niet direct aan ziet maar als ze gaan praten weet je het meteen. Niks mis mee. Ook totaal geen problemen mee als ze hand in hand over straat lopen of er zoenen. Dat is dat je er als homo net zo goed mag zijn dan als hetero. De canal pride heeft daar niet zoveel mee te maken, daar slaat men soms wat door. Omdat je eeuwenlang niet openbaar homo kon zijn en nu er die ruimte wel is en daarom zal ik er niet teveel over klagen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Mortlach » 27 jun 2019 15:50

Marnix schreef:Onzin. Alsof de homo’s in leren roze strings op de canal pride de echte homostandaard laten zien en de rest dat maar uit angst onderdrukt en zichzelf niet durft te zijn....

Dat is heel wat anders dan “als ik het maar niet merk” ik ken genoeg homo’s waar je het niet direct aan ziet maar als ze gaan praten weet je het meteen. Niks mis mee. Ook totaal geen problemen mee als ze hand in hand over straat lopen of er zoenen. Dat is dat je er als homo net zo goed mag zijn dan als hetero. De canal pride heeft daar niet zoveel mee te maken, daar slaat men soms wat door. Omdat je eeuwenlang niet openbaar homo kon zijn en nu er die ruimte wel is en daarom zal ik er niet teveel over klagen.


Ben je bekend met het concept van het Overton window? Als je een maatschappelijke vrschuiving teweeg wilt brengen, is het effectiever om zo radicaal mogelijk te zijn, veel radicaler dan je daadwerkelijke standpunt. Dat extravagante, dat uitdagende, dat iconoclastische heeft veel meer effect dan voorzichtig om het recht vragen om hand in hand te mogen lopen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor irmo » 27 jun 2019 16:13

MoesTuin schreef:Doe dan toch maar 2 vrouwen :mrgreen: :wink:


Stouterd :roll:

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Marnix » 27 jun 2019 16:55

Mortlach schreef:Ben je bekend met het concept van het Overton window? Als je een maatschappelijke vrschuiving teweeg wilt brengen, is het effectiever om zo radicaal mogelijk te zijn, veel radicaler dan je daadwerkelijke standpunt. Dat extravagante, dat uitdagende, dat iconoclastische heeft veel meer effect dan voorzichtig om het recht vragen om hand in hand te mogen lopen.


Dat kan inderdaad, je krijgt dan alleen ook altijd een tegenreactie. Niet alleen van mensen die tegen zijn maar ook van mensen die voor zijn, maar tegen radicale
vormen. Dus prima om die tactiek te volgen maar dan moet je ook niet klagen als er een tegenreactie komt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Tante Pollewop » 27 jun 2019 21:53

Zolang er nog politieagenten zijn die niet snel rijdende brommers een homobrommer noemen, is er nog niet voldoende geëmancipeerd.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor coby6 » 27 jun 2019 22:17

Tante Pollewop schreef:Zolang er nog politieagenten zijn die niet snel rijdende brommers een homobrommer noemen, is er nog niet voldoende geëmancipeerd.

Zeggen ze dat? Dat klopt niet.
Mijn vader en m'n ex zeiden altijd als er iemand langzaam reed: oh zeker een vrouw of een oude man en
het was ook echt altijd zo. Maar nu m'n pa zelf 84 is en lekker langzaam sjokt, hoor ik 'm dat niet meer zeggen.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor JeeWee » 28 jun 2019 10:12

Chaya schreef:Dat wil ik geloven als het zonder al die rare uitspattingen gaat.
Hier in de wijk wonen toevallig twee oudere homostellen (mannen) die een heel goede relatie hebben, al jaren.
Maar als ik 1 van hen tegenkom, apart, zie ik geen nicht, maar gewoon een verzorgde aardige man.


Keurig aangepast aan jouw smaak en normen?
Want hetero's doen niet aan 'uitspattingen'. Die hebben geen 'second love' geen zomercarnaval, die lopen er allemaal keurig bij...
Toch?

"Ik heb niks tegen homo's, als je 't maar niet aan ze kunt zien..."
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 16 gasten