Nashville-verklaring

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor JeeWee » 23 jan 2019 10:14

Het heeft weinig zin om mij te mengen in een discussie die met name door hetero's óver LHBT'ers wordt gevoerd.
In veel kerken wordt niet of nauwelijks mét hen gesproken.
Toch kan ik het niet laten om twee inhoudelijke stukjes door te geven van twee verschillende predikanten.
Toen een predikant, die is opgegroeid in onze GB gemeente in Bodegraven uit de kast kwam verwoordde deze predikant het zo:
"Ik was niet zo bang voor het oordeel van God over mij en mijn geaardheid, maar ik was bang voor het oordeel van mensen".

Op zondagmorgen 13 januari hield de Christelijk Gereformeerde dominee W. de Bruin in Zutphen een preek n.a.v. de Nashville verklaring.
Hij besloot de preek met de volgende woorden:

"In de achterliggende week heb ik opnieuw gezien dat jij niet degene bent met het probleem, maar wij, als kerk.
Wij hebben een probleem en dat is de achterliggende week heel groot naar buiten gekomen.
Wij hadden namelijk onze leer keurig op orde.
Het klopte, we begrepen het en we konden het uitleggen.
God heeft man en vrouw geschapen en aan elkaar gegeven en zo is het.
En alles wat anders is, dat is niet goed.
En toen kwamen jullie.
En jullie legden de terechte vraag in het midden van de kerk neer: ‘maar hier ben ik, en ik ben anders’.
Eerst hebben we geprobeerd, als kerk, om dat te ontkennen.
Daarna hebben we er een psychisch probleem van gemaakt.
Psychiaters op jullie afgestuurd, pastoraat bedreven om te proberen je geaardheid te veranderen.
Maar die bleek niet te veranderen.
En jullie zijn er nog steeds en jullie zeggen: ‘hier ben ik.’
En wij zijn in de war als kerk. Want onze leer klopt niet meer helemaal met het leven.
Het leven heeft teruggepraat.
En wij zitten als kerk met elkaar in een grote identiteitscrisis.
en crisis die ongeveer elke kerk, van Rooms-Katholiek tot Pinkstergemeente, raakt.
En die crisis leidde tot de verwarring en harde taal van afgelopen week.

Jullie zijn een indringende vraag aan ons.
En de belangrijkste vraag die jullie aan ons stellen is: kunnen wij liefhebben wie anders zijn?
Want als we later in Gods oordeel komen en voor Gods troon staan, dan zal de vraag aan ons niet zijn: ‘had je het juiste standpunt? Klopte je leer?’
Maar de vraag zal zijn: ‘heb je liefgehad, elke naaste, als jezelf?’
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Race406 » 23 jan 2019 10:38

Op zich eens met wat de dominee heeft gezegd. Echter: er moet wel gezegd mogen worden hoe men over deze zaken denkt. Niet iedereen kan de ruimte in Gods Woord vinden om een homoseksuele relatie goed te keuren. En ook die mensen moeten hun mening mogen geven.
Zelf denk ik heel genuanceerd over dit onderwerp. Maar mensen die die nuance niet kunnen vinden (en dat is hun goed recht!!!!!!!!!!) moeten ook geaccepteerd blijven worden.
Nu is het zo dat als iemand zijn / haar mening geeft, en die mening is dan dat een relatie in liefde en trouw alleen voor man en vrouw is, dat dan de vuren opgestookt worden, 4 potten pek extra worden verhit, 89 kippen extra geplukt worden en die persoon met flink wat pek en veren op een bolderkar door de stad wordt getrokken en tentoongesteld."Kijk eens, heb je weer zo'n bekrompen, ouderwetse mafklapper!" Iedereen moet het overal maar mee eens zijn. Nu, dan mag er ook wel wat meer respect worden getoond naar hen die op dit vlak de ruimte niet vinden.

Al blijf ik van mening dat de verklaring qua toon wat anders had kunnen zijn. Maar dat ontneemt hen het recht niet om hun mening te ventileren.
De mensen wordt tegenwoordig zoveel "door de strot gedrukt", nu heeft het "Nashville-kamp" ons land ook iets "door strot gedrukt."
Kort en goed: iedereen heeft iets "door de strot gedrukt gekregen", nu staan we quitte.
Graag over tot de orde van de dag. Einde discussie, en wat mij betreft weer (en nu definitief) een heel groot hangslot, 6 grendels, 7 3-puntsluitingen (7 en 3 zijn mooie Bijbelse getallen overigens... :wink: ) op dit topic.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor JeeWee » 23 jan 2019 11:08

Race406 schreef: Echter: er moet wel gezegd mogen worden hoe men over deze zaken denkt. Niet iedereen kan de ruimte in Gods Woord vinden om een homoseksuele relatie goed te keuren. En ook die mensen moeten hun mening mogen geven.

Dat laatste ben ik volledig met je eens. Uiteraard mag iedereen zijn mening geven. En ik zal de laatste zijn die zich negatief zal uitlaten over mensen die er met God zijn uitgekomen en oprecht geloven dat het celibaat Gods weg voor hen is. En gelukkig zijn daar ook mooie en oprechte verhalen en getuigenissen over geschreven. Ook John Lapré, de man die de discussie met de hoofdredacteur van het RD in die krant voerde zegt dat. Ik heb altijd begrip voor het onbegrip van anderen.
Ik en velen in de kerk met mij, willen niemand iets 'door de strot duwen'. Maar ontzeg anderen dan ook hun weg met God niet.
Ik citeerde ds. De Bruin om aan te geven dat het mijn probleem niet is maar juist een probleem van de hele gemeente als ze hun naasten in de kou laten staan. Over de uitleg van vele Bijbelteksten verschillen we. En dat mag.

De tekst uit de NV is echter eenduidig:
'WIJ BEVESTIGEN dat het zondig is om homoseksuele onreinheid of transgenderisme goed te keuren. Wie deze wel goedkeurt wijkt fundamenteel af van de standvastigheid die van christenen verwacht mag worden en van het getuigenis waartoe zij geroepen zijn
WIJ ONTKENNEN dat de goedkeuring van homoseksuele onreinheid of transgenderisme een moreel neutrale zaak is, waarover getrouwe christenen onderling van mening mogen verschillen.'



Race406 schreef: Einde discussie, en wat mij betreft weer (en nu definitief) een heel groot hangslot, 6 grendels, 7 3-puntsluitingen (7 en 3 zijn mooie Bijbelse getallen overigens... :wink: ) op dit topic.

Prima als het is opgelost. Maar nu gaat het 'probleem' en de mensen die het betreft onopgelost weer in de kast.
Zolang we met elkaar niet een modus vinden om open met elkaar om te blijven gaan en elkaar blijven respecteren, zeker in de gemeente van Christus, is het een zaak die aandacht blijft vragen en verdienen.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3471
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor benefietdiner » 23 jan 2019 11:10

JeeWee schreef:Maar de vraag zal zijn: ‘heb je liefgehad, elke naaste, als jezelf?’
De Nashville-verklaring belijd dit ook hoor.

Maar…… ik heb het ook wel een beetje hypocriet genoemd zoals de Nashville-verklaarders het belijden namelijk: je mag wel homo zijn maar niet wezen. Dat standpunt lijkt mij onmogelijk het is het zelfde als zeggen hier is een fiets maar je mag er niet op fietsen vandaar mij hypocrisie.

Toch, naar aanleiding van die Nashville-verklaring, heb ik verschilden gespreken gehad. Één ervan was of ik wel eens gehoord had van ‘platonische relatie’. Omdat ik daar nog nooit van gehoord had ging ik google. Bij de verklaring van Wikipedia dacht ik hé…..was dit nu juist niet wat JeeWee bedoelde in de topic homoseksualiteit die inmiddels lang verwijderd is.

Nu de deterministische opvatting van homoseksualiteit als onontkoombaar gegeven van de natuur is wat ook de Nashville-verklaring onderschrijft lijkt mij dat de platonische relatie geaccepteerd dient te worden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Platonische_liefde

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor mona » 23 jan 2019 11:33

benefietdiner schreef:je mag wel homo zijn maar niet wezen. Dat standpunt lijkt mij onmogelijk

Ligt iemands echte identiteit in zijn seksualiteit? Dat is de vraag die mij al een tijdje bezig houd. En hoe onderbouw ik dat Bijbels?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3471
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor benefietdiner » 23 jan 2019 11:42

mona schreef:Ligt iemands echte identiteit in zijn seksualiteit? Dat is de vraag die mij al een tijdje bezig houd. En hoe onderbouw ik dat Bijbels?
Identiteit is dat wat uniek of eigen is aan iemand en daar is seksualiteit wel een onderdeel vanuit.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor JeeWee » 23 jan 2019 12:01

mona schreef:Ligt iemands echte identiteit in zijn seksualiteit? Dat is de vraag die mij al een tijdje bezig houd. En hoe onderbouw ik dat Bijbels?

Mijn antwoord op deze vraag zou zijn: Nee, mijn identiteit ligt in Christus Jezus. In Hem ben ik een nieuwe schepping.

Maar zo eenvoudig kan mijn antwoord nou ook weer niet zijn.
Er wordt steeds gesproken over 'seksualiteit'.
Maar dat gaat bij iedereen veel dieper, ook bij hetero's.
Het is een geaardheid, een gerichtheid.
Ook mensen die celibatair leven, houden die gerichtheid waar seksuele gevoelens slechts een deel van zijn.
Zoals hetero's een diepe passie, liefde, aantrekkringskracht kunnen voelen voor iemand van het andere geslacht, kunnen homo's dat ook voor iemand van het eigen geslacht. Het voelt als thuiskomen, je thuis voelen, je bestemming bereiken, 'éénsgeestig' zijn.
Dat is moeilijk uit te leggen. Het is veel meer dan seksuele aantrekkingskracht
Zoals 'Benefidiner' al opperde, zij er ook homo's (én hetero's) die dit vorm geven met een platonische relatie, een relatie zonder seks.
Maar ook in die gevallen zijn er mensen die daar negatief over oordelen.

Maar juist dát oordeel is iets tussen jou en de Heere God.
Je mag elkaar daar best op bevragen, maar laat het oordeel aan Hem.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Chaya » 23 jan 2019 18:15

JeeWee schreef:Het voelt als thuiskomen, je thuis voelen, je bestemming bereiken, 'éénsgeestig' zijn.

Dit heb ik met mijn allerbeste vriendin.
Bij haar voel ik me thuis, we hebben maar 1 woord nodig, soms nog niet eens.
JeeWee schreef:Dat is moeilijk uit te leggen. Het is veel meer dan seksuele aantrekkingskracht

Nee dat is er helemaal niet.
JeeWee schreef: zij er ook homo's (én hetero's) die dit vorm geven met een platonische relatie, een relatie zonder seks.
Maar ook in die gevallen zijn er mensen die daar negatief over oordelen.

Omdat er dan wellicht toch gedacht of gesuggereerd wordt dat dat niet kan(?)

In mijn oma's familie was een mevrouw die wel dolgraag wilde trouwen met haar verloofde, maar ze had een afkeer van seks en lichamelijke affectie. De verloofde hield kennelijk zoveel van haar dat hij dit accepteerde en met haar trouwde.
Voorzover bekend is hij nooit vreemd gegaan.

Dat kan dus.

Waarom hou je van iemand? En accepteer je eigenschappen van diegene die je van een ander absoluut niet accepteert?

mona schreef:Ligt iemands echte identiteit in zijn seksualiteit? Dat is de vraag die mij al een tijdje bezig houd. En hoe onderbouw ik dat Bijbels?


Strikt genomen kun je niet spreken van de Bijbelse betekenis van het woord “identiteit”, omdat het woord identiteit niet in de Bijbel voorkomt.

Wie de Bijbel als uitgangspunt en als norm neemt, krijgt een heel ander beeld. De identiteit van de mens wordt bepaald door het feit dat hij een schepsel van God is. Daarmee is tevens gezegd dat ten diepste God zijn identiteit bepaalt, of (misschien beter gezegd) de relatie waarin hij tot God staat krachtens de schepping. Het feit (volgens de Bijbel) dat wij schepsel zijn van God, betekent: afhankelijkheid van God, verantwoordingsplicht aan God, gehoorzaamheid aan God, dienstbaar zijn voor God, leven naar Zijn wil en tot Zijn eer. De identiteit van de mens wordt oorspronkelijk beheerst door het grote voorrecht Hem te mogen kennen, liefhebben en dienen. We noemen dit ook wel: dat de mens geschapen is naar Gods
beeld.

BRON
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor JeeWee » 23 jan 2019 22:18

Chaya schreef:[i]Strikt genomen kun je niet spreken van de Bijbelse betekenis van het woord “identiteit”, omdat het woord identiteit niet in de Bijbel voorkomt.


Ja, zo lust ik er nog wel een paar. Deze bijvoorbeeld:
Strikt genomen kun je niet spreken van de Bijbelse betekenis van het woord “homoseksualiteit”, omdat het woord homoseksualiteit niet in de Bijbel voorkomt.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Tante Pollewop » 25 jan 2019 07:53

Ik vind dat identiteiten geneuzel onzin.
Ik ben niet alleen homo, maar ook christen.
Ik ben niet alleen christen maar ook homo.
En ik ben veel meer dan dat.
Om iemands identiteit te willen etiketteren met slechts 1 labeltje is best wel dom en je doet de ander er altijd tekort mee.

Liekels
Mineur
Mineur
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 jul 2018 17:09

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Liekels » 26 jan 2019 01:15

Die hele nashville verklaring heeft naar mijn idee iets teveel aandacht. De mensen die er achter staan stonden er al achter en ik denk niet dat iemand er na deze verklaring er ineens anders over denkt. De verklaring kwam tot stand om iets te veranderen, om aan te geven dat men te ruimdenkend wordt en dat het de verkeerde kant op gaat, dat gedachtes over homosexualiteit etc niet getolereerd mag worden. En er moet naar mijn
Idee inderdaad iets veranderen in de maatschappij, aan de hardheid, egoïsme en het oordelen over anders denkenden. Een homo die ook gaat voor liefde net als jij en ik doet daar niemand kwaad mee. Het is je goed recht om er anders over te denken en te leven naar waar je in gelooft, maar dat geldt ook voor ieder ander. Ziet de wereld er zonder homo liefde mooier uit? Of ziet de wereld er mooier uit als men iets meer luistert naar een ander over hetgeen men zelf niet snapt en kent.

En waarom telt het idee over bv homo's zwaarder dan het liefhebben van je medemens, want het staat allebei in de bijbel. Chaya geeft aan niet zelf te interpreteren, maar is dat juist niet wat je doet door anders denkenden, voelenden (waar jezelf niets van snapt) zo te veroordelen? Hoe mooi is het om een ander te accepteren, ook al ben je anders denkend? Je hoeft er niet in mee te gaan, je kunt je eigen weg hierin blijven volgen waarin jij gelooft. Maar dat geldt voor een ander ook.

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor gravo » 02 feb 2019 12:19

In Trouw van vandaag ( 2 februari 2019) een geweldig essay van godsdiensthistoricus en socioloog David Bos over de fundamentalistische bronnen van Nashville: De F-side van protestants Nederland.

[update: Trouw heeft online de titel inmiddels veranderd in "Waarom refo fundamentalisten de Nashville verklaring naar Nederland haalden"]

Zeer precies legt hij uiteen welke krachten en ontwikkelingen tot de Nashville verklaring hebben geleid en hoezeer hier Amerikaans denken en handelen botst op de gereformeerde traditie en hoezeer de gereformeerde orthodoxie met de omarming van het evangelisch fundamentalisme in feite zichzelf verloochent en moderner is geworden dan men zelf beseft. Zeer verhelderend!

Hoe pijnlijk het ook is, dit essay toont volgens mij precies aan wat een heilloze en doodlopende weg we inslaan als we ons laten meeslepen door gevaarlijk militante vormen van christelijk fundamentalisme. Ronduit schokkend is bijvoorbeeld wat er gezegd wordt over de enorme invloed via de zogenaamde Chick tracts.
De evangelicals leven weliswaar in de waan dat er een agressieve homolobby zou bestaan (die maar één doel zou hebben: het huwelijk kapot maken), maar na het relaas over deze stripboekjes-propaganda is er maar één beweging die met recht een lobby genoemd mag worden en dat is de christelijke anti-homo lobby die zich verlaagt tot dergelijke propaganda.

Het is in het licht van dit artikel alleen maar een zegen te noemen dat de Nederlandse christenen en kerken voor het merendeel afstand hebben genomen van de Nashville-verklaring, waarmee een verregaande polarisering (en politisering) van een intern christelijk debat dreigde te ontstaan.
De kerken en christenen zouden daarmee ongevraagd en ongewild in de vuurlinie zijn geplaatst. Waarmee het toch al niet meer zo ruim aanwezige krediet dat het christelijk geloof en haar aanhangers in Nederland hebben, zou zijn verdampt. Het zou de maatschappelijke positie van kerken en christenen nadelig hebben beïnvloed. Zo ver had het dus kunnen komen dankzij de ondoordachte, roekeloze Nashville importeurs.

Gelukkig hebben de theologische voormannen (ook veel onderschrijvers) dit (net) op tijd onderkend.

Dit debat is in eerste instantie een intern debat en veel meer gebaat bij een goed luisterend oor, normale verhoudingen en een pastorale insteek.

Wel wordt duidelijk dat we alert moeten blijven op mensen als Arjan Baan en andere Nashville importeurs die er niet voor terugdeinzen om dit soort gevaarlijke uitwassen te propageren, met alle risico's van dien voor hun eigen mensen. Al vaker heb ik de idee dat men een machtsbasis zoekt om het kerkelijke, gereformeerde denken te vernietigen door middel van Amerikaanse ideeën, strategieën en PR-methodieken. In die strijd is men kennelijk bereid de vrede en de veiligheid van de eigen gelovigen op het spel te zetten. Ongetwijfeld onder het populaire motto dat men dan maar moet lijden om Christus' wil. Maar hier is niet de wereld de agressor. Dat zijn de Nashville provocateurs zelf!

Wie het zwaard gebruikt zal echter door het zwaard omkomen. Het is en blijft een onchristelijke methode.
Wij worden, strijdend voor Jezus, niet geroepen om Malchus het oor af te slaan.
Als we daartoe oproepen geven we er alleen maar blijk van dat we Jezus' boodschap en diepste drijfveer nog bitter slecht hebben begrepen.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor mona » 02 feb 2019 14:06

gravo schreef:De evangelicals leven weliswaar in de waan dat er een agressieve homolobby zou bestaan (die maar één doel zou hebben: het huwelijk kapot maken), maar na het relaas over deze stripboekjes-propaganda is er maar één beweging die met recht een lobby genoemd mag worden en dat is de christelijke anti-homo lobby die zich verlaagt tot dergelijke propaganda.


Er bestaat wel een genderlobby, maar dan ten "positieve'' :

Minister Kaag heeft gendermainstreaming hoop op haar prioriteitenlijstje staan:
"Kaag constateert in haar nota dat „Nederland een flink eind op weg is met gender mainstreaming.” Ze wil hier nog verdere stappen in zetten. „Het kabinet wil genderresultaten op de verschillende beleidsterreinen beter zichtbaar maken.”

Wat is gendermainstreaming:
Gender mainstreaming is de poging om alle vormen van heerschappij en onderdrukking, die zogenaamd ontstaan uit de maatschappelijk gevormde indeling van de geslachten man en vrouw, af te schaffen en de nieuwe mens te creëren, die in volkomen vrij zelfbeschikkingsrecht zijn eigen identiteit kan kiezen – vrij van vastgestelde geslachtsrollen, geslachtskenmerken en tenslotte ook vrijgemaakt van de biologische omstandigheden.”
Bron: NPV

Deze organisatie werkt mee om dit te realiseren:
https://wo-men.nl/over-ons/

De kracht van WO=MEN
WO=MEN, het grootste gender netwerk in Europa, zet zich al tien jaar in voor zowel een sterk en onafhankelijk genderbeleid binnen het Nederlandse buitenland beleid, als voor de noodzakelijke aandacht voor gender mainstreaming op andere beleidsterreinen. Door de brede samenstelling is WO=MEN beter geïnformeerd en kan als netwerk beter en efficiënter invloed uitoefenen op de besluitvorming dan ‘stand-alone’ organisaties.

En tot slot, lees deze link eens.
https://www.rd.nl/boeken/sociologe-kuby ... -1.1450315
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor gravo » 02 feb 2019 14:30

@mona
Laten we het hier bij het springende punt van de Nashville-verklaring houden. Het gaat in dit topic alleen om de verdergaande suggestie uit die verklaring dat niet alleen homoseksualiteit zou moeten worden veroordeeld, maar dat ook homofilie als geaardheid door christenen niet herkend of erkend zou mogen worden als deel van iemands identiteit.
De hele gender-discussie die jij aanhaalt volg ik ook met groot ongemak, maar daarover te spreken zou dit topic veel te breed maken naar mijn mening.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor mona » 02 feb 2019 15:54

gravo schreef:De hele gender-discussie die jij aanhaalt volg ik ook met groot ongemak, maar daarover te spreken zou dit topic veel te breed maken naar mijn mening.

Het één vloeit voort uit het ander.
In ieder geval stevenen we af op (door de overheid) gedwongen acceptatie, zowel persoonlijk als ook binnen de kerken, en het begint bij de verplichte acceptatie van homoseksualiteit.
Iemands identiteit ligt niet in zijn seksualiteit. Als dat wel zo is zijn we gelijk aan de dieren.

In het artikel van minister Kaag stond ook dat zij via religieuze leiders structurele veranderingen in gendernomen én relaties wil bewerkstelligen.
Ze is minister van BuZa, maar deze mevrouw maakt zich er evengoed hard voor om het in Nederland met grote stappen door te voeren.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cicero en 105 gasten