Door Zijn striemen bent u genezen.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor schaapje » 14 dec 2018 12:51

coby6 schreef:Okay. Ik heb er weleens wat gelezen, maar ik weet niet meer wat ik las, maar dat klopte al niet, dus dan haak ik af. Ik heb vroeger veel van zulk soort sites in het Engels gelezen en die scheerden iedereen over 1 kam en ook leugens. Daar heb je niks aan.


E.W. Kenyon wordt beschouwd als de grootvader van de huidige Word of Faith. Hij had banden met veel New Age en New Tought groeperingen. Eén van de doctrines die hij binnen heeft gebracht is dat God de aarde niet door Zijn Woord creëerde, maar door woorden van geloof te spreken. Ook zou volgens hem Jezus niet alleen fysiek maar ook geestelijk dood zijn gegaan en gemarteld zijn in de hel.
Na Kenyon heeft William Branham het stokje overgenomen. Van hem is de leer afkomstig dat de Drie-eenheid een leugen van de duivel is.

Dan zal je hier ook wel niet mee eens zijn. En er staat nog veel meer in Rejoice Now.

Verder haak ik af, ik werd hier echt niet goed.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor coby6 » 14 dec 2018 12:54

schaapje schreef:Tjonge het heeft er toch niets mee te maken of mensen lief en normaal zijn!
Het gaat niet over deze mensen maar om wat ze leren!

Ja wat ie leert is normaal. Ik heb 'm zo vaak gehoord.
Die man die preekt tegen vrijmetselaars in dat linkje, daar kan ik gewoon heen gaan. Die gelooft en preekt ook dat God geneest. Dat is al van voor de Word of Faith volgens mij. Hij spreekt zich ertegen uit, dus die vind ik betrouwbaar. Trin zegt niks negatiefs over de beweging of leiders, dus daar ga ik niet heen. Als een leider al niet eens onderscheid heeft, laat maar lekker zitten.
Laatst gewijzigd door coby6 op 14 dec 2018 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor coby6 » 14 dec 2018 12:56

schaapje schreef:E.W. Kenyon wordt beschouwd als de grootvader van de huidige Word of Faith. Hij had banden met veel New Age en New Tought groeperingen. Eén van de doctrines die hij binnen heeft gebracht is dat God de aarde niet door Zijn Woord creëerde, maar door woorden van geloof te spreken. Ook zou volgens hem Jezus niet alleen fysiek maar ook geestelijk dood zijn gegaan en gemarteld zijn in de hel.
Na Kenyon heeft William Branham het stokje overgenomen. Van hem is de leer afkomstig dat de Drie-eenheid een leugen van de duivel is.

Dan zal je hier ook wel niet mee eens zijn. En er staat nog veel meer in Rejoice Now.

Verder haak ik af, ik werd hier echt niet goed.

Jawel dat weet ik. Branham had m'n ex boeken van gekregen van iemand die ie weg moest gooien anders werd ik boos. Kenyon weet ik niet. Ik ben ook niet van de Word of Faith. Niet alleen zij geloven dat God geneest.
Die andere figuur preekt dat ook. Copeland. Dat Jezus gemarteld is in de hel. Dat is dwaalleer ja. Bij mij werd gepreekt inderdaad vanuit die WOF dat Jezus geestelijk dood ging. Klopt niet. Kan niet.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor coby6 » 14 dec 2018 13:05

Dat je ziekte ontvangt uit Gods lieflijke hand is ook dwaalleer. Daarmee schrijf ik niet de hele gereformeerde kerk af. Het gaat erom wat er in de Bijbel staat, niet leringen die mensen verzinnen.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor coby6 » 14 dec 2018 13:18

Copeland is een dwaalleraar en waarschijnlijk een vrijmetselaar. Branham sowieso. Die preekte dat Eva seks had met de slang. Serpent seed doctrin.
Iedere leraar die zegt dat Branham goed was, moet ik niks van hebben. In de WOF bijbelschool zeiden ze dat Jezus geestelijk stierf, niet die andere gekkigheid. Klopt niet maar wie kan het wel goed uitleggen? Ik heb nog nooit iemand dat goed horen uitleggen.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4548
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor naamloos » 14 dec 2018 13:52

schaapje schreef:Kijk roddel gaat altijd over het persoonlijk leven van iemand, Jos Hobé de eigenaar van die site is bezig uitspraken en wat er verkondigd wordt met het Woord in de Bijbel te vergelijken en te ontmaskeren, dat is zelfs een Bijbelse opdracht.
Hij vermeldt ook het hoe en waarom van deze site.

Het zou toch wel van de zotte zijn als wij niet meer mogen bezig zijn met wat er aan dwaalleer wordt verkondigd en geen enkele kritiek mogen hebben.
Maar goed dit alles mijn mening maar ook mijn frustratie en verdriet want er zijn bewegingen gaande in mijn nabijheid.
Roddelen betekent ook lasterpraatjes verspreiden. Maar goed, ik blijf het een minne site vinden.
Ik wil nog wel aannemen dat de eigenaar van de site goede bedoelingen heeft.
En ik heb er ook niets op tegen wanneer iemand kritiek levert tegen een leer wanneer ie denkt dat het dwaalleer is.

Waar ik wel wat op tegen heb is iemands uitspraken verdraaien, uit de context halen, er hier en daar wat uitplukken en dat aan elkaar breien.
Hij neemt Jan en alleman de maat, laat hen regelmatig per ongeluk (laten we dat maar aannemen dan) buikspreken, en dan gaat ie Bijbels bewijzen wat er verkeerd is aan wat ze niet verkondigen. Hij kan beter zijn eigen gedrag naast de Bijbel leggen.
Ik heb daar dingen gelezen die gewoon aantoonbaar pertinent niet waar zijn. En niemand kan zich verdedigen op die site.
Ze zullen ook heus best wel eens een punt hebben, daar gaat het me hier niet om.
Naar mijn mening kan ie beter gewoon in het algemeen praten, dan kan ie evengoed zn punten maken.
Ik heb nog even snel gekeken en zn nieuwste 'slachtoffers' zijn John Piper en Mirjam van der Vegt. Ik ga het niet lezen.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor coby6 » 14 dec 2018 14:13

Klinkt als iemand die wat te rigoreus te werk gaat met onkruid wieden en de goeie planten er ook uitttrekt.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor coby6 » 14 dec 2018 15:13

-

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor coby6 » 14 dec 2018 21:13

schaapje schreef:De eigenaar van de website waar we het over hebben heeft in een charismatische beweging gezeten dus hij weet heel goed waar hij het over heeft.
Dus jij zegt ook maar wat...

Ik ben toch ff gaan lezen. Hij wijst zelfs Derek Prince af. Ja hoor. Asjeblieft zeg. Wie denkt ie wel dat ie is?
Doet me denken aan die McArthur.
Hij was dus charismatisch en nu moet ie nergens meer wat van hebben, want alles is slecht.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor coby6 » 14 dec 2018 23:34

Pas op voor heresy hunters.

http://www.godward.org/new-millennium/M ... unters.htm

Paul further instructed, "Do not receive an accusation against an elder except from two or three witnesses" (1 Timothy 5:19).

This passage is plain enough. If you are going to accuse and elder of heresy, you’d better have witnesses – and they’d best not be false ones.

Furthermore, you should give the accused an opportunity to defend himself against the formally brought charges before deciding he’s guilty. It may turn out that the so-called heretic is actually correct in his position.

https://www.google.com/amp/s/www.christ ... it-132504/

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor coby6 » 15 dec 2018 01:16


Gebruikersavatar
DeDwaler
Luitenant
Luitenant
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 okt 2015 16:45
Contacteer:

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor DeDwaler » 15 dec 2018 21:43

.
DeDwaler schreef:Waarom zou je iemand in Jezus' naam de handen opleggen die Jezus niet eens als Heere belijdt?

coby6 schreef:Omdat ze dan tot geloof kunnen komen, omdat ze zien dat God ze geneest.

DeDwaler schreef:En als ze onder jouw handen niet genezen?


Dus, nogmaals de vraag: En als ze onder jouw handen niet genezen?

coby6 schreef:Niet achter elke ziekte zit een demoon, maar je beveelt ofwel een demoon, als die erachter zit, of je beveelt het lichaam te genezen.


Hoe weet je dat er een demoon achter zit dan?

coby6 schreef:Als je gelooft dat God niet je ziekte wil wegnemen, dan kun je toch niet in geloof staan dat Hij je wil genezen of in geloof die ziekte bestraffen?


Precies. "Vader indien het Uw wil is, wilt U dan deze persoon genezen?", schreef je. Mocht ik de wil van God niet kennen, dan zou dat mijn gebed kunnen zijn. Daarbij houd ik dus ook rekening met het feit dat God het niet wil, maar dat Hij (ermee) betere/andere dingen op het oog heeft.

Als ik geen nee wil horen dan moet ik het niet vragen, maar net als jij bevelen om mijn eigen wil op te leggen. Dat helpt overigens niets, want er gebeurt toch wat God wil. Om die reden achterhaalt de werkelijkheid al die bevelende handenopleggers en gebedsgenezers ook continu. Maar ermee stoppen? Welnee, ze gaan gewoon door met het verkopen van die apekool!

coby6 schreef:Geloof komt door het horen. Als je al die Bijbelteksten gaat lezen, ga je zien dat God wil dat je gezond bent en dan ga je dat geloven.


Ik zie al die Bijbelteksten niet. Als er al Bijbelteksten komen dan worden ze uit het verband gerukt. Net als het volgende:

coby6 schreef:Paulus zei: geliefde ik bid dat het u welga en dat gij gezond zijt, gelijk het uw ziel wel ga.


Diezelfde boodschap is wat miljoenen (zo niet miljarden) mensen elkaar elk jaar wensen (op al die kaartjes). Wat is je punt? Wat moet Johannes (3 Johannes 1:2) dan schrijven: "Ik bid dat het u slecht gaat en dat u ongezond bent, zoals het uw ziel slecht gaat"?

coby6 schreef:Pas op voor heresy hunters.

http://www.godward.org/new-millennium/M ... unters.htm

Paul further instructed, "Do not receive an accusation against an elder except from two or three witnesses" (1 Timothy 5:19).

This passage is plain enough. If you are going to accuse and elder of heresy, you’d better have witnesses – and they’d best not be false ones.

Furthermore, you should give the accused an opportunity to defend himself against the formally brought charges before deciding he’s guilty. It may turn out that the so-called heretic is actually correct in his position.

https://www.google.com/amp/s/www.christ ... it-132504/

coby6 schreef:"... Een keer zei John Arnott: Al zou een heks me de handen opleggen, het zou me niks kunnen schelen. Wees toch niet zo bang. Wat een zootje."

"... Oh ja Rick Joyner. Ik zeg: die zit bij de vrijmetselarij hoor."

"Hij hielp Todd Bentley die er met z'n nanny vandoor ging."

"Oh ja die Bill Johnson nodigen ze uit bij TRIN. Daar deden ze aan grave sucking."

"Bij Aalsmeer ben ik ook een keer in zo'n idiote dienst geweest. Joshua Mills of zo. Dat was echt New Age en geen kip had het door daar."

"Er waren leiders als Pasterkamp die ermee weg liepen..."

"Copeland is een dwaalleraar en waarschijnlijk een vrijmetselaar. Branham sowieso."

"Doet me denken aan die McArthur."


Om in het engels te antwoorden: You don't even practice what you preach! Waarom zou ik me dan iets moeten aantrekken van wat jij zegt?

De Bijbeltekst (1 Timotheüs 5:19) gaat bovendien over interne gemeente-aangelegenheden, in dit geval de wijze waarop je in je eigen gemeente dwalingen van de leiding aan de kaak stelt en met de oudsten van je gemeente omgaat. Het gaat erom dat je geen splijtzwam bent, maar eerbied hebt voor wie jou hoeden.

Het heeft niets te maken met waarschuwen voor dwaalleraars, dwaalleren of elkaar wijzen op onrechtvaardig handelen.



Er is weinig mis met de Strange Fire conferentie. Het zou een zegen zijn wanneer men in Nederland ook zoiets zou organiseren. Onder andere de lezingen van Justin Peters laten zien hoe zeer de charismatische beweging losgeslagen is van elke Bijbelse waarheid (als het daarin al ooit enig fundament had).

https://www.youtube.com/watch?v=kOTrMSO ... CQRLnYBNxU
https://www.youtube.com/watch?v=MJDmjFP ... CQRLnYBNxU

.
.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor coby6 » 15 dec 2018 22:20

DeDwaler schreef:.




Dus, nogmaals de vraag: En als ze onder jouw handen niet genezen?



Hoe weet je dat er een demoon achter zit dan?



Precies. "Vader indien het Uw wil is, wilt U dan deze persoon genezen?", schreef je. Mocht ik de wil van God niet kennen, dan zou dat mijn gebed kunnen zijn. Daarbij houd ik dus ook rekening met het feit dat God het niet wil, maar dat Hij (ermee) betere/andere dingen op het oog heeft.

Als ik geen nee wil horen dan moet ik het niet vragen, maar net als jij bevelen om mijn eigen wil op te leggen. Dat helpt overigens niets, want er gebeurt toch wat God wil. Om die reden achterhaalt de werkelijkheid al die bevelende handenopleggers en gebedsgenezers ook continu. Maar ermee stoppen? Welnee, ze gaan gewoon door met het verkopen van die apekool!



Ik zie al die Bijbelteksten niet. Als er al Bijbelteksten komen dan worden ze uit het verband gerukt. Net als het volgende:



Diezelfde boodschap is wat miljoenen (zo niet miljarden) mensen elkaar elk jaar wensen (op al die kaartjes). Wat is je punt? Wat moet Johannes (3 Johannes 1:2) dan schrijven: "Ik bid dat het u slecht gaat en dat u ongezond bent, zoals het uw ziel slecht gaat"?




Om in het engels te antwoorden: You don't even practice what you preach! Waarom zou ik me dan iets moeten aantrekken van wat jij zegt?

De Bijbeltekst (1 Timotheüs 5:19) gaat bovendien over interne gemeente-aangelegenheden, in dit geval de wijze waarop je in je eigen gemeente dwalingen van de leiding aan de kaak stelt en met de oudsten van je gemeente omgaat. Het gaat erom dat je geen splijtzwam bent, maar eerbied hebt voor wie jou hoeden.

Het heeft niets te maken met waarschuwen voor dwaalleraars, dwaalleren of elkaar wijzen op onrechtvaardig handelen.



Er is weinig mis met de Strange Fire conferentie. Het zou een zegen zijn wanneer men in Nederland ook zoiets zou organiseren. Onder andere de lezingen van Justin Peters laten zien hoe zeer de charismatische beweging losgeslagen is van elke Bijbelse waarheid (als het daarin al ooit enig fundament had).

https://www.youtube.com/watch?v=kOTrMSO ... CQRLnYBNxU
https://www.youtube.com/watch?v=MJDmjFP ... CQRLnYBNxU

.

Als iemand niet geneest als ik handen op leg roep ik hulp in en ik leg niet zoals zijlstra iedereen maar de handen op. Ik bid alleen voor konijnen en familie die niet zeurt als ze niet gelijk een wonder zien. Zal wel compassie zijn dat ie dat doet, maar in de Bijbel staat leg niemand overijld de handen op. Jezus bad niet voor iedereen.
Bid en geloof maar wat je wil. Kan mij het schelen.
Die kritiekpunten op de wof vond ik wel goed. Het creeert narcisten. Praat me d'r niet van. Misschien kan Zijlstra me wel helpen met die narcist.
Ik heb alleen wat namen laten vallen waar niet alleen 2 of 3 getuigen van zijn maar ze zeggen het zelf op hun eigen site wat ze geloven. Het is goed om daartegen te waarschuwen, deed Paulus ook, die noemde namen, maar een heresy hunter is iemand die zonder dat ook mensen die goed zijn afschrijft. Overigens had ik die link meer voor mezelf, om op te passen, want ik had nog meer geschreven, maar dat heb ik weggehaald. Pasterkamp had ik misschien nog weg moeten laten.
Laatst gewijzigd door coby6 op 16 dec 2018 01:32, 3 keer totaal gewijzigd.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor coby6 » 15 dec 2018 22:44

In Openbaringen staat wie God ziek wil maken. Zie ik gooi haar op het ziekbed. Jezebell Jinglebell.
Sorry ik ben te ziedend om een discussie te voeren vanwege een narcist met een Izebelgeest.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor coby6 » 15 dec 2018 23:15

DeDwaler schreef:.




Dus, nogmaals de vraag: En als ze onder jouw handen niet genezen?



Hoe weet je dat er een demoon achter zit dan?



Precies. "Vader indien het Uw wil is, wilt U dan deze persoon genezen?", schreef je. Mocht ik de wil van God niet kennen, dan zou dat mijn gebed kunnen zijn. Daarbij houd ik dus ook rekening met het feit dat God het niet wil, maar dat Hij (ermee) betere/andere dingen op het oog heeft.

Als ik geen nee wil horen dan moet ik het niet vragen, maar net als jij bevelen om mijn eigen wil op te leggen. Dat helpt overigens niets, want er gebeurt toch wat God wil. Om die reden achterhaalt de werkelijkheid al die bevelende handenopleggers en gebedsgenezers ook continu. Maar ermee stoppen? Welnee, ze gaan gewoon door met het verkopen van die apekool!



Ik zie al die Bijbelteksten niet. Als er al Bijbelteksten komen dan worden ze uit het verband gerukt. Net als het volgende:



Diezelfde boodschap is wat miljoenen (zo niet miljarden) mensen elkaar elk jaar wensen (op al die kaartjes). Wat is je punt? Wat moet Johannes (3 Johannes 1:2) dan schrijven: "Ik bid dat het u slecht gaat en dat u ongezond bent, zoals het uw ziel slecht gaat"?




Om in het engels te antwoorden: You don't even practice what you preach! Waarom zou ik me dan iets moeten aantrekken van wat jij zegt?

De Bijbeltekst (1 Timotheüs 5:19) gaat bovendien over interne gemeente-aangelegenheden, in dit geval de wijze waarop je in je eigen gemeente dwalingen van de leiding aan de kaak stelt en met de oudsten van je gemeente omgaat. Het gaat erom dat je geen splijtzwam bent, maar eerbied hebt voor wie jou hoeden.

Het heeft niets te maken met waarschuwen voor dwaalleraars, dwaalleren of elkaar wijzen op onrechtvaardig handelen.



Er is weinig mis met de Strange Fire conferentie. Het zou een zegen zijn wanneer men in Nederland ook zoiets zou organiseren. Onder andere de lezingen van Justin Peters laten zien hoe zeer de charismatische beweging losgeslagen is van elke Bijbelse waarheid (als het daarin al ooit enig fundament had).

https://www.youtube.com/watch?v=kOTrMSO ... CQRLnYBNxU
https://www.youtube.com/watch?v=MJDmjFP ... CQRLnYBNxU

.

Er is heel veel mis met die conferentie. Die man heeft zelf de dwaalleer dat het gestopt is met de apostelen, krijgt netzogoed bakken met geld, zoals de lui die ie beschuldigt en hij schrijft zo even alle charismatische en pinksterkerken af vanwege die rotzooi bij anderen. Kan ik ook die malloot van het gekrookte riet gaan quoten en zeggen dat dus alle gereformeerde kerken niet deugen of Calvijn erbij halen die die man liet vermoorden. Zie je wel. Alles en iedereen is slecht.
Laatst gewijzigd door coby6 op 16 dec 2018 01:19, 1 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten

cron