Geloof en gedachtes over homo's

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor Johan100 » 26 jul 2018 11:30

Ik kan dat filmpje niet meer vinden :x waar Arjen Baan iemand interviewt die van de overheersing van zijn homo-gevoelens afgekomen is en nu met een lieve vrouw getrouwd is.
Door genade heeft hij zich niet overgegeven aan de zonde van homoseksualiteit te bedrijven en met iemand te trouwen van zijn eigen geslacht.
Hij heeft zich op de Heere gewenteld en kwam van de overheersing van die gevoelens af en is nu met een vrouw getrouwd. Wat een genadige God hebben wij.

Als ik dat filmpje nog vind plaats ik het.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor blijblij » 26 jul 2018 11:46


Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor Johan100 » 26 jul 2018 11:48

Nee, Arjen Baan interviewt iemand. Ik heb de link naar dit filmpje opgevraagd.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor Marnix » 26 jul 2018 12:09

Johan100 schreef:Ik kan dat filmpje niet meer vinden :x waar Arjen Baan iemand interviewt die van de overheersing van zijn homo-gevoelens afgekomen is en nu met een lieve vrouw getrouwd is.
Door genade heeft hij zich niet overgegeven aan de zonde van homoseksualiteit te bedrijven en met iemand te trouwen van zijn eigen geslacht.
Hij heeft zich op de Heere gewenteld en kwam van de overheersing van die gevoelens af en is nu met een vrouw getrouwd. Wat een genadige God hebben wij.

Als ik dat filmpje nog vind plaats ik het.


Prachtig... (hoewel hij waarschijnlijk gewoon biseksueel was)

En wat wil je hier nu mee zeggen? Dat homo's maar hard moeten bidden en op God vertrouwen en ze dan wel weer hetero worden? Ik geloof best dat God zoiets kan doen maar beweren dat homofiel zijn te genezen is heeft al zoveel ellende veroorzaakt. Dus mooi filmpje maar daar hebben de meeste homo's niks aan.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor Johan100 » 26 jul 2018 12:16

Daar zal wel weer van alles tegen in komen, (zelfs zonder het filmpje te hebben gezien, even rustig afwachten is er niet bij)
Nee, want God kan zo'n wonder niet werken, denkt men.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor JeeWee » 26 jul 2018 13:00

Gelukkig verandert er ook op dit gebied veel in de kerken.
Nog niet zo lang geleden stond er in het RD een boeiende briefwisseling tussen de hoofdredacteur en John Lapré, schrijver van het boek 'De veilige Kerk'. In de briefwisseling kwamen boeiende nuances naar voren.
( Lees hier het verhaal van John Lapré ),
Te vaak zijn discussies over dit onderwerp vaak ontaard in welles/nietes spelletjes.
Maar als de kerk al geen veilige plek is voor homo's, welke plek is dat dan wel?

Wie dicht bij God leeft en Zijn liefde heeft ervaren, wil ook Zijn wil doen.
En over Zijn wil zijn zoveel verschillende opvattingen: kijk maar naar de vele verschillende kerken.
Ieder claimt Zijn wil te kennen en de Bijbel juist te interpreteren.
Maar dit is een zaak tussen God en tussen de persoon in kwestie.
Als iemand er, op welke manier dan ook, met God is uitgekomen, wie zijn wij dan om dat in twijfel te trekken?
En dan blijft uiteraard iedereen het recht houden om er iets van te vinden.
Maat niet om die bevinding aan de ander op te leggen.
Dat recht heeft alleen God.
Aan ons wordt gevraagd om om te zien naar onze naaste, zeker ín de kerk.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor Marnix » 26 jul 2018 13:17

Johan100 schreef:Daar zal wel weer van alles tegen in komen, (zelfs zonder het filmpje te hebben gezien, even rustig afwachten is er niet bij)
Nee, want God kan zo'n wonder niet werken, denkt men.


Ik zeg het tegenovergestelde. God kan dat best. Alleen net als dat Hij niet iedereen die ziek is geneest en ook niet iedereen die genoeg geloof heeft, maar dit maar af en toe gebeurt (daarom is het ook een wonder) worden de meeste homo’s ook niet “genezen” van hun seksuele voorkeur.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

BasLaaitjeer

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor BasLaaitjeer » 26 jul 2018 14:04

Johan100 schreef:Nee, Arjen Baan interviewt iemand. Ik heb de link naar dit filmpje opgevraagd.

Is dittem Johan?


JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor JeeWee » 26 jul 2018 16:44

Marnix schreef:...worden de meeste homo’s ook niet “genezen” van hun seksuele voorkeur.

Wás het maar slechts een seksuele voorkeur.
Maar het is een geaardheid. Het zit in elke vezel van je.
Net zoals heteroseksualiteit ook niet slechts een seksuele voorkeur is, maar je hele wezen i dan gericht op het andere geslacht.
Dát voelt 'thuis', het voelt als een match, als een aanvulling en invulling en dan hebben we het nog niet eens over seks.
Ik ken homostellen die bewust afzien van seksueel contact, maar gewoon bijzondere en exclusieve maatjes zijn.
Ook dat doe je niet in eigen kracht.
Welke weg men ook kiest, kies de weg met Hem.
Kom het met Hem uit: niet mijn wil maar Uw wil geschiede.
En dan geloof ik dat God met mensen verschillende wegen kan gaan.
Vóór alles is de belangrijkste vraag: hoe is je relatie met God!

Er zijn homo's die een heterohuwelijk aangaan.
Als je ook die stap samen met God hebt genomen, wie zijn wij dan om er wat van te zeggen.
Maar er zijn er ook heel veel die deze stap hebben genomen omwille van de omgeving.
De gevolgen zijn vaak desastreus.
Net zo desastreus trouwens als de harde oordelen in sommige gemeenten.
Leg het bij Hem neer!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor Marnix » 26 jul 2018 20:01

Sorry dat bedoelde ik ja.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor Johan100 » 26 jul 2018 20:37

BasLaaitjeer schreef:Is dittem Johan?


Dankjewel Bas. Dat is hem.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor Marnix » 26 jul 2018 22:18

Prima, maar waarom plaats je dit hier? Dat je dit als een wonder ziet, daar kan ik in meegaan. Maar moeten alle christelijke homo’s dan maar hard bidden om genezing? En gebeurt dat dan ook? Wat moet de topicstarter hiermee?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor Memmem » 26 jul 2018 22:29

Liekels schreef:Bedankt voor je reactie en het doorgeven van de website. Ik ben zelf hetro en heb buiten mijn oom verder geen homo vrienden, je zult je dan wel afvragen ... wat maak je je druk. Ik was gister gewoon verbaasd over dat gesprek dat ik had, ik had dat namelijk niet verwacht. Als je zelf vind dat het niet hoort volgens de bijbel dan is dat absoluut je goed recht en daar kun je voor jezelf naar handelen. Maar dat betekent niet dat iemand die daar vooruit durft te komen, omdat hij/zij niet anders kan dan slecht is. Dat was wat zei me vertelde, dat haar vader de rug toekeert naar zijn broer. Maar goed wat eerder hier werd gezegd, het zal niet veranderen misschien, alleen ik denk dat mensen soms wat vaker voor eljaar op moeten komen. En gelukkig zijn er ook gelovigen en niet gelovigen die dit niet zo zwart/wit zien. Ik zou gewoon graag willen dat wat meer mensen kunnen leven en laten leven.

Wat is het nou, jouw oom en dus je vader die hem de rug toekeert, of toch van je vriendin of is het een verzonnen verhaal? Ik krijg hier wat twijfels bij.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor Johan100 » 27 jul 2018 14:53

Marnix schreef: maar waarom plaats je dit hier?

Doe toch niet zo vreemd man. Wat ben jij kortzichtig.
Ik wil de genade van God verheerlijken en jij probeert het de kiem in te smoren. :-$ :-$
Laatst gewijzigd door Johan100 op 27 jul 2018 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Geloof en gedachtes over homo's

Berichtdoor Johan100 » 27 jul 2018 14:55

Memmem schreef:Wat is het nou, jouw oom en dus je vader die hem de rug toekeert, of toch van je vriendin of is het een verzonnen verhaal? Ik krijg hier wat twijfels bij.
Je kunt er een slotje opgooien. Dit ontspoort altijd.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten