Geloof en gedachtes over homo's

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor Tante Pollewop » 16 dec 2019 23:27

Niet eens.
Laat die man. Ieder z'n meug.
Als je het niet leuk vindt, kijk je toch niet!
En dat gekat op extraverte iets meer feminieme mannen moet ook maar eens afgelopen zijn.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor hans0166 » 17 dec 2019 12:16

Tante Pollewop schreef:Niet eens.
Laat die man. Ieder z'n meug.
Als je het niet leuk vindt, kijk je toch niet!


oh ik laat die man zeker, en kijk er ook niet naar, maar blijf erbij dat het verschikkelijke karikatuur is. ( dat mág ik gewoon vinden)

Tante Pollewop schreef:En dat gekat op extraverte iets meer feminieme mannen moet ook maar eens afgelopen zijn.


moet maar eens afgelopen zijn?... dat zou elk onderwerp over wat dan ook verbieden, forums zijn er nou eenmaal om van mening te verschillen.
Er is niets mis met ïets meer" maar karikaturen zijn er genoeg. Als je dit meer vrouwelijk vindt heb ik medelijden met de hetero's die constant met een vrouw zitten... maar die vertonen dit gedrag niet.. het is een absurde vergroting waar elke grondslag voor ontbreekt.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor Chaya » 17 dec 2019 13:52

hans0166 schreef:oh ik laat die man zeker, en kijk er ook niet naar, maar blijf erbij dat het verschikkelijke karikatuur is. ( dat mág ik gewoon vinden)

Je bent niet de enige Hans. Als ik die man ergens op zie duiken in een talkshow, zap ik weg. Het is net of ik naar de TV kantine zit te kijken, met zn "moet je luisteren" en die enge verwijfde aangeleerde maniertjes.
Dit wordt zo uitgemolken totdat iedereen de man vervelend gaat vinden.
Dat gebeurt vaker.
Een normale homo doet niet zo raar.
Tante Pollewop schreef:En dat gekat op extraverte iets meer feminieme mannen moet ook maar eens afgelopen zijn.

Iets meer feminiem noem jij dat? Dat heet verwijfd.
Zoals draqqueens ook overdrijven, want geen enkele vrouw loopt met zo'n malle pruik op en zo'n overdaad van valse wimpers.
Prima hoor, als men dat wil, maar noem dat niet normaal., want dat is het niet.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor K80 » 17 dec 2019 18:00

Dat een homoselsuele man meer vrouwelijke trekken en gebruiken heeft t.o.v. een hetero man vind ik niet raar, maar normaal.
Maar dat verschrikkelijk overdreven nichterig gedoe kan ik slecht tegen. Dat het echt puur overdrijven is.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor Marnix » 17 dec 2019 20:33

Tja. Zijn het maniertjes? Ik weet het niet. Hij schijnt altijd zo te doen, niet alleen als er camera’s bij zijn. Lang niet alle homo’s hebben dat, maar ik ken er ook wel die dat wel hebben. En heel veel hebben er wel iets van, in mindere mate. Waarbij ik me sterk afvraag of ze het zich hebben aangeleerd of dat ze gewoon zo zijn. Wat ik wel bijzonder vind is dat hij jaren getrouwd is geweest en daarna uit de kast kwam. Dat kan toch niet als een verrassing zijn gekomen? ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor JeeWee » 17 dec 2019 23:35

hans0166 schreef:
Nu de laatste tijd het typetje Martin Meiland zo in de belangstelling staat doet er weer niet veel goed aan.
Vreselijke stereotypering wordt er neergezet.
Menig homo zou deze overdreven acties binnen 5 minuten zijn huis uitkieperen.
Karikatuur van wat het werkelijk zou kunnen betekenen voor velen.

Wat een onzin!
Mensen en dus ook homo’s zijn pas ok als ze net zo zijn als de massa?
Mensen als Martien Meiland doen niet zo, maar zijn zo.
Moeten ze zich dan in allerlei bochten wringen om maar zo hetero mogelijk te lijken?
Laat mensen toch in hun waarde!
Vrijheid houdt pas daar op waar het de vrijheid van anderen beperkt.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor JeeWee » 17 dec 2019 23:38

Chaya schreef:Een normale homo doet niet zo raar.

En jij bepaalt wat normaal is?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor JeeWee » 17 dec 2019 23:42

Marnix schreef:Wat ik wel bijzonder vind is dat hij jaren getrouwd is geweest en daarna uit de kast kwam. Dat kan toch niet als een verrassing zijn gekomen? ;-)

Probeer je daar nou eens in te verdiepen!
Zoveel homo’s zijn voor de schone schijn en onder druk van de omgeving toch maar getrouwd. Dat gebeurde en gebeurt zeker in onze kringen.
“Dan gaat het wel over” wordt er dan vaak bij gezegd.
Maar dan komen ze er toch achter dat het net werkt, met alle tragische gevolgen van dien. Gezin uit elkaar, kinderen de dupe.
Dát is pas tegennatuurlijk!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor Marnix » 18 dec 2019 00:15

JeeWee schreef:Probeer je daar nou eens in te verdiepen!
Zoveel homo’s zijn voor de schone schijn en onder druk van de omgeving toch maar getrouwd. Dat gebeurde en gebeurt zeker in onze kringen.
“Dan gaat het wel over” wordt er dan vaak bij gezegd.
Maar dan komen ze er toch achter dat het net werkt, met alle tragische gevolgen van dien. Gezin uit elkaar, kinderen de dupe.
Dát is pas tegennatuurlijk!


Ja dat snap ik wel hoor. Wat ik bedoel is, als je Martien ziet en hoort heb je toch binnen 5 seconden door dat hij homo is? Dat je als man voor de schone schijn maar doet alsof je hetero bent omdat dat van je verwacht wordt, dat snap ik. En als het er niet zo dik bovenop ligt kan je dat als vrouw vast ook wel geloven. Maar hoe kan je als vrouw denken: Die Martien is echt geen homo, daar kan ik gerust mee trouwen? Of zou hij zich voor die tijd toch anders hebben kunnen voordoen dan hij is? Daar ging het hier om. Zijn die manieren aangeleerd, of juist onderdrukt, of niet. Want je trouwt als vrouw toch niet met iemand die overduidelijk homo is? Of maakt liefde ook op dat gebied blind? Enig idee?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Yoshi

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor Yoshi » 18 dec 2019 06:52

Kennen jullie het verhaal van Martien niet? Best interessant. Het kwam erop neer dat hij afgeknapt is op de gay scene en het gezinsleven met zijn ex vrouw mistte. Zijn gedrag sloeg pas om maar hij uit de kast kwam.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor K80 » 18 dec 2019 07:17

JeeWee schreef:Probeer je daar nou eens in te verdiepen!
Zoveel homo’s zijn voor de schone schijn en onder druk van de omgeving toch maar getrouwd. Dat gebeurde en gebeurt zeker in onze kringen.
“Dan gaat het wel over” wordt er dan vaak bij gezegd.
Maar dan komen ze er toch achter dat het net werkt, met alle tragische gevolgen van dien. Gezin uit elkaar, kinderen de dupe.
Dát is pas tegennatuurlijk!


Helemaal waar, maar wat Marnix bedoeld is, dat als hij dit gedrag altijd heeft gehad, dan kon je toch allang weten dat de man homo is.

Als je als homo man toch onder groepsdruk getrouwd bent met een vrouw en je komt uit de kast, mag je natuurlijk niet scheiden.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor hans0166 » 18 dec 2019 09:37

JeeWee schreef:En jij bepaalt wat normaal is?


zegt degene die ons vertelt wat te moeten vinden ...

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor Chaya » 18 dec 2019 12:57

JeeWee schreef:En jij bepaalt wat normaal is?

Dat doen de homo's zelf, die zich hier ook verschrikkelijk aan ergeren.
Dat zijn ook niet de fans van het programma, begrijp ik.
Yoshi schreef:Kennen jullie het verhaal van Martien niet? Best interessant. Het kwam erop neer dat hij afgeknapt is op de gay scene en het gezinsleven met zijn ex vrouw mistte.

Nee dat ken ik niet.
Ik zag die man ineens opduiken bij een talkshow.
Ik stond bij de slijter en een klant bestelde een doos wijn en begon vrolijk te swingen: wijnen, wijnen.....
"Schei uit zeg", zei de verkoper (homo, getrouwd met een man) "vreselijke man, aansteller."
Ik vroeg over wie het ging? Nou over hem dus.
K80 schreef:maar wat Marnix bedoeld is, dat als hij dit gedrag altijd heeft gehad, dan kon je toch allang weten dat de man homo is.

Ik denk dat hij daarna pas zo mal is gaan doen, alsof hij het extra wil benadrukken.
Ik keek weleens naar de TVkantine en zo wordt het typetje van de homo neergezet. Met zulke gebaartjes, zijig praten, en dan mag het blijkbaar van JeeWee. :lol:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor Mortlach » 18 dec 2019 14:59

JeeWee schreef:Wat een onzin!
Mensen en dus ook homo’s zijn pas ok als ze net zo zijn als de massa?
Mensen als Martien Meiland doen niet zo, maar zijn zo.
Moeten ze zich dan in allerlei bochten wringen om maar zo hetero mogelijk te lijken?
Laat mensen toch in hun waarde!
Vrijheid houdt pas daar op waar het de vrijheid van anderen beperkt.


Je weet het toch, JeeWee, je mag wel homo zijn, zolang we er maar niks van merken!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor K80 » 18 dec 2019 16:10

Mortlach schreef:Je weet het toch, JeeWee, je mag wel homo zijn, zolang we er maar niks van merken!


Hey Mortlach.

Maakt me niet uit hoe iemand doet. Is iedereen vrij in. Een homo mag van mij zich gedragen hoe hij wilt.
Maar echt dat hele overdreven hoeft van mij niet en ik kan me er ooit wel eens aan ergeren.
Als ze maar gelukkig met zichzelf zijn. En niet omdat het moet een normaal huwelijk aangaan. Dat lijkt me echt erg.

Kijk trouwens standaard met mijn vrouw mee naar een programma van Fred van Leer. Komt op mij over als een prima vent.
Vandaag is het gisteren van morgen.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten