Door Zijn striemen bent u genezen.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor coby6 » 12 dec 2018 18:33

Race406 schreef:Het is me opnieuw helemaal duidelijk geworden.....
Het gegeven dat mijn diabetes niet overgaat, dat mijn clusterhoofdpijn niet overgaat, dat mijn depressieve perioden bij tijden de kop op blijven steken ligt helemaal aan mijzelf. Ik geloof niet genoeg. Dank u zeer vriendelijk voor deze opbeurende mededelingen. ](*,)
En aangezien God ALTIJD geneest is het ook mijn eigen schuld dat mijn moeder is overleden. Als we dan wat meer hadden gebeden toen ze gevonden was dan had God haar wel opgewekt. Dat deed Jezus in Zijn tijd op aarde toch ook als het Hem gevraagd werd???? Dan wordt iedereen ook fluitend 196. Want als je een ziekte hebt dan moet je maar vast geloven dat Hij ALTIJD en ALLES geneest. En dat doet Hij dan. Zei ik 196? Ik denk dat Methusalem op zijn 969e een broekie was vergeleken met de leeftijden die wij straks gaan halen. :mrgreen:
Wat doen jullie overigens als er iemand uit de gemeente WEL overlijdt aan een ziekte? Kijken jullie dan meewarig in het graf, en zeggen dan hoofdschuddend tegen elkaar: "Ja, deze broeder/zuster geloofde niet goed genoeg. Dus moeten we bang zijn dat hij/zij nu niet bij God is."?

Ik weet het overigens al waarom ik niet genees: ik ben niet evangelisch/charismatisch genoeg. Ik moet natuurlijk meer, al vallend in de geest (let op de kleine letter...!), bidden. =D>
Ik ben toch blij dat wij als Gereformeerden (van welke soort dan ook maar...) iets nuchterder zijn en de Bijbel wat meer in de context lezen. Niet dat wij alles goed doen overigens... Laat dat maar duidelijk zijn voordat er weer nieuwe discussies losbarsten. :D

Een vrouw zei: De eerste persoon voor wie ik bad ging dood. Gewoon niet zeuren waarom dan en bidden voor de volgende. Misschien was het iemands tijd om naar de hemel te gaan. Het kan ook liggen aan degene die bidt. Dat was bij de discipelen. Het lag niet aan die jongen die ziek was. Zij werden ongelovig geslacht genoemd, niet hij of z'n vader. En als iemand niet gelooft dat God wil genezen, maakt het voor redding niets uit. Het is alleen sneu dat het ze niet onderwezen wordt.
Ik vond het nooit beledigend of een aanklacht als er werd gepreekt dat mijn geloof moest groeien door het horen en belijden van Bijbelteksten over genezing.
Laatst gewijzigd door coby6 op 12 dec 2018 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor MoesTuin » 12 dec 2018 18:37

de ware Volmaaktheid wacht ons nog enkel uit Geloof en Verwachting en Vertrouwen in op uit de Heer.

Hij zal alle tranen uit hun ogen wissen.
Er zal geen dood meer zijn, geen ziekte, geen rouw, geen jammerklacht, geen pijn, want wat er eerst was is voorbij.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor coby6 » 12 dec 2018 18:41

-

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor pindas83 » 12 dec 2018 21:47

coby6 schreef:Een vrouw zei: De eerste persoon voor wie ik bad ging dood. Gewoon niet zeuren waarom dan en bidden voor de volgende.


Tja het is net leren fietsen :^o

Gebruikersavatar
DeDwaler
Luitenant
Luitenant
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 okt 2015 16:45
Contacteer:

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor DeDwaler » 12 dec 2018 22:01

.
Netwerk (EO), 28 juni 2007, Wonderen in de Alblasserwaard (Zijlstra):

https://www.uitzendinggemist.net/afleve ... _Ncrv.html

Alle gevallen zijn zeer triest, maar vooral bij het meisje Rachab in de uitzending breekt mijn hart. De verwoestende keerzijde van de dwaalleer van lieden zoals Zijlstra.

.
.

Gebruikersavatar
DeDwaler
Luitenant
Luitenant
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 okt 2015 16:45
Contacteer:

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor DeDwaler » 12 dec 2018 22:25

.
bakvis schreef:Door Zijn striemen bent u genezen staat er boven dit topic.
Letterlijk..alle aardse kwalen weg? Nee net zoals anderen hier geloof ik dat niet.
Ja, Hij nam onze ziekten op zich en daarom valt mijn last mij licht, Hij draagt met mij mee.
Maar vooral heeft Hij mijn grootste ziekte; mijn zondige hart, mijn verbroken relatie met God, genezen!
En dit aardse lijden is maar voor een korte tijd... ik ben er van overtuigd dat het lijden van deze tijd niet opweegt tegen de heerlijkheid die ons wacht! Hoe moeilijk het ook kan zijn, ik spreek uit ervaring... het is geen makkelijk theoretisch plaatje. Daarom wil ik de mensen hier vragen om niet zo hard te zijn..niet zo te (ver)oordelen. De Heere geneest niet iedereen van aardse ziektes! Echt niet!Maar ziekte houd mij wel dicht bij Hem!
Met jullie uitspraken en de stelligheid van jullie uitspraken doe je mij, en met mij anderen pijn. Je vergroot het lijden van anderen..je brengt twijfel. De Heere geneest niet altijd het lichaam maar Hij wil in het lijden komen, Hij is erbij, Hij draagt mij..dag aan dag! Hij geeft kracht, elke dag!
En dan is het ook geen issue meer of en waarom het lichaam niet geneest, we mogen leven tot Gods' eer dat is het doel van elk leven! Of dat nu gezond is of ziek.

Dagelijks worden we met heftige ziekte geconfronteerd in ons gezin én toch.. God is zo onuitsprekelijk goed!! Nog slechts een weinig lijden..nog maar een korte nacht!

Ps. dat neemt niet weg dat ik van harte geloof dat de Heere het wel kan! en dat het ook gebeurt soms!


Dank je voor je mooie getuigenis, Bakvis. Erg herkenbaar wat je schrijft.

.
.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor coby6 » 12 dec 2018 23:13

pindas83 schreef:Tja het is net leren fietsen :^o

Je kunt ook gewoon voor niemand bidden. Wordt niemand teleurgesteld en niemand klaagt je aan. Ik zou dat nooit doen wat Zijlstra doet, voor iedereen bidden.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor coby6 » 12 dec 2018 23:23

DeDwaler schreef:.
Netwerk (EO), 28 juni 2007, Wonderen in de Alblasserwaard (Zijlstra):

https://www.uitzendinggemist.net/afleve ... _Ncrv.html

Alle gevallen zijn zeer triest, maar vooral bij het meisje Rachab in de uitzending breekt mijn hart. De verwoestende keerzijde van de dwaalleer van lieden zoals Zijlstra.

.

Het is massaal. Die mensen komen een keer of een paar keer. Ze zitten waarschijnlijk niet in zo'n soort kerk. Krijgen geen onderwijs erover, geen hulp, ja van hem wat, maar niet gewoon continu vanuit je eigen kerk en eigen oudsten.
Je kan toch niet van 1 man verwachten dat ie dit allemaal maar doet? De hele kerk moet z'n deel doen. Mensen moeten goed onderwijs krijgen. Bidden voor elkaar. Niet het hele land naar 1 man. Hij is Jezus niet. De discipelen konden ook een jongen niet genezen. In ieder geval doet ie wat. Heb het idee dat ie veel teveel doet, wat anderen zouden moeten doen.

Gebruikersavatar
DeDwaler
Luitenant
Luitenant
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 okt 2015 16:45
Contacteer:

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor DeDwaler » 13 dec 2018 00:23

.
coby6 schreef:Je gaat eerst naar Zijlstra en nu zeg je dat ie een dwaalleraar en een oplichter is en charismatische poppenkast.


Ja, ik ben een ervaringsdeskundige (zoals ze dat noemen) en ik ben zelf slachtoffer van die dwaalleer. Het is inmiddels bijna 20 jaar geleden, maar er is nog niets veranderd aan de onzin die ze verkopen.

Ik kan me niet voorstellen dat een ware dienstknecht van de Heere, ondanks het spoor van vernieling dat hij achterlaat, gewoon maar doorgaat met zijn praktijken. Je moet haast wel een leperd zijn wil je niet tot inkeer komen wanneer je keer op keer geconfronteerd wordt met het door jou aan stukken geslagen vertrouwen van mensen.

coby6 schreef:Dus wil je zulk soort mensen niet voor je laten bidden, dus kan God ze niet gebruiken om je te zegenen.


Nee, ik kijk wel uit, Coby. Ze zegenen niet en bidden doen ze ook niet. Ze staan een beetje te bevelen en porren met dat eeuwige new-age-gejengel op de achtergrond. Het heeft helemaal niets te maken met het ware christendom.

coby6 schreef:Er is best charismatische poppenkast, maar zeker niet bij Zijlstra. Jezus bad niet voor ze als ze zeiden dat Hij het door de duivel deed.


Dat krijg je zeker ook met de paplepel ingegoten door al die dwaalleraars? Fraaie manier om jezelf in te dekken tegen elke vorm van kritiek!

Wat mij verbaast is dat de rest van kerkelijk Nederland niet massaal opstaat om die hele beweging te ontmaskeren en ervoor te waarschuwen. Het werkveld van een christelijke gemeente is de wereld, maar waar zijn ze? Hopelijk laten ze zich niet afschrikken door dezelfde beschuldigende flauwekul waar jij ook mee schermt.

.
.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor coby6 » 13 dec 2018 00:35

DeDwaler schreef:Dat krijg je zeker ook met de paplepel ingegoten door al die dwaalleraars? Fraaie manier om jezelf in te dekken tegen elke vorm van kritiek!

Wat mij verbaast is dat de rest van kerkelijk Nederland niet massaal opstaat om die hele beweging te ontmaskeren en ervoor te waarschuwen. Het werkveld van een christelijke gemeente is de wereld, maar waar zijn ze? Hopelijk laten ze zich niet afschrikken door dezelfde beschuldigende flauwekul waar jij ook mee schermt.

.

Jij beschuldigt hem. Ik neem het alleen voor 'm op omdat ik 'm een beetje ken. Ik ga niet zo snel zeggen: die en die is een dwaalleraar of die en die is kosher als ik dat niet 100 procent zeker weet. Daar zou ik mee oppassen om iemand een dwaalleraar te noemen, maar ja, moet je zelf weten.

Gebruikersavatar
DeDwaler
Luitenant
Luitenant
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 okt 2015 16:45
Contacteer:

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor DeDwaler » 13 dec 2018 01:20

.
coby6 schreef:Het is massaal. Die mensen komen een keer of een paar keer. Ze zitten waarschijnlijk niet in zo'n soort kerk. Krijgen geen onderwijs erover, geen hulp, ja van hem wat, maar niet gewoon continu vanuit je eigen kerk en eigen oudsten.
Je kan toch niet van 1 man verwachten dat ie dit allemaal maar doet? De hele kerk moet z'n deel doen. Mensen moeten goed onderwijs krijgen. Bidden voor elkaar. Niet het hele land naar 1 man. Hij is Jezus niet. De discipelen konden ook een jongen niet genezen. In ieder geval doet ie wat. Heb het idee dat ie veel teveel doet, wat anderen zouden moeten doen.


Waarom adresseer je de problemen niet, Coby? Zijlstra fietst er in de uitzending ook met een wijde boog omheen.

De hulp van de nazorg aldaar bestond er bij mij uit dat ik een of ander flutboekje kon kopen. Nee, bedankt... ik had toen al gegeten en gedronken en ik wilde alleen maar zo snel mogelijk weg daar, want ik voelde dat het niet deugde.

In de auto op weg naar huis was ik ontroostbaar, zo overstuur was ik, De maanden en jaren erna kreeg ik de zekerheid en rust dat mijn ziekte er van Godswege en voor mijn eigen bestwil was. God heeft me door middel ervan ook behoed voor een hele hoop kwaad en losbandigheid.

"GA RICHTING JEZUS - GA RICHTING HET WONDER". Daarmee impliceert Zijlstra ook nogal wat, toch?

Zei de Heere Jezus niet: "Maar zoek eerst het Koninkrijk van God en Zijn gerechtigheid, en al deze dingen zullen u erbij gegeven worden." (Mattheüs 6:33)

Met lokkertjes en theater krijg je de zalen wel vol. Een soort van brood en spelen.

coby6 schreef:Jij beschuldigt hem. Ik neem het alleen voor 'm op omdat ik 'm een beetje ken. Ik ga niet zo snel zeggen: die en die is een dwaalleraar of die en die is kosher als ik dat niet 100 procent zeker weet. Daar zou ik mee oppassen om iemand een dwaalleraar te noemen, maar ja, moet je zelf weten.


Daar moet je ook voorzichtig mee zijn. Voor zekerheid is trouwens maar weinig nodig, want het Woord van God waarschuwt meermaals voor dergelijke lieden en dat in niet mis te verstane bewoordingen.

.
.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor coby6 » 13 dec 2018 01:39

DeDwaler schreef:.


Waarom adresseer je de problemen niet, Coby? Zijlstra fietst er in de uitzending ook met een wijde boog omheen.

De hulp van de nazorg aldaar bestond er bij mij uit dat ik een of ander flutboekje kon kopen. Nee, bedankt... ik had toen al gegeten en gedronken en ik wilde alleen maar zo snel mogelijk weg daar, want ik voelde dat het niet deugde.

In de auto op weg naar huis was ik ontroostbaar, zo overstuur was ik, De maanden en jaren erna kreeg ik de zekerheid en rust dat mijn ziekte er van Godswege en voor mijn eigen bestwil was. God heeft me door middel ervan ook behoed voor een hele hoop kwaad en losbandigheid.

"GA RICHTING JEZUS - GA RICHTING HET WONDER". Daarmee impliceert Zijlstra ook nogal wat, toch?

Zei de Heere Jezus niet: "Maar zoek eerst het Koninkrijk van God en Zijn gerechtigheid, en al deze dingen zullen u erbij gegeven worden." (Mattheüs 6:33)

Met lokkertjes en theater krijg je de zalen wel vol. Een soort van brood en spelen.



Daar moet je ook voorzichtig mee zijn. Voor zekerheid is trouwens maar weinig nodig, want het Woord van God waarschuwt meermaals voor dergelijke lieden en dat in niet mis te verstane bewoordingen.

.

Dat lijkt mij het probleem. Helemaal geen nazorg. De hele opzet. Bidden voor zieken moet in een kerk gebeuren. Hij bidt nu voor mensen van andere kerken. Die weten er niets van en hebben enorm hooggespannen verwachtingen van hem.
Mensen die ik ken die niet zijn genezen in een gemeente waar hetzelfde ongeveer wordt gepreekt over genezing, zijn helemaal niet teleurgesteld of kwaad, omdat het ze allemaal veel beter uitgelegd was.
De Bijbel waarschuwt voor Here Here hebben wij geen wonderen gedaan in Uw Naam? Werkers der wetteloosheid. Dwaalleraars met wonderen. Maar echte wonderen doet God ook door mensen heen, dus iemand die handen op zieken legt is niet perse een dwaalleraar. Dan moet je laten zien waar ie dwaalt in zijn leer met het Woord.

https://www.charismanews.com/opinion/41 ... went-wrong

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4544
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor naamloos » 13 dec 2018 10:34

Ik denk dat we moeten oppassen om in extremen te vallen en dat zie ik hier toch wel een beetje gebeuren.
Iemand die op een bepaald punt dwaalt gelijk afschrijven als een dwaalleraar of een charlatan noemen lijkt me niet oké.
Doe je dat wel wees dan consequent en schrijf elke voorganger af die op een bepaald punt dwaalt. (dan houden we meteen niemand meer over)
Naar mijn mening zijn mensen als Jan Zijlstra, Martin Koornstra, David d. Vos enzo gewoon overtuigt dat ze goed en Bijbels bezig zijn.
Ik heb heel wat preken over andere onderwerpen van David en Martin gehoort die m.i. gewoon oke zijn. (Zijlstra heb ik nooit horen preken)
Het lijkt me duidelijk dat een bepaalde (dwaal)leer bij een bepaalde stroming hoort. Maar daarom hoeft er nog niet gegeneraliseerd te worden over alle soorten gereformeerd en evangelisch/charismatischen. (overigens, het katholicisme kent ook een charismatische kant)

Zelf geloof ik dat veel van die wonderbaarlijke genezingen te danken zijn aan het placebo effect.
Dat zijn dus geen 'zogenaamde' genezingen, maar 'zogenaamde wonderen' want de genezing is wel echt maar die was niet bovennatuurlijk.
Er is gewoon een verklaring voor, we hebben een natuurlijke apotheek in ons lichaam.
Geloof (daarmee bedoel ik niet het christelijke geloof) blijkt toch een belangrijke rol te spelen voor een positief resultaat, en voor wie er geen geloof in heeft is er doorgaans geen positief resultaat.
En helaas is er ook de groep bij wie het niet werkt vanwege de aard van de ziekte of om wat voor reden dan ook.
Suggestie, verwachting en de omgeving blijken heel belangrijk te zijn voor het placebo-effect.
Al die dingen zijn overvloedig aanwezig bij genezingsdiensten, met muziek bijvoorbeeld kun je ook heel wat bereiken.
https://zorgnu.avrotros.nl/uitzending/1 ... bo-effect/
https://www.radarplus.nl/psyche-en-gezo ... fect-echt-
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor schaapje » 13 dec 2018 11:47

Ik denk dat we helemaal niet moeten oppassen om dwaalleer te onderzoeken, daar zijn er verschillende op dit forum toch ook mee bezig. 8)

Mijn leidraad is Rejoice Now, waarom... omdat op zijn site de uitspraken onderzocht worden van deze leraars en omdat hij ook boeken die ze schrijven citeert.
Wat ook opvallend is dat al deze leraren zich in dezelfde kringen bewegen, en vooral voorstander zijn van de eucomenische beweging, een mooi opstapje naar de one wereldreligie.
Hier een afschuwelijk tafereel in deze link met o.a. David de Vos

https://www.youtube.com/watch?v=1mBhEiJN32c

En niemand maakt mij wijs dat hier onze God aan het werk is!
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4544
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor naamloos » 13 dec 2018 12:11

schaapje schreef:Ik denk dat we helemaal niet moeten oppassen om dwaalleer te onderzoeken,
Dat denk ik ook niet, en als je het tegen mij hebt: dat zei ik ook niet.
Ik zei dat ik denk dat we moeten oppassen om niet in extremen te vallen.
schaapje schreef:Mijn leidraad is Rejoice Now,
De mijne niet. Zo af en toe lees ik er wel eens wat, maar ik vind ze zeker niet altijd eerlijk.
Ze verdraaien regelmatig dingen en trekken uitspraken regelmatig uit het verband.
Dan schuiven ze de uitkomst in de schoenen van het 'slachtoffer'.

Ik luister of lees van de voorganger zelf, en in de Bijbel kan ik vinden of iets Bijbels is.
schaapje schreef:Hier een afschuwelijk tafereel in deze link met o.a. David de Vos

https://www.youtube.com/watch?v=1mBhEiJN32c
1 Minuut gekeken. Met dergelijke dingen laat ik me niet in, en daar ga ik ook mijn tijd niet aan verknoeien.
Ik ben best bereid dwaalleer te onderzoeken, maar ik heb geen zin in die allerlei meer van hetzelfde filmpjes.
Mijn voorkeur gaat uit naar lezingen/preken en boeken zonder al dat spektakel er omheen.
En waar ik het niet mee eens ben dat verwerp ik gewoon.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron